Mitä olet viimeksi pelannut

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
30.07.2014 09:57 #61

Niksu kirjoitti: Sillä välin olisi asiallista pelata Dragon Age 2, mutta sitä pc-versiota ei jostain kumman syystä tunnu löytyvän mistään...

Origin kauppaa pc versiota 19,90 on nimikkeen Dragon Age II ei Dragon Age 2 alla :smile:

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
30.07.2014 11:32 #62

HourglassEyes kirjoitti:

Jos puhut pc/mac-latauksesta niin silloin sitä myy myös CDON. Minä tarvitsisin kuitenkin sen levy-versiona, jotta voisi maksaa laskulla.

30.07.2014 13:53 #63

Niksu kirjoitti:

HourglassEyes kirjoitti:

Puolenkuunpeleistä näkyis löytyvän hintaan 22,90€

30.07.2014 16:28 #64

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
30.07.2014 16:44 #65

Strato kirjoitti: Ja en tietenkään hoksannut laittaa samaan viestiin tätä, mutta tuli uteliaisuutta aloteltua Star Wars: The Old Republicia. Tällä hetkellä lvl 14 sith sorcerer Red Eclipse servulla. Myöhemmin teen joko bounty huntterin tai sith marauderin kaveriksi.

Miulla on 5 hahmoa suhteellisen aktiivisessa peluutuksessa Ecplipsellä myöskin. Pitää katsoa, jos syksyn mittaan tulisi pelailtua enemmänkin. Odottelen tällä hetkellä, että kaunokaiseni pelailee omia hahmojaan miun hahmojen leveleille, niin pelataan sitten yhdessä.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Bensku
Bensku vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
30.07.2014 23:23 #66

Pixel Dungeonia, joka on roguelike rpg Androidille pelasin tuossa hetki sitten. Ihan hyvä, noin kännykkäpeliksi.

Oon itsekin suunnitellut ostavani Crusader Kings kakkosen. On kuulemma hyvä, ja siihen saa Taru Sormusten Herrasta-modin :D Mutta ekaksi ajattelin asentaa Teran, mikä vie mun netillä sen 8 tuntia aikaa. Ostaisko yhdeksi päiväksi 250 megan netin?

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
05.08.2014 14:00 #67

Dust: An Elysian Tail tuli napattua talteen joskus alkukesällä, kun sitä ilmaiseksi Xboxille tarjottiin. En olisi muuten peliin varmaan tutustunutkaan, koska furry-hahmoja vilisevä satuseikkailu ei aivan vaikuttanut meikäläisen jutulta. Ennakkoluulot karisivat kuitenkin nopeasti, sillä toiminnantäyteinen tasohyppely vei mukanaan heti alkumetreillä. Kontrollit pelittävät erinomaisesti ja hahmo liikkuu juuri sinne, minne pitääkin. Visuaalinen ilme on jumalaisen kaunis ja tunnelma on kuin suoraan jostain varhaisemmasta Disney-leffasta. Kenttiä saa koluta melko vapaasti ja tutkimisen ilo pitää homman koko ajan mielenkiintoisena. Lapsellisesta ulkokuoresta huolimatta tarina on yllättävän hyvä ja käsittelee vaikeitakin teemoja. Piipittävät turrihahmot ärsyttävät välillä, mutta niiden kanssa oppii elämään. Kulutin peliin reilusti yli kymmenen tuntia, joten pieneksi latauspeliksi sisältöä riitti kiitettävästi.

