Minkä levyn ostit viimeksi?

18.06.2015 09:48 #21

Itseltäni puuttuu vielä se nimetön eka levy ja Destroyer of Worlds. Myös ne kaksi "sooloalbumia" eli Album ja Purity of Essence pitäisi vielä jostain hankkia.

18.06.2015 17:54 #22

Se ensimmäinen "vuohilevy" kantsii ostaa. Oman alansa klassikko. Destroyer of Worldsilla muutama ässäbiisi, mutta muuten suht rikkonainen kokonaisuus. Soololevyiltä muutaman biisin kuullut, mutta en omista. Sellasta ihan mukavaa jenkkityylistä rockia.

anniinamaria
Otus
anniinamaria vastasi aiheeseen: Minkä levyn ostit viimeksi?
21.06.2015 22:24 #23

The Rolling stones - big gits
Hanoi rocksin " Oriental beat " LP kirppikseltä

01.07.2015 12:09 #24

Lindemann Skills In Pills

Rammstein fanina oli tämä ostettava pelkästään laulajan tähden.

Iron Maiden Book Of Souls

Syksyllä tulee uusi Iron Maiden joten tilasin kyseisen 3-LP erikoisversion etukäteen.

Doom Unit III

Ostin levyn kannen ja nimen perusteella. Eka kuuntelu kerta takana ja suosittelen yhtyettä.

Tuomas Holopainen The Life And Time Of Scrooge

Ostin tästä levystä "sarjakuva" version. Levy+Don Rosan Roope Ankan Elämä Ja Teot 1&2 paketin. Saan seurata tarinaa musiikkia kuunnellessani. :)

W.A.S.P. Golgotha/ Metal Box

Kaupassa oli mainos että W.A.S.P. julkaisee kasan uusia levyjä ja pienellä hakemisella Äxxä tarjosi tälläsitä boksia joten kaupat tuli.

Steve 'N' Seagulls Farm Machine

Tämä suomalainen yhtye soittaa bluegrass tyyliin rock klassikoita. Suosittelen laittamaan youtubeen jos ette halua ostaa.

Olikohan siinä kaikki? Varmaankin...

400 levyn raja rikki <3 enää pitäisi vinyyli soittimen neula vaihtaa niin saan AC/DC tuotannon soimaan

05.08.2015 20:23 #25

Sm-kullan kunniaksi päätin palkita itseni :lol: mikäs sen parempi tapa kuin uudet levyt jotta voin mossata olemattonta hevilettiäni.

Iron Maiden Book Of Souls. 4.9 ilmestyvä uusi Iron Maiden tilasin deluxen etukäteen jotta varmasti saan. Tämä o CD versio LP:n lisäksi

Iron Maiden Fear Of The Dark. Iron Maidenin paras levy minun mielestäni. Kuunnellut niin paljon että levy sanoi itsensä kulutuksen takia irti

Metallica Ride The Lightning. Tunnustan että omistan vain 1 levyn. 3 kertaa livenä näkeneenä ja omistan vain Black Albumin. No virhe korjataan

Train like second!

Viimeksi muokattu: 05.08.2015 20:25 : Nylkky.

28.08.2015 16:12 #26

Manowar - Thunder in the Sky -ep

Tiedä sitten, onko täällä paljonkin bändin faneja? Luulisi olevan, kun ko. porukan lyriikoista löytyy sen kaiken kukkoilun lisäksi myös kuitenkin paljon sitä miekka & magia -kuvastoa. Vahvuudesta löytyy tämän jäpikän mittareilla yksi kovimmista basisteista ja laulajista ikinä, ja olihan se takavuosien Ross the Boss vaan saatananmoinen kitaristi.

Ko. julkaisusta sanottakoon, että on parasta Manowaria sitten The Triumph of Steelin. Erityisesti nimibiisi ja Die With Honor potkii lujaa. Teeskentelen, ettei The Lord of Steel -levyä koskaan tapahtunut, ja tämä on heidän viimeisin. Odotuksia (varovaisia) on myös mahdollista uutta levyä kohtaan.

