Biisi, johon et kyllästy?

Telena Starkos
Upseeri
Telena Starkos vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
11.09.2014 23:05 #41

David Bowie on yleisesti ottaen hyvin lähellä sydäntäni, eritoten herran 70-luvun tuotanto. Jos kuitenkin täytyisi nimetä vain yksi biisi, olisi valinta nyt ( ja luultavasti aina ) Space Oddity. Kyseinen kappale sai minut aikanaan kiinnostumaan Bowien musiikista ja lukemattomista kuuntelukerroista huolimatta se jaksaa yhä puhutella. Ja stylofonin käyttö on aina plussaa.

Nobody likes a clown at midnight.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa

poistettu
Pilotti
poistettu vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
21.09.2014 22:52 #42

Joudun vastaamaan monikossa. Kaikki Doorsin biisit tietysti, ihan joka ikinen. Mutta tällä hetkellä kyllä, ylivoimaisesti, on minut saanut haltuun Logicin älylliset riimit. Sellainen kappale kuin, Walk on By, etenkin.
On se pakko uskoa, että kyllä valkoisetkin osaavat räpätä.

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 22.09.2014 01:38 : poistettu.

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
21.09.2014 23:38 #43

Mullahan vaihtelee nämä koko ajan. Kulutan yleensä suosikit niin loppuun, etten seuraavaksi enää edes kestä kuulla niitä. Mutta kyllähän nuo Queenin klassikkobiisit on aika lähellä sydäntä.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kattinka

Kultasuu
Kultasuu vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
22.09.2014 16:04 #44

Olipas mielenkiintoista lukea tätä ketjua, joka todistaa (minun mielestä), että risingshadowlaisilla on ( taaskin minun mielestä) erittäin hyvä, monipuolinen ja jopa yllättävä musiikkimaku, pisteet siitä! :heart:

Ja, jos mun pitää nyt laittaa tähän joitain biisejä mihin en kyllästy, niin Stingin "Its Probably Me" on yksi ja toinen on Dave Matthewsin "Crash Into Me". Ja kolmanneksi mainitsisin vielä Jeff Healeyn version vanhasta Robert Johnsonin blues-klassikosta "Stop breaking down". Näitä kappaleita olen kuunnellut jo ilmestymisestä lähtien ja ei ainakaan vielä ole tullut raja vastaan, niin ettei näitä jaksaisi kuunnella.

Viimeksi muokattu: 22.09.2014 16:08 : Kultasuu.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
11.10.2014 17:14 #45

Strato kirjoitti: Äkkiseltään tulee mieleen pari kappaletta:

Stratovariukselta Phoenix ja Paradise,
sekä HammerFallilta Last man standing

Pakko lisätä omaan listaan vielä Shawn Davidson - There Will Be Metal. Ei mitään käsitystä kuka tuo kaveri on, mutta erittäin hienon biisin saanut aikaiseksi.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

Saki
Saki vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
11.10.2014 19:49 #46

Tuohon edelliseen listaukseeni on nyt tullut Vance Joyn Riptide ja Ella Hendersonin Ghost. Molemmat tosi hyviä ja aika uusiakin vielä ;)

Poison Girl
Poison Girl vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
11.10.2014 22:24 #47

Näitähän on monia! Päällimmäisiksi mainittakoon ainakin HIMin Join Me ja My Chemical Romancen Helena ja I'm not okay :heart:

"He ovat kovin erikoisia"
"Eivät sen erikoisempia kuin mekään heidän silmissään"

Kultasuu
Kultasuu vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
13.10.2014 17:08 #48

Pakko laittaa vielä tähän ketjuun vähän tavallista erikoisempi Greg Howen biisi "Jump Start":

Mä olen kuunnellut tätä jo yli 20-vuotta ja aina kolahtaa! :lol:

Viimeksi muokattu: 14.10.2014 12:46 : Kultasuu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

Niittysalvia
Kaartilainen
Niittysalvia vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
22.10.2014 09:17 #49

Heti ensimmäisenä mieleeni tuli Hurtsin Stay. Klassikkobiisi, jota voi kuunnella kerta toisensa jälkeeen, kuten samalta esittäjältä oleva Somebody to die for. Jälkimmäinen on myös hyvää lenkkimusaa. :wink:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kattinka

Kabal
Aseenkantaja
Kabal vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
03.02.2015 03:37 #50

"May The Light Of Certitude Guide Your Efforts"

Vehka
Poimuvelho
Vehka vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
06.02.2015 10:58 #51

Ai että! Kävin juuri treenaamassa ja piti valita jotain energistä, inspiroivaa musiikkia - mutta päädyinkin kuuntelemaan Stingin Practical Arrangementia loopilla, koska se on vain yksinkertaisesti niin uskomattoman hieno kappale!

Sting - Practical Arrangement

Tuo levy, jolta kappale löytyy, on muutenkin täyttä kultaa. Varsinkin Practical Arrangementin sisarkappale, I Love Her But She Loves Someone Else.

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

Maailmanherra
Maailmanherra vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
06.02.2015 14:33 #52

Kaytanhousuja orkesteri-yhtyeen Lautailen kipale on loistava. Vaikka kaljaa ainiaan on varmasti jäänyt unohtumattomaksi muistijäljeksi Suomen amiksille ja on täydellinen nousuhumalabiisi niin Lautailen on sellaista iloittelua ettei mitään rajaa.

