Minkä levyn ostit viimeksi?

07.09.2019 13:21 #141 : LordStenhammar
Warning - The Strength to Dream, LP
Ross the Boss - By Blood Sworn, LP
Absu - Barathrum V.I.T.R.I.O.L, CD
Sarcofago - The Worst, CD

Helsinki vei rahani.

Warningin PITÄISI olla hyvä, sekuntiakaan en ole vielä kuullut. Mutta luotetaan street knowledgeen. Ross the Boss oli helvetinmoinen kitaristi Manowarissa, vielä kun saisi omassa bändissään rinnalleen Eric Adamsin tasoisen laulajan. Absu on häröistä blackia, helvetin hyvää kamaa, mitä taannoin kaverin stereoista kuulin. Kerää koko tuotanto! Sarcofagon muistin olleen bändin toka levy ja myös toiseksi paras, olikin viimeinen ja viimeiseksi paras. :( Noh, kaippa tuokin on kokeeksi kuunneltava läpi...

12.09.2019 11:57 - 12.09.2019 12:31 #142 : LordStenhammar
Tilausta pistin vetämään:

Absu: Sun of Tiphareth, CD
Absu: Third Storm of Cythraul, CD
Santa Lucia: Perse palaa - Kaikki levytykset ja vähiten hävettävät demot 1987-1992, 3LP
V/A / Sarcofago / Holocausto / Mutilator / Chakal: Warfare Noise, split-CD
Warning: Watching From a Distance, CD

Lisää Absua vaan. Voittajien musiikkia! Mieleen jäänyt erityisesti mielenvikainen rumpali. Santa Lucia tuli kuin pyhä enkeli taivaalta suoraan syliini. Tavallaan aivan saatanan kovaa kamaa, kun miettii esim. poppoon lähtökohtia. Lienivätkö sitten jotain musiikkikouluja käyneet tyttäret, sitä en tiedä. Brasilian black metal on tänne kyllä myös tervetullutta, yhä metsästän sitä Sarcofagon ekaa levyä. Ekaa Warningia en ole kerennyt edes vielä kuuntelemaan, mutta Watching... -levyn biisi Footprints teki sellaisen vaikutuksen, että pakko oli hankkia hyllyseen.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 12.09.2019 12:31 LordStenhammar.

12.09.2019 21:45 #143 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Infernon viime numerossa oli Santa Lucian haastattelu tuohon kokoelmaan liittyen ja sain siitä käsityksen, että bändin perustivat ihan tavalliset peruskouluikäiset tytöt, jotka tykkäsivät rokkenrollista. Edistyksellinen ja erikoinen bändi tietenkin, kun raskasta musaa ei tuohon aikaan Suomessa juuri tehty eikä varsinkaan naisten toimesta. Eivät naiset juuri metallia mäiski nykyäänkään, joten Santa Lucia oli melko poikkeuksellinen tapaus.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

13.09.2019 11:39 #144 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Juu, olihan noita yrittäjiä Suomessa silloin ja aikaisemminkin, mutta ei niitä vissiin oikein kukaan noteerannut. Sarcofagus, Riff Raff, Oz, Ironcross, Loud Crowd et cetera. Zero Nine ja Tarot ehkä vähän tunnetumpia. Jokseenkin hyvää kamaa kyllä kaikki mainitut. Itse olen haalinut levyjä ja pyöritellyt paljonkin.

08.10.2019 15:05 #145 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Mitähän näitä viimeaikaisia hankintoja olisi ollut. Ainakin nämä:

Exitus - Statutum Est Hominibus Mori, LP
Necromantia - From the Past We Summon Thee, seiskatuuma

Exitus vanhaa suomalaista death/thrash/doom -jotain. Svartin uusiksijulkaisu vinyylillä. Kyllä tätä ihan mielikseen pyörittelee. Necromantian ensimmäisiä julkaisuja lienee From the Past... On paljon karumpaa kuin joku Scarlet Evil Witching Black tai Ancient Pride, mutta tunnistettavissa silti samaksi bändiksi. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin tämä ei soittimeen varmasti kovinkaan tiuhasti tule eksymään. Ennemmin vaikka sitten sitä Ancient Pridea, jota suosittelen kaikille!

