• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 78 päivää sitten)

Mitä olet viimeksi pelannut

• Ansa hahmo
  • Ansa
15.06.2014 00:10 #41 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Diablo 3:sta on taas tullut hakattua vähän lisää. Kavereiden kanssa bountien tekeminen on hauskaa puuhaa. Lisäosan myötä siitä on tullut ihan pelattavakin eikä tarvitse koko tarinaa mennä aina uudestaan ja uudestaan läpi, jos haluaa jotain muuta luokkaa pelata. Voi suoraan hypätä Bounties & Explorations -puolelle. Toki se toistaa tiettyjä tehtäviä, mutta sentään jo ihan ensimmäisellä tasolla voi mennä suoraan Malthaelin kimppuun, jos haluaa.

Muutenkin päivitykset ovat tehneet pelistä ihan nautittavan, kun Loot 2.0 vaikutti asiaan paljon. Legendaariset ovat jopa hyödyllisiä sille luokalle, jolle ne tippuu. Joskus saattaa tulla tavaraa muillekin luokille, mutta ne voi vain suoraan laittaa säilöön odottamaan. Nyt, kun poistivat legendaarisimmat materiaalit esineiden valmistamiseen, on niiden tekeminen helpompaa, että pääsee hakkaamaan asioita tormentilla hyvää vauhtia.

Ja sitten on vielä nämä Nephalem Riftit, jotka ovat vaihtelevasti zerg festiä lisättynä muutamilla haastavilla hirviöillä. Lopuksi tulee joku pomotaistelu, joka miimikoi nimipomoja hyvinkin pitkälti.

Yksin tulee jahdattua achivementteja, mutta kavereiden kanssa tulee vain pelattua ja naurettua. Ei sitä montaa tuntia jaksa pelata, jonkin verran ainakin, mutta joskus saattaa vierähtää kokonainen päivä. Varsinkin, jos metsästän avaimia infernal machinea varten...

• Strato hahmo
  • Strato
15.06.2014 15:00 #42 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Skyrimia on nyt viimepäivinä tullut hakattua, ensin boksilla pitkästä aikaa ja nyt kun sain Anthologyn kautta Skyrimista Legendary Editionin niin aloitin pc:llä uuden hahmon. DLC:t tuovat kivasti uutta lisää, sillä en omistanut yhtään aiemmin. Tämä kyllä sotkee hieman huomiseen tenttiin lukemista (eilen luin jonkin verran, tänään en ole saanut aloitettua vielä :blush: ), mutta onneksi kohta alkaa loma ja voin syventyä rakentamaan Lakeview Manoria :cheesy:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

29.06.2014 18:58 - 29.06.2014 19:02 #43 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Dead Space 2 meni viimeksi läpi ja pidin siitä vähintään yhtä paljon kuin ykkösestä. Periaatteessa kyseessä on sama peli vain muutamalla uudella jutulla, mutta en osaa valittaa, sillä mikään ei ollut ainakaan huonommin kuin ennen. Uudistukset ovat lähinnä pintapuolisia, eli mukana on jokunen uusi ase, uusia vihollistyyppejä ja ylipäätään vähän enemmän kaikkea. Suurin ero ykköseen nähden lienee ympäristöjen monipuolisuus, sillä tällä kertaa ei liikuta yhdessä ja samassa avaruusaluksessa vaan kokonaisessa asemassa, joka on kuin pienoiskaupunki. Kyse on kuitenkin edelleen kauhuntäyteisestä räiskinnästä, jossa pelätään hämärissä käytävissä ja silvotaan necromorpheja palasiksi. Perusresepti on siis täysin sama, mutta sitä on varioitu sen verran, että peli tuntuu oikeasti uudelta eikä vain kausipäivitykseltä.

Vaikka onkin selvää, että kovat jätkät eivät tätä peliä säiky, voin itse todeta kiitollisena, että minuun Dead Spacen avaruuskauhu puri edelleen varsin intensiivisesti. Halvat säikkyefektit eivät tietysti yksinään käy kauhusta, mutta pelin yleinen tunnelma on siinä määrin ahdistava, että minun oli helppo pelätä silloinkin, kun mitään ei tapahtunut. Toimintaa on toki paljon, mutta se ei mitenkään vähennä kauhufiiliksen tehoja. Räiskintä on toimivaa ja viihdyttävää ja ennen kaikkea erinomaisen brutaalia, kuten odotinkin. Tarina oli mielestäni hyvä sekin, vaikka aika paljon hämärän peittoon edelleen jäikin. Tosin kauhun ollessa kyseessä kaikkea ei tietenkään pidä tetääkään.