Tilastojen valossa viisi eniten kuuntelemaani kappaletta ovat seuraavat:

1. Pink Floyd - Hey You
2. Jan Johansson - Visa från Utanmyra
3. Maria Gasolina – Kadulla, sateessa tai landella
4. Jan Johansson – Gånglek från älvdalen
5. Rauli Badding Somerjoki – Pilvet karkaa, niin minäkin

Tästäkin huolimatta yksi on ylitse muiden. Okkunsenman/Wily's Castle (Dr. Wily Stage 1) on aikamme legenda. Kappale kestää aikaa ja variaatioita aivan eri tavalla kuin mikään muu.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
07.02.2015 12:15 #53

Vaihtoehtoja olisi ollut useita, mutta kaksi biisiä nousi mieleen ylitse muiden:

Ensin kappale, joka saa minut hymyilemään niin että poskiin sattuu. Se saa myös hyppimään ja riehumaan pitkin kämppää, koska en vain pysty olemaan paikoillani. :D Tämä kappale sai minut myös aikoinaan ihastumaan melodiseen metalliin. Musiikillisesti biisi on helmi, mutta sanoitusta en ole koskaan ymmärtänyt. ;)

Ja kyseessä on tietysti Sonata Arctica: Blank File

Toinen biisi on ehkä maailman kaunein kappale, jonka tiedän (tai top5:ssä ainakin). Vaikea kuvailla mitä tunteita se minussa herättää, mutta kaikenlaista pohjattomasta surumielisyydestä sellaiseen toivoon, että elämä voittaa. Noin puolet kuuntelukerroista mua alkaa itkettää ja puolet kerroista saa vain hymyilemään onnellisena. Joskus molempia. :)

Biisi on Zamfir: The Lonely Shepherd

Gespenst
Upseeri
Gespenst vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
07.02.2015 15:09 #54

Kaikki Apulannan biisit kuuntelulistalla, niin jaksaa kuunnella vaikka koko päivän. En ole kyllästynyt useampaan vuoteen, enkä usko kyllästyvänikään :3

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

Nebu
Upseeri
Nebu vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
09.02.2015 23:37 #55

Kabal kirjoitti:

Rainbow - Temple of the king

Tämän kappale kuuluu minullakin soitetuimpien joukkoon. Samalta levyltä yllä mainitun kanssa on pakko mainita toinenkin puhkikulumaton biisi, johon ei voi kyllästyä:
Catch The Rainbow

Ja tätäkin tulee aika-ajoin kuunneltua kerta toisensa jälkeen:
Soulfly - Prophecy

Viimeksi muokattu: 09.02.2015 23:39 : Nebu.

Kattinka
Kaartilainen
Kattinka vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
10.02.2015 16:49 #56

Poets of the fallin tuotanto! Löytyy sopivia biisejä niin rentoon fiilistelyyn kuin juoksulenkille. Aivan huippuja ovat esim. Daze, The Distance, Signs of Life ja Kamikaze Love.

gvven
Kaartilainen
gvven vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
12.02.2015 13:23 #57

Kaikki Paramoren tuotanto. :heart: Tällä hetkellä heiltä erityisesti Fences on minulle melkein kokoajan soitossa, vaikka onkin vähän vanhempaa.

-The only problem with dreaming is waking up-

Toislehto
Riiviö
Toislehto vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
12.02.2015 14:22 #58

Musiikkisuosikit tulee ja menee, mutta osaan ainakin kolme kappaletta heittää esimerkiksi:

CMX - Aura - albumilta Aura

Tätä olen jaksanut kuunnelva jo teinipoikana ja jaksan edelleen ~15 vuotta myöhemmin. Erinomainen hyvä olo -biisi.

Babylon Whores - Sol Niger - albumilta King Fear

Entisen Babylon Whoresin, nykyisen Sleep of Monstersin laulajan Ike Vilin sanoitukset ovat kokonaisuudessaan onnistuneet koskettamaan hyvin henkilökohtaisella tasolla, johon harva muu sanoittaja on kyennyt. Sol Niger on ehkä oma suosikkini, joka aina osaa pistää mietteliääksi.

Mayhem - Freezing Moon - albumilta De Mysteriis Dom Sathanas

Tunnelmapala norjalaisen black metallin klassikkolevyltä. Tykkään harjoitella laulamista pienenä sivuharrastuksena ja tätä jaksan laulaa yhä uudestaa ja uudestaan.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
14.02.2015 12:49 #59

Toislehto kirjoitti: Babylon Whores - Sol Niger - albumilta King Fear

Äläppäs muuta sano. Ike Vilin lyriikat on niin hienoja, ettei osaa olla edes kateellinen. Kasapäin okkultisia ja kirjallisia viittauksia ja pikimustaa huumoria, mitäs sitä muuta enää kaipaa. Mun valinta kulumattomaksi biisiksi vois olla vaikkapa Mother of Serpents.

Toi Sleep of Monstersin levy on ihan saatanan kova, vaikka onkin vähän pehmeämpää kamaa verrattuna Babylon Whoresiin. Sen julkaisu meni melkein ohi mun tutkan. Vasta muutama kuukausi sitten tajusin, että semmoinenkin oli julkaistu.

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 14.02.2015 12:49 : LordStenhammar.

LunaJei
LunaJei vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
14.02.2015 18:19 #60

Paradise Fearsin Home. Voin kuunnella niin monta kertaa että osaa sanat ulkoa vaikka miten päin, eikä siltikään ala ärsyttämään.

There is no such a thing
as "no such a thing"

Valvojat: Astorethein