Biisi, johon et kyllästy?

Toislehto
Riiviö
Toislehto vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
15.02.2015 00:11 #61

MannhaiKotka kirjoitti: Toi Sleep of Monstersin levy on ihan saatanan kova, vaikka onkin vähän pehmeämpää kamaa verrattuna Babylon Whoresiin. Sen julkaisu meni melkein ohi mun tutkan. Vasta muutama kuukausi sitten tajusin, että semmoinenkin oli julkaistu.

Minulla oli onni osallistua Produces Reason -levyn alkupeiräisellä julkkarikeikalle syksystä 2013. Jostain syystä sain bändista vainun hyvin aikaisessa vaiheesa. Olen aikoinaan kirjoittanut heidän levystään Ruumisvalo-blogiini .

poistettu
Pilotti
poistettu vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
15.02.2015 12:28 #62

Old skuul, mutta ei käy tylsäks. Yo, hey you girl inna di tight up skirt.
Ya mek mi head swell til mi blood vessel burst!

Clone Megan Fox!

Aurelia
Aurelia vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
12.03.2015 14:22 #63

Minulla on montakin laulua, joihin en koskaan kyllästy ja ne kaikki antavat minulle joka kuuntelukerralla jotain ja siksi jaksan kuunnella niitä yhä uudelleen ja uudelleen.

Ensiksi on oliko se nyt Junnu Vainion laulu, Käyn ahon laitaa. Ja minä rakastan tuota laulua ja haluaisin joka ikinen kesä tehdä juuri niin kuin laulun ihminenkin tekee eli jättää kaiken ja lähteä vaeltamaan vailla määränpäätä vain nauttien kesästä. Mutta valitettavasti en voi tehdä niin, ainakaan vielä tänä tulevana kesänä, ehkä seuraavana kesänä pariksi viikkoa ainakin, jos kaikki menee kuten toivon. Tämä laulu on minun oma kapina -lauluni kaikelle sille "tärkeälle työlle" joka tulee hoitaa ja jonka vuoksi ei voi vain lähteä vaikka kuinka haluaisi. Mutta vielä tulee kesä jona saan lähteä vaeltamaan vailla määränpäätä vain nauttien kesästä, ainakin pariksi viikoksi.

Toinen laulu on Kirkan Sä surun pyyhit silmistäni pois. Tämä laulu taas liittyy yhteen rakkaaseen ihmiseeni ja muistuttaa minua joka kuuntelukerralla hänen vakaasta uskostaan minuun ja hän todella taitaa tuntea minut kaikista ihmisistä parhaiten, myös ne huonot puoleni ja silti hän uskoo minuun. Hän on minun vankkumaton kallioni joka pyyhkii aina suruni pois ja sanoo sanoittakin aina minulle että usko tulevaan ja minä uskon.

Kolmas laulu on kaiketi ihan oikea virsi, vaikka minä en kyllä juuri virsejä kuuntele, vannoutunut pakana kun olen, nimeltä Suojelusenkeli eli se maan korvessa kulkevi lapsosen tie -laulu ja tämäkin laulu liittyy siihen rakkaaseen ihmiseeni ja minä todella tunnen, että hän on minun oma suojelusenkelini, aina ja ikuisesti ja siitä tämä laulu minua muistuttaa.

Minä todella rakastan musiikkia enkä voi elää ilman sitä, ainakaan onnellisena, kuuntelen musiikkia lähes joka päivä ja pidän monenlaisesta musiikista ja minulla on vielä monta monta lempikappaletta, mutta nämä kolme ovat ne minulle tärkeimmät.

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

pihlajapuu
pihlajapuu vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
13.04.2015 16:23 #64

Tällä hetkellä tuntuu, että Arch Enemyn War Eternal täyttää kriteerin, mutta tiedä sitten, kyllästyykö siihen, kunhan menee tää örinä+tilu-vaihe taas jossain vaiheessa ohi (palatakseen sitten myöhemmin taas).. :D Muita mieleen tulevia ovat ainakin Anaal Nathrakhin The Joystream, Painin The Third Wave ja Insomniumin Lose to Night ja The Elder.