04.09.2015 13:26 #27

Iron Maiden - The Book of Souls

Tässähän tämä syyhyää käsissä. Ja kalajat kylymenee. Olen kuunnellut kaikenlaista viime aikoina: The Cure, Killing Joke, Ildjarn, Forgotten Woods, Pyhät Nuket etc. Ei ole epäselvää, mikä soi seuraavat pari viikkoa.

Oli levy sitten millainen tahansa, niin täytyy kunnioittaa pappoja. Maiden is back!

21.09.2015 19:04 #28

Ghost - Meliora

Tämä se on äärimmäinen easy listening -levy. Todella tarttuvaa ja kaunista heavy rockia okkultisin maustein. Musiikkimakuni spektrumissa vastakkaisella puolella on ne Ildjarnit ja Beheritit, mutta on tälle korvakarkillekin paikkansa. Erityisen miellyttäviä on hiljaisemmat biisit kuten Cirice, He Is ja Deus in Absentia.

Black Sabbath ollut varmaan ghoulijoukolla kovassa kuuntelussa. Imago revohkalla hiukan päälleliimattu ja kulunut, mutta mikäs siinä, jos homma muuten toimii.

26.09.2015 09:29 #29

Jälleen tuli käytyä Äxxässä. Mukaan tarttu öari loistokasta levyä.

Amorphis: Under The Red Cloud
Juice Leskinen: 37 Laulua Suomesta

Alun perin lähdin vaan hakemaan Amorphista mutta ei tota Juicee voinu olla ottamat.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Minkä levyn ostit viimeksi?
03.10.2015 12:21 #30

Kamelot esiintyi Rytmikorjaamolla eilen (2.10.) ja ostin sieltä heidän uusimman levynsä Havenin nimmareilla varustettuna. :cheesy:

20.10.2015 20:04 #31

Hello hello hello!

Kysmys numero 1. Onko täällä nirvana faneja? Itse lukeudun niihin ja tänään kuulin ilouutisen.

UUTTA MATERIAALIA 13.11.2015!!! Samalla levyn Kurt Cobainin "soolo" tuotantoa. Huhuhuh kun meni kylmät väreet. Levyn nimi siis:
Nirvana / Cobain, Kurt: Montage of heck: the home recording

Tilasin ennakkoon levyn. Harmi etten ole suomessa että voin samana päivänä kuunnella.

Kysymys numero 2. Entäs Pantera. Tältäkin legendaariseen maineeseen noussut metalli bändi julkaisee uutta materiaali. Best of levy jossa on jotain uutta, boksissa on taas yhtyeen aiempi levytuotanto kokonaan. Eli tuli ennakkoon hankittua PANTERAN uusilevy + kokoelmaboksi. Toiset kylmät väreet. Enää pitää odottaa ja laskea tunteja

20.10.2015 20:46 #32

Mukava kuulla, että Cobain ja Dimebag jaksavat vieläkin säveltää uuttaa kamaa. Toivottavasti vauhti pysyy yllä vielä pitkään.

20.10.2015 21:15 #33

Nirvana levyssä ainoa mitä cobain ei soita on rummut. Ainoa mikä mietityttää on kotiäänitys. Kappaleet oli Cobainin kokeiluja eli sieltä voi tulla ihan mitä tahansa.

27.10.2015 11:55 #34

Beherit - Engram

Kommentoidaanpa tätäkin, vaikka ostin tämän oikeastaan jo kuukausi sitten...

Itellä on hyviä muistoja, kun kuuntelin Drawing Down the Moonia korvalappustereoista kävellessäni silloisen kotikylän teitä joku 15 vuotta sitten. Edelleen ehkä se ykköslevy suomalaisesta bm:sta. Onhan niitä aikalaisia toki muitakin kovia, Morningstar, Black Crucifixion, Archgoat, (Sigillum) Diaboli, Barathrum ym.

Mutta tää levy. Tykkään aivan helvetisti. Mieluummin tätä melkein kuuntelee kuin Drawingia. Johtuneeko siitä, että ko. levy on pyörinyt soittimessa sen miljuuna kertaa. Tämän hetken suosikkeja on ne suoraviivaisemmat biisit All in Satan ja Suck My Blood. Mutta eipä niissä tunnelmallisemmissakaan (Axiom Heroine, Demon Advance) mitään vikaa ole.

