Mitä olet viimeksi pelannut

max
max vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
01.08.2018 17:28 #321

Nylkky kirjoitti: Olen vähän myöhässä kun hankin Switchin. Samalla tuli Legend of Zelda Breath of The Wild hankittua. Nyt on 15 h takana ja vielä paljon käytävää. Pääjuoni odottaa vielä että menen Ganonin kimppuun mutta nämä sivutehtävien määrä ja shrinien etsiminen on niin mahtavaa viihdettä. Että Ganon saa odottaa kun olen saanut suoritettua nämä muut tehtävät.

Suosittelen!

Pikemminkin sanoisin että juuri ajoissa! Switchille ilmestyy uusia pelejä tuskaisen hitaasti.. Ensin Zelda ja sitten Mario Odyssey olivat kyllä sellaisia riemunlähteitä, että Switchin hankinta ei harmita, vaikka lähinnä kiillotettuja WiiU-pelejä* on niiden ohella puskettu ulos.

*No Mario Kartin kunniaksi on sanottava, että jos ei WiiU-versiota omista, niin onhan se täydellinen pakkaus. Ja Splatoon 2:sessakin on yksinpelin osalta petrattu, vaikka moninpeli onkin pitkälti lisää samaa.

Viimeksi muokattu: 01.08.2018 17:29 : max.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
02.08.2018 09:51 #322

Switchiin ostin Mario Odysseian ja Crashien remasteroinnit.

Mario on kyllä hupaisa peli. Ei hirveän pitkä juonellisesti mutta kun olet juonen pelannut läpi aukeaa uudet haasteet ja tehtävät. Peachin etsimistä kaikista maailmoista voi sanoa jo haastavaksi. Kaksin pelikin onnistuu 5 v siskonpojan kanssa joka ohjailee hattua jolloin vanha kunno tasohyppely haasteet todella alkavat, kun ei ole apuna hattua jolla viholliset tuhota.

Crashit palaavat tuttuna kettuna Switchille. Näitä tuli pikku kloppina hakattua serkun pleikkarilla ihan innoissani. Muistot palaavat mieleen ja en malta odottaa että pääsen etenemään tässä pelissä.

Race like first!
Train like second!

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
22.08.2018 19:00 #323

Assassin's Creed IV: Black Flag

Palasin pitkästä aikaa salamurhaajien ja temppeliritareiden maailmaan ja vietin siellä oikeastaan koko kesälomani ja vähän kauemminkin. Olen pelannut kolossaaliseksi kasvaneesta pelisarjasta aiemmin vain kakkosen ja kolmosen, mutta nekin tuntuivat siinä määrin samankaltaisilta, etten ole kokenut tarvetta tarttua kaikkiin osiin. Toki ympäristö ja aikakausi vaikuttavat näissä paljon pelikokemukseen, vaikka itse mekaniikat ovatkin pysyneet lähes muuttumattomina. Black Flag tuntuikin minusta ilahduttavan tuoreelta heti alusta alkaen, sillä merirosvoteema ja kauniit aurinkorannat olivat jotain ihan muuta, mitä olin aiemmin AC-peleissä nähnyt.

Purjehdukseen ja laivanvarustukseen otettiin tuntumaa jo kolmosessa, mutta nyt reipas merimieselämä muodostaa pelin kovan ytimen. Päähenkilö on Edward Kenway, joka lähtee merille rikkauksien toivossa tyttöystävänsä estelyistä huolimatta. Kommelluksien kautta hän päätyy merirosvoksi Karibialle ja tietenkin myös salamurhaajaksi keskelle salaliittojen sekamelskaa. Pidin oikeastaan siitä, että Edward ajaa enimmäkseen omaa etuaan ja tekee keikkaa salamurhaajien riveissä lähinnä sivutoimisesti. Hän on ensin merirosvo ja seikkailija ja vasta sitten pelinappula kahden järjestön välisissä kahnauksissa. Toki pusikossa väijytään nytkin vähän väliä, mutta piraattitouhut ovat selvästi pelin keskiössä.

Black Flagin todellinen päähenkilö on Edwardin sijaan hänen laivansa Jackdaw, kaksimastoinen priki, jolla seilataan laajalla ulapalla pikkusaaria kartoittaen ja kauppalaivoja ahdistellen. Niin puiseva kuin onkin, Jackdaw valloitti sydämeni paljon kapteeniaan tehokkaammin ja harvoin olenkin kiintynyt pelihahmon kulkuneuvoon näin voimakkaasti. Ja millaisia elämyksiä sen kanssa koinkaan! Tulitaistelu vihollislaivan kanssa, sen kylkeen hivuttautuminen ja lopulta valtaaminen on tapahtumakulku, jonka tenhosi kerrasta toiseen aina samalla intensiteetillä. Myös merilinnakkeiden pehmittäminen tykit jylisten ja homman viimeistely muurien sisään jalkautuen pysyivät kiehtovina kohtauksina aina vihoviimeiseen valtaukseen saakka.