Tällä hetkellä työn alla on Resident Evil 5. Kuten osasin odottaa, peli on rutkasti toimintapainotteisempi kuin aiemmat osat, eikä se ole pelkästään hyvä juttu. Kauhusta ei ole jäljellä juuri mitään, eikä rauhallisempia, kierroksia hitaasti kasvattavia osuuksia ole enää lainkaan. Heti ensimmäinen taistelukohtaus vyöryttää pelaajan kimppuun massoittain vihollisia ja ennen kuin johdanto-osuus on ohi, on taisteluhelikopterilla laitettu kokonainen kylä matalaksi. No, äksönin lisääntyneeseen määrään tottuu kyllä ja edelleen kankeista kontrolleista huolimatta zombihirviöiden teurastus alkaa tuntua ihan hyvältä. Näyttämönä tomimiva Afrikka on varsin eksoottinen ympäristö, vaikka tavanomaisissa tehdashalleissa ja harmaissa käytävissä rampataan edelleen paljon.

Peli on ilmeisesti suunniteltu ensisijaisesti kaverin kanssa pelattavaksi, sillä pelaajan apuna kulkee jatkuvasti tummahipiäinen aputyttö, josta ei pääse eroon kertaakaan, vaikka pelaisikin yksin. Tekoäly hoitaa neitosen roolin oikean kaverin puuttuessa, luonnollisesti vaihtelevalla menestyksellä. Joskus apulaisesta on jopa oikeasti apua, mutta pääasiassa tekoaälyhahmo on vain tiellä tai tapattamassa itseään. Kaverin kanssa peli tuntuisi varmasti ylipäätään pykälän paremmalta, yksinään räiskytellessä tylsä keskinkertaisuus maistuu vähän liikaa. Erot loistavaan nelososaan eivät ole lopulta kovin radikaaleja, mutta huomattavasti tympeämmältä tämä silti tuntuu. Mutta kyllä minä tämän loppuun pelaan, kun olen kerran aloittanutkin.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 06.08.2014 15:02 : Astorethein.

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
18.08.2014 19:22 #68

Dragon Age 2. Paljon whinetystä netissä oli tästä pelistä etukäteen, mutta itse olen toistaiseksi tykännyt. Vähän lyhyen puoleiselta tosin vaikuttaa. Jos olisin tarttunut tähän ilman mitään ennakko-odotuksia kuin mitä Originsin perusteella voi odottaa niin sitten olisin pettynyt varmasti. Nyt kun tiesin jo etukäteen huonot tekijät (mm. se että ainoa rotu ja tarina ovat ihmis-Hawke) niin ehkä jopa yllätyin positiivisesti. Ei tämä peli minusta ansaitse sitä vihaa, jota netissä toisinaan näkee. Olihan tämä minullekin toki pelkkä välipala Inquisitionia odotellessa! Ja jäin kyllä kaipaamaan muutamia hahmoja Oiriginsista... varsinkin Ohgrenia, heh. Flemeth oli siistiä nähdä uudestaan. Importtasin omat tietoni ensimmäisestä pelistä. Niillä olisi voinut olla vielä enemmän painoarvoa varsinaisessa pelissä (nyt suurin osa taitaa näkyä codexissa), mutta (jälleen kerran) ehkä sitten kolmosessa! Qunarit ovat tässä paljon mielenkiintoisempia kuin Originsissa ja sarvet ovat siistit. Yksi juttu mikä häiritsee on copy paste-efekti. Originsissa ei niin usein näkynyt sitä, mutta tässä melkein aina. Myös tuntuu että sivuhahmoilla ei ole enää omia dialogia eikä kenen tahansa kanssa voi enää keskustella kuten Originsissa. Samat dialogit pyörivät tavernassa. Plussaa on se, että (jotkut) hahmot liikkuvat nykyään sinne tänne. Grafiikat ovat parempia kuin ensimmäisessä osassa, mutta muilta osin sanoisin että Origins vie voiton kotiin. Minulla oli hyvä haltia-hahmo siinä.