Suosittelen kaikille, jotka tämän tyylin musiikista pitää. Miksen ostanut jo 8 vuotta aiemmin? Noh, Beherit -innostus oli kyllä telakalla jonkin aikaa, että siinä ehkä se syy...

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 27.10.2015 12:01 : LordStenhammar.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Minkä levyn ostit viimeksi?
04.12.2015 13:26 #35

Tilasin itselleni aikaiseksi joululahjaksi CdOnin black friday -alesta Seinabo Seyn levyn Pretend. Törmäsin Seyhin ekan kerran Buzzfeedissa joskus loppukesästä ja ihastuin varsinkin Hard time -biisiin. Katsoin YouTubesta kaikki mahdolliset videot ja tulin siihen tulokseen että tämä levy, on potentiaalisesti loito-ostos. Ekan kuuntelun jälkeen en ole enää niin varma. Hard timen lisäksi hyviä biisejä ovat Younger, Pretend ja Pistols at dawn mutta loput 10 ovat vähän tylsän puoleisia. Toivottavasti mieli vielä tästä muuttuu jahka tulee kuunneltua levyä enemmän.

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Minkä levyn ostit viimeksi?
07.02.2016 14:32 #36

Lähistölle sattui Levymessut ja pakkohan nuo aina käydä tutkiskelemassa. LP hyllyyn löytyi taas täytettä...

Genesis: Invisible touch
Robert Plant: Shaken 'n' stirred
Steve Hacket: Bay of kings
Pekka Pohjola: visitation
Pekka Pohjola: Keesojen lehto

sekä viimeisillä taskunpohjan kolikoilla vielä 22-Pistepirkon cd Rumble City, LaLa Land ennenkuin oli pakko paeta paikalta... :lol:

14.03.2016 18:37 #37

Viime viikkoina tullut ostettua Black Sabbathin Mob Rules. Pakkohan tuo oli hankkia, kun Dion aikaisista levyistä Heaven & Hell on omissa kirjoissa aika hemmetin korkealla. Ozzyn aikaisen Säpätin kanssa mulla on aika pitkä historia. Black Sabbath-Sabotage aikavälin levyjä on kuunneltu kaiken muun hevin ohella jo sieltä murkkuiästä asti. En enää kaikkia levyjä edes omista, mutta kyllähän jotkut Paranoidit ja Master of Realityt muistaa vieläkin etu- ja takaperin

Riffit edellähän Mob Rulesillakin mennään. Paljon tasaisempi tämä on kuin Heaven & Hell, jossa oli niiden kunkkubiisien seassa vähän yhdentekevämpiäkin vetoja. Huippukohdat on aika lailla samalla tasolla kuin edeltäjälläkin. Tosin eihän mikään Die Youngia tai Lonely Is the Wordia lankulta lyö.

Sabbath on lähes kaikissa muodoissaan loppumaton. Vielä pitäis ne Tony Martinin aikaiset levyt jostain hommailla.

21.03.2016 21:24 #38

Yllätin itseni ja ostin tämän hetken kovimman suomalais pop rock yhtyen tuotannon.

Haloo Helsinki! Yllätävän hyvä yhtye ja hienoja sanoituksia. Rockkarille iso yllätys.

31.03.2016 20:34 #39

Type O Negative - Life is Killing Me
Basil Poledouris - Conan the Barbarian soundtrack

Conan tuli ostettua, koska on ollut mulle aina rakas levy ja hukkasin aikaisemman kappaleen. Type O:n ostin "sokeana", mutta eipä tuo yllättänyt. Laatukamaa, kuten muutkin bändin levyt.

Huomenna pitäis tippua Moonsorrow'n uusin postiluukusta. Ja mitä olen kuullut, niin aikas mojovaa settiä. Se on palkitsevaa, kun saa saastuttaa korvansa laatumusalla.

10.04.2016 21:30 #40

Mitä näitä nyt oli...

