Leikkinurkka

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

01.02.2016 14:29 #81 :: Nylkky
Biisi, johon et kyllästy?
Itellä meni hetki mestättää Hobbit trilogian soundtrack 3 levyn erikoisjulkaisu. Tämä tulee myöhässä mutta silti kaikille Tolkien fanien kannattaa kuunnella tämä.

17.02.2016 21:22 #82 :: Puolikuu
Biisi, johon et kyllästy?
^ Tuo on kiva biisi kyllä. Billy Boydin hienoa skottiaksenttia on muutenkin hauskaa kuunnella, tuli taas todettua kun päädyin tuon videon kautta jotain vanhoja haastatteluja katsomaan.

Mun yksi suurista suosikeistani jo tässä muutaman vuoden ajan on ollut Susumu Hirasawan The Girl in Byakkoya. Luin jostain, että Hirasawa oli saanut inspiraationsa tähän biisiin tytöstä vietnamilaisella öljykentällä. Usein innostuttuani kulutan kappaleet loppuun, mutta tähän en vain pysty kyllästymään. Löytyy myös soittoäänenäni.

Muokannut 17.02.2016 21:23 Puolikuu

• Kikenn hahmo
  • Kikenn
    Vintiö

21.02.2016 02:51 #83 :: Kikenn
Biisi, johon et kyllästy?
on monta hyvää biisiä, johon en kyllästy. Mutta valitsen biisin, joka saa minut aina hyvälle tuulelle, jota olen kuunnellut pari kertaa putkeen, joka jää varmasti päähän ja se on Japanilainen.

Kappaleen nimi on Love Taishi. (linkki alla jos jotakuta kiinnostaa)

• Niksu hahmo
  • Niksu

03.03.2016 13:35 #84 :: Niksu
Biisi, johon et kyllästy?
Mass Effect Trilogy OST. Useimmat soundtrackit ovat kyllästyttäviä, mutta ei tämä.

10.05.2016 21:32 #85 :: LordStenhammar
Biisi, johon et kyllästy?
Tässä muutama biisi, jotka on viime aikoina jääneet junnaamaan niin päähän kuin soittimeen:

Triptykon - Aurorae
Roky Erickson - Two-Headed Dog
Quartz - Hard Road

Ei näillä biiseillä sinänsä mitään muuta yhteistä ole, paitsi äärimmäinen vaikuttavuus. Triptykonin biisi on samalla syksyinen, katarttinen ja ahdistava, Roky Erickson taas psykedeelinen ja rokkaava, ja Quartz noin muuten vaan täydellinen heavy rock -biisi.

Kyllä näitä kelpaisi tien päällä kuunnella, mikäli auton omistaisin. Täytyy tyytyä rokkailemaan ihan vaan himassa.
Muokannut 10.05.2016 21:33 LordStenhammar

31.05.2016 18:12 #86 :: Glaurung
Biisi, johon et kyllästy?
Monikaan kappale ei aiheuta mussa kyllästymistä, mutta tällä hetkellä on eniten putkeen tullut soitettua Billy Idol:n John Wayne - kappaletta.

• Teirka hahmo
  • Teirka

02.06.2016 09:58 #87 :: Teirka
Biisi, johon et kyllästy?
Minä taas onnistun pilaamaan hyvätkin biisit liialla kuuntelulla. Mutta ehkä tämä soundtrack, John Wayne -teemaan liittyen:

Neil Young, Dead Man Theme

Noita Johnny Deppin kuvia jaksaa myös katsella.
Muokannut 02.06.2016 13:58 Teirka

10.06.2016 11:19 #88 :: LordStenhammar
Biisi, johon et kyllästy?
Keskikesän juhla - myrskystä huolimatta - tuli itselleni hiukan aikaisemmin tänä vuonna, nimittäin Sleep of Monstersin tokan levyn ilmestymisen muodossa. Sitähän tässä on Roky Ericksonin ohella lähes pelkästään pyöritelty.

Laatulevy, mutta kävikin niin, että intensiivisen syventymisen jälkeen palasin bändin ekaan kiekkoon, Produces Reasoniin. Sieltä on jäänyt nyt viime päivinä sieluun soimaan ne rauhallisemmat biisit: Horses of the Sun ja Magick Without Tears.

En siis vielä Poison Gardenia edellisen tasolle nosta, eikä sieltä vielä puolenkymmenen kuuntelun perusteella niitä ultimaattisia kestobiisejäkään löytynyt. Tutustuminen kyseiseen levyyn jatkuu kuitenkin edelleen.

Lyriikat on kuitenkin Poison Gardenillakin edelleen sitä tasoa, että möisin sieluni saatanalle (toistamiseen), että pystyisin kirjoittamaan tuolla tavalla.

• Nebu hahmo
  • Nebu
    Upseeri

10.06.2016 17:46 #89 :: Nebu
Biisi, johon et kyllästy?
Nyt kun on taas tullut palailtua tuonne klassikoiden pariin, niin kyllähän Uriah Heepin Year Or a Day (Return To Fantasy 1975) on aika kaunis kappale, jota jaksaa taas kuunnella. Vaikkei levy ilmestyessään kehuja niittänytkään, niin on se kokonaisuutena kuitenkin omasta mielestäni erinomainen, vaikkei aiempien levyjen tasolla ehkä aivan ylläkään.On se Ken Hensley vaan kova raapustamaan laatukappaleita.

