Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
10.01.2015 23:35 #41

Nyt soi harvinaisen tehokkaasti päässä Lorden biisi Royals. Siinä on jotain mikä jää päähän jopa tehokkaammin kuin korvamatobiisit yleensä.

Myös Lady Gaga on korvamatoillut ahkerasti päässäni viime viikkoina. Toisaalta taas molemmat neidit ovat aika miellyttäviä korvamatoja, ainakin jos voi kuunnella päässä soivan biisin kun saa tarpeekseen saman viiden sekunnin toistumisesta pääkopan sisässä. Muussa tapauksessa heistäkin voi tulla hiukan tuskaisia vierailijoita.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Viimeksi muokattu: 11.01.2015 00:23 : Ageha.

Formaldehyde
Formaldehyde vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
12.01.2015 01:58 #42

Jopas nyt. Silmäilin läpi Risingin seksi ja seksuaalisuus -ketjun ja havahduin siihen, että päässä soi Lonely Islandin I Just Had Sex. Miksi se tuottaa outoa mielihyvää? Tuo biisi. :tongue:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari, Ageha

River
River vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
30.01.2015 22:09 #43

Viimeiset kolme päivää on pitänyt palata kerta toisensa jälkeen kahteen Savantin kappaleeseen. Ensimmäinen on Splinter ja toinen Mother Earth. Ensimmäinen on Vario- levyn aloitusbiisi ja toinen Alchemist- levyn. Sellaista tiiputi-tii plinketi-plom pelimusiikkia. Tulee hyvä mieli. Ja tuossa toisessa on "cembalointia" historiallisella viballa, mikä on aina kiva.

02.02.2015 23:28 #44

Minä taas lisäilen... .. .
Tällä hetkellä Creamin Strange Brew. Se vain svengaa. Cool, cats.
Aiemmin päivällä Imperial March Star Warsista. Ihan vain siitä syystä alkoi jumittaa, kun piti käsitellä tauon jälkeen asioita, joissa voi symbolisella tasolla nähdä samaa hyvän ja pahan taistoa niin kuin SW:ssä. Minulta vain puuttuu Solo, Chewie, robot ja velikulta rinnalta taistelemasta, mutta onpa tuota tähänkin asti räiskitty esteiden läpi ihan yksissä tuumin. Grrrl-power. :tongue:

gvven
Kaartilainen
gvven vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
11.02.2015 17:14 #45

Minulla soi melkein aina jokin päässä. Erityisesti...

..mainokset, muistan vieläkin parin vuoden takaa olevan Doven mainoksen mainoslaulun. Se soi minulla päässä melkein päivittäin.

..lasten ohjelmien tunnarit, tälläkin hetkellä Pipsa Possun tunnari soi päässä.

..suomen kieliset iskelmät, meillä kotona keittiössä soi melkein koko ajan jokin yle suomi ym. radiokanava, joten kiitos sen.

..Apulannan Pahempi toistaan, ennen vihasin tätä kappaletta, mutta nykyään jopa tykkään siitä.

..Pienen punaisen laulukirjan laulut, viime kesäsänä riparilla ne tuli tutuiksi ja nyt en pääse niistä enää eroon.

..ja sitten tämä klassikko: My heart will go on.

-The only problem with dreaming is waking up-

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
11.02.2015 19:27 #46

Tänään ja viime aikoina päähäni ovat erityisesti takertuneet Beatlesin With a Little Help From My Friends ja Rocky Horror Picture Show'n kappaleista Meat Loafin laulama Hot Patootie (Bless My Soul).

Apulannasta täytyy sanoa että bändi on aika hyvin näköjään säilyttänyt suosionsa, tuolla sisarketjussa ("Biisi, johon et kyllästy") sitä kuulemma soitatetaan koko diskografiaa lakkaamatta. Itse ei haittaisi tuo Black Hole Sunin fiilistely.

Emelie vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
13.02.2015 07:55 #47

Minulla on soinut päässä muutaman päivän ajan parin vuoden takaisen Romanian euroviisuedustajan Cezarin viisuedustuskappale It's my life. Sinänsä ihan ok kappale (siinä on jotain hienoa, kun mies laulaa korkealta), mutta lähes jatkuvalla loopilla pari päivää sen "kuuntelu" pistää tökkimään.

