Mitä olet viimeksi pelannut

12.10.2014 18:26 #81

Strato kirjoitti:

Kultasuu kirjoitti: Minä en pelaa tietokone tai konsolipelejä, koska ne on pääsääntöisesti sen verran väkivaltaisia ja en halua tukea sellaista toimintaa. Mutta, toki jos löytyy joku hyvä ns. ratkomispeli, niin sellaista voin pelata.Ne on ihan hauskoja, esim. Raymanit ja Segan vanhat Sonicit, jos joku niitä vielä muistaa. Muuten, laitan rahani tosiaan muihin ja toivottavasti rakentavampiin asioihin.

Mites sitte joku autopeli kuten Forzat tai Gran Turismot? Nehän käsittääkseni on puhdasta ajamista ilman väkivaltaa. Sama juttu monessa urheilupelissä.

Mä itse asiassa pelailin kyllä Gran Turismoa silloin kun siitä tuli ensimmäinen osa ja kyllä mun on pakko myöntää, että mukava sitä oli pelata, taisin jopa saada vedettyä sen läpi. Eli, ihan hyvä vinkki, täytyypi katsella ajan kuluksi jotain autopeliä, esim. formulaa tms.

Muokkausta: tietääkö ketään muuten täällä mitään hyvää ilmaista ajo-peliä? Jotain formulaa tai muuta? Nyt rupesi himottamaan pelata jotain sellaista :lol:

Viimeksi muokattu: 12.10.2014 18:30 : Kultasuu.

12.10.2014 22:00 #82

Viimeksi muokattu: 12.10.2014 22:00 : Kultasuu.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
12.10.2014 22:26 #83

Kultasuu kirjoitti: No, tuli nyt sitten ostettua xbox 360 tämän ketjun inspiroimana. Täytyy katella, että millaisia pelejä tulee hommattua, ehkä jotkut netissä pelattavat pelit voisi olla ihan jees.

Boksilla kantsii muistaa, että jos haluat netissä pelata niin siihen tarvii ostaa Live Gold, en kyllä muista paljonko se maksaa kuukaudessa.

Mutta tosiaan ainakin noissa puheena olleissa autopeleissä taitaa lähes kaikissa nykyään olla jonkinlainen multiplayeri, jossa voi perinteisen uramoodin lisäksi kilpailla ihan ihmisiä vastaan. Eli pitäisi kyllä löytyä valinnanvaraa :smile:

Edit: Toki välillä on ilmaisia Live Gold viikonloppuja, niillä pääsee kyllä alkuun ja pelailemaan jos ei kk maksuja halua maksella.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Viimeksi muokattu: 12.10.2014 22:31 : Strato. Syy: Lisäys

12.10.2014 23:04 #84

Viimeksi muokattu: 12.10.2014 23:05 : Kultasuu.

13.10.2014 18:57 #85

Kultasuu kirjoitti: Kattelin vähän netistä pelejä ja - vaikka en ole mikään kauhu-fani - niin Alan Wake näyttää aika hienolta ja ostin senkin kun halvalla sain 3,50 plus postit :lol:

En tiiä, miten konsolipelit, mutta kaikki muu on ainakin halpaa www.play.com . Kantsii tsekkaa. Ite ostanu pc-pelei tuolta. Vaatteita kans hirveet läjät. Tulee postissa, eikä postimaksuja.

13.10.2014 19:13 #86

JPAP kirjoitti:

Kiitti vaan JPAP, mutta mä tsekkailen pelejä huutiksesta, koska silläkin xbox-pelit on aika halpoja - jos ne olisi vielä vähän halvempia siellä, niin ne olisi ilmaisia. Ja, oletko sä muuten koskaan JPAP pelannut tuota Alan Wakea? Trailer ainakin näytti todella hyvältä mun silmiin, hyvät grafiikat ja mielenkiintoisia maisemia ja tehtäviä pelissä ainakin näyttää olevan. :smile:

Viimeksi muokattu: 13.10.2014 19:15 : Kultasuu.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
13.10.2014 20:22 #87

Jos kaipaa väkivallattomia pelejä jotka eivät ole autoilua, niin 3DS on ihan pätevä valinta. Pelit vain tuppaavat olemaan aika kalliita pituuteensa nähden. (Paitsi Animal Crossing, joka tunnetusti ei lopu ikinä.)

Play Station 3:sellakin on kuulemma ihan hauskoja kokeiluja, ainakin Journey , jota tosin en konsolin puutteessa ole itse pelannut.

