Minkä levyn ostit viimeksi?

05.04.2020 18:40 - 05.04.2020 18:42 #161 : LordStenhammar
Tilauksessa:

Dark Tranquillity - Damage Done, CD

Viime päivinä olen tajunnut DT:n Projector -levyn hienouden ja käyttänyt sitä lähinnä terapeuttistarkoituksiin. Onhan se ollut minulla hyllyssä pitkään ja FreeCard on aina ollut hieno biisi, mutta kokonaisuuteen jäänyt tarkemmin tutustumatta. Kai tämä modernimman puolen heviä on, vaikka onhan näilläkin jo kilometrejä takana. Ja moderni hevi toimii silloin, kun se tehdään HYVIN. Damage Donen joku kysyttäessä nyt sitten mainitsi bändin sellaiseksi levyksi, mikä kannattaa hankkia.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 05.04.2020 18:42 LordStenhammar.

22.04.2020 13:29 - 22.04.2020 13:31 #162 : LordStenhammar
Tilasin:

Savatage - The Wake of Magellan, CD
Savatage - Handful of Rain, CD

Tiuhaan pyörinyt stereoissa Savatage viime päivinä. Vähän on vaihtelevat fiilikset tämän bändin tuotannosta. Se ylimmäisenä klassikkona pidetty Hall of the Mountain King ei kolise juuri yhtään, mutta esim. Power of the Night on taasen omissa kirjoissa aika hemmetin kova. Eniten kuitenkin on tullut kuunneltua Gutter Balletia ja Edge of Thornsia. Toivottavasti ovat tilatut edes puoliksi yhtä toimivaa progressiivista metallia kuin mainitut.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 22.04.2020 13:31 LordStenhammar.

09.05.2020 17:52 #163 : LordStenhammar
Absu - Tara, CD
Absu - In the Eyes of Ioldanach, CD

Tutustuminen Jenkkilän kummallisimpaan bm-bändiin jatkuu. Nämäkin vasta tulossa, mutta YouTuben perusteella ainakin Tara oli ihan helvetin kova. Kummallinen (okkulttinen) tunnelma levyllä.

05.06.2020 16:30 - 05.06.2020 16:31 #164 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Ainakin tämmöisiä on tullut haalittua:

Satanic Warmaster - Fimbulwinter, CD
The True Werwolf - Devil Crisis, CD
Flotsam and Jetsam - A Doomsday for the Deceiver, LP
Paradise Lost - Obsidian, CD

Satanic Warmaster mielestäni parempi kuin pari edellistä. Menee ekan levyn kanssa sinne ykköskastiin. Tosi inspiroituneita riffejä. Myöhässä olin tämänkin levyn hommaamisen suhteen.

Werwolf kanssa black metallia. Hirveitä sävyeroja ei pääbändiin ole, mutta esim. Castlevania-coveri ja viimeisenä biisinä jonkunlainen black hard rock -vedätys ihan saatanan raikkaita ja tarttuvia biisejä.

Flotsamia ei tullut pitkään aikaan tsekattua bändin nimen takia. En edes tiennyt mitä se tarkoitti, kuulosti vaan jotenkin typerältä. Mutta kova thrash metal -kiekko sieltä paljastui.

Paradise Lost tuli hommattua muijalle synttärilahjaksi. Oli kyllä niin tasokas, että voisi ostaa itsellekin. Vanhat herrat osaavat tuon raskauden ja tunnelmoinnin.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 05.06.2020 16:31 LordStenhammar.

11.06.2020 16:16 - 11.06.2020 16:19 #165 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Tilailtu kesää kuumentamaan ja vastaavasti viilentämään:

Moonsorrow - Tulimyrsky EP, CD
Triptykon / Metropole Orkest - Requiem (Live At Roadburn 2019), CD

Moonsorrow on kulkenut matkassa sieltä tokasta demosta asti. Olikohan vuosi joku -99. Eka demokin löytyy kasettina hyllystä, ja myös joku ekan levyn kasettipromo, jonka saadessani tunsin pikkupoikana itseni vallan erityiseksi. Nyt on sitten kokoelma niinkus täynnä, vuosien jälkeen.

Mikähän ajaa Triptykonin mastermind Tom G. Warriorin luomaan jatkuvasti niin synkkää musiikkia? Onko se se ennenaikainen kaljuuntuminen, minkä takia pitää pipoakin päässä kesät ja talvet? Pieniä pätkiä vain kuullut levyn keskusteos Grave Eternalista, mutta lahjakasta häiriöhumppaa ovat.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 11.06.2020 16:19 LordStenhammar.

19.06.2020 10:36 #166 : LordStenhammar
Misantropical Painforest - Firm Grip of the Roots, CD

Takaisin skutsiin! Täytyy olla paras löytö tämän vuoden tällä puolen. Niin on omaperäistä black metallia, ettei oikein osaa sanoa mitään edes mahdollisista vaikutteista. Ehkä joku Kreikan meininki ja perinteinen heavy metal? Todella on merkillinen tunnelma levyllä; luonnonläheinen. Erityiskiitos vielä vokaaleille, ärjytyille ja puhtaille, jotka ovat välillä ihan out-of-place ja ilmentävät entisestään sitä samaa hulluutta.