I'm just a normal everyday pervert.
Viimeksi muokattu: 29.06.2014 19:02 Astorethein.

29.06.2014 22:33 #44 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Steamin alennusmyynneistä tuli napattua Baldur's Gate 2 - The Enhanced Edition. Klassinen huippurope paranneltuna graafisesti ja kuulema muiltakin osin. Pelaaminen multiplayerin puolella tässä alkanee vielä tämän illan nimiin veljeni kanssa, yksinpeliä tuli jo vähän kokeiltua. Hyvä sijoitus kuudelle eurolle.

01.07.2014 19:05 #45 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Viimeksi tuli tahkottua lyhyeen vetoon Mass Effect 2 ja aloitin 3:sta, mutta sitten inspis katosi jonnekin. Steamin salet ovat nostaneet taas innostusta, mutta jatkaako ME:ia....vai jotain muuta... :roll:

06.07.2014 17:50 #46 : Rasimus
Nyt on mun Mass Effect 3-urakka (DLC:t) saatu päätökseen ja lopputuomio on:

From Ashes - Javik on aika munakas hahmo, mutta niinhän Biowaren tarjoamat tiimikaverit ovat aina. Protheanilainen hyvin spartalaisine asenteineen ei kuitenkaan ole niin kauhean oleellinen pelikokemuksen kannalta, vaikka tarjoaakin vaihteeksi ihan oikean juonellisen lisän yhden pääpelin tehtävän aikana pelkkien hauskojen kommenttien sijasta. Lisäosan antama kanuuna muodostui ainoaksi käyttämäkseni aseeksi, koska siinä ei lopu kudit kesken.

Extended cut - Tätä ilman ei voi elää. Pelin lopetus on piloilla ilman tätä.

Leviathan - Paras DLC koskaan millekään pelille. Asiaan vaikuttaa varmaan se, että kyseessä on niin selvästi alkuperäisestä juonesta pois leikattu osio, että pelin tarina ei yksinkertaisestikaan ole kokonainen ilman sitä. Ja meren syvyyksiin laskeutuminen on mukavaa vaihtelua pelin perusräiskinnälle.

Omega - Aika turha lisäosa. Minulle ei jostain syystä jäänyt mieleen kovinkaan paljoa tästä seikkailusta.

Citadel - Mainio täysimittainen ja juonenkäänteitä sisältävä tehtävä, ja päälle nukkekotileikeistä pitäville oma kämppä Citadelissa jota voi vähän sisustaa (eeeh...). Pelin perusräiskintään tulee myös miellyttävää vaihtelua hiiviskelyosiosta, jossa ollaan aseistauduttu vain äänenvaimennetulla pistoolilla ja yhdellä pykälällä healthia. Lisäksi tehtävän lopuksi avautuva mahdollisuus viimeisille bileille ennen pääpelin lopputehtäviin lähtöä tarjosi paljon naurun hetkiä (Shepardin tiimin kännitouhut ovat kyllä kertaluokkaa omaa kaveripiiriä parempia). Mutta lisäosa oli häiritsevästi tehty niin paljon kieli poskella, että aloin jo odottelemaan kermakakkuja heittelevien keystone-kyttien ilmestymistä.

• Bensku hahmo
  • Bensku
06.07.2014 18:17 #47 : Bensku
Vastaus käyttäjältä Bensku aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Magickan final boss battlea yritin läpäistä, mutta eipä ole vielä onnistunut... Hyvä peli ihan ok grafiikoilla ja tosi kivalla loitsusysteemillä.

Oon yrittäny saada itseni ohjelmoimaan projektini valmiiksi, nutta nyt aika koneella menee tähän vielä hetken... Ja pitäs kai kirjottaakin jotain vaihteeksi.

• Caladran hahmo
  • Caladran
    Aseenkantaja
08.07.2014 13:56 #48 : Caladran
Vastaus käyttäjältä Caladran aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut

The Wolf Among us on aika mukava peli, kun vaihtoehtoja dialogien välissä.
Skyrimissä tein Dragonborn Dlc:tä ja Solstehimiä pitäisi lisää tutkia.