Tapsa kirjoitti: Rocky Horror Picture Show'n kappaleista Meat Loafin laulama Hot Patootie (Bless My Soul).

Jostain minulle täysin käsittämättömästä syystä, aina kun tämä kappale mainitaan, minä näen mielessäni kyseisen kohtauksen elokuvasta, mutta tuon kappaleen sijaan päässäni alkaa soida Julie Brownin The Homecoming Queen's Got a Gun...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa

Wanderer
Wanderer vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
13.02.2015 15:51 #48

Monta viikkoa on päässäni soinut enemmän tai vähemmän kokoajan Auroran Se soi. Aika kauan luulin, että biisissä lauletaan "anna mun siiklin tehdä taikoi", ja vaikka nyt tiedän että oikeasti se on "anna musiikin tehdä takoi", niin vieläkin kappale soi päässäni tuona omana versionani. Taisin muistaakseni tajuta mitä laulussa oikeasti lauletaan, kun yritin etsiä tietoa, että mikä se siikli oikein on. :cool:

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
13.02.2015 17:09 #49

Kiitos Ilta-Sanomien vaalikoneen epäasiallisten kysymysten ja eduskuntavaaleissa ehdolla olevien kaverieni niihin hajoamiseen minulla on soinut koko päivän päässä Zen Caféen Kannattaako tunnustaa jos pettää ,

joka on sinänsä ihan hyvä kappale mielestäni, mutta koska päässäsoiminen on niin intensiivistä, että olen päätynyt hyräilemään ja lauleskelemaankin sitä useampaan otteeseen puolivahingossa, se on nuortenosastolla työskennellessäni aiheuttanut jänniä keskusteluja. Toisaalta hauskaa, toisaalta ei niin kovin herkkua toistuessaan :roll:

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Formaldehyde
17.02.2015 01:04 #50

Nyt soi kyllä aika armottomasti päässä Dead Kennedysin Kill The Poor.

Keksin melko miellyttävän rahareiän tänään ja alitajunta selkeästi on sitä mieltä, että

"Rakas Formy, sinun taloustilanteessasi minä todella...
Mutta itsepähän päätät.

Parhain terveisin,
hellästi rakastava

Terve Järkesi."

:huh:

23.03.2015 21:24 #51

John Zornin versiot Morriconen biiseistä. Kässärihommiin yhdistettyä lopun alun tuntua. Elämän pikku taifuuneihin yhdistettyä melankoliaa. Sopinut fiilikseen muutaman päivän ajan.

Hauskinta muuten on, että Sicilian Clan on tunnelmaltaan suora kuvaus siitä, millainen perusviba Sisilian kaduilta, rakennuksista ja ihmisistä välittyy vielä tähän elämän aikaan. (Vuosi sitten ainakin.) Morricone on kyllä ilmiömäinen tunteiden tulkitsija ja vangitsija.

02.04.2015 20:13 #52

Mesh
Tarkemmin sanottuna biisit I Don't Think They Know ja My Defender.
Olin nuorempana hillitön Depeche Mode- fani ja Mesh oli luonnollinen seuralainen soittolistalla. En tiedä mikä nostalgiakohtaus iski tänään, mutta Mesh on nyt ollut repeatilla koko illan. Johtuuko lie tuosta ilmasta, joka on enemmänkin alkusyksyinen kuin keväinen? Voiko olla, että melankolia on vallannut mielen? Eikö se kuulu jonnekin kaukaiseen nuoruuteen? :smile:

Mesh on tuollaista "työlaisluokan" syntikkamusaa. Martin L. Gore aikoinaan sanoi fanittavansa bändiä. Onhan noissa joissakin biiseissä vähän samaa vibaa kuin 1980- luvun puolen DM:n musassa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Pisania