Kaikenlaista vallattavaa ja kerättävää pelissä riittääkin. Vaikka suurin osa avoimesta maailmasta koostuu suolavedestä, myös kuivaa maata riittää koluttavaksi yltäkylläisesti. Merta täplittää kymmenittäin pienempiä ja suurempia saaria, jotka kätkevät salaisuuden poikineen ja tarjoavat tietenkin kiipeilykohteita parkourin harrastamiseen. Viidakot ja hökkelikylät ovat aika tylsiä kiipeiltäviä, mutta pelin kolmessa suurkaupungissa pääsee jo mukavan korkeallekin. Vierailtavia paikkoja on tuttuun tyyliin aivan sairaasti ja vaikka yritin tosissani tyhjentää kartan aktiviteettimerkinnöistä, ei peliin hukuttamani 70 tuntia riittänyt siihen alkuunkaan. Lopulta ajattelin, etten enää jaksa ja jätin keräilytauhkan omaan laihaan arvoonsa.

Ongelmista sen verran, että ne ovat samat kuin ennenkin. Kiipeily ja muu liikkuminen toimii sulavasti, jos saa olla rauhassa, mutta kiireessä ja paineen alla Edwardin ketteryys katoaa olemattomiin. Juoksemaan ei pysty jumittumatta esteisiin, hypyt menevät miten sattuvat ja tikkaista ei saa otetta tai sitä ei pysty irrottamaan. Taistelussa Eddie näyttää tekevän taitavia ja hienoja liikkeitä, mutta tosiasiassa pelaaja vain spämmää vastaiskua loputtomasti. Salassa pysyminen on tilanteesta riippuen naurettavan helppoa tai itkettävän vaikeaa, kun teköäly hoksaa joko kaiken tai ei mitään. Ja se ainainen ihmetys: miksi minut halutaan tappaa sen takia, että kiipesin katolle? Parempi ottaa mies hengiltä, ettei hän vain loukkaa itseään?

Kokonaisuutena Black Flag oli minulle parasta videopelaamista miesmuistiin ja osoitus siitä, etten sittenkään ole täysin leipääntynyt avoimen maailman peleihin. Toista yhtä pitkää ja tuhtia pakettia tuskin jaksan tänä vuonna, mutta nautin kuitenkin Karibianmeren risteilystä ihan täysillä. Pelkkä eteenpäin seilaaminen miehistön yllättävän hyviä lauluja kuunnellen on jo kokemisen arvoinen juttu. Paras AC-peli kolmesta pelaamastani.

Oman piraattipurtilon edessä kelpaa patsastella.

I'm just a normal everyday pervert.

pekka pera
Salamatkustaja
pekka pera vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
26.09.2018 10:22 #324

Astorethein kirjoitti: Assassin's Creed IV: Black Flag

Samaa peliä tullut itsekkin pelattua ja täytyy kehua. Erittäin hyvä kirjoitus pelistä yleensäkkin. Tämän lisäksi on Fortnitea on tullut pelattua aina välillä kun haluaa nakata aivot narikkaan ja räiskiä menemään vaan. :D

Viimeksi muokattu: 26.09.2018 13:13 : Astorethein.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
26.09.2018 13:18 #325

Mukavaa, että sinäkin olet pitänyt pelistä. Otin vapauden hieman lyhentää lainaustasi, koska edelliseen viestiin viitatessa ei ole mitään järkeä lainata sitä kokonaan, varsinkin jos viesti on pitkä. Ketjun luettavuus säilyy siten parempana. Siivosin pois myös omituisen remonttilainalinkin, joka oli varmaankin eksynyt mukaan vahingossa (miten?).

I'm just a normal everyday pervert.

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
28.09.2018 22:40 #326

The Walking Dead Our World -mobiilipeli. Tähän olen jäänyt pahasti koukkuun. Nyt oon tasolla 13. Päivittäisillä bussimatkoilla saa mukavan tehokkaasti lahdattua zombeja, kerättyä kamaa ja suoritettua tehtäviä. :) Pelin suurin heikkous on se, että se ei ole vieläkään valmis ja uutta sisältöä tullut vain harvakseltaan, mikä ajoittain uhkaa tappaa motivaation. Lisäksi peli kaatuu turhan usein.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
18.11.2018 16:05 #327

Mä olen siis todella vanhan koulukunnan pelaaja, joten LucasArtsin klassikoiden tyylinen suht' tuore pikseliseikkailupeli Thimbleweed Park kolahti ihan kivasti.

Kiitettävän hämärässä juonessa Mulderin ja Scullyn oloinen FBI-parivaljakko saapuu ränsistyneeseen laman tuhoamaan pikkukaupunkiin tutkimaan murhaa. Jo alussa selviää, että molemmilla hahmoilla on omat salaiset syynsä olla paikan päällä, ja murhamysteeri ei ole heidän ykkösprioriteettinsä. Itse paikkakunta on kuin Twin Peaksistä, sillä henkilögalleriaan kuuluu täysin identtiset sheriffi, kuolinsyyntutkija ja hotellipomo, "voimakkaista signaaleista" höpisevät jättilinnuiksi pukeutuneet putkimiessisarukset, jatkuvasti piip-ääniä puheensa päälle saava kirottu rääväsuuklovni (eurolla saa ostettua sensuroimattoman version klovnin ääniraidasta, mutta kuka hitto haluaa kuulla f-pommeja kun alkuperäinen piippaus on niin paljon hauskempaa?) jne. jne. Kaiken taustalla kummittelee putkitransistoreista tehtyjen tekoälyjen nimeen vannova henkensä heittänyt tyynyteollisuuspamppu.