18.10.2019 16:17 #146 : LordStenhammar
Belial - The Invocation of Belial, CD
Impaled Nazarene - Latex Cult, CD

Belial on ilmeisesti jonkinlainen pieni legenda jossain piireissä. Hyvin mähisevää death/blackia kyllä. Kyseessä kokoelma bändin alkupään kamasta. Joskus aikoja sitten metsästelin Wisdom of Darkness EP:tä ilman tulosta, joten kiva saada se nyt hyllyyn edes jossain muodossa.

Ajattelin alkaa ImpNazin myöhempiä levyjä tässä pikkuhiljaa haalimaan. Road to Octagon löytyisi LP:nä, mutta enpä ole kuunnellut. Pitäisi, ihan piruuttansa. Hiljattain tajusin Suomi Finland Perkeleen hienouden, ja kaksi ekaa levyä kulkeneet matkassa pitkään. Varsinkin Tol Cormpt Norz Norz Norzin voisi pistää vaikka mitalipaikalle, kun suomalaisesta black metallista puhutaan.

23.10.2019 17:23 - 23.10.2019 17:25 #147 : LordStenhammar
Maustetytöt - Kaikki tiet vievät Peltolaan, CD

Jee jee jee, nyt on jännää odotusta. Joskus bongasin näiden "lottobiisin" yöllä Radio Suomesta ja tajusin heti, että tässä jutussa on JOTAKIN. Eikä ollut edes niiden paras biisi! Hypehän näiden kohdalla on nyt valtava, mutta ei pidä sen muotoseikan antaa häiritä. Otetaan vaikka nyt Viidestoista päivä -biisin kertosäe, niin tippa meinaa olla linssissä koko ajan.

Juuri tuli sähköpostia, ettei aivan julkaisupäiväksi taida levy kotia keritä. Jospa ensi viikolla pääsisi uppoutumaan.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 23.10.2019 17:25 LordStenhammar.

27.10.2019 15:22 - 27.10.2019 15:23 #148 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Goat Semenin keikalta lähti tosiaan pari kiekkoa etelä-amerikkalaista black/death metal hulluutta mukaan:

Goat Semen - En vivo en Lima Hell, CD
Kulto Maldito - Salve Inferno, CD

Ensimmäinen on live-levy, toinen joku kokoelma. Ihmeteltävän passelit soundit on Goat Semenissä, voittaa esim. Beheritin ja Blasphemyn monet studioäänitykset laadukkuudessa. Keikkojen hulluus ja saatanallisuus välittyy myös kiekolta ihan ookoo.

Kulto Maldito on ihan uusi tuttavuus. Kontrolloidumpaa kaaosta, jos vertaa moneen muuhun saman maanosan bändiin. Kitarat pauhaavat ratsastavaa riffiä ja rummut takovat kuin konekiväärit. Varmasti tulee palattua tähän myöhemminkin.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 27.10.2019 15:23 LordStenhammar.

29.10.2019 18:22 - 29.10.2019 18:30 #149 : LordStenhammar

LordStenhammar kirjoitti: Maustetytöt - Kaikki tiet vievät Peltolaan, CD

Olisi nyt ollut edes yksi vähän iloisempi biisi jossain välissä. Biisit ovat toki hyviä, mutta aika samanlaisia. Samaa jollotusta koko levy läpeensä. Välillä herää kysymys: ovatko ne ihan tosissaan tämän yltiöapaattisuutensa kanssa? Silti mielestäni ansainneet sukseensa. Kuten sanoin, pirun hyviä biisejä.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 29.10.2019 18:30 LordStenhammar.

04.11.2019 18:27 #150 : LordStenhammar
Goat Semen - Ego Svm Satana, CD
Scorpions - Animal Magnetism, CD

Laatulevyä hyllyyn ja koteloon, eipä tässä muuta. Animal Magnetism saattaa selättää Blackoutin kasarin lempilevynä. En ole tosin kaikkia myöhempiä kuullut. 70-luvun skorpparimiehiä olen minä.

05.11.2019 21:10 #151 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Ozzy Osbourne - Diary of a Madman

Ossi-tutkimusmatkani hyytyi oikeastaan jo kesällä, kun sain kasarilevyt kuunneltua ja olisi ollut aika siirtyä hieman vetämättömän ysärituotannon pariin. Ehkä jaksan sitäkin kahlata läpi vielä jossain vaiheessa, mutta sitä ennen projektini on hankkia ne parhaimmat levyt hyllyyn. Yksi niistä on pimeyden prinssin kakkosalbumi vuodelta -81 ja sehän on jopa parempi kuin ensimmäinen. Meininki on enemmän rokkia kuin metallia, mutta silti pitää sanoa, että aloitusbiisi Over the Mountain rouhii kyllä ihan kunnolla. Yksinkertainen, wanhan hywän ajan tykitysveisu, joka on tietystä käppäisyydestään huolimatta hyvin rajua kamaa. Toki luonnehdinta sopii kuvaamaan levyä muutenkin.

