Minkä levyn ostit viimeksi?

29.12.2016 10:10 #61

Mitäs. Ainakin tämmöisiä tullut ostettua lähiaikoina.

Bruce Dickinson: Accident of Birth & The Chemical Wedding
Quartz: Fear No Evil
Spiritus Mortis: The Year Is One
Jethro Tull: Heavy Horses & Stormwatch

Kummatkin Brucet on hemmetin kovia. Jos pitää laittaa samalle viivalle laulajan comeback-levyt Iron Maidenin kanssa, niin ainoastaan Brave New World pääsee tasoihin. Ei mitään konstailua, pelkästään hyvin kynäiltyä heavy metallia.

Quartz on näitä vanhoja NWoBHM-suosikkeja. Eikä Fear No Evil mielestäni häviä yhtään bändin 70- ja 80-luvun levyille. Ei tarvitse tämäkään levy mitään moderneja kikkoja toimiakseen, vaan vanhakantaista ja ikuista heavy rockia jauhetaan. Riot in the City yks vuoden biiseistä!

Spiritus Mortisin edellinen täyspitkä jäi tsekkaamatta, mutta The Year Is One:n perusteella täytyy ottaa sekin joskus haltuun.

Menee nyt yhdeksi suitsutukseksi, mutta JT:n Heavy Horses on TÄYDELLINEN levy. Aina kun kuuntelee esim. Acres Wildia, The Roveria tai nimikkobiisiä, nousee kyynel silmäkulmaan. Jostain syystä aiemmin omistamani Tullit (Aqualung, Songs from the Wood) ei iskeneet ihan yhtä lujaa, vaikka elementit - folkkia ja progea - on niissäkin samat. Mutta täytyypä niitäkin vielä koittaa sitten kun kerkiää.

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 29.12.2016 10:18 : LordStenhammar.

12.03.2017 13:37 #62

Etelän leirillä on aikaa kierrellä rauhassa tälläsiä levy hyllyjä. Löysin Bob Marleyn Soul Rebelsin olihan se pakko ostaa.

Samalla nettikaupasta Dion Sacred Heard LP ja Rocken Roll Children 7 " tuli ostettua. Vinyyli kokoelma vain kasvaa :)

02.04.2017 22:00 #63

Vinyyli keräilijä heräsi.

Record Store Day lähestyy niin myyjät aktivoituvat. Levykauppaan rahdattiin kasa vinyylisinglejä ja sieltä sit tarttu matkaan Eppu Normaalin Puhtoinen Lähiö 7" sinkku.

Samalla pistin hakuun Eppujen muut sinkut joten elän mielenkiintoisia aikoja

03.04.2017 21:12 #64

Pitäsi varmaan rajoitaa käyntiä levykaupoissa. Tällä kertaa mukaan lähti
Juice Leskinen Cointus in.
Vaasanki veri vapisee

Vuonna 85

Kaikki 7 " sinkkuja.

09.04.2017 19:04 #65

Obituary - The End Complete

Amerikkalaisen death metalin peruskiviin kuuluva Obituary on aina ollut minulle vähän tylsänpuoleinen bändi, mutta silloin tällöin tulee sitäkin kuunneltua. Ovathan ne klassikkolevyt kieltämättä varsin toimivia paketteja, joihin myös tämä kolmoslevy 90-luvun alusta lukeutuu. Death metal-asteikolla Obituary on aina ollut melko hidasta ja junnaavaa kuunneltavaa, mistä mainitsemani tylsyys johtuukin, mutta toisaalta raskas raahaaminen on myös bändin vahvuus. Useimmat kuolometalliryhmät kiiruhtavat kuin tukkirekka maantiellä, kun taas Obituary muistuttaa enemmän liejussa ryömivää panssarivaunua. Toimii minulle, mutta ei joka päivä.

Sepultura - Roots

Tämä on mahdollisesti thrash-veteraanin tunnetuin albumi, joskaan ei missään nimessä paras. Julkaisun jälkeen bändissä tapahtuneet kokoonpanomuutokset sekä aikaisemmasta tuotannosta paljonkin eroava tyyli vaikuttivat kuitenkin siihen, että albumi on jättänyt vahvan muistijäljen ihmisten mieliin. Tokihan niitä hittikappaleitakin löytyy, kuten kaikkien tuntema Roots Bloody Roots. Sen tavoin muukin levy tarjoilee keskitempoista ja matalavireistä rytmiriffittelyä, jota maustetaan viidakkorummuilla ja muilla enemmän tai vähemmän olennaisilla heimovaikutteilla. Levy toimii tänäkin päivänä ihan hyvin, mutta minullekin se on enemmän yhden aikakauden päätös kuin mikään todellinen klassikko.