13.10.2014 21:18 #88

Kultasuu kirjoitti: Ja, oletko sä muuten koskaan JPAP pelannut tuota Alan Wakea? Trailer ainakin näytti todella hyvältä mun silmiin, hyvät grafiikat ja mielenkiintoisia maisemia ja tehtäviä pelissä ainakin näyttää olevan. :smile:

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 13.10.2014 21:25 : poistettu.

13.10.2014 21:28 #89

JPAP kirjoitti: Joo oonhan mä. Siinä sohitaan taskulampulla kummituksia. Ihan jees, tarina kertoo kirjailijasta. Kyllä mä sitä jonkun tunnin pelasin, sitten jäi pölyyntymään. Mulla on itseasiassa ne kaikki, onko niitä nyt kaks vai kolme. Pitäis ottaa itteensä niskasta kii ja pelaa.

Viimeksi muokattu: 13.10.2014 21:29 : Kultasuu.

13.10.2014 21:36 #90

Kultasuu kirjoitti: Ai, niitä on usempikin osa? Sitä mä en tiennykään, täytyypä tutkia ja hutkia asiaa enemmän, kiitti vinkistä JPAP :smile:

Eipä mittään :cheesy: .

Mitä katoin Stiimistä, niin ainakin Alan Wake, ja sit toi Alan Wake's American Nightmare.

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 13.10.2014 21:36 : poistettu.

13.10.2014 21:44 #91

JPAP kirjoitti:

Eipä mittään :cheesy: .

Viimeksi muokattu: 13.10.2014 21:46 : Kultasuu.

13.10.2014 21:52 #92

Kultasuu kirjoitti: Joo, mäkin totesin saman homman. Mutta, jotenkin toi kakkososa ei näyttänyt niin hyvältä ja kiinnostavalta, kuin ykkönen. Ykkönen näyttää jotenkin vaan paremmalta ja tunnelmallisemmalta, kakkonen taas trailerin perusteella siltä, että se on vaan yhtä zombien ja örkkien ampumista koko ajan :lol:

Joo voi olla. Täytyy tunnustaa, että toi "kakkososa" jääny kyl kokonaan pelaamatta, ei kertaakaa ees asennettu. :lol:
Hitto, pitää kyl tsempata täs pelaamises.

KORJAUS: eiku on se ollu mulla jopa 6 minuuttia pelissä :)

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 13.10.2014 21:55 : poistettu.

13.10.2014 21:54 #93

JPAP kirjoitti: Hitto pitää kyl tsempata täs pelaamises.

Mitäs sä muuten sitten pelaat tällä hetkellä JPAP?

13.10.2014 21:56 #94

Kultasuu kirjoitti:

JPAP kirjoitti: Hitto pitää kyl tsempata täs pelaamises.

Mitäs sä muuten sitten pelaat tällä hetkellä JPAP?

Täl hetkel melkein menee eniten Wasteland 2 ja Call of Duty: Black Ops 2. Just pelasin pari tuntii sit, ton Black Ops 2 sinkkupelin läpi. Nyt alan tahkoo multia enemmän.

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 13.10.2014 22:09 : poistettu.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
14.10.2014 12:47 #95

Knights of Pen and Paper +1.

Pelin alussa on huone, jossa on pöytä. Pöydän edessä istuu "pelinjohtaja" ja pelaajan pitää valita pelissä pelattavaan roolipeliin pelaajat, joilla sitten pelataan "pelinjohtajan" kertomaa peliä. Onko riittävän (epä)selvästi ilmaistu? :cheesy:

Alussa hahmoluokkia on vain ne perinteiset (druid, warrior, cleric, paladin, rogue, mage), mutta myöhemmin avautuu hunter, barbarian, shaman ja bard. Oma ryhmäni koostuu tällä hetkellä druidista, clericistä, paladiinista, maagista ja hunterista. Druid antaa regeneraatiota, kun taas cleric parantaa täsmällisemmin. Paladin on tankki, mage ja hunter lyövät sitten enemmän vahinkoa sisään. Tämä ryhmittymä on tällä hetkellä tasolla 21 ja jos ottaisin jonkun tilalle jotain muuta, niin uusi hahmo aloittaisi tasolta yksi. Onneksi Default Villagen lähettyviltä löytyy Farm Village, joka on vain nimensä mukaiseen tarkoitukseen tehty (paikka on farmi, jossa tulee ainoastaan hirviöitä vastaan).

