Minkä levyn ostit viimeksi?

16.01.2019 21:06 #121

LordStenhammar kirjoitti: Pidä hauskaa Mercyful Faten kanssa!

King Diamond on kova! Abigail kiertue oli hieno nähdä lavalla . :evil:

20.01.2019 13:34 #122

- mTORR : Nordic Iron Age, seiskatuuma
- mTORR : North, cd
- mTORR : Viking Metal Rock, mini-cd

Etunimikaima (Ari) Honkonen on Suomen metallivelho. Morningstarin kolme viimeistä levyä nyt ensinnäkin niin true metallia, kuin metalli voi olla. Tuskin olisin löytänyt edes Manilla Roadia - ainakaan niin aikaisin - ilman Morningstaria. Samaten Minotauri ja Heathen Hoof kulkeneet matkassa pitkään. Myös Iron Birdin "Pentagrammi ja Tursaansydän" on kelpo kansallisromanttista pauhausta. Eipä liene siksi ihmekään, että kun tämä levykombo saapuu postilaatikkoon, niin sitä kuunnellaan pitkään. Ei ole olemassa sellaista mahdollisuutta, että pettäisi.

20.01.2019 15:43 #123

LordStenhammar kirjoitti: Juu, Abigail on myös helvetillinen albumi. Ensirakkaus Kingiltä, ja vieläkin all time top kympissä.

Abigail on hieno levy, mutta suosikkini Kinkulta taitaa silti olla Conspiracy. Saisi herra pistää uuttakin matskua ulos hiljalleen, edellisestä tekeleestä on aikaa jotain kymmenen vuotta. Livelevyä toki pukkaa jo ihan lähipäivinä ja sen ajattelin kyllä hommata.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 20.01.2019 15:48 : Astorethein.

20.01.2019 15:50 #124

Juu, Conspiracy on mahtilevy kanssa. On itse asiassa uutta pitkäsoittoa tulossa, mikäli et ole uutisia lukenut. Tulee kahden levyn mittainen jatkotarina kuulemma. Ja tuotannollisesti ilmeisesti palataan enemmän vanhojen levyjen aikoihin. Saattaa olla tietysti pelkkää sanahelinää, mutta kyllä Kinkulta vielä pari levyä haluaisin todistaa, olivat sitten minkälaisia olivat. Ja ainahan se on ehtaa King Diamondia, mitä sieltä tulee, siitä ei ole kysymys.

20.01.2019 15:58 #125

Astorethein kirjoitti:

Kyllä se Conspiracy on myös oma henkilökohtainen suosikki. Aikanaan juuri Themin ja Conspiracyn tarinat olivat ne, jotka saivat Kinkkuun koukuttumaan, itse soittoa oppi arvostamaan sitten siinä rinnalla.

Kinkulta onkin tulossa uusi albumi, ainakin mikäli Andy LaRocquehen on luottamista, tuossa Infernon sivuilta artikkelia . Vaikuttaa ihan lupaavalta konseptilta jälleen kerran.

Verikuu
Peto
Verikuu vastasi aiheeseen: Minkä levyn ostit viimeksi?
20.01.2019 20:32 #126

Conspiracy vai Abigail? Kas siinäpä pulma. Them kanssa kova.

Jotain levymessun ja kirppistapahtuman tynkää oli tänään:

Auberon - Crossworld (ruotsi melodödöä)
Nick Cave and the Bad Seeds - Abattori Blues / The Lyre of Orpheus
Topi Sorsakoski - Yksinäisyys
Blackfield - Blackfield (Steven Wilson messissä)
Groan / Vinum Sabbatum - Split CD (stoner doom)
Tori Amos - 3 ekaa levyä

15.04.2019 12:28 #127

Bad Religion - Recipe for Hate
Bad Religion - No Substance
Bad Religion - Stranger Than Fiction

Better Off Dead -biisin kun tuossa joskus kuulin, niin tajusin, että elämästä on tähän asti puuttunut jotakin. Miten voikin punkki olla paikoitellen näin pirun KAUNISTA. No Substance oli ehkä vikatikki. Ainakin mitä juttuja lueskellut, niin kuuluu huonoimpiin levyihinsä. Mutta nuo kaksi muuta on silkkaa rautaa.

