Minkä levyn ostit viimeksi?

07.09.2019 13:21 #141

Warning - The Strength to Dream, LP
Ross the Boss - By Blood Sworn, LP
Absu - Barathrum V.I.T.R.I.O.L, CD
Sarcofago - The Worst, CD

Helsinki vei rahani.

Warningin PITÄISI olla hyvä, sekuntiakaan en ole vielä kuullut. Mutta luotetaan street knowledgeen. Ross the Boss oli helvetinmoinen kitaristi Manowarissa, vielä kun saisi omassa bändissään rinnalleen Eric Adamsin tasoisen laulajan. Absu on häröistä blackia, helvetin hyvää kamaa, mitä taannoin kaverin stereoista kuulin. Kerää koko tuotanto! Sarcofagon muistin olleen bändin toka levy ja myös toiseksi paras, olikin viimeinen ja viimeiseksi paras. :( Noh, kaippa tuokin on kokeeksi kuunneltava läpi...

12.09.2019 11:57 #142

Tilausta pistin vetämään:

Absu: Sun of Tiphareth, CD
Absu: Third Storm of Cythraul, CD
Santa Lucia: Perse palaa - Kaikki levytykset ja vähiten hävettävät demot 1987-1992, 3LP
V/A / Sarcofago / Holocausto / Mutilator / Chakal: Warfare Noise, split-CD
Warning: Watching From a Distance, CD

Lisää Absua vaan. Voittajien musiikkia! Mieleen jäänyt erityisesti mielenvikainen rumpali. Santa Lucia tuli kuin pyhä enkeli taivaalta suoraan syliini. Tavallaan aivan saatanan kovaa kamaa, kun miettii esim. poppoon lähtökohtia. Lienivätkö sitten jotain musiikkikouluja käyneet tyttäret, sitä en tiedä. Brasilian black metal on tänne kyllä myös tervetullutta, yhä metsästän sitä Sarcofagon ekaa levyä. Ekaa Warningia en ole kerennyt edes vielä kuuntelemaan, mutta Watching... -levyn biisi Footprints teki sellaisen vaikutuksen, että pakko oli hankkia hyllyseen.

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 12.09.2019 12:31 : LordStenhammar.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Minkä levyn ostit viimeksi?
12.09.2019 21:45 #143

Infernon viime numerossa oli Santa Lucian haastattelu tuohon kokoelmaan liittyen ja sain siitä käsityksen, että bändin perustivat ihan tavalliset peruskouluikäiset tytöt, jotka tykkäsivät rokkenrollista. Edistyksellinen ja erikoinen bändi tietenkin, kun raskasta musaa ei tuohon aikaan Suomessa juuri tehty eikä varsinkaan naisten toimesta. Eivät naiset juuri metallia mäiski nykyäänkään, joten Santa Lucia oli melko poikkeuksellinen tapaus.

I'm just a normal everyday pervert.

13.09.2019 11:39 #144

Juu, olihan noita yrittäjiä Suomessa silloin ja aikaisemminkin, mutta ei niitä vissiin oikein kukaan noteerannut. Sarcofagus, Riff Raff, Oz, Ironcross, Loud Crowd et cetera. Zero Nine ja Tarot ehkä vähän tunnetumpia. Jokseenkin hyvää kamaa kyllä kaikki mainitut. Itse olen haalinut levyjä ja pyöritellyt paljonkin.

08.10.2019 15:05 #145

Mitähän näitä viimeaikaisia hankintoja olisi ollut. Ainakin nämä:

Exitus - Statutum Est Hominibus Mori, LP
Necromantia - From the Past We Summon Thee, seiskatuuma

Exitus vanhaa suomalaista death/thrash/doom -jotain. Svartin uusiksijulkaisu vinyylillä. Kyllä tätä ihan mielikseen pyörittelee. Necromantian ensimmäisiä julkaisuja lienee From the Past... On paljon karumpaa kuin joku Scarlet Evil Witching Black tai Ancient Pride, mutta tunnistettavissa silti samaksi bändiksi. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin tämä ei soittimeen varmasti kovinkaan tiuhasti tule eksymään. Ennemmin vaikka sitten sitä Ancient Pridea, jota suosittelen kaikille!

18.10.2019 16:17 #146

Belial - The Invocation of Belial, CD
Impaled Nazarene - Latex Cult, CD

Belial on ilmeisesti jonkinlainen pieni legenda jossain piireissä. Hyvin mähisevää death/blackia kyllä. Kyseessä kokoelma bändin alkupään kamasta. Joskus aikoja sitten metsästelin Wisdom of Darkness EP:tä ilman tulosta, joten kiva saada se nyt hyllyyn edes jossain muodossa.

Ajattelin alkaa ImpNazin myöhempiä levyjä tässä pikkuhiljaa haalimaan. Road to Octagon löytyisi LP:nä, mutta enpä ole kuunnellut. Pitäisi, ihan piruuttansa. Hiljattain tajusin Suomi Finland Perkeleen hienouden, ja kaksi ekaa levyä kulkeneet matkassa pitkään. Varsinkin Tol Cormpt Norz Norz Norzin voisi pistää vaikka mitalipaikalle, kun suomalaisesta black metallista puhutaan.