Peli on huomattavasti helpompi kuin Origins, mikä on tietenkin pettymys. Originsissa oli mukavaa se, kun sai taktikoida ja tallentaa oli pakko jokaisen encounterin jälkeen, koska vastukset olivat aidosti pahoja. DA2:sessa en joudu tallentamaan ikinä muulloin kun silloin kun lopetan pelaamisen (osittain liikahelppouden, osittain kätevämmän auto save-ominaisuuden vuoksi). Taistelutekniikka on näyttävyydeltään ja liikkuvuudeltaan paljon pelaaja-ystävällisempää. Originissa pahimmillaan ohjattavalta hahmolta kesti kauan hakea tähdätty vihollinen ja suorittaa komentosarja. Siinä mielessä DA2 on edistynyt todella, todella paljon! Taistelu on niin upean näköistä, että sitä muiden hahmojen taistelua jää mielellään katsomaan - ja siitä päästäänkin varsinaiseen ongelmaan. DA2:sessa ei nimittäin tarvitse edes katsella ruutua taistellessa - hahmo kun hakeutuu sopivan vihollisen tykö oikeaa nappia rämpyttämällä. Voin siis taistella +20 vihollista vastaan ja surffata samalla netissä vailla huolen häivää. Originissa tämä olisi ollut äärimmäisen vaarallista - eikä olisi edes tullut mieleenkään. Taistelu on siis myös jokseenkin tylsempää. Varsinkin boss-taistelussa: esimerkkinä on vaikka ogre. Minun neljän hengen ryhmäni hakkaa otusta joka puolelta. Se ei pääse kävelemään tai iskemään yhtäkään iskua, joten pelaaminen taatuu siihen, etten katselen kuinka otuksen elämäpalkki laskee alaspäin tuskallisen hitaasti ja odottelen että omien hahmojeni talenttien cooldownit laskevat. Tämä on äärettömän tylsää pelaamista. Eli taistelu on näyttävää ja jokseenkin miellyttävämmän tuntuista, mutta tekniikan toteutus tökkii.

Viimeksi muokattu: 24.08.2014 01:09 : Niksu.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
19.08.2014 14:56 #69

Menihän se RE5 viimein läpi, mutta työtä ja tuskanhikeä se kyllä vaati. Kuten jo sanoin aiemmin, yhteistyötilassa pelaaminen olisi varmasti ollut mielekkäämpää, yksinään tästä ei valitettavasti pystynyt nauttimaan kovin paljon. Yritin kyllä kovasti tykätä pelistä enemmän, mutta se mukana kiehnäävä tekoälytoveri yksinkertaisesti repi hermojani liikaa. Pomotaisteluissa viljeltävät qte-rämpytykset lisäsivät myös vitutusta, niitä kun tungettiin vähän joka kohtaan. Helpommilla vaikeustasoilla niitä olisi kuulemma ollut vähemmän, mutta jääränä pelasin pelin alusta loppuun vaikeimmalla. Olihan tässä hyvätkin hetkensä, mutta valitettavasti RE5 on kokonaisuutena suurimpia pettymyksiä miesmuistiin.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 26.08.2014 17:07 : Astorethein.

Saki
Saki vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
19.08.2014 17:54 #70

Pelasin eilen veljeni War Thunderia ihan vaan siksi että lyötiin vetoa (siis veljeni kanssa :D) että saanko tapettua yli seitsemän tyyppiä. En edes meinannut saada konetta ilmaan aluksi mutta kyllä se siitä nousi :cool: Hävisin silti kun tapoin vaan kaksi ja kuolin itse :D

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
20.08.2014 13:56 #71

Nyt kun Path of Exileen on tulossa uusi massiivinen päivitys (ei Act 4:sta, se nimittäin muistuttaa jo Halflife 3:sta viipymisineen), niin olen hiki hatussa viikon verran leveloinut hahmoja, jotta ne olisivat mahdollisimman pitkällä kun tämänöinen ilmainen taitoresetti siunaantuu.

Sen jälkeen aion ottaa työn alle Telltalesin Wolf Among Us -pelin, joka perustaa Fables-sarjakuvaan. On luultavasti parempi kokemus kuin kautta rantain samasta lähteestä ammentava Olipa Kerran -tv-sarja.