Peli on täynnä populaarikulttuuriviittauksia Tardiksesta Tähtiporttiin, Journey-pelistä E.T.-hahmoon, jonka voi ottaa "peliporukkaan" mukaan (omassani hän "pelaa" druidia), ja sijaintien erikoisiin nimiin (Journey Village, Sands of Time Desert, Dead End Forest, Flying Dutchman Ship jne). Vielä en ole törmännyt space invaders hirviöihin. Netistä löytyvien kuvakaappausten mukaan niitäkin löytyy.

Hintaa pelille löytyy 10 euroa ja deluxe editionille 15 euroa (Steam). On se kyllä ollut hintansa väärti ja olen saanut nauraa hyvin paljon sitä pelatessa. Suosittelen.

14.10.2014 12:56 #96

Ansa kirjoitti: Knights of Pen and Paper +1.

Joo, ton oon kyl monta kertaa nähny, mut ei ole vielä tullut ostettua. Toi idea tos pelis, kyl kuulostaa aika erikoiselta. Pitänee kai tesmata.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
15.10.2014 20:05 #97

Hitman 2: Silent Assassin

En ollut aiemmin tutustunut pelimaailman kenties tunnetuimman salamurhaajan seikkailuihin, joten päätin hieman laajentaa sivistystäni ja ottaa selvää, kuka tämä kaljupää oikein on miehiään. Päätin jättää ykkösosan väliin, koska yleisen mielipiteen mukaan siinä oli vielä parantamisen varaa, minkä sijaan kakkonen tekisi monet asiat paremmin ja olisi ylipäätään hiotumpi kokonaisuus. Niin tai näin, viihdyin pelin parissa erinomaisesti, sillä salamurhasimulaattorina se on likimain parasta, mitä olen kohdannut. Herra 47 ei ole mikään toimintasankari, vaan kylmänviileä ammattilainen, jolle keikan äänetön ja siisti hoitaminen on ykköstavoite.

Pidin pelissä siitä, että toimeksiannot vaativat vähintään suurpiirteisen suunnitelman laatimista. Summittainen tai liian suoraviivainen lähestymistapa johtaa useimmiten vain pelaajan kuolemaan. Murhakeikat ovat kuin moniosaisia puzzleja, joissa itse kohteen lisäksi on muitakin liikkuvia osasia, kuten tämän mahdolliset henkivartijat ja ympäristössä kuljeksivat siviilit. Omat siirtonsa on siis mietittävä tarkkaan, jos kohteen haluaa saada päiviltä niin, että ammattiylpeys säilyy. Tehtävät on siis mahdollista suorittaa myös aseet laulaen ja ylimääräisistä uhreista vähät välittämättä, mutta suoraan tulitaisteluun joutuminen tarkoittaa yleensä sitä, että jokin on mennyt pahasti pieleen. Toki salamurhan eskaloituminen massamurhaksi oli väillä hauskaakin, mutta äänetön tappaminen ja näkymätön paikalta poistuminen tuo silti ylivoimaisesti suurimmat kiksit.

Klanipään mukana kulkeva satelliittikartta on salamurhaajan paras ystävä, mutta omasta mielestäni pelaaja on siitä liiankin riippuvainen. Kartta paljastaa rakennusten pohjapiirustukset ja lähistöllä liikkuvien ihmisten liikkeet ja vielä senkin, onko esim. oven toisella puolella oleva tyyppi vihollinen vai viaton siviili. Karttanäkymää tuli vilkuiltua tämän tuosta ja siihen murhien suunnittelu käytännössä perustuikin. Ilman karttaa puhtaalla sattumalla olisi tietysti ollut paljon suurempi merkitys ja tilanteiden hahmottaminen olisi vaikeutunut ehkä liikaakin. Realismin tuntuun kaiken paljastava karttanäkymä kuitenkin vaikuttaa. Tämä on kuitenkin pieni miinus muuten erinomaisessa pelissä, joka saikin minut kiinnostumaan myös sarjan muista osista.

I'm just a normal everyday pervert.

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
18.10.2014 20:19 #98

Fable 2. En ole vielä ihan päässyt peliin kiinni, mutta pelattavuus on hyvää ja mikä tärkeintä juoni on mielenkiintoinen. Maailma on kiinnostava, mutta sen asukkaat eivät. Tarinaan liittyvät hahmot on luotu hyvin, mutta sivuhahmojen kanssa keskustelua ei ole tehty kovin kiinnostavaksi. Olen tosin vasta aivan alussa pelissä, joten mielipiteeni voi vielä muuttua.