Six Feet Under - Death Rituals

Jossain vaiheessa jopa suurimman suosikin asemaa kirjoissani pitänyt death metal-yhtye hoitaa hommansa useimmiten erinomaisella iskevyydellä, mutta aina ei osuta ihan napakymppiin. Suurin osa levyn biiseistä toimii varsin kelvollisesti, mutta mukana on aika paljon tylsempääkin kamaa, joka ei vaan saa minua innostumaan. Yhtye ei ole koskaan kikkaillut liikoja, mutta tällä levyllä ilmaisu on hieman liiankin pelkistettyä. Biiseihin olisi kaivannut enemmän koukkuja, vaihtelua ja ehkä ripauksen melodiaakin, koska simppelit riffit eivät tällä kertaa yksinään riitä. Tokihan tukevat soundit antavat jämäkkyyttä vaisumpiinkin hetkiin, mutta kokonaiuus ei kuitenkaan yllä kohtalaista korkeammalle. Kyllähän tämä kokoelmaani kelpaa, mutta kovin usein en varmasti tule levyä hyllystä pomimaan.

Kataklysm - Heaven's Venom

Kanadan melodisen death metalin konkarit ovat viihdyttäneet minua kaikilla levyillään, mutta eniten näillä uudemmilla, joilla melodian ja riffirunttauksen yhdistelmä on ollut mielestäni parhaiten tasapainossa. Soundit ovat muuttuneet samalla jatkuvasti puhtaammiksi ja selkeämmiksi, monien korviin varmasti liikaakin, vaan eivät onneksi omiini. Kitarat möyrivät matalalta ja mättö tuntuukin suorastaan vyöryvän ulos kauttimista, mitä monipuolinen rumputyöskentely tukee erinomaisesti. Täytyy sanoa, että aluksi levy ei napannut täysillä mukaansa ja kyllähän osa riffeistä pysyttelee jähmeän oloisena vieläkin, mutta lisäkuuntelut paljastivat jokaisesta kappaleesta omat kohokohtansa. Tässä ei olla klassikon äärellä, mutta suurempaa valittamistakaan en keksi.

Bathory - Destroyer of Worlds

Tämän albumin myötä Bathory-kokoelmani on vihdoin täydellinen. Kahden varsin heikon thrash-metal levyn jälkeen yhtye palasi takaisin hitaamman ja tunnelmallisemman ilmaisun pariin, joskin Blood on Ice-albumi taisikin koostua enimmäkseen 80-90-lukujen taitteessa sävelletystä materiaalista. Sama koskee varmaankin myös tätä levyä, joskaan en tunne sen syntytarinaa. Kappaleiden tyylit vaihtelevat kuitenkin sen verran, että tunne eri aikoina ja eri fiiliksissä luodusta musiikista on vahva. Viikinkiteemainen, maltillisen mahtipontinen meininki on pääosassa, mutta perinteistä heavy metalia ja sitä Requiem/Octagon-kaksikolta tuttua rässinrätkettä on jostain syystä sekoittamassa kokonaisuutta. Rässi on onneksi aavistusen kulkevampaa kuin varsinaisella rässikaudella, mutta vain aavistuksen. Albumin hyvät biisit ovat erinomaisia, huonommat puolestaan yhdentekeviä, joskaan eivät umpisurkeita. Levyn pystyy kuuntelemaan kokonaankin läpi ilman vaivaantumista, mutta matka on melkoisen epätasainen.

Kreator - Enemy of God

Hyllyyni on päätynyt myös oikeaa, hyvin tehtyä thrash metalia ja Kreator onkin pitkään ollut suurin genresuosikkini. Nämä saksalaiset eivät ole koskaan edustaneet minulle aivan sitä lajinsa suorinta ja vihaisinta laitaa, jonne maanmiehensä Sodom ja Destruction mielessäni sijoittuvat ja siinä onkin bändin vahvuus. Vaihtelevuus, monipuolisuus ja eräänlainen melodinen hienovaraisuus kuuluvat tämänkin levyn valtteihin, asiaan kuuluvaa raskautta ja aggressiota unohtamatta. Mille Petrozza voisi jättää edelleen puhtaat laulut laulamatta, mutta siinäpä ainoa levyn maininnan arvoinen epäkohta. Kokonaismitta voisi toki olla pari biisiä lyhyempi, mutta levy on silti napakampi kokonaisuus kuin edeltävä Violent Revolution-plätty.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 10.04.2016 21:33 : Astorethein.

Valvojat: Astorethein