Sitten kun pöly on laskeutunut ja tietoa uudistusten vaikutuksista on saatavissa, niin kai Path of Exilen uutta sisältöä pitää ryhtyä käymään läpi. Uskomattoman koukuttavaa grindausta. PoE on todellinen manttelinperijä Diablo 2:lle (D3 on sitten lopullisesti perseestä - kyllästyin sen kaaoottisiin rare-otusmatseihin).

Crusader Kings 2 oli muuten ihan kiva, mutta kyllästyminen iski kun olin saatua yhdistettyä valloituksilla ja perimysjärjestelyillä Irlannin, Brittein saaret ja Ranskan Britannian imperiumiin. Pitäisi kai junailla oma kruununperijä perimään Rooman Pyhän Imperiumin valta, mutta en ole vain enää jaksanut, vaikka pari kertaa peli tuli käynnistettyäkin sitä varten.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 20.08.2014 14:00 : Rasimus.

25.08.2014 17:49 #72

Dragon Age: Inquisitionia odotellessa tuli hommattua pc:lle DA:Origins-unlimited edition, boxille on jo normiversio hommattuna ja monesti läpipelattuna. Origins on nyt pari päivää sitten vedelty läpi ja nyt on vuorossa Awakening. Sen jälkeen vielä DLC:t niin voi hyvillä mielin odottaa sinne marraskuuhun.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
25.09.2014 21:08 #73

Tänään otin viimeinkin itseäni niskasta kiinni ja pelasin Dragon Age Originin muutkin lisäosat kuin Awakeningin ja Witch Huntin läpi. Lelianan osuuden saatan pelata joskus vielä uudestaankin, mutta tuskin enää Darkspawn osuutta (Tuntuu vain niin väärältä listiä koko tuttu joukko... - Saatoin tosin nauttia Wynnen tappamisesta hiukan... -) ja Golemien etsintä oli muuten ihan jees, mutta vähän liikaa vipujen vääntöä oli siinä, alkoi puuduttamaan loppupuolella vaikka muuten olikin ihan ok pätkä.

Jos huomenna importtaisi tapahtumat 2:een ja lähtisi Hawkeilemaan... :tongue:
Inquisitioniin on vielä hetki aikaa...

25.09.2014 22:41 #74

Juuri pelasin Omerta - City of Gangsters. Oli ihan jees. Sain sen ilmaiseksi tuolta Gog.comista, kun niitä jaeskeli. Hyvät musat. Tappelu vähän samanlaista kuin Shadowrun Returnissa, mutta yksinkertaisempaa. Siinä rakennellaan rikollista imperiumia ja tapetaan poliiseja ja muita ganstereita. Voiko ihminen muuta peliltä pyytää? EI!

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
02.10.2014 17:26 #75

Elder Scrolls 4: Oblivion on ollut työn alla piiitkään. Pääpelistä on pelattu kaikki läpi vähintään 95%:esti, useimmat questit pariin kertaan eri hahmoilla. Jokunen luola on vielä ramppaamatta, parit trainerit hakematta ja pari hassua questia tekemättä (Nirnroot...). Lisäkentistä on pelattuna Knights of Nine, Shivering Isles on yli puolessavälissä ja Dibella's Watch modi vielä pelaamatta. Elder Scrolls 5: Skyriminkin hinta on jo tipahtanut kivasti että voisi olla pian aika ostaa se, mutta ennen sitä aion pelata halpislaarista nappaamani Elder Scrolls 3: Morrowwindin läpi.

Star Wars: Knights of Old Republicin justiinsa asensin koneelle mutta en ole vielä ehtinyt testata.

"Maailman parasta peliä" eli Deus Exää tuli kokeiltua, mutta poistin ekan osan nopsaan koneelta koska maailma ei vaikuttanut kiinnostavalta ja grafiikat olivat heikot. Ja ennenkaikkea sen takia että kyllästyin useisiin kuolemiin kun aseen tai muun käytössä olevan esineen vaihtaminen tökki usein. Koita siinä nyt sitten taistella tyhjäksi ammutulla pistoolilla kun ei onnistu vaihto kivääriin tai edes pamppuun.