Kreator - Renewal

Kuten aika moni genretoverinsa, myös Kreator kokeili uusia juttuja 90-luvulla. Grunge hallitsi tuohon aikaan, joten ehkä metalliveteraanit kokivat jonkinlaisia muutospaineita. Muutosta alleviivataan albumin otsikossa, mutta erilainen soundi ei kuulosta onneksi väkinäiseltä, jos nyt ei aivan luontevaltakaan. Grungea tämä ei sentään ole, mutta rässiäkään ei juuri tarjoilla. Kappaleet ovat metallisia, mutta aiempaa kevyempiä ja hitaampia ja Mille Petrozzan laulukin on hillitympää vanhaan sanojen sylkemiseen verrattuna. Levy ei kuitenkaan ole huono, päinvastoin jopa nautittava, mutta kummallinen se kyllä on. Renewal ei ole merkkiteos hyvässä eikä pahassa, mutta kuuluu ehdottomasti levyhyllyyni.

Death - Leprosy

Lisää vanhaa, mutta edelleen elinvoimaista musiikkia. Death on legenda, jota olen muistanut kuunnella valitettavan vähän, mutta tilanne korjataan. Yhtyeen toisella albumilla on kaikki oldskool-death metalin parhaat ainekset kasassa, mikä ei tietysti ole ihme, kun dödiksen kantaisästä puhutaan. Ei turhaa kikkailua tai hypernopeaa blastausta, vaan keskitempoisen jämäkkää jyystämistä harkittuja melodioita unohtamatta. Death parani entisestään mentyään progeilevampiin suuntiin, mutta perusasioitakaan ei pidä unohtaa.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

13.12.2019 18:02 - 14.12.2019 14:31 #152 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Nämä kaivelin tänään postilaatikon pohjalta:

Perkele/Ironbird - Pohjola, split-CD
Jyrkäs, Juha - Sydämeni kuusipuulle, C-kasetti

Perkele ja Ironbird etäisesti tuttuja. Joskus olen Metsän valtias-biisin jossain kuullut. Kyseessä siis jälleen yksi miehen, joka antoi meille mm. Morningstarin, bändeistä. Perkele ja Ironbird siis loppujen lopuksi yksi ja sama bändi. 1995 on Perkeleen demo tehty, Ironbirdit 1999 ja 2018. Hieno pakanafiilis näissä! Tosi jylhiä biisejä. Joku nyky-Manowar voisi vain kuvitella olevansa näin heavy.

Juha Jyrkäksen kasetti tuli ihan mielenkiinnosta ostettua, kun ei edes maksanut hirveitä summia. Ainakin jotain erilaista, kuin mitä on yleensä tottunut kuuntelemaan.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 14.12.2019 14:31 LordStenhammar.

24.12.2019 00:01 - 24.12.2019 00:03 #153 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?

Yhden maailman parhaista rock-levyistä, Roky Ericksonin ensimmäisen soololevyn The Evil Onen. Piti sanomani tästä enemmänkin, mutta koko ikkuna räjähti. Mitäpä siis muuta toteamaan, kuin että if you have ghosts, you have everything . (juu juu, Ghosthan tuon sitten versioi huomattavasti sliipatummin, eikä se ole ollenkaan huono sekään versio)

Viimeksi muokattu: 24.12.2019 00:03 Echramath.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LordStenhammar

27.12.2019 14:12 - 27.12.2019 14:15 #154 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Tilattu palkinnoksi, kun sain syötyä niin paljon kinkkua:

Orodruin - Ruins of Eternity, LP
Discharge - Hear Nothing..., LP

Kumpiakin YouTubessa kuunneltu ja pirun hyviksi havaittu. Käykääpä kuuntelemassa vaikka Ruins of Eternityn nimibiisi ja ihmettykää. Discharge tietysti niitä hardcore punkin klassikoita, minkä pitääkin löytyä hyllystä.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 27.12.2019 14:15 LordStenhammar.

