• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 78 päivää sitten)

Minkä levyn ostit viimeksi?

12.04.2016 13:48 #41 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Pitäis varmaan koittaa tota Bathoryn levyä vielä, että lähtiskö se. Kolme ekaa biisiähän siinä on ihan kunkkukamaa, varsinkin Ode.

Type O Negative - Bloody Kisses ja October Rust

Type O -diskografia täydentyy hiljalleen. October Rust on jo vanha tuttu. My Girlfriend's Girlfriend ja Wolfmoon tuli rekisteröityä biiseinä jo silloin aikoinaan. Bloody Kissesiä en ole vielä pyöräyttänyt, mutta eiköhän sitä vielä tänäpänä jossain vaiheessa kerkeä.

20.04.2016 14:31 - 20.04.2016 14:32 #42 : LordStenhammar
Arcturus - Sideshow Symphonies ja The Sham Mirrors

Tässähän näitä on iltapäivä pyöritelty. Eivät ainakaan ensikuulemalta yhtä voimakkaita tunteita herätä kuin La Masquerade Infernale (joka on muuten hemmetin kova levy), mutta jotain näissäkin kieltämättä on. Tuli ostettua nämä lähinnä uteliaisuudesta, sillä tahdoin tietää, pystyvätkö myöhemmät Arcturus-tuotokset saavuttamaan sen saman sirkusmaisen ja hämärän tunnelman, mikä edellä mainitulla albumilla oli. Hullujen taiteilijoiden kollektiivi Arcturus tuntuu olevan edelleen, muttei enää niin hullujen kuin aikoinaan.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 20.04.2016 14:32 LordStenhammar.

26.04.2016 15:42 #43 : LordStenhammar
Warlord - And the Cannons of Destruction Have Begun

Triptykon - Shatter

Warlord on näitä varhaisen jenkkiläisen power metallin edustajia, joihin itellä on ollut aina suurempi soft spot, kuin myöhemmin Euroopassa kehittyneeseen power metalliin. Mulla on ennestään Warlordilta Deliver Us -ep, jota tuli joskus pyöriteltyä aika ahkeraan. Paremmat soundit tällä täyspitkällä ainakin tuntuisi olevan - huomaa hyvin, kun jotkut biisit on samoja. Kristillissävytteiset lyriikat tuo levyyn vielä oman charminsa.

Triptykon tuskin mitään suuria yllätyksiä tarjoilee. Eiköhän meno ole aika samasta puusta kuin kahdella täyspitkälläkin. Mutta se tuskin haittaa, sillä ne on suunnilleen ne kaksi parasta levyä, mitä Telluksella on viime vuosina tehty.

• Glaurung hahmo
  • Glaurung
03.05.2016 18:16 #44 : Glaurung
Vastaus käyttäjältä Glaurung aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Noin viikko sitten tuli eksyttyä levykauppaan ja hankittua The 69 Eyes:sin Universal Monster albumi ja Apocalyptican Shadowmaker albumi. Ovat kuulostaneet hyvältä tai oikeastaan mahtavilta :)

10.05.2016 21:50 - 10.05.2016 21:51 #45 : LordStenhammar
Riot - Thundersteel
Satan - Court in the Act

Pakko se oli taas tilaus pistää menemään. Tulee jotenkin epämukava olo, jos ei saa uutta musaa tasaisin väliajoin kajareihin. Vanhoja hevijyriähän nämä kummatkin on, eli ei nyt siinä mielessä mitään sokeita ostoksia.

Riotilta on pari levyä ennestään hyllyssä (Restless Breed ja Born in America), mutta eivät ole ihan täysillä iskeneet. Thundersteelin nimibiisi kuitenkin vaikutti sen verran kovasti, että piti hommata.

Satanilta mulla löytyy jokunen biisi jollain vanhalla NWoBHM -kokoelmalla, ja muistaakseni ihan laatukamaa.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 10.05.2016 21:51 LordStenhammar.

• rapture hahmo
  • rapture
    Vintiö
16.05.2016 22:41 #46 : rapture
Vastaus käyttäjältä rapture aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Noin kuukausi-pari sitten ostin The Kovenantin Animatronic levyn uusintapainoksen, perinteinen cd siis kyseessä. Norjalaista industral metalia. Jos tykkää nyrjähtäneestä kalseasta "scifi" tunnelmasta, heleästä naislaulusta ja hallitun kaoottisesta jytkytyksestä niin suosittelen kuuntelemaan bändin tuotantoa. En yleensä tästä genrestä niin välitä, mutta tämä vaan toimii erikoisella persoonallisuudellaan, kuten seuraava levykin Nexus Polaris, jonka omistin jo ennestään.