Swtorissä, tarinan jatkoa parilla alt hahmoilla ja päähahmolla pvp mayhem.

Istu alas ja kirjoita. Joka aamu.

08.07.2014 14:27 #49 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut

Caladran kirjoitti: The wolf among us:ia on tullut pelattua ja laitettua youtubeen. Sen lisäksi Swtoria ja Skyrimiä. :)

The Wolf Among us on aika mukava peli, kun vaihtoehtoja dialogien välissä.
Skyrimissä tein Dragonborn Dlc:tä ja Solstehimiä pitäisi lisää tutkia.

Swtorissä, tarinan jatkoa parilla alt hahmoilla ja päähahmolla pvp mayhem.

• Dúath hahmo
  • Dúath
08.07.2014 15:04 #50 : Dúath
Vastaus käyttäjältä Dúath aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
ESO :heart:

The fundamental piece of your soul
Defines who you are and where do you go

• Caladran hahmo
  • Caladran
    Aseenkantaja
08.07.2014 15:09 - 08.07.2014 15:13 #51 : Caladran
Vastaus käyttäjältä Caladran aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut

Knox Gargol kirjoitti: Millä serverillä pelaat SWTORissa ja mitä hahmoja pelaat? Miulla on aktiivisessa peluutuksessa Sith Juggernaut, Sith Assassin ja Jedi Sentinel.

Mie olen Progenotor serverillä. Hahmoja on monta. Sith Assassin, Sith Juggy, Marauder, Sorcerer, Jedi Sentitel, Jedi Sage, Smuggler. En pelaa kauhean usein, ei siis säännöllisesti.

Elbereth kirjoitti: ESO :heart:

Miekin pelasin ESOA 2kk, sitten paussi, kun innostuin SWTORista uudestaan. Takaisin haluaisin jossain vaiheessa.

Istu alas ja kirjoita. Joka aamu.
Viimeksi muokattu: 08.07.2014 15:13 Caladran.

08.07.2014 15:45 #52 : Knox Gargol

Caladran kirjoitti:

Oukei, mie itse pelailen Red Eclipsellä.

• Kuura hahmo
  • Kuura
11.07.2014 19:47 #53 : Kuura
Vastaus käyttäjältä Kuura aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Viimeksi on tullut pelattua Final Fantasy X-2:sta. Pelattiin se pariin otteeseen läpi avopuolison kanssa. Ekalta läpipeluukerralta jäi aika paljon juttuja saamatta ja tutkimatta, joten ajateltiin pelata se samantien uudestaan läpi. Pari pikku juttua jäi tekemättä, joten prosentit jäi 99/100. Täytyy kyllä sanoa, että tässä oli helpoimmat loppukähinät, mitä on tullut FF:issä vastaan.

11.07.2014 21:50 - 11.07.2014 21:54 #54 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Ensin tuli imuroitua Crusader Kings 2 demo, kuten minulle suositeltiin. Hieman tuli meh-fiilis, sillä pelissä ei tuntunut tapahtuvan yhtikäs mitään ja aika kului lähinnä kuukausien kulumista odotellessa. Jokin kuitenkin kiinnosti niin paljon, että ostin ihan koko versionkin.

Muutaman päivän sisällä tuli opittua seuraavat seikat:
- Vaateiden teetättäminen on itsestäänselvin, mutta myös hitain tapa edetä.
- Perijän kutsuminen omaan hoviin casus bellin saamiseksi, antaminen tälle maapala, ja perijän mukana saadun casus bellin kohteen valloittaminen, on paljon tehokkaampi tapa saada vasalleja omaan valtakuntaan.
- Koska vasallit eivät tuota optimaalisesti rahaa eikä joukkoja, on edellisen tempun jälkeen parasta perua perijän maaoikeudet, ja/tai teloittaa tämä ja perua tämän perillisen maaoikeudet alunperin lahjoitettuun maaplänttiin. Näin maat siirtyvät suoraan minun, itsevaltiaan, omistukseen.
- Pojan / tyttären naittaminen naapurikuningaskunnan sukuun voisi toimia myöskin, mutta vallan saaminen sitä kautta maksaa paljon rahaa lukuisten salamurhien kautta :huh:
- Hitto, mä oon paskamainen kuningas...