06.05.2019 18:21 #128

Vähän lisää Bad Religioneita hypähti hyllyyn: Suffer ja Generator. Toimivat täysillä.

Tilauksessa:

Megadeth - Killing is My Business..., cd
Megadeth - Rust in Peace, cd
Megadeth - Youthanasia, cd

Täytyyhän tähänkin nyt korkealla iällä vielä tutustua. :grin:

Kaverilta ostin:

Pantera - Vulgar Display of Power, lp
Pantera - Great Southern Trendkill, lp

Teinariajat eletään näiden kautta uudestaan, ja sitä rataa...

EMP on pantannut parin Sodom-cd:n ja -paidan tilausta jo kuukausia, kun eivät poloiset osaa lähettää ostoksia toisista erillään. Alkaa pikkuhiljaa kyrsiä se pulju.

25.05.2019 21:19 #129

King Diamond - The Spider's Lullabye

Kinkun keskivanhaa materiaalia edustava levy ei välttämättä kuulu klassikkojen joukkoon, mutta itse pidän siitä erittäin paljon ja asetan sen arvojärjestyksessä sinne Abigailin ja muiden lähituntumaan. Soundi on tiukka ja raskas, jopa moderni, mutta elettiinhän levyn ilmestyessä jo 90-lukua. Tarttuvaa hevikitarointia tarjoillaan oikeastaan joka biisissä ja Timangin ääni huitelee jälleen mielettömissä korkeuksissa. Hieno levy hienolta bändiltä.

Ozzy Osbourne - Bark at the Moon

Olen tutkinut viime aikoina perinpohjaisesti Ossin soolotuotantoa ja Bark at the Moon kultaiselta kasarilta on noussut melko selvästi lempparikseni. Kitaristi Randy Rhoadsin kuolema varjosti varmasti levyn tekoa ja fanien odotuksia, mutta uusi kepittäjä Jake E. Lee hoitaa tonttinsa asiallisesti. Hyviä riffejä ja sooloja isketään tiskiin tämän tuosta ja meininki on yleisesti ottaen iloinen ja reipas. Ossi ei ollut nuorenakaan maailman paras laulaja, mutta omaa väriä löytyy riittämiin ja se antaa tällekin levylle omaperäisen silauksen.

Kreator - Extreme Aggression

Saksalaisten neljäs rässinpurkaus pakottaa pistämään farkkuliivin niskaan, avaamaan oluen ja antautumaan äärimmäisen aggression ja nopeiden tempojen vietäväksi. Tajuttomia riffejä kuunnellessa tuntee itsensä taas nuoreksi ja iloiseksi, vaikka itse musa onkin ikuisuuksia vanhaa. Levy on malliesimerkki siitä, miten kiukkuinen energia muutetaan joksikin positiiviseksi ja mitä thrash metal ylipäänsä minulle tarkoittaa. Basso saisi kuulua enemmänkin, mutta muuten tämä on soundeiltaan, soitoltaan ja sävellyksiltään Kreatorin tiukimpia levytyksiä.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 25.05.2019 21:25 : Astorethein.

25.05.2019 22:46 #130

Aika hyviä valintoja sattunut. Ja mitä vikaa on olisi muutenkaan rässiliiveissä...? Sen omistaja tietää sydämessään, että jotain parhautta on ommeltuna sen pintaan! :heart:

Viimeksi muokattu: 25.05.2019 22:47 : HourglassEyes.