Toinen, samoihin aikoihin ostettu levy oli kotimaisen Silentium yhtyeen Seducia levy. Tyylilajiltaan yhtye soittaa gootimpaa metallia, aika lailla My Dying Bride -henkistä, raskasta melankolista tunnelmointia mies- ja naislaululla. Bändiltä omistan yhden aikaisemman levyn, Sufferion - Hamartia of Prudence, joka on mielestäni aivan hillitömän upea ja suorastaan riipivän traaginen ja koskettava.. ja kuitenkin kaunis.

Tämä uudempi Seducia levy on kevyempää, menevämpää ja suoraviivaisempaa tunnelmointia. Tykkään sekä vanhasta että uudesta tyylistä, tosin tämä uusin levy ei ole minulle - ainakaan ihan vielä- auennut mitä nyt olen sitä vähän kuunnellut.

17.05.2016 13:55 #47 : LordStenhammar
Roky Erickson - Don't Slander Me
Sleep of Monsters - II: Poison Garden

Tuossa männäpäivänä taas laitoin tilauksen. Rokya odotan varsinkin erityisellä mielenkiinnolla. Ehkä kuunnelluin yksittäinen artisti mulle tämän vuoden puolella, ja tarkoitus olisi hankkia mieheltä pikkuhiljaa kaikki mahdolliset levyt, kun rahatilannekin vaikuttaa nyt tosi hyvältä.

Poison Gardenilta pari biisiä kuullut, eivätkä päässeet ihan samalle tasolle debyyttikiekon parhaiden vetojen kanssa. Luotto levyyn on silti pirun kova. Tuskinpa tuokaan suuremmin pettää...

03.07.2016 19:22 #48 : LordStenhammar
Wasp - The Crimson Idol
Judas Priest - Redeemer of Souls
Iron Maiden - No Prayer for the Dying
Black Sabbath - Dehumanizer
Saint Vitus - Die Healing

Sori tämä spämmäily, mutta heavy ei jätä miestä rauhaan - eikä pidäkään.

Ko. Maiden-levy on tuttu takavuosilta, mutta lähti silloin puolitutun/varkaan matkaan. Säpätti Dion kanssa on aina voittava kombinaatio, ja ko. Wasp-kiekko on hotsittanut jo pitkään saada haltuun. Vitusilta on tuttuja vain Born Too Late ja V, joten nyt oli aika alkaa niitä vanhempiakin levyjä bändiltä keräämään. Lisäksi piti ottaa selvää, miten pahasti Priest munaa uusimmallaan. Eipä itse asiassa kovinkaan pahasti.

Maiden ja Priest näistä on jo käsissä, muut odottelee vielä postissa tuloaan.

02.08.2016 11:59 - 02.08.2016 12:01 #49 : LordStenhammar
Hanoi Rocks - Two Steps from the Move & Back to Mystery City

Bathory - Nordland II

Bathory tuli ostettua uudestaan kun hävisi takavuosina. Mulla näköjään hukkuu levyjä samanlailla kuin sukkia pesukoneeseen. Löytyy kyllä hyllystä kummatkin Nordlandit tupla-LP:nä, mutta kun ei vinyyliä tule oikein enää kuunneltua. Cd on se mukavin formaatti mulle. Kaikki Bathoryn viking metal -levyt on heittämällä kaikkien aikojen top-20 levyjä tässä huushollissa, eikä ne kolme ekaakaan kauas jää.

Hanoit on semmosta aika mukavaa party rock'n'rollia. Oli pakko tsekata, sillä onhan Hanoi se tärkein rockbändi, mitä tästä maasta on tullut. Two Steps... ollut ehkä enemmän kuuntelussa, onhan siinä suunnilleen ne bändin kaikki isoimmat biisit. Toisaalta esim. Back to Mystery Cityn Until I Get You on sellaista mannaa korville, että alta pois.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 02.08.2016 12:01 LordStenhammar.

06.08.2016 01:31 #50 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
^^ Lämmittää mieltä ja sydäntä, kun huomaa, että joku jaksaa pitää Bathoryn muistoa yllä. Siinä on kyllä yksi maailman hienoimmista ja vaikutusvaltaisimmista yhtyeistä. Olen varma, että Quorthon olisi kyennyt vielä moniin urotekoihin, mikäli kuolema ei olisi korjannut niin aikaisin.