Otetaan vinkkejä vastaan, miten hoidetaan ne tilanteet joissa ei casus belliä saada ylläolevin niksein (väärentäminen tai perijän hoviin kutsuminen). Haluaisin saada koko Irlannin valloitettua yhden kuninkaan eliniän aikana (kerran se onnistui, mutta vain siksi että ukko onnistui elämään yli 70-vuotiaaksi).

Jep. Taas "vielä yksi vuoro" -henkinen peli mulle. Kiitoksia suosittelijoille! Ongelmallisinta on, ettei taida viedä kuin pari viikkoa, niin hankin pelin DLC:kin kun kyllästyn perusmateriaaliin ja haluan päästä pyörittämään pakanakansojakin (kartalla on ihan oikeasti pakanauskonto nimellä "suomenusko" eikä mikään "fenno-ugrian faith"!).

Taisikin olla joku Victoria 2 -peli, jossa historialliset faktat tuottivat ongelmia. Sillä ei CK2:ssa ainakaan asiat tapahdu historiankirjojen mukaan (eli oma kunkku ei kuole takuuvarmasti kuppaan vuonna se-ja-se).

-+-+-

Telltale Gamesin pelit (tää Fables-pohjainen ja Walking Dead 2) ovat hankintalistalla heti kun tarinoiden kaikki episodit on saatu tehtyä ja ne saa hankittua yhtenä pakettina. Varmaan niiden aikaisempaankin tuotantoon kannattaisi tutusta :cheesy:

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 11.07.2014 21:54 Rasimus.

• Askold hahmo
  • Askold
    Vintiö
12.07.2014 20:29 #55 : Askold
Vastaus käyttäjältä Askold aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Skyrim.

Hommasin pelin vasta hiljattain alennuksesta ja alku on vaikuttanut ihan hauskalta.

20.07.2014 23:01 #56 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Jee... Crusader Kings 2 mahdollistaa aika hölmöjä temppuiluja. Täysiä pelimekaanisia huijauksia.

Suosikkikikkani varmistaa kuninkaan vaihdoksessa vasallien tyytyväisyys, on katsoa milloin nykyinen kunkku alkaa olla liian vanha tehtäviinsä, poistaa kaikki tittelit vasalleilta ja ottaa näiden maakunnat täysin omaan haltuun. Sitten vain odotellaan kunkun kuolemista. Kuolemista voi nopeuttaa lataamalla pelitilanteen uudestaan, mutta valitsemalla jonkun toisen hallitsijan ohjattavakseen ja salamurhauttaa pääpelikunkku. Jos oikein härski haluaa olla, niin epäonniset sodat voi lopettaa nopeasti samalla tempulla ja kasvattaa valtionkassaa jakelemalla muiden nimissä lahjoituksia.

Kun perijä saa maat, niin sitten vain jaetaan herttuakunnat uudelleen. Käteen jää hallitsijan vaihdoksesta kiukkuuntuneiden eripuraisten vasallien sijasta joukko uusiin tiluksiinsa tyytyväisiä veikkoja.

• Niksu hahmo
  • Niksu
30.07.2014 00:25 #57 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Pelasin Dragon Age: Origins & Awakening läpi. Inquisition on jo varattu. Luulin sen alunperin ilmestyvän tässä kuussa, joten oli "kiva" yllätys huomata, että se ilmestyykin vasta marraskuun lopussa... Sillä välin olisi asiallista pelata Dragon Age 2, mutta sitä pc-versiota ei jostain kumman syystä tunnu löytyvän mistään...

30.07.2014 05:46 #58 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Yritin pelata samaista keskiaika-Simsiä Crusader Kings 2:sta kuten myös Europa Universalis 4:sta, molempia nimittäin myytiin hetken Humble Bundlessa makkaraa halvemmalla hinnalla. Näytönohjain ei riittänyt! Peleihin jotka koostuvat maailmankartasta ja Excel-taulukoista! Hyvä on, myönnetään, kartta taitaa olla toteutetu 3D-enginellä.

Miten niin GeForce 6200 SE TurboCache ei ole nykypäivää?

30.07.2014 08:55 #59 : Rasimus

30.07.2014 09:30 #60 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Mitä olet viimeksi pelannut
Otin Westeros-modit käyttöön sekä CK2:ssa että TESV:ssä. Tekemistä riittää. Etenkin CK:ssa modi parantaa pelin sisäistä mekaniikkaa ja päätöksentekoa huomattavasti.

Uusin jäsen: Jukka Peltonen