12.04.2015 10:52 #53

Ei yksittäinen biisi, vaan kokonainen levy. :lol:
Taustamusana on soinut viikonlopun aikana jo kolmesti Within Temptationin The Silent Force- levy, joka on kokonaisuutena vahva tuotos. En ole oikein koskaan ollut heviin tai metalliin päin, mutta tästä pidin aikoinaan ja edelleen paljon. Kyse on siitä, että kappaleiden sanoitukset ja tyyli ovat bändillä hyvin kauniita ja positiivisia. Vaikka levyn kappaleissa käsitellään ikäviä tapahtumia ja asioita, niin kaikesta paistaa läpi optimistinen ja eteenpäin menevä asenne. Sharon den Adelen ääni on ihanan herkkä ja kaunis. Vaikeiden elämäntilanteiden ja LOTR:in lueskelun keskellä tämä levy luo hienoja ja toiveikkaita visioita.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
30.04.2015 10:12 #54

Istun junassa ja päässä soi suhteellisen suurella volyymilla "En ole menossa minnekään...". (Eikä siis johdu siitä, etteikö junamatka etenisi.)

Klara vappen, Eput. :tongue:

11.05.2015 08:44 #55

Tällä hetkellä soi päässä harvinaisesti leffojen ja sarjojen tunnusmusiikkikimara. Yleensä minun päähäni jää soimaan kappaleet, joissa on sanat, mutta välillä näinkin.

Ensin alkaa soida Game of Thronesin tunnari, joka jossain vaiheessa vaihtuu Iron Man -elokuvan teemakappaleeksi, siitä Iron Man 3 -teemakappaleen kautta Avengers-leffan teemakappaleeseen. Ei sinänsä häiritse, mutta tuntuu oudolta.

Hiistu
14.06.2015 21:07 #56

Sinä ja minä, ämpärijonossa, sinä ja minä, euron juustolla, sinä ja minä, alasti teeveessääää...

Eli luonnollisesti Dingon Sinä ja minä, mutta lähinnä kertosäe ja, noh... Jokin itsetuhoinen perversio keksiä päässä soiviin kappaleisiin omia sanoituksia, jotta sitten takuulla soivat päässä. :roll: (Viikolla yhtenä aamuna soi: Olen kadottanut, sukkani jonnekin josta ei kukaan, sitä löytää voi... )

Viimeksi muokattu: 14.06.2015 21:16 : Hiistu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Strato

Xariel
Vesivelho
Xariel vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
24.06.2015 07:33 #57

Minulla on ollut viime päivinä harvinaisen lannistumaton korvamato: alle linkitetyn kappaleen nimikkosäe ja kertosäkeen alku: yo no sé mañana. Kelpaisivatko teillekin latinorytmit? Luovun tästä mielelläni.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
24.06.2015 09:02 #58

Tässä on ollut kahden eri kappaleen satunnaissoitto päässä. Näistä ensimmäinen on tämä , josta sanon vain Game of Thrones ja Peter Dinklage. Toinen on Civilization sarjaan, sen IV osaan, kuuluva Christopher Tinin Baba Yetu . Jälkimmäinen on kuitenkin vahvemmin pyörinyt mielessä, onneksi. En haluaisi tuota ensimmäistä jäävän mieleen kovin pitkäksi aikaa.

Ansa
22.07.2015 16:55 #59

Sen jälkeen, kun WoWissa garrisoneihin ilmestyi juke boxit, ja sain paladiinille yhden musiikkikäärön Lich Kingiltä, on tämä kappale jäänyt soimaan päähän:

Ei haittaa yhtään, kun on sen verran hieno, että sitä jaksaakin kuunnella.

Ageha
25.07.2015 15:44 #60

Mietin, että perustuuko joidenkin popbiisien suosio ihan vain siihen, että ne jäävät ihan jäätävän helposti soimaan päässä -> niitä tulee kuunneltua ihan että lakkaisivat soimasta ja lopulta ihmisparat kuvittelevat pitävänsä biisistä kun kuuntelevat sitä koko ajan.

Terkuin vielä eilen linkin takaa löytyvä biisi oli minusta vähän meh, mutta nyt se soi sinnikkäästi loopilla. :roll: Sekä päänsisäisesti että koneelta.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Viimeksi muokattu: 25.07.2015 15:45 : Ageha.

Valvojat: Astorethein
LordStenhammar, Jupe, Astorethein, Kuupposen päivä, FreakyMike, Jukuke