06.08.2016 08:48 #51 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Nimenomaan. Ei unohdu Quorthon koskaan. Ollut jo jotain 15 vuotta yksi tärkeimpiä bändejä mulle, siitä lähtien kun Blood On Ice -levyn ostin. Kuulin vähän juttua, että Quorthon oli suunnitellut Nordlandeista neliosaisen kokonaisuuden, mutta sitten tuli kutsu Valhallaan. Tosin vaikea kuvitella uralle sopivampaa päätöstä kuin biisi The Wheel of Sun.

10.08.2016 13:44 #52 : LordStenhammar
The Cure - Wild Mood Swings
Killing Joke - Brighter Than a Thousand Suns
Helloween - Better Than Raw

Tämmöiset tipahti postilooraan tänään. The Curen alkupään tuotanto on ENIMMÄKSEEN tuttua. Jos tämä levy ottaa paikkansa siellä Pornographyn, Seventeen Secondsin ja muiden joukossa, niin saa olla aika hemmetin kova levy.

Killing Joke pyörii justiinsa. Aika lähellä tämä on Night Timea noin tyylillisesti, mikä on henkilökohtaisesti tosi hyvä juttu. Ehkä nimistä voi päätellä, että Night Time on fiilikseltään enemmän yöpuolen kamaa, kun taas Brighter... on huomattavasti valoisempi levy. Tai näin ainakin tämän kuulijan korvat asian kokevat.

Helloween ei ole muutamaa biisiä lukuun ottamatta yhtään tuttu. Ostin tämän lähinnä siksi, että siitä löytyy biisi I Can, johon tuli jo murkkuikäisenä Metallica/Iron Maiden/Burzum -diggarina rakastuttua. Okei, onhan se vähän ilmeinen hittibiisi, mutta perskeles, että potkii. Eikä mennyt kuin parikytä vuotta levy hommata!

02.09.2016 21:22 - 20.09.2016 22:42 #53 : Astorethein
Kataklysm - Serenity in Fire

Jonnekin yhtyeen tuotannon puoliväliin sijoittuva levy kuulostaa perusvarmalta kuolojyystöltä, jossa on piirteitä sekä alkuaikojen rouheasta että nykypäivän melodisesta tyylistä. Kitarat louhivat jämäkän matalavireisesti, mutta kuitenkin riittävän orgaanisen kuuloisesti ja niitä melodioitakin tiputellaan ihan hyvällä maulla. Välillä meno tuntuu hieman kulmikkaalta ja tervaiselta, mutta varsinaisesti huonoja biisejä ei kuitenkaan ole mukana. Kyseessä on siis varsin tyypillinen Kataklysm-levytys niin hyvässä kuin pahassakin. Enimmäkseen hyvässä kuitenkin.

Torture Killer - I Chose Death

Kolmen kappaleen ep-levy on nopeasti kuunneltu, mutta sitäkin väkevämpi rautaisannos kunnon death metalia. Jonkinlaisena Six Feet Under-tribuuttina aloittanut yhtye on osoittanut aikoja sitten olevansa enemmän kuin halpa kopio ja sitä mielikuvaa tämäkin mätäinen herkkupala tukee. Oikeastaan kotoinen koplamme on yltänyt jopa parempaan jälkeen kuin esikuvansa viime vuosina. Keskimmäinen biisi Succumb to Dark on Demilich-cover, mutta kuulostaa aidolta Kidutus Tappajalta ja sopii hyvin kahden muun biisin kaveriksi. Ep:n päättävä nimikappale on heittämällä parhaimpia kuulemiani kuolometallikappaleita, biisi saa suorastaan kylmät väreet kulkemaan kehossa. Pahaenteinen aloitus ja hitaasti aina vain pimeämmäksi käyvä tunnelma tekevät biisistä kalmaisen mestariteoksen.

Unleashed - As Yggdrasil Trembles

Ruotsalaiset veteraanit hallitsevat hommansa pääosin vakaalla varmuudella, mutta tämä levy ei tunnu oikein kolahtavan. Olen kuunnellut sen läpi ehkä kymmenisen kertaa, mutta muodollisesti ja soundillisesti pätevä old school-death metal ei vain tavoita riittävän korkeita kierroksia. Jokunen riffi tarraa mukaansa siellä täällä ja melodiatkin ovat ihan ok-kamaa, mutta kokonaisuutta leimaa silti tasapaksu tylsyys. Tuntuu, että jos keskittyminen herpaantuu hetkeksikään, kappaleet vain liukuvat ohi muistijälkiä jättämättä. Ja jälleen kerran bändi on tehnyt pari biisiä liian pitkän levyn, oppisivatpa viimein tiivistämään perkele. Tylsänharmaa kansikuva korostaa levyn laimeutta entisestään.