23.10.2019 17:23 #147

Maustetytöt - Kaikki tiet vievät Peltolaan, CD

Jee jee jee, nyt on jännää odotusta. Joskus bongasin näiden "lottobiisin" yöllä Radio Suomesta ja tajusin heti, että tässä jutussa on JOTAKIN. Eikä ollut edes niiden paras biisi! Hypehän näiden kohdalla on nyt valtava, mutta ei pidä sen muotoseikan antaa häiritä. Otetaan vaikka nyt Viidestoista päivä -biisin kertosäe, niin tippa meinaa olla linssissä koko ajan.

Juuri tuli sähköpostia, ettei aivan julkaisupäiväksi taida levy kotia keritä. Jospa ensi viikolla pääsisi uppoutumaan.

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 23.10.2019 17:25 : LordStenhammar.

27.10.2019 15:22 #148

Goat Semenin keikalta lähti tosiaan pari kiekkoa etelä-amerikkalaista black/death metal hulluutta mukaan:

Goat Semen - En vivo en Lima Hell, CD
Kulto Maldito - Salve Inferno, CD

Ensimmäinen on live-levy, toinen joku kokoelma. Ihmeteltävän passelit soundit on Goat Semenissä, voittaa esim. Beheritin ja Blasphemyn monet studioäänitykset laadukkuudessa. Keikkojen hulluus ja saatanallisuus välittyy myös kiekolta ihan ookoo.

Kulto Maldito on ihan uusi tuttavuus. Kontrolloidumpaa kaaosta, jos vertaa moneen muuhun saman maanosan bändiin. Kitarat pauhaavat ratsastavaa riffiä ja rummut takovat kuin konekiväärit. Varmasti tulee palattua tähän myöhemminkin.

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 27.10.2019 15:23 : LordStenhammar.

29.10.2019 18:22 #149

LordStenhammar kirjoitti: Maustetytöt - Kaikki tiet vievät Peltolaan, CD

Olisi nyt ollut edes yksi vähän iloisempi biisi jossain välissä. Biisit ovat toki hyviä, mutta aika samanlaisia. Samaa jollotusta koko levy läpeensä. Välillä herää kysymys: ovatko ne ihan tosissaan tämän yltiöapaattisuutensa kanssa? Silti mielestäni ansainneet sukseensa. Kuten sanoin, pirun hyviä biisejä.

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 29.10.2019 18:30 : LordStenhammar.

04.11.2019 18:27 #150

Goat Semen - Ego Svm Satana, CD
Scorpions - Animal Magnetism, CD

Laatulevyä hyllyyn ja koteloon, eipä tässä muuta. Animal Magnetism saattaa selättää Blackoutin kasarin lempilevynä. En ole tosin kaikkia myöhempiä kuullut. 70-luvun skorpparimiehiä olen minä.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Minkä levyn ostit viimeksi?
05.11.2019 21:10 #151

Ozzy Osbourne - Diary of a Madman

Ossi-tutkimusmatkani hyytyi oikeastaan jo kesällä, kun sain kasarilevyt kuunneltua ja olisi ollut aika siirtyä hieman vetämättömän ysärituotannon pariin. Ehkä jaksan sitäkin kahlata läpi vielä jossain vaiheessa, mutta sitä ennen projektini on hankkia ne parhaimmat levyt hyllyyn. Yksi niistä on pimeyden prinssin kakkosalbumi vuodelta -81 ja sehän on jopa parempi kuin ensimmäinen. Meininki on enemmän rokkia kuin metallia, mutta silti pitää sanoa, että aloitusbiisi Over the Mountain rouhii kyllä ihan kunnolla. Yksinkertainen, wanhan hywän ajan tykitysveisu, joka on tietystä käppäisyydestään huolimatta hyvin rajua kamaa. Toki luonnehdinta sopii kuvaamaan levyä muutenkin.

Kreator - Renewal

Kuten aika moni genretoverinsa, myös Kreator kokeili uusia juttuja 90-luvulla. Grunge hallitsi tuohon aikaan, joten ehkä metalliveteraanit kokivat jonkinlaisia muutospaineita. Muutosta alleviivataan albumin otsikossa, mutta erilainen soundi ei kuulosta onneksi väkinäiseltä, jos nyt ei aivan luontevaltakaan. Grungea tämä ei sentään ole, mutta rässiäkään ei juuri tarjoilla. Kappaleet ovat metallisia, mutta aiempaa kevyempiä ja hitaampia ja Mille Petrozzan laulukin on hillitympää vanhaan sanojen sylkemiseen verrattuna. Levy ei kuitenkaan ole huono, päinvastoin jopa nautittava, mutta kummallinen se kyllä on. Renewal ei ole merkkiteos hyvässä eikä pahassa, mutta kuuluu ehdottomasti levyhyllyyni.

Death - Leprosy

Lisää vanhaa, mutta edelleen elinvoimaista musiikkia. Death on legenda, jota olen muistanut kuunnella valitettavan vähän, mutta tilanne korjataan. Yhtyeen toisella albumilla on kaikki oldskool-death metalin parhaat ainekset kasassa, mikä ei tietysti ole ihme, kun dödiksen kantaisästä puhutaan. Ei turhaa kikkailua tai hypernopeaa blastausta, vaan keskitempoisen jämäkkää jyystämistä harkittuja melodioita unohtamatta. Death parani entisestään mentyään progeilevampiin suuntiin, mutta perusasioitakaan ei pidä unohtaa.

I'm just a normal everyday pervert.

Valvojat: Astorethein
Uusin jäsen: Anton Niinikoski