Amon Amarth - With Oden On Our Side

Erinomainen, tunnelmallinen ja teräksenkova levy alusta loppuun. Ainoastaan täydellinen Versus the World-levy yltää tätäkin korkeammalle, mutta sillä nyt ei ole mitään merkitystä. Yhtyettä ei nykyään tule kuunneltua niin usein kuin teini-ikäisenä, mutta tämäkin kiekko muistuttaa tehokkaasti, miksi Amon Amarth on ollut yksi suursuosikeistani ainakin kymmenen vuotta. Rajuja riffejä, tarttuvia melodioita, uhmakasta aggressiota ja kaunista melankoliaa, sitä kaikkea tämä albumi tarjoaa. Tuota samaa perusreseptiä on toistettu sittemin ehkä liiankin muuttumattomana, mutta ainakaan tällä äänitteellä tuttuuden tunne ei pääse vaivaamaan, kaukana siitä. Näitä tulisia biisejä kuuntelisi mielellään livenäkin. Ehkä pääsen senkin joskus kokemaan, vieraileehan yhtye Suomessakin kohtuullisen tiuhaan.

26.05.2017 17:36 #66

Tällä kertaa en ostanut pelkkiä audiotallenteita, vaan mukana tuli myös liikkuvaa kuvaa.

Powerwolf - The Metal Mass Live

Rakastuin tähän bändiin viime vuonna ja viimeistään keikalla käynti solmi liitostamme pysyvän. Tämä massiivinen livejulkaisu sisältää kolme keikkaa, jotka kuuluivat samaan kiertueeseen, jonka yhdelle pysäkille itsekin osallistuin. Mukana on kaksi isoa festarivetoa ja yksi pienempi klubikeikka, kaikki kuvattu Saksassa. Teatraalisesti esiintyvä ja pukeutuva bändi sopii hyvin kameroiden eteen, sillä sen keikoissa on yhtä paljon kyse musiikista kuin visuaalisuudesta. Meininki tuntuu joka setissä varsin tutulta, sillä tyyppien liikehdintä ja laulajan jutustelut olivat askeleen ja sanan tarkkuudella samoja, joita itse todistin aikanaan. Mutta eipä kai mikään bändi keksi täysin jotain uutta jokaiselle keikalle. Kolmen metallimessun ja dokumentin muodostama kokonaisuus on vahva ja näyttävä, kuten myös itse tuotteen paketointi.

Dimmu Borgir - Forces of the Northern Night

Suurta ja mahtailevaa menoa tarjoaa tämäkin pläjäys, mikä on usean vuoden odotukseen nähden varsin kohtuullista. En tiedä, miksi tämän julkaisuun meni aikaa näin paljon, keikathan tapahtuivat vuosina 2011 ja 2012. No, kummatkin vedot on kuvattu ja toteutettu ns. viimeisen päälle, joten ainakin minä sain rahoilleni vastinetta. Julkaisun pääpihvi on sisätiloissa järjestetty hulppea superkonsertti, jossa lavalla on yhtyeen lisäksi myös kuoro ja täysi sinfoniaorkesteri. Tuhtina lisukkeena tarjoillaan keikka Wackenista, missä myös on mukana orkesteri. Voi sanoa, että harva black metal-yhtye on soittanut näin mahtipontisissa puitteissa. Soundit painottavat orkesteria ja kuoroa kitaroiden jäädessä hiukan taustalle, mikä on ihan hyvä ratkaisu. Keikoilla kuullaan enimmäkseen uusimman (ja aika kehnon) Abrahadabra-levyn materiaalia, mutta valittuja paloja vanhemmastakin tuotannosta kuullaan. Mourning Palace ja Puritania ainakin saavat kultaisen käsittelyn.

27.05.2017 14:21 #67

Barathrum - Fanatico
Ildjarn/Hate Forest - Those Once Mighty Fallen -splitti

Barathrumin comeback! Mitä olen kuullut, niin tämä levy kuulostaa helvetiltä. Eerie, Infernal ja Legions of Perkele on semmoinen kolmikko suomalaisessa black metallissa, ettei taida olla toista.