I'm just a normal everyday pervert.
Viimeksi muokattu: 20.09.2016 22:42 Astorethein. Syy: Muokkasin kuvia.

01.10.2016 11:27 #54 : LordStenhammar
Metallica - Hardwired... To Self-Destruct

Ennakkotilauksen pistin menemään, koska biisinäytteet vakuuttivat miehen. Matka marraskuuhun on pitkä. Joku keikkakisakin siellä oli albumin tiimoilta menossa. On vain paniikkihäiriö mennyt sen verran pahaksi, että tuskinpa arvan osuessa kohdalle tulen mihinkään lähtemään. Jo kauppareissutkin aiheuttaa sydämentykytyksiä.

Sitten onkin urakkaa, kun pitää puuttuvat Alice Cooperin ja Motörheadin levyt jostain hankkia. Semmonen pauttiarallaa 30 levyä, arvioisin. Ja lompakko tykkää. Motörheadin Infernon hankin kyllä niistä etunenässä.

02.10.2016 19:42 #55 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?

LordStenhammar kirjoitti: Motörheadin Infernon hankin kyllä niistä etunenässä.

Tämä onkin bändin paras 2000-luvulla tekemä levy. Ei häviä yhtään muiden vuosikymmenten tuotoksille.

02.10.2016 20:39 #56 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Joo. Terminal Show on jo semmonen alotusbiisi, että oi ja voi.

07.10.2016 01:39 #57 : Maailmanherra
Vastaus käyttäjältä Maailmanherra aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Unkarilaisia kansanlauluja ja latinaksi laulettua musaa. Ihan kivoja molemmat ja hyvä kuntoisia. Ei ole paljoa näitä kuunneltu.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
25.10.2016 22:20 #58 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Tänään olo juhlapäivä! Ostin 400 LP levyn. Kokoelmani alkaa olemaan laaja :) (tyttöystävä ei niin innoissaan)

Led Zeppelin - Presence hintaa 19.90 €

Samalla tuli Iron Maiden 7" sinkuist ostettua puuttuva Aces High hintaan 9.95 €. Enää viisi jäljellä ja ne kasassa.

Jos löytyy ylimääräsiä LP levyi olen innokas ostamaan. Rock levyt erityisesti

Race like first!
Train like second!

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
24.11.2016 12:17 #59 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Minkä levyn ostit viimeksi?
Tuli hetken mielenjohteesta ostettua The Beatles Mono-box.

En tiedä mistä tuo idea tuli mut vaan tuli. Nyt o sit joulua odottaen :)

Race like first!
Train like second!

14.12.2016 20:04 #60 : Astorethein
Amon Amarth - Jomsviking

Pitkäaikaisen suosikkibändini tuorein albumi ei petä, mutta ei myöskään räjäytä tajuntaa. Melodinen, mutta aggressiivisesti jyräävä death metal on edelleen homman nimi, mutta perinteinen heavy maistuu seassa tälläkin kertaa vahvana. First Kill on erinomainen ja tarttuva pelinavaaja, joka paljastaa melko tarkkaan, millaisista aineista loputkin biisit on rakennettu. Tunnelmallisia, jopa kauniita melodioita viljellään runsaasti, mitä raskaat ja jykevät riffit tasapainottavat tuttuun tyyliin. Levy on Ruotsin viikingeiltä tasaisen varma esitys, joka osuu ja uppoaa, vaikka ei onnistukaan yllättämään.

Torture Killer - Swarm!

Kotoinen kuolometalliryhmä aloitti soittamalla Six Feet Under-covereita ja on luonnollisesti ottanut yhtyeeltä vaikutteita myös omaan tuotantoonsa. Ensimmäinen levy maittoi hyvin ja niin maittaa myös tämä toinen. Voisi sanoa, että tässä on noustu jopa seuraavalle tasolle, sillä Six Feet Under-nokkamies Chris Barnes ääntelee levyllä ihan itse. Yhteistyö jäi tosin vain tähän yhteen levyyn ilman ainuttakaan keikkaa, mutta mitäpä tuosta, kun jälki on vahvaa. Esikuvansa mukaisesti pohja on suhteellisen simppeleissä, mutta tehokkaasti ruhjovissa riffeissä, joissa vanhan koulun death metal haisee tunkkaisen pistävänä. Soundit ovat hieman kuivahkot, mutta korva tottuu niihin onneksi nopeasti.

Valvojat: Astorethein
Uusin jäsen: Jukka Peltonen