10.01.2020 14:42 #155 : LordStenhammar
Laitoin tilausta:

The Obsessed - Lunar Womb, CD
Pentagram - Review Your Choices, LP
UFO: Phenomenon, CD

The Obsessed niitä ainoita vanhan koulun doom metalleja, joihin en ole vielä ehtinyt tutustua. Korjataan erhe. Samoten Pentagram ainoa vanhempi tuotos, mitä niiltä vielä puuttuu. Tykkään bändistä kautta linjan aina sieltä 70-luvun matskusta asti. Ja pitihän se UFOkin tsekata (jälleen helvetin pahasti myöhässä), kun Doctor Doctor on niin kova biisi. Seuraavaksi Lights Out-levy sitten hakuun.

20.01.2020 21:24 - 20.01.2020 22:14 #156 : LordStenhammar
Thor - Unchained, CD

Kyseinen EP tilattu. Tiedä sitten, saavatko toimitettua.

Toiselta foorumilta vähän kyselin, että mikä tuotos tältä kanadalaiselta muskelirockin ikonilta ja Rock Warriorilta kannattaa hankkia. Only the Strong on ollut hallussa pitkään, ja paljon on kuunneltu. Ei yhtään huonoa biisiä levyllä. Täyttä testosteronia. Muuten herran diskografia on ilmeisesti surullisen rikkonainen. Hyviä biisejä kuulemma siellä täällä, muttei yhtään toimivaa kokonaisuutta. Silti pakko hattua nostaa; mies on omaa musiikkituotantoaan suurempi hahmo. Lyönyt päätään tiiliseinään monta vuosikymmentä ja aina mennyt läpi.

Kyseessä joku levyn deluxe-versio. Löytyy bonarina ainakin biisi Unchained, jota ei kummasti ole ollenkaan alkuperäisellä levyllä. Original kiekolla kuitenkin myös ikuisia hittejä, kuten Lightning Strikes Again ja Anger, jotka soivat jo parikymppisenä paskoina kopioina omissa stereoissa.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 20.01.2020 22:14 LordStenhammar.

26.02.2020 21:20 #157 : LordStenhammar
Parit tilaukset vetämään:

Death - Symbolic, CD
Sacramentum - Far Away From the Sun, CD

En tiedä, mikä minut on kaikki nämä vuodet pitänyt Deathin tuotannosta erossa. On aina vain ollut sellainen fiilis, ettei ole minun tyylistä tavaraani. Nyt kuitenkin tuli kuunneltua muutama biisi Tubesta, ja ainakin tämä Symbolic on ihan mestariskamaa.

Sacramentumista on jotain muistikuvia jo Metalliliiton ajoilta. Joskus aina pulpahtanut mieleen, että pitäisi tsekata. Tyylillisesti aika lähellä Dissectionia, ja kun The Somberlainia viimeksi pyöräytin, niin mieleen juolahti: "Tätä pitää saada lisää!"

20.03.2020 18:50 #158 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
CD-levyä taas pian kotiin kannettavana. Postimies-Pate punaisella autolla toimittaa:

Wishbone Ash - Argus
UFO - Force It

70-luvun hard rockia lisää haalin. Kun kuulin Wishbonelta Throw Down the Sword -biisin, niin myyty olin. UFOn Phenomenon taasen kolahti taannoin sen verran kovaa, että "keräilyn" on jatkuttava.

30.03.2020 15:13 - 30.03.2020 15:41 #159 : LordStenhammar
Uusia tilailuita:

Uriah Heep - Very 'eavy, Very 'umble, CD
Uriah Heep - Magician's Birthday, CD

Piti uudempaan Uriah Heepiin tutustua, mutta keräillään nyt nämä vanhat talteen ensin. Minun kirjoissani UH ei mene Sabbathin eikä Purplen edelle, mutta Zeppelinin kylläkin. Voi tosin johtua vähästä kuuntelemisestakin. Mutta ainakin varhainen laulaja voittaa Zeppelinin vokalistin ihan kympillä.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 30.03.2020 15:41 LordStenhammar.

31.03.2020 14:22 #160 : Truuners95
Vastaus käyttäjältä Truuners95 aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
AC/DC - Flick of the switch Hankkimisen syyn sain Jouni Hynysen Kadonnutta tavaraa etsimässä, jossa henkilöt puhuivat AC/DC:n discocrafiasta.

Valvojat: Mustelmann
Siivetön lohikäärme