Minkä levyn ostit viimeksi?

11.11.2020 19:17 - 11.11.2020 20:27 #181 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Dio - Dream Evil (CD)

Syksyyn ja alkutalveen sopii parhaiten vähän melankolisempi musiikki, mutta kyllä reipasta heavy metaliakin tarvitaan, ettei mieli pääse vajoamaan liian syvälle. Ronnie James Dio nostaakin ikikomealla äänellään fiilikset korkealle ja lennokkaat kappaleet tuovat muutenkin hymyn huuleen. Ihan yhtä kovaa tai iskevää matskua ei tarjoilla kuin kolmella ensimmäisellä levyllä, mutta maukkaita hetkiä riittää sekä nopeammalla että hitaammalla osastolla. Sitä balladinomaista hitaampaa puolta onkin levyllä aika paljon, mutta sehän ei haittaa, kuten vaikka All the Fools Sailed Away ja Naked in the Rain maalailullaan osoittavat.

Motörhead - Inferno (CD)

Maailmasta löytyy aika monta Inferno-nimistä musiikkialbumia ja -kappaletta, mutta harva niistä on yhtä hyvä kuin se, joka on ilmestynyt Motörheadin nimellä. Albumi on niinkin hyvä, että mielestäni se on yksi bändin parhaista ja melko varmasti paras sen 2000-luvun tuotannosta. Siinä rokki soi rajuna ja raskaana ja kokeneet miehet tuntuvat olevan harvinaisen tosissaan, joskaan eivät totisia. Erityisesti kolme ensimmäistä biisiä ovat kunnon räimettä, joka ottaa epäilevältäkin kuulijalta luulot pois. Viimeinen kappale Whorehouse Blues rauhoittuukin kokonaan akustiseksi ja antaa levylle hauskan loppusilauksen.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 11.11.2020 20:27 Mustelmann.

20.11.2020 19:38 #182 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Beherit - Bardo Exist, CD

Uusi Beherit-levy on aina tapaus, oli kysymyksessä sitten black metal tai industrial/dark ambient. Juuri ilmestynyt levy on tyylillisesti tuota jälkimmäistä. Minua asia ei haittaa, sillä ammoinen Electric Doom Synthesis on tässä osoitteessa paljon pidetty. Oikeastaan vaikea edes sanoa, mistä bändin julkaisusta en hirveämmin pitäisi. Messe Des Morts-EP ehkä vähiten kuunneltu, ja senkin voisi pikkuhiljaa kaivaa taas esiin.

Ikävästi tajusin vasta, että Bardo Exist-levystä on saatavana myös kahden CD:n versio. Saatan joutua perkele senkin vielä hommaamaan.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

25.11.2020 22:53 #183 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Muistelin, että kokoelmassani ei ole yhtään Tarotin levyä, joten kun huomasin tänään "Shining Black - The best of Tarot" kokoelma CD:n imatralaisessa divarissa, niin päätin ostaa pois. Kuusi euroa oli halpa hinta tuplalevystä.

Ehdin kuuntelemaan ekan levyn jo melkein kokonaan kotimatkalla autossa.

25.11.2020 23:09 #184 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Mitä hittoo, ulkopuolisia mun ja Stenhammarin ketjussa? No Tarotilla pääsee kyllä sisään ilman esipuhuttelua.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

25.11.2020 23:56 #185 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Heh, joo. Vanha Tarot on ihan jees, varsinkin Spell of Iron.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

26.11.2020 02:45 - 26.11.2020 03:02 #186 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
En osta levyjä kuin ehkä 5 kappaletta vuodessa, joten niitä harvemmin tulee mainittua foorumillakaan. Pääsyy kyseisessä divarissa käymiseen oli oikeasti se kun olin vienyt viime viikolla erään rikkinäisen kodinkoneen imatralaiseen huoltoliikkeeseen, niin olin samalla tsekannut pitkästä aikaa läheisen divarinkin. Ostin sieltä monta kirjaa, mutta hyllyyn jäi eräs kiinnostava viikinkiopus, mutta en ollut silloin ihan varma, että olinko hankkinut saman jo joskus aikaisemmin.
(Kotona on oikeasti läjäpäin kirjoja ja en aina pysy kärryillä, että mitkä omistan ja mitkä olen vain lainannut kirjastosta.) Huomasin sen reissun jälkeen, ettei kyseistä teosta löytynytkään omista hyllyistä, joten oli tarkoitus korjata vahinko nyt samalla kun piti käydä hakemassa se masiina huoltopaikasta, mutta kirja olikin valitettavasti ehditty myydä sillä välin.

Jälkimmäisellä divarivisiitillä ei muutenkaan tuntunut löytyvän kunnolla kirjoja tai sarjakuvia, jotka ovat aina olleet se pääasiallinen keräilykohteeni, joten sain idean etsiä sieltä Amorphiksen "Queen of Time" levyä, jotta ei olisi ihan hukkareissu ja saisin jotain uutta kuunneltavaa automatkoille, mutta koska sitäkään ei tullut vastaan, niin valitsin sitten tuon. 80-luvun Tarot on kieltämättä hienoa musiikkia, mutta mieluiten olisin ottanut sen Queen of Timen, koska olen kuunnellut tänä kesänä paria sen hittibiisiä jo varmaan kymmeniä kertoja youtubesta, ja olisi kivaa tsekata muukin osa levystä. :P
Viimeksi muokattu: 26.11.2020 03:02 FreakyMike.

Valvojat: Mustelmann
Uusin jäsen: Ismo Nahkala