30.07.2021 14:49 #221 :: LordStenhammar
Minkä levyn ostit viimeksi?
Fall of the Leafe - Storms of the Autumnfall-demo, kasetti.

Fall of the Leafe - Vantage, CD

Fall of the Leafe - Volvere, CD

Tämän bändin kanssa on jonkinlainen historia. August Wernicke -levystä olen digannut kovasti. Sellainen ultimaattinen syyslevy. Fermina -levystä, joka edelsi näitä tilaamiani, bändillä alkoi uusi aikakausi. Enää ei ole helppoa määrittää, minkälaista heviä nämä ovat, vai ovatko heviä ollenkaan. Luulenpa silti tykkääväni. Kuka ikinä bändin biisit tekeekin, sillä on pettämätön melodian taju.

Yngwie Malmsteen - Parabellum, CD

Uusin levy minkä Ynkältä ostanut, on ysärin(?) Fire & Ice. Silti yksi tärkeimpiä jätkiä minulle. Varhainen tuotanto on timanttia, eikä kukaan voi kiistää, etteikö mies olisi aikoinaan luonut jotain uutta. Taas YouTube-klippien perusteella Parabellumin ostin. Paikoitellen biisit rullaa kuin vanhana hyvänä aikana. Jopa miehen itse vetämät vokaalit tuntuu toimivan ihan välttävästi. Ynkällähän vissiin sellainen vaihe menossa, ettei studioon lasketa muita kuin herra maestro itse. Noh, ei se tällä levyllä mielestäni pahemmin kuulu.
Muokannut 30.07.2021 14:50 LordStenhammar

31.07.2021 09:01 #222 :: HourglassEyes
Mustelmanin kysymykseen alkukuulta vastatakseni;

Charonin levy taitaa olla noista ainoa, mikä on vieläkin kuuntelematta. Muut on vähintään kerran läpi vingutettuja ja kyllähän ne toimii. Aki ja Turo oli pakko ostaa ihan legendaarisuuden takia, oivallista kuunneltavaa muutaman alkoholipitoisen juoman jälkeen.
Rough Diamond oli täysin uusi tuttavuus ja positiivinen yllätys, tykkäsin kovasti tästä progeilusta ja levy onkin tullut kuunneltua muutamaan otteeseen hankinnan jälkeen.
Muokannut 31.07.2021 09:04 HourglassEyes

04.09.2021 11:47 #223 :: LordStenhammar
Iron Maiden - Senjutsu, 2CD

Mitähän tästäkin nyt menisi sanomaan. Itelle se kovin bändi ikinä, ja aina kun uusi levy tulee, niin se on tapaus. Parhaat levyt löytyy tietenkin sieltä kasarin puolelta, mutta onhan noita hienoja merkkipaaluja myöhemmältäkin ajalta, kuten esim. Brave New World ja A Matter of Life and Death. Aina on voinut luottaa siihen, että vaikka tyhjäkäyntiä levyillä olisikin (helvetin Steve Harrisin proge-vaihde!), niin hyviä biisejä on kuitenkin aina se kourallinen. Niin Senjutsullakin, ja itse asiassa muutama enemmän kuin parilla edellisellä kiekolla.

Kärkisinkku The Writing on the Wallin tuomitsin sysipaskaksi alkuunsa, mutta toimii nyt kokopitkän kontekstissa huomattavasti paremmin. Toinen maistiainen Stratego taas on taattua Maiden-laukkaa, ja ihan ykköslevyn kärkipäässä. Parhaat vedot tuntuu tällä hetkellä löytyvän kakkoslevyltä: Darkest Hour, The Parchment ja Hell on Earth. Alkuun kauhistelin loppuun tungettuja kolmea Harrisin maraton-biisiä, mutta turhaanpa pelkäsin.

Onhan se hienoa elää tässä ajassa, kun Maiden on vielä olemassa ja toiminnassa. Tiedä milloin sekin hauskuus loppuu, varmaan siinä kymmenen vuoden sisällä viimeistään.
Muokannut 04.09.2021 12:13 LordStenhammar

23.09.2021 15:55 #224 :: LordStenhammar
Fleetwood Mac - Rumours, CD

Ilmeisesti maailman 13. myydyin musiikkialbumi, jota en ole tiettävästi koskaan kuullut. Mutta nappasinpa tuossa yksi yö Go Your Own Way -biisin ratiosta, ja se pakotti tämän hommaamaan. Kait tämä semmosta vanhusten musiikkia jo nykyään on, mutta eipä sitä aina jaksa pelkkää Blasphemya kuunnella. Little Lies ainoa tutumpi biisi näiltä takavuosilta, ja nyt sitten syvennytään tähän. Tiedä vaikka levyjä eksyisi näiltä hyllyyn enempikin.
Muokannut 23.09.2021 15:57 LordStenhammar

25.09.2021 10:48 #225 :: HourglassEyes
Minkä levyn ostit viimeksi?
Viimeksi hankitut kirppikseltä ja levymessuilta

PMMP: Kovemmat Kädet CD
Bon Jovi: Cross Road CD
Asia: Alpha LP
Richard Marx: Repeat Offender LP
Chicago: Chicago LP
Peer Günt: Smalltown Maniacs LP

Paljon vanhaa fiilistely musiikkia, tyyliin "kun halvalla sai". Peer Güntista pulitin 25€, siinä on asennetta! Asia oli uusi tuttavuus.
Muokannut 25.09.2021 10:49 HourglassEyes

26.09.2021 19:25 #226 :: Echramath

LordStenhammar post=64386 kirjoitti: Fleetwood Mac - Rumours, CD

Siinähän on se The Chain, jonka loppupuolen bassokuvio(!) oli tunnusmusiikkina brittiläisissä Formula 1 -lähetyksissä, ja sen takia tulee vastaan siellä ja täällä aiheeseen liittyen.