07.02.2017 21:12 #90 :: Glaurung
Biisi, johon et kyllästy?
Törmäsin kyseiseen kappaleeseen pari kuukautta (kai) sitten sattumalta. Siitä asti kuunnellut melkeimpä päivittäin, parhaimmillaan monta kertaa putkeenkin. Tänään viimeinkin saanut myös muut perheenjäsenet ihastumaan kappaleeseen. :grin:

08.08.2017 14:14 #91 :: Marski
Biisi, johon et kyllästy?
Mun ongelma taitaa olla se, että kun löydän uuden bändin tai kappaleen, kuuntelen sitä nonstoppina niin kauan että kyllästyn, se vaihtelee, että kuinka kauan tässä kyllästymisprosessissa menee.
Tällä hetkellä kyseisen biisin paikan on saanut Scissor Sistersin I can't decide.
Tämä biisi siis
Muokannut 08.08.2017 14:16 Marski

19.12.2017 12:32 #92 :: LordStenhammar
Biisi, johon et kyllästy?
Onhan tässä taas heviä (enimmäkseen) tullut kuunneltua. Sieltä on tarttunut korviin mm. seuraavaa. Tiedä sitten, pitäisikö laittaa tähän vai korvamato-ketjuun. Laitetaan kuitenkin tänne.

Yngwie Malmsteen - Fire and Ice

Samannimiseltä levyltä. Tämän hetken lempibiisi Ynkältä Black Starin ohella. Ei haittaa, vaikka on tullut pyöriteltyä sen tuhannen kertaa LP:ltä, menee helposti vielä toisetkin tuhat.

Iron Maiden - No Prayer for the Dying, When the Wild Wind Blows, The Red and the Black

Oli sellainen "kuuntele Maidenin levyjä, joita luulit paskoiksi, ja ylläty iloisesti" - kuukausi. On siellä myöhemmillä levyillä muutakin hyvää kamaa, mutta mainitaan nyt nämä. Se, joka haukkuu esim. When the Wild Wind Blowsia tylsäksi biisiksi, ei ole kuunnellut sitä kokonaan.

Manowar - Touch the Sky

Vähän sama juttu kuin Maidenin kanssa. Levyn ilmestyessä tuomitsin sysipaskaksi, mutta nyt kun kuuntelin uudemman kerran vuosien perästä, niin onhan The Lord of Steelillä paljon hyvää kamaa. Black List ehkä toinen mainittava.

Tuossa kuuntelin Fields of the Nephilimin Dawnrazoria, ja kummasti sieltä jäi korviin biisi nimeltä Dust...

08.01.2018 13:13 #93 :: Verikuu
Biisi, johon et kyllästy?
Jo pidempään on soinut melko tuntemattoman Emily Bindigerin Song of Decision vuodelta 1971. Jotenkin pistää sanattomaksi, aika kaunista. Hyvät, pohdiskelevat sanat ja kaikki. Lienee myös mainittava, että kyseinen daami oli levytyksen aikaan vain 16-vuotias. Harmi, että tuo levy, jolla kyseinen biisi on jäi naisen ainokaiseksi julkaisuksi aikanaan. Tämänkin löysin aivan sattumalta kun tapanani on kuunnella ja aktiivisesti etsiä itselleni uutta ja hämärää musiikkia. Joskus tosiaankin kannattaa heittäytyä aivan tuntemattomien levyjen matkaan, itse asiassa aika usein.

09.04.2018 19:37 #94 :: korpinaava
Biisi, johon et kyllästy?
Esteettisiä mieltymyksiäni edustaa erinomaisesti Anatheman The Silent Enigma -levy. Eikä tähän voi koskaan kyllästyä:

12.04.2018 00:37 #95 :: Verikuu
Biisi, johon et kyllästy?
Mulle kovinta Anathemaa on Eternity ja Judgement.

18.05.2018 15:24 #96 :: Niko Heikkinen
Ehdottomasti Bon Jovin It`s my life ja Sunrise Avenuen Only

19.05.2018 10:16 #97 :: LordStenhammar
Ghost - Dance Macabre

Okei, olen kyllä pikkuhiljaa kyllästymässä. Biisin hiljattain julkaistu studioversio soinut sen parikymmentä kertaa näin aamutuimaan. Mutta onhan tässä fiilistä. Jalka tamppaa tahtiin ja ihokarvat nousevat pystyyn. Kesäkuusta tulee juhlakuukausi. Kesähitti 2018 Anno Bastardi tästä varmasti tulee. Kuunnellaan sitten taas Ildjarnia ja Beheritiä, kun syksy vie kesästä voiton.
Muokannut 19.05.2018 10:31 LordStenhammar

03.06.2018 18:21 #98 :: korpinaava
Biisi, johon et kyllästy?
Tähän mussiikkikappaleeseen ja kissimirrivideoon ei voi kyllästyä.

08.09.2018 13:29 #99 :: LordStenhammar
Iron Maiden - When the Wild Wind Blows

Sama biisi, kuin yhdessä aikaisemmassa postauksessani, mutta eilisehtoona taukoamattomassa repeatissä teoksesta valkeni jotain uutta: mahtaa olla Iron Maidenin katalogin viimeinen TOSI ISO biisi. Kaikki on todellakin isollaan; sävellys, soitto ja ennen kaikkea biisin tarina. 'The Final Frontier' on Brucen paluun jälkeen yhtyeen heikoin tuotos IMO, mutta aina näiltä "jämälevyiltäkin" se joku yksi tai kaksi kunkkubiisiä löytyy - vertaa 'The Red and the Black'.
Muokannut 08.09.2018 13:29 LordStenhammar

Valvojat: Mustelmann