Kakkos-osan Deus-Ex: Invisible War asensin myös ja se vaikutti vähän paremmalta mutta on vielä aivan alkutekijöissään.

Tulevaa Elite Dangeroussia varten ajattelin verestää taitoja avaruussimujen kanssa ja asensin ensimmäisen osan X-sarjaa, X - Beyond the Frontier mutta vaikutti vähän liian vanhalta... Ja minua kun ei suuremmin kiinnosta kaupankäynti jota tuossa pakolla lykättiin minulle niin taidan vaihtaa pian toisen avaruus-simun tilalle, niitä kun on monta vielä hyllyssä pelaamatta.

Nyt on parhaillaan asentumassa Far Cry 3, jonka olen jo kertalleen pelannut läpi, mutta iski himo pelata sitä lisää Far Cry 4:sta odotellessa.

Seuraavaan pelikoneeseen varaan kyllä kunnolla tilaa peleille niin että niitä saa olla asennettuna kerralla enemmänkin. Nyt aletaan näidenkin kanssa jo olla tilanpuutetta vaikka aiemmin mainittujen lisäksi on asennettuna vain Sniper Elite V2 ja nuo vanhemmat eivät juuri mitään tilaa viekkään.

02.10.2014 17:41 #76

Moonlord kirjoitti: mutta ennen sitä aion pelata halpislaarista nappaamani Elder Scrolls 3: Morrowwindin läpi.

Suosittelen iha ehdottomasti tätä modia, www.ornitocopter.net/morrowind-overhaul/ . Älä edes kuvittele pelaavasi ilman tota. EI, ei edes ajatustakaan. Tota ku kokeilet, ni lennät tuoliltas, voin kertoa. Se on synti pelata Morrowindia ilman tota modia, koska tuon modin kautta se pääsee loistamaan, kuten sen pitääkin loistaa, myös grafiikkojen kautta. Muuten tuo modi ei muuta paljoa teekkään, tottakai aika paljon, mutta ei mitään mullistavaa. Morrowind pysyy aika lailla rehellisenä modaamattomalle versiolle tuon kanssa, parannettu vain ja paljon.

Nyt menossa Wasteland 2, sain halvalla. Täytyy kyllä sanoa , että on kyllä tosi hyvä peli. Ainakin tähän asti ollut. Kuin Fallout 2 , mutta steroideissa. En kadu kyllä sekuntiakaan, että ostin. Pitkästä aikaa hyvä peli mitä pelata, mikä ei ole fps tai muu. Vaan iha tollanen rpg/strategia. Nythän ne alko tekee Icewind Dale ykkösestä Enchanted Editionia. Se tekis mieli jo ostaa ennakkoon, mutta saas nähdä. Paljon hyviä pelejä tulossa muitakin; Jagged Alliance Flashback, Shadowrun Online, The Age of Decadence, Warmachine Tactics, Torment: Tides of Numenera. Mitenköhän kerkeääki pelata taas kaikkia.

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 02.10.2014 17:44 : poistettu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Moonlord

Kultasuu
Kultasuu vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
02.10.2014 18:58 #77

Viimeksi muokattu: 02.10.2014 19:01 : Kultasuu.

12.10.2014 16:54 #78

Kultasuu kirjoitti: Minä en pelaa tietokone tai konsolipelejä, koska ne on pääsääntöisesti sen verran väkivaltaisia ja en halua tukea sellaista toimintaa. Mutta, toki jos löytyy joku hyvä ns. ratkomispeli, niin sellaista voin pelata.Ne on ihan hauskoja, esim. Raymanit ja Segan vanhat Sonicit, jos joku niitä vielä muistaa. Muuten, laitan rahani tosiaan muihin ja toivottavasti rakentavampiin asioihin.

Mites sitte joku autopeli kuten Forzat tai Gran Turismot? Nehän käsittääkseni on puhdasta ajamista ilman väkivaltaa. Sama juttu monessa urheilupelissä.