Steamin mukaan peliin tuli käytettyä 17 tuntia, johon sisältyi yllättävän vähän sormi suussa ihmettelemistä. Yleensä nuo wanhan hyvän ajan seikkailupelit kärsivät aivan uskomattoman (epä)loogisista ongelmista, joihin tuhlaantui hermot ja kaikki vapaa-aika. Mutta kyllä ne aina keinolla tai toisella sai läpi pelattua. Olen todennut hoksottimieni tai kärsivällisyyteni kärsineen, sillä viime aikoina naftaliinista kaivamani Grim Fandangot ja Secret of the Monkey Islandit olisivat tällä kertaa jääneet kesken ilman internetin läpipeluuohjeita. Thimbleweed Parkissa on sen sijaan pelin sisäinen vinkkilinja, johon soittamalla saa mukavasti neuvoja pääpulmiin, mutta eipä tuohon tarvinnut kuin pari kertaa turvautua ja silloinkin kyse oli vain omasta puusilmäisyydestä kun ei vain nähnyt ruudulla jotain itsestäänselvää yksityiskohtaa...

Life is Strange 2:sta on ilmestynyt vasta ensimmäinen episodi, enkä sen perusteella vielä osaa sanoa onko uusi peli mistään kotoisin. Käynnistyy pirun hitaasti, ja vasta loppupuoliskolla alkaa tapahtua jotain. Toisaalta tarina (toistaiseksi) on enemmänkin kahden virkavaltaa karussa olevan lapsen maanläheistä ja realistisen oloista roadtrippiä, eikä mitään Telltalen pelien kaltaista vauhdikasta real time -jumppaa.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 18.11.2018 16:15 : Rasimus.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
23.11.2018 14:42 #328

Starlink: Battle of Atlas
Koska omistan nintendo switchin tämä peli tuli pakko ostoksi sen jälkeen kun mainosvideo pamahti verkkoon. STARFOX!!! No eihän tämä ole Starfox peli, mutta aivan mahtava. Isoin plussa tässä on se että pääsee pelaamaan Fox McCloudina. Starlink: Battle of Atlas tekee sen missä No Man Sky omasta mielestäni flobbasi. Enhän ole koko peliä vielä pelannut mutta se on noussut yhdeksi parhaista Nintendo Switchin peleistä joita olen pelaillut. Nyt varmaan kaikki kattoo kummissaan minua kun sanon että kokeiltuani tätä kaverini PS4 niin sanon että Switchin versio toimii parhaiten ilman mitää framehäiriötä yms.

Pokemon: Lets Go Eevee
No tätä en ole vielä avannut paketista mutta yhdistin Pokemon Plus Bundlen kännykkäni Lets Gohon ja pelistä tuli ehkä vähän nörtimpi kuin kuvittelin kun olen heittämässä pokepalloa pitkin puistoa. Tätä olen kyllä odottanut innolla. Pitää vain viimeistellä Mario Odysseia viimeinen power moon ja voin siirtyä seuraavaan peliin. Kyllä olen pelaaja joka haluaa 100% pelata pelin läpi. Legend of Zeldassa meni aikaa jotta sain kaikki Koroks seedit kerättyä

Mutta seuraavaksi Eeven pariin sopivasti etelän leirille tämän aloitettua.

Race like first!
Train like second!

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
02.12.2018 14:02 #329

Heh, Aemilia oli kultainen ja hankki minulle Overwatchin. :grin: :heart: Sitä on sit tullut tässä pelailtua, tosin suht vähän kun yritän rajoittaa pelin avaamista että tekisin esim kaikki tylsät aikuis- ja kouluvelvollisuudet, mitkä mieluusti prorkastinoisin unholaan Overwatchin maailmassa.

Hauskaa tästä tekee se, että aiempi pelikokemukseni pitää sisällään aika tarkasti Simssin, Pokémon Gon ja Soulcaliburin. :tongue: Pikkuhiljaa alan hahmottaa olennaisia juttuja, mutta kuitenkin kokemattomuuteni ikävästi hidastaa paremmaksi kehittymistä. Kun sen lisäksi että pitäisi oppia pelaamaan juuri näitä heroja, kestää hetki että kehityn oikeasti ketteräksi wasd-näppäimillä liikkujaksi ja liikkeestä tähtääjäksi jne... :roll:

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Viimeksi muokattu: 02.12.2018 14:05 : Ageha.

Teemu Sormunen
Vintiö
Teemu Sormunen vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
02.12.2018 15:27 #330

Tuollainen hankinta tuli tehtyä ja muutama tunti tullut hakattua: Middle-earth Shadow of War
Todella viihdyttävä, hahmoa ei juurikaan pääse itse muokkaamaan muuten kuin skillien osalta, mutta eipä tuo ole pelikokemusta vielä hautannut.

Author: FAOL