Minä ostin vahingossa kaksi levyä ruotsalaista karvanorsujyrää, eli viime vuosikymmenen alkupuolella jokusen vuoden vaikuttaneen Mamont -yhtyeen molemmat levyt, Passing Through the Mastery Door (ei siis "mystery" niinkuin pitkään luin) ja The Valleys Below (joka taitaa olla EP). Psychedelic/stoner-osastolla ollaan hyvinkin innostuneita mammuteista noin yleisestikin, ja mitä enemmän asiaa ajattelee, sitä luonnollisemmalta se tuntuu (ainakin niin kauan kun ei voi seurata 2050-luvun hologrammivideosta, miten henkiinherätetyt mammutit telmivät Siperian arolla David Attenboroughilta kuulostavan neuroverkon selostuksen ohella). Mammutit ovat jykeviä eläimiä kuten tällainen 70-luvun protoheavyn looginen jatkumokin.

Ai miten niin vahingossa? Etsin jostain Amazonin syövereistä fyysiset levyt, koska bändin Bandcamp-sivuilta ei voi enää mitään ostaa, ehkä siksi että se on hajonnut? Ei pysty ei, mutta vähän tilauksenteon jälkeen opin, että levy-yhtiön tililtä kyllä voi. No, nyt on pari vanhan liito digipackia.

27.09.2021 12:38 #227 :: LordStenhammar
Minkä levyn ostit viimeksi?
Echramath: Joo, ja Go Your Own Way -biisiä käytettiin kanssa jossain mainoksessa ihan hiljattain. En tiedä mitä mainostivat, kuulin vaan telkkarista kun olin tiskejä tekemässä. Oli kyllä sellainen versio, että vain vaivoin tunnisti.

Muokannut 27.09.2021 12:39 LordStenhammar

04.10.2021 17:36 #228 :: LordStenhammar
Fleetwood Mac - Tango in the Night, CD

En tiedä, muutunko joksikin isoäidiksi, kun tämmöinen kama kiinnostaa nyt enemmän kuin esim. raaka black metal. Mutta no regrets. Tango in the Night on tässä nyt pyörinyt pari kertaa, ja onpa mahtava poppislevy kyseessä. Varmaan lopputulosta hiottu studiossa tunteja, tunteja ja tunteja. Tuskin ollut edes mielessä, että saataisiin sama homma toteutettua samalla lailla livetilanteessa. On siellä kitaraa aina jossain välissä, mutta laulut ja syntikat kyllä varastaa pääroolit. Yhtään ei hävetä tästä tykätä!

On sieltä esim. uutta Count Ravenia sun muuta lähiaikoina tulossa, joten varmaan tulee taas hevin pariin palattua. Mutta fiilistellään nyt tätä toistaiseksi.

Muokannut 04.10.2021 17:45 LordStenhammar

06.10.2021 01:11 #229 :: Mustelmann
Minkä levyn ostit viimeksi?
Joo eihän sitä aina jaksa kuunnella bläkkistä tai rässiä, joskus paatunut heviperttikin tarvitsee jotain kevyempää ja rauhallisempaa. Itsellä metallin korvikkeena toimii usein Depeche Mode, jossa on elektropoppi-soundista huolimatta jotain, mikä iskee meikäläiseen. Niiltäkin pitäisi kyllä levyjä hommata, olisivat älppäri-formaatissa kuin kotonaan. Sitten tietysti Tangerine Dream toimii myös elektronisemmalta osastolta, jos instrumentaalimusa kiinnostaa. Ja kun nykyään kuuntelen folkit ja metallit mieluiten erikseen, niin Tenhi viehättää folk-tunnelmillaan varsinkin näin syksyllä. On muuten akustiseksi musaksi melko raskasta, luulisi sopivan metalliseen makuun.
Tykännyt: LordStenhammar

16.10.2021 16:25 #230 :: LordStenhammar
Fleetwood Mac - Tusk, CD

Venturointi bändin parissa jatkuu. Lyhyesti sanottuna kelpaa tämäkin vallan hyvin. Mielen sopukoihin jäänyt biiseistä jäytämään esim. Sisters of the Moon. Ihme, etten ole sitäkään kuullut ennen edes radiosta. Soundit on Tuskillakin aika täydellisesti puleerattu.​​ Eihän se ole paha, jos välillä tehdään ihan viimeisen päälle.
Muokannut 16.10.2021 16:26 LordStenhammar

Valvojat: Mustelmann