Elder Scroll IV: Oblivion. Pelasin ensin Skyrimin ja nyt sitten ostin tämän pelin juhlajulkaisun. Oli mukava palata tutun maailman ääreen uusilla mausteilla. Olin positiivisesti yllättynyt pelin grafiikasta, joka ei ollut niin paha kuin kuvittelin. Maailma näyttää edelleen yhtä hienolta kuin Skyrimissäkin. Itse pidin Oblivionin hahmoluonti-työkalusta enemmän kuin Skyrimissä. Tässä oli helpompi luoda hahmoista mieleisensä. Pelin juoni oli mukaansa tempaavampi kuin Skyrimissa. Tässäkin pelissä olen kuitenkin vasta alussa.

Viimeksi muokattu: 18.10.2014 20:20 : Niksu.

24.10.2014 13:43 #99

Call Of Duty: Black Ops 2 multi. Ostin ku sain halvalla. En ollut aikasemmin koklannukkaa moninpeliä. Onhan toi hyvä. Aika helppo päästä servun ykköseks, että taitaa olla kovin poppoo lähtenyt jo uusimpii peleihin. Sehän on tollanen räiskintä. Siinä on sinkkupeli, mikä on tosi hyvä jo itessään. Onhan siinä jotain aika "hauskoja" juttuja, mutta on kyllä viihdyttävä. Perushollywood pläjäys. Siinä tapellaan kahessa eri ajassa ja koitetaan tappaa vihuja. Aseita on monenlaisia; räjähtävä varsijousi, kirves, haulikoita, pisloja, rynkkyjä ja suojakilpi. Niin joo, on scifiäkin. Mukavasti onkin. Ei liikaa, mutta sopivasti.

Itte pelaaminen on hauskaa. Multissa tulee kovia tilanteita, joissa saa kyllä taistella hermoistaan, hyvällä tapaa tietysti. Call of Duteissahan on tuo oma kielensä. Se kannattaa opetella. Voin antaa esimerkin:

"Noob haxor!"
Tarkoittaa, että olet hyvä.

"Rage much?"
Tarkoittaa, että sulla on kestävät hermot.

"U mad?"
Tarkoittaa, että teet helposti ystäviä.

"Fukin cheater!"
Tarkoittaa, että on aika liittyä johku klaaniin ja alkaa pelaa laddereita.

Itse olen löytänyt myös omia sanoja, joita käytän hyvällä menestyksellä. Olen huomannut, että nää on tosi tehokkaita. Ehkä siksi, että poikkeavat muista. Annan esimerkin:

"Girls!"
Tarkoittaa, että arvostat kanssapelaajia, ja että sinulla oli mukavaa pelata heidän kanssaan.

"C4, really? U have a gun? U know how to use it, right?"
Tarkoittaa, että pidät hyvänä seikkana, että pelaaja osaa tappaa muillakin kuin aseilla.

Seuraava on dialogi, mutta toimii aika usein, etenkin jos joku pelaajista on sanonut sinulle jonkin ylläolevista.

Pelaaja 1: "Fukin cheater!!"
Pelaaja 2: "Mom?!"
Pelaaja 1: "What???"
Pelaaja 2: "Why ya here?"

Tuo on minusta hyvä esimerkki onnistuneesta kommunikoinnista muitten kanssa.

Suosittelen kyllä lämpimästi peliä. 10/10!!

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 24.10.2014 14:01 : poistettu.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
24.10.2014 16:17 #100

Yllä oleva tiivistää meitinkin kokemukset moninpeleistä (tai siis siitä yhdestä). Tämän lisäksi Path of Exile on tehnyt tunnetuksi erilaiset "wtb", "wts", "wtt" ja niitä seuraavat "go to trade channel, ass hole" -toivotukset.

Ihmiskunnan kerma kukoistaa noissa pelien chateissa, mutta onneksi se hiljaisempi enemmistö pelaajista tuntuu siltä ihan asialliselta väeltä.

Astorethein kirjoitti: Hitman 2: Silent Assassin

Hyvä peli. Olikos se heti eka tehtävä, jossa piti nitistää muurien ympäröimässä kartanossa piilotteleva kohde, joka vain silloin tällöin pistäytyy parvekkeella tupakalla tai jotain? Olikohan sillä joku avain tai jotain joka piti saada haltuunsa? No kuitenkin ainoa tapa oli tunkeutua taloon, hoitaa kohde ja ottaa se jokin tavara. Mutta sitten toisaalta joku oli keksinyt jonkin pikselintarkan kikan, jolla kohteen sai putoamaan parvekkeelta ja tavaran sai haltuunsa tarvitsematta mennä rakennukseen sisään...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Uusin jäsen: ArunaK