26.05.2019 12:27 #131

Itse toki käytän rässiliiviä ilman pakotustakin ja se kuuluukin viralliseen vapaa-ajan univormuuni, ainakin näin kesäisin. Haluaisin parsia siihen vielä muutaman merkin (kuten Kinkun), mutta tila alkaa olemaan vähissä.

26.05.2019 14:45 #132

Minulla on vain hupparissa Venomin vuohenpää-merkki, minkä eräs muija siihen ompeli. Ei ole liiviä, vaan puolimilitanttia tyyliä enimmäkseen suosin.

Osto:

Grand Belial's Key - Kosherat, cd

Käypää ja omaperäistä (hyvin rienaavaa!) black metallia Jenkkilästä. Pitäisi hankkia cd:nä loputkin täyspitkät.

21.06.2019 13:33 #133

Tilaukseen pistin:

Heavy Load - Death Or Glory, cd

Oliskos tämä vähän niin kuin Ruotsin Sarcofagus, tai jotain? Ainakin ihan ensimmäisiä yrittäjiä siitä maasta. Perinteistä, melodista ja helvetin toimivaa heviä oli ainakin Stronger Than Evil, minkä Heavy Loadilta aikaisemmin ostin. Saatanalle kiitos näistä uudelleenjulkaisuista. Nyt saa tällainen born too late -nuorisonkin edustaja vanhat klassikot hyllyynsä.

24.06.2019 13:37 #134

Nämäkin vasta tilattuja:

Quorthon - Purity of Essence, cd
Quorthon - Album, cd

Tullut kuultua muutama tunnepitoinen biisi näiltä, joten pitihän ne jostain koettaa hommata. Quorthonilla oli aina kyllä tuo tunnepuoli hallussa, varsinkin Hammerheartilla ja muilla viikinkilevyillä. Olisi voinut samaan syssyyn ostaa myös ne Bathoryn thrash metal -levyt, tai ainakin Requiemin. Mutta reikä päässä, reikä päässä.

EDIT: Toista Quorthoneista ei ollut enää saatavilla. Pyysin Dissectionia tilalle. Toivottavasti Reinkaos, mutta Somberlain kelpaisi myös.

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 25.06.2019 19:16 : LordStenhammar.

27.06.2019 21:14 #135

Pitäisi varmaan itsekin hommata Quorthonin soololevyt hyllyyn, kaikki Bathoryt toki jo löytyvät. Toinen noista on muistaakseni grungea ja toinen perinteisempää rokkenrollia, joten voidaan sanoa, että Quorthonilta ei jäänyt montaa tyylilajia tutkimatta. Rässivaihe oli tosin sellainen, että sen maestro olisi voinut ihan hyvin skipatakin.

27.06.2019 22:08 #136

Juu, itsekin olen vältellyt niitä thrash levyjä pitkän aikaa, kun eivät ole saaneet paljonkaan ymmärrystä osakseen. Ilmeisesti Octagon onkin aika kehno, mutta Requiemista olen alkanut kuulla positiivisiakin kommentteja hiljattain. Ehkä pitää siirtyä joskus YouTube-videoiden pariin...

28.06.2019 17:10 #137

Jotain LP-levyjä tilaillut:

Death SS - Heavy Demons
Archgoat - The Luciferian Crown
Quorthon - Purity of Essence

Vähän nämä taas lompakossa kirpaisivat, mutta ei auta, ei auta. Sain sittenkin halajamani Quorthonin LP:nä. Archgoat oli klippien perusteella ihan voittajalevy. Tätä ennen olivat vain Angelcunt ja Whore of Bethlehem näiltä hallussa. Ja Death SS on aina ollut kova - tai ainakin ne kiekot, mitä itsellä on.

Compact Discinä tuli nyt sitten Dissectionin The Somberlain haalittua. Ja se Reinkaos olisi edelleen helvetin mukava jostain löytää. Kuulemma painokset toistaiseksi loppu. Haluaa Black Dragonin soimaan sterkkoihin. :(

Valvojat: Astorethein
Uusin jäsen: Serafia Alho