16.07.2020 13:57 - 21.07.2020 15:11 #167 : LordStenhammar
Yö - Varietee, CD
Yö - Nuorallatanssija, CD

Ihan puhtaasti nostalgiasyistä hankin hyllyyni. Rock-Yö on mielestäni kovaa kamaa. Iskelmä-Yöllä voi viskoa lokkeja, kunhan eivät kuole. Siis lokit. Sitten vissiin Dingoa kokoelmiin seuraavaksi.

Drudkh - Eternal Turn of the Wheel, CD
Drudkh - Blood in Our Wells, CD

"Aina" pitänyt tämäkin bändi tsekkailla tarkemmin. Tätä ennen vain Autumn Aurora C-kassuna hallussa, ja siinäkin huonoa teippingiä; kaksi saatanan A-puolta nauhoitettu. Kyllähän tällaiselle atmosfääriselle blackille pitää olla elämässä sija.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 21.07.2020 15:11 LordStenhammar.

03.08.2020 22:10 - 03.08.2020 22:10 #168 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Kreator - Pleasure to Kill (LP)

Onhan minulla tämä jo cd-levynäkin, mutta juuri aloittamani vinyyliharrastuksen myötä päätin hommata rässiklassikon myös leveämmässä formaatissa. Bändi on on yksi tärkeimmistä suosikeistani ja sen toinen levy minulle yksi tärkeimmistä musiikkijulkaisuista koskaan. Ehkä joku Ride the Lightining menee rässiosastolla vielä korkeammalle omissa kirjoissani, mutta Pleasure to Kill on aika lähellä sitä terävintä kärkeä. Nopeita sooloja, rouheita riffejä, hyvää fiilistä ja vähän jopa deathmetalmaista raskautta, kyllä te tiedätte. Kakkoslevyllä on mukana Flag of Fate-ep, joka on hyvää kamaa sekin ja onhan nimibiisi säilynyt bändin livesetissäkin näihin päiviin asti.

Ozzy Osbourne - Blizzard of Ozz (LP)

Erittäin tuttu levy tämäkin jo ennestään, mutta nyt se on myös omassa hyllyssä. Käppäiset soundit särähtävät korvaan aina, kun levyä kuuntelee pidemmän tauon jälkeen, mutta en silti muuttaisi niissä mitään, pienet rosoreunat kuuluvat asiaan ja ajan henkeen. Sabbathista lähdön jälkeen Ossi ei juuri aikaa tuhlannut, vaan teki Randy Rhoadsin kanssa kivenkovan rokkiklassikon, johon ei sisälly heikkoja biisejä lainkaan. Crazy Train ja Mr. Crowley käyköön esimerkkeinä levyn sisällöstä. Omasta mielestäni tämä ei edes ole Ossin paras levy, sillä vieläkin parempaa oli nimittäin tulossa, mutta eipä soolouraa tarvitse juuri paremminkaan aloittaa.

Dio - Sacred Heart (LP)

Tämäkin jo edesmennyt laulajalegenda vaikutti parissakin kohtuullisen tunnetuksi kasvaneessa yhtyeessä ennen soolouraansa ja millaista musaa hän sen aikana tykittikään. Dion kolmas albumi kuuluu miehen parhaimmistoon ja oikeastaan ne kolme albumia muodostavat harvinaisen tasokkaan heavy-trilogian, joka on kuin musikaalinen triptyykki rokkialttarin vieressä. Dion uskomaton ääni kannattelee tietysti tätäkin albumia, mutta kitarasektorillakin loistetaan, kuten vaikka Just Another Day kiistattomasti osoittaa. Sacred Heart on voimakasta ja voimaannuttavaa musiikkia, jota kuunnellessa sadepilvet tuntuvat väistyvän ja kesä jatkuvan vielä hetken.

King Diamond - Fatal Portrait (LP)

Kinkun uutta levyä ei vielä näy eikä kuulu, joten sitä odotellessa voi vaikka kuunnella miehen soolotuotannon läpi tästä ekasta levystä lähtien. Ei tämä ehkä vedä vertoja muutamalle myöhemmälle mestariteokselle, mutta väkevää oli tekeminen jo tässä vaiheessa. Levyllä oli muuten rummuissa eräs Mikkey Dee, joka tunnetaan kenties parhaiten Motörheadin rumpalina. Kinkun laulutyyli on tuttua kiekumista ja muutenkin meininki muistuttaa sitä, mitä Mercyful Fate esitteli jo aiemmin. Biisieistä parhaiten mieleen on syöpynyt varmaankin Halloween, jonka pääriffi alkaa soimaan päässäni tämän tuosta ilman järjellistä syytä.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 03.08.2020 22:10 Mustelmann.

Valvojat: Mustelmann
Sj