Tuon splitin ostin lähinnä Ildjarnin takia, toiselle osapuolelle jätän silti yllätysmahdollisuuden. En tiedä, millaista tuotantoa tuo Ildjarnin puoli on, mutta jos on sitä mihin on totuttu, niin toimii. Forest Poetry ja Ildjarn/Nidhogg -levy ovat erityisesti bändin tuotannosta olleet kovassa kuuntelussa. Räkäistä black metallia, misantropia- ja luontoteemoja: toimii aina. Tän jälkeen taitaa koko tuotanto löytyä hyllystä, vaihtelevissa formaateissa.

28.05.2017 14:27 #68

Ostin randomilla Barathrumin Venomous-levyn joskus kymmenen vuotta sitten ja se kuulosti aika tylsältä ja laimealta. Nähtyäni jonkin musavideon tuolta Fanatiko-albumilta yllätyin, miten raivoisalta meno tuntui. Pitänee kuunnella levy ihan kokonaan, jos muutkin biisit ovat samaa tasoa.

28.05.2017 18:18 #69

Saatanalta alkoi mielestäni Barathrumin alamäki, joka kesti Venomousiin asti. Okkult omien hatarien muistikuvien mukaan varsinkin todella kehno esitys. Mutta Anno Asperalla taas oli sitä vanhojen aikojen menoa, muutama tosi kova piisi. Veikkaan kyllä tuon uusimman rokkaavan. Siinä on bändi, joka ei tartte ainakaan enempää bassoa!

23.06.2017 17:57 #70

Beherit: Electric doom synthesis, cd
Godflesh: Godlfesh/Selfless/Us and Them, 3 cd

Tommoset laitoin vasta tilaukseen, joten en voi kommentoida sisältöä. Aika hyvin olen silti hajuilla levyjen matskuista.

Beherit saattaa olla se kovin black metal -bändi Suomesta, mutta tää levy on enemmän jotain dark ambientia. Pari biisiä yhdeltä kokoelmalta kuullut, ja iskivät. Ja hommaamiseenkin meni ahkeralta mieheltä vain vajaat parikytä vuotta! Noh, tätähän ei ollut pitkään saatavilla...

Godfleshilta näitä ennen vain Streetcleaner hyllyssä, mutta on tehnyt vaikutuksen. Perkeleen kylmää ja kieroa tavaraa, ihan niin kuin muusikot olisi tehneet jonkun suunnitelman kuuntelijan pään menoksi.

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 23.06.2017 18:12 : LordStenhammar.

03.07.2017 13:07 #71

Deep Purple - Infinite, The Battle Rages On ja Come Hell or High Water, ceedeinä

Kuulin Infiniteltä biisin All I Got Is You ja tiesin heti, että tämä levy pitää hommata. Tuli jotenkin lämmin tunne sisälle ja vähän tippaakin linssiin. In Rock tavoittelee sitä piikkipaikkaa omissa suosikkilevyissä 4 ever, mutta hyvähän se on kuulla vähän uudempaakin matskua. Helvetti, joku puoli vuosisataa (joillakin jäsenillä) uraa takana ja tollanen tunne vielä lauluissa!

The Battle Rages Onin olen aina tiennyt mahtilevyksi ja nimibiisin mahtibiisiksi, mutta vasta nyt tuli hommattua. Jälkimmäisestä ei ole mitään muistijälkeä. Levy kai se on sekin...

13.08.2017 11:43 #72

Doro - Doro cd

Hyvää heavy metallia, olkoonkin osittain covereista koostuva. Ei juuri haittaa, kun en ole alkup. versioita kuullu. Doro oli foxy lady, ainakin sillon nuorempana...

The Sisters of Mercy - A Slight Case of Overbombing cd

Kokoelma "suurimmista hiteistä". Tämä bändi olisi pitänyt tsekata jo kauan sitten, paljon hyvää kamaa onpi tässä.

Yngwie Malmsteen: Odyssey cd

Ehkä Ynkän paras levy, ainakin niistä mitä olen muita kuullut (kolme ekaa). Vähemmän sitä kitaran runkkaamista ja tarttuvia biisejä. Löyty tämäkin aiemmin vinyylinä, mutta tulipa tässäkin formaatissa ostettua.

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 13.08.2017 11:47 : LordStenhammar.

20.08.2017 10:45 #73

Accept - The Rise of Chaos

Pari kuuntelukertaa takana, ja tämähän alkaa toimia. Blood of the Nations ja Stalingrad helvetin kova kaksikko Acceptin comeback -levyistä, mutta Blind Rage taas ei oikeen lähtenyt. "Too much of the same". Kyllähän tätä nyt kelpaa kuunnella ihan hyvällä heavy metal -fiiliksellä.