Ai niin, ja Scar Symmetryn The Illusionist, joka on ollut soittoäänenäkin jo varmaan kolme vuotta...

Viimeksi muokattu: 13.04.2015 16:23 : pihlajapuu.

Xerion
Xerion vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
13.04.2015 16:41 #65

Nightwishin Sleeping Sun.
Kaverit kyllä sanoisi etten minä koskaan alentuisi kuuntelemaan mitään tollaista, mutta hehän eivät minua tunne. Hah. Hyvä kappale ja laulaja on juuri oikea tähän hommaan. Vanha kappale, mutta aina sitä jaksaa vain kuunnella. Ehkä siksi, että toivon kaikkea samaa, kuin mistä kappale kertoo.

Ja melkein yhtä hyviä on saman yhtyeen Over the hills and far away ja Nemo.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

Viimeksi muokattu: 13.04.2015 16:42 : Xerion.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
03.05.2015 11:31 #66

Moonsorrow – Tähdetön

Tämä on Moonsorrow'n levyltä Varjoina kuljemme kuolleiden maassa. Olisi voinut mainita kyllä tältä kokopitkältä ihan minkä biisin tahansa. Jos todellinen matka kuolleiden maahan on yhtä pitkä ja synkkä, mitä tämä biisi (ja levy) on, niin mielelläni en vielä lähtisi kuolemaan. Mutta eeppisyydessään ja hämäryydessään tarttuva ja kuohuttava biisin ketale.

Olen Moonsorrow'n suhteen vähän uusherännäinen. Mulla on vanhastaan niiden demot (ne kaksi julkaistua) c-kasetilla, sekä eka levy Suden uni. Sen jälkeen tullut levy ei jostain syystä aikoinaan hirveästi potkinut – vaikutti jo vähän vanhan toistolta. Täytyypi ottaa se taas kunnolla kuunteluun. Luulisi kyllä vihdoin senkin avautuvan.

Tästä levystä innostuneena tuli tilattua Verisäkeet ja V: Hävitetty. Odotukset on enemmän kuin korkealla.

THE GOD CREATED SHIT.

Vehka
Poimuvelho
Vehka vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
10.05.2015 11:41 #67

Thirteen Sensesin Into the Firen akustinen versio. Kun löysin tämän tuossa suunnilleen kuukausi sitten, kuuntelin sitä ensin kymmeniä kertoja päivässä ja harvensin sitten, ennen kuluttaisi puhki. Kappale saa jostain syystä aikaan hirveän tunneryöpyn ja parhaimmillaan kuuntelen sitä lattialla maaten ja silmät kiinni. Siinä on hirveän nätit sanat, laulajan ääni on minusta kaunis ja tuo välimelodia sopii todella nätisti kokonaisuuteen.

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

05.07.2015 20:13 #68

Two Steps From Hell!!!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Moonlord, Strato

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
05.07.2015 23:55 #69

MannhaiKotka kirjoitti: Moonsorrow – Tähdetön

Verisäkeet ainakin on helvetin hyvä levy, sitä uudempia en ole kuunnellutkaan. Huomattavasti black-painotteisempaa kuin aiempi tuotanto ja varsinkin Kivenkantajaan verrattuna kuin eri maailmasta. Verisäkeissä rumuus ja kauneus yhdistyvät kerrassaan vaikuttavasti.

I'm just a normal everyday pervert.

13.07.2015 16:22 #70

Tutustuin yhtyeeseen nimeltä Powerwolf Tuskassa 2014. Kyseinen yhtyeellä oli keikka ja vuokraisäntä myi liput suht sopivaan hintaan. Silloin yhtye kolahti ja heidän uusin kappale on jopa soinut suomen radiossa.

Jos on raskaan rokin ystäviä niin tässä sitä on ;)

Train like second!

Viimeksi muokattu: 13.07.2015 16:23 : Nylkky. Syy: Tuskan vuosi väärä. Pahoitteluni

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
15.07.2015 12:54 #71

Astorethein kirjoitti:

MannhaiKotka kirjoitti: Moonsorrow – Tähdetön

Täytyypi kompata tätä mielipidettä. Verisäkeet on varsinainen mahtilevy monessa mielessä. Enemmän tällä mielestäni varhainen Enslaved kuuluu, kuin esim. Bathory.

V:Hävitetty olikin sitten vähän vaikeammin lähestyttävä ja sulateltava tapaus. En sitä huonoksi hauku, mutta pirun synkkää ja laahaavaa menoa.

THE GOD CREATED SHIT.

WindWizard
Kaartilainen
WindWizard vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
15.07.2015 12:59 #72

No Ed Sheeranin I See fire-biisiin en kyllä kyllästy ainakaan lähipäivinä :tongue: :heart:

Hillo
Upseeri
Hillo vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
18.07.2015 20:58 #73

Tässä pari omaa suosikkiani. Molempien kuuntelukerrat lasketaan sadoissa, ja molemmat ovat edelleen säännöllisessä kuuntelussa.

mietin vasta
miten ajatella

Mika
Teknikko
Mika vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
19.07.2015 12:15 #74

Kuten joku jo aiemmin totesi, niin biisiin kuin biisiin kyllästyy jos sitä repeatilla soittaa, mutta on tiettyjä kappaleita jotka toimivat lähes koska tahansa. Yhtä on vaikea valita, joten listataanpa muutama itseeni iskenyt klassikko.

Tämä klassikko saa nostalgian valtaan aina sen kuullessani:

Eikä Machinae Supremacynkään versiointi huono ole:

Talvikuningas on ainoa levy, jonka olen ostanut puhtaasti lyriikoiden vuoksi (ja vieläpä ennakkotilauksesta yhtyeen musiikkiin tarkemmin tutustumatta). Se tulikin sitten soiteltua aika "puhki" kun yhteen aikaan jouduin autoilemaan paljon ja yleensä kuuntelin levyn alusta loppuun pari kertaa viikossa:

Myös tätä on tullut kuunneltua varsin paljon, myös sanoituksia

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
19.07.2015 12:47 #75

Vanhoista pelimusiikeista suosikkini on tämä

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Xerion
Xerion vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
09.08.2015 21:43 #76

Scandinavian Music Groupin - casablanca

Aina kun alan kuunnella musiikkia tuo kappale on ensimmäisenä. Kuuntelen sen myös välissä ja monesti myös viimeisenä.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

29.09.2015 21:29 #77

Kuulin tän radiossa ja luulin et mult oli jääny joku Nightwishi kappale kuulematta vai onko Tarja palanut? No petyin kun kuulin ettei ollut Nightwish mutta hieno kappale ja yhtye! Suosittelen tutustuun Nightwishin alkutuotannon tykkääjille

26.10.2015 20:21 #78

Hieno kappale ja livenä todella loistava. Toivon että kuulette sen tosta kertosäkeestä miksi livenä loistava.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Strato

04.11.2015 16:17 #79

Itselleni on pinttynyt tapa ottaa levyhyllystäni yhtye ja kuunnella levy kerrallaan läpi koko tuotanto. Nyt jotenkin marraskuussa tuli kaipuu tuttuun ja turvalliseen kotimaiseen yhtyeeseen. Siinä sitten kotimaisten yhtyeiden kohdalla aloin miettiä jolloin yksi yhtye suorastaan huusi minulle sieltä.

Aina tulee jotenkin sanottua kun kuuntelee Leevi and The Leavingsiä että Gösta lähti liian aikaisin.

Kiitos Gösta näistä kappaleista!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: HourglassEyes

dreamy
Aseenkantaja
dreamy vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
22.01.2016 20:49 #80

Sibeliuksen viulukonsertto on kyllä niin mahtava ja upea kappale, etten kyllästynyt siihen edes katsoessani Sibelius-viulukilpailuja. Sitä jaksaa kuunnella milloin vain, vaikka muuten minullakin menee yleensä niin että kuuntelen tiettyjä kappaleita putkeen monta päivää ja sitten kyllästyn ja etsin jotain uutta :D

Valvojat: Astorethein
Uusin jäsen: Ira Saxholm