Rupesin tuossa pelaamaan vanhaa tallennustani Dragon Quest IX:stä, joskus on jäänyt kun ei ole ollut aikaa tai olen kyllästynyt grindaukseen, nyt tuntuu taas erittäin hyvältä peliltä eikä millään malttaisi olla pelaamatta sitä. Tällä pärjää hyvin tuonne marraskuulle asti.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
12.10.2014 17:26 #79

Moonlord kirjoitti: "Maailman parasta peliä" eli Deus Exää tuli kokeiltua, mutta poistin ekan osan nopsaan koneelta ... Koita siinä nyt sitten taistella tyhjäksi ammutulla pistoolilla kun ei onnistu vaihto kivääriin tai edes pamppuun.

Jos kudit loppuvat, niin sä pelaat väärin. Suurimman osan tehtävistä voi pelata läpi turvautumatta minkäänlaiseen väkivaltaan. Pelkästään hiiviskelyllä.

JPAP kirjoitti: Nyt menossa Wasteland 2, sain halvalla. Täytyy kyllä sanoa, että on kyllä tosi hyvä peli. Ainakin tähän asti ollut. Kuin Fallout 2, mutta steroideissa.

Ja Fallout 2 on, kuten tunnettua, tietokoneroolipelien aatelia Planescapen Tormentin ja Mass Effectien rinnalla. Siinä on ollut mullekin tarpeeksi syytä lisätä ostoslistalle.

Ensin tosin on pelattava Path of Exilessa Zana-mestari tasolle 8, mutta sitten voisin heittää PoE:lla vesilintua muutamaksi kuukaudeksi. Tulee jo korvista ulos koko diablohenkinen rankaiseva ja palkitsematon mutta silti koukuttava grindaus.

PoE:n ohessa tuli pelattua läpi Wolf among us, sen paremman Walking Deadin tekijöiden hieno mestariteosseikkailupeli. Pohjautuu Fables-sarjakuvaan, joka on ilmeisestikin parempaa matskua kuin esim. saman perusidean jakava Olipa Kerran -sarja.

Peli oli aivan mainio ja juoni taas kerran pesi kirkkaasti suurimman osan kilpailijoista. Eipä pääpahiskaan saanut niin kauhean oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä kuin oli tarkoitus.

Ainoa häiritsevä seikka oli se, että valinnoista huolimatta tarina eteni raiteilla. Ihan aina tehdyt radikaalitkaan päätökset eivät onnistuneet vaikuttamaan myöhemmin tulevaan dialogiin, mikä herätti epäilykset skriptibugeista.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 12.10.2014 17:40 : Rasimus.

12.10.2014 18:07 #80

Rasimus kirjoitti:

Ihan varoitukseksi, kun aloitat pelaamaan tota, niin ei kannata laittaa heti liian korkeaa vaikeustasoa. Wasteland 2:ssa tuntuu olevan, noin yleisellä tasolla, aika vaikea (hyvällä tavalla) se helpompikin. Ite laitoin heti alkuun sen toiseksi vaikeimman. Ihan hyvin meni alku, pari ekaa missua, mutta jotenkin kävi sitten vaikeutuu vähän liikaa. Oiskohan siinä tuo, että vihujen vaikeustaso skaalautuu levujen mukaan, mene ja tiedä. Siltä se vähän tuntu. Kyllähän se ois ollu tolla vaikeustasolla, millä aloitin, pelattavissa. Ois vaa heti alussa pitänyt sijoittaa parhaimpii aseisiin ja varusteisiin, ja vähän erilailla rakentaa party; enemmän "ampujia".

Tätä ite käytin jeesinä: www.gamefront.com/wasteland-2-party-char...ginners-tips-tricks/

Tein tollee mun hahmot. On kyllä hyvä, mutta kestää aikansa, että osaa ampua kunnolla, niin paljon muita skillejä.

Uusin jäsen: juujoo