01.10.2017 20:51 #74

Kreator - Pleasure to Kill

Joskus pitää hommata hyllyyn pakollisia klassikoita, jotta ei luulla ihan peräkylän kasvatiksi. Toki tämäkin levy on tuttu jo teinivuosilta, mutta oma kopio tuli ostettua vasta hiljattain. Rouheaa ja iskevää menoa alusta loppuun, eikä yhdeksän kappaleen ja vajaan 40 minuutin paketissa ole yhtään löysää. Pakko nostaa bändin parhaaksi levyksi ja omaksi "the rässilevyksi" ainakin 80-luvun osalta. Soundit potkivat jumalaisesti, lyhyet soolopätkät tuovat mukavaa maustetta ja muutenkin kaikki on erittäin jees. Riot of Violence nousee omaksi kohokohdakseni. Suosittelen kaikille farkkuliivejä käyttäville.

Moonsorrow - Varjoina Kuljemme Kuolleiden Maassa

Kotimaassa osataan olla raskaita ja surullisia ja siinä suhteessa Moonsorrow kerää kyllä kaikki pisteet. Verisäkeet on edelleen minulle bändin paras levy, mutta ei tämä paljoa jälkeen jää. Soundi on ehkä hiukan siloisempi, mutta tunnelmien tummuus on samaa tasoa. Ville Sorvalin laulu kuulostaa ehkä piinatummalta kuin koskaan, mikä sopii synkkiin sanoituksiin erinomaisesti. Pitkä ja monikerroksinen kokonaisuus vaatii tarkkaa kuuntelua, mutta levy on silti kaapannut mukaansa jo ensi yrittämällä. Oluen voimalla soitettu pajupillihevi ei pahemmin innosta nykyään, mutta tällaista folk metalia minäkin jaksan kuunnella.

19.10.2017 21:35 #75

Grave Digger - Healed By Metal

Saksalainen työmyyrä jaksaa painaa, vaikka on aina jäänyt isompiensa jalkoihin. Siihen on syynsäkin, koska ne isommat maanmiehet ovat kieltämättä tehneet mestariteoksia, joiden tasolle Grave Digger ei ole koskaan yltänyt. Olen silti oppinut rakastamaan yhtyettä ja onhan silläkin urotöitä takanaan. Sitten on näitä tavanomaisia normisuorituksia, joissa toistetaan menneisyyttä ilman pienintäkään pyrkimystä uudistumiseen. Levyn nimikin kertoo, että perusasioiden äärellä liikutaan. Eipä siinä mitään, Healed By Metal on varmaotteista ja vanhanaikaista kunnon vitun heavy metalia ilman kikkailuja tai mitään ylimääräistä. Riffit rouhivat, tuplabasarit jytisevät ja Chris Boltendahl ulvoo omaan uniikkiin tyylinsä kuten on tehnyt jo kymmeniä vuosia.

Immortal - At the Heart of Winter

Norjalaisista black metal-bändeistä Immortal on minulle ehkä se kaikkein kovin ja yksi syy siihen on tämä jäätuulien karaisema klassikkoalbumi, joka vakuuttaa jo pelkällä kansikuvallaan. Immortalin synkissä tunnelmissa parasta on omaperäinen groove, joka saa pitkätkin kappaleet lentoon kuin yöhön heitetty lumipallo. Soundi on miellyttävän karkea, mutta selkeä, mikä palvelee sävellyksiä justiinsa oikein. Abbath soittaa tässä ekaa kertaa kitaraa Demonazin jäätyä sivuun käsivamman takia ja ne omituiset riitasoinnut tai mitä ovatkaan hivelevät kyllä korviani toden teolla. Yhtyeen parhaimpia levyjä, ellei peräti paras.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 19.10.2017 21:50 : Astorethein.

21.10.2017 12:29 #76

Slough Feg - Atavism ja Hardworlder

Vasta tossa tilailin. Pitihän tähänkin nimeen paremmin joskus tutustua. Tavallaan ihan omanlaistaan heviä - tai ainakin ihan oma lähestymiskulma genreen on tällä bändillä. Se, mitä olen kuullut, niin aika omanlaisiaan melodisia riffejä myös levyillä kuultavissa. Muutenkin käsitykseni mukaan sellainen bändi, joka voisi ainakin laulunaiheidensa puolesta sopia jonkun muunkin risinglaisen levyhyllykköön. Scifiä, muinaisia roolipelihommia ja sen sellaista.

Valvojat: Astorethein
Paikalla 1 jäsen ja 36 vierailijaa: