Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju

Emelie vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
27.10.2015 08:58 #61

Olen viime aikoina kuunnellut musikaaleja ja sieltä on tarttunut, täällä kertaa positiivisessa mielessä, korvamatona Phantom of the Operan nimikkokappale ja nimenomaan Thomas Borchert (Tanz der Vampire -musikaalin Graf von Krolock) kummituksen roolissa. Ja tämä kappale vaihtuu välillä (satunnaisesti) Tanz der Vampire -musikaalin kappaleisiin. Hassu sekoitus.

Viimeksi muokattu: 27.10.2015 10:43 : Emelie.

Glaurung
Glaurung vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
16.08.2016 16:39 #62

Katsottuani Lego Movie:n päässäni soi vain yksi kappale, "Everything is awesome". Mielelläni pääsisin jo tästä korvamadosta eroon...:roll:

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
03.09.2016 12:11 #63

W.A.S.P.-yhtyeen Maneater kaikunut korvissa muutaman päivän. Eipä toimivaan heavy rock -biisiin mitään uusia mausteita tarvita. Riittää kun on hyvä draivi päällä ja vahva kertosäe.

28.09.2016 10:34 #64

Metallica - Moth Into Flame

Kylläpäs yllätti tämä uusi Metallica-viisu. Eka uudelta levyltä julkaistu biisi oli sellaista perusvarmaa tusinakaahausta, joka antoi olettaa, että sitä samaa sahaustahan sieltä taas on tulossa kuten Death Magnetillakin. Mutta tämän biisin riffeissä ja sooloissa on jo sitä IDEAA.

Ihan tässä melkein liikuttuu. Olisiko paras levy tulossa sitten The Black Albumin? Vielä en uskalla toivoa. Onhan noilla muillakin sen jälkeen tulleilla levyillä niitä yksittäisiä kunkkubiisejä (Bleeding Me, The Outlaw Torn, The Day That Never Comes etc.), mutta tämä lyö mielestäni nekin laudalta.

Erityisesti biisistä ovat palaneet mieleen verse-kohdan riffittely, bridgen melodia Hammetin tavaamana, sekä loistava "hitti-kertosäe". Ehkäpä tällä levyllä Metallica on onnistunut yhdistämään The Black Albumin ja Loadien parhaat puolet ja saamaan mukaan vähän sitä kulta-aikojen thrashiakin. Mitään sen kummempaa en vanhoilta herroilta enää edes odota.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
28.09.2016 12:14 #65

Tuleva Metallica-levy vaikuttaa noiden kahden irtobiisin perusteella ihan pätevältä peruskamalta. Moth into Flame on ehkä aavistuksen parempi kuin aiemmin julkaistu Hardwired, mutta eipä noissa mainittavaa tasoeroa ole. Hieman kädenlämpöistä vanhojen ukkojen rokkaustahan nuo biisit ovat, mutta eiköhän sieltä ihan kuuntelukelpoinen levy ole tulossa. Ainakin biisien mitat ovat tolkullisempia Death Magneticin sekaviin riffikasoihin verrattuna.

I'm just a normal everyday pervert.

28.09.2016 13:04 #66

DM:lla muakin vaivasi se, että hyvät ideat hukkui sinne loputtomasti junnaavien keskivertoriffien sekaan. Mikähän noita vanhan ajan hevikukkoja (Iron Maiden, Judas Priest) vaivaa, kun pitää tehdä jotain romaanin pituisia tupla-albumeita, vaikka hyvin tehdyt 4-5 minuutin hevibiisit hyvillä koukuilla ajaisivat asiansa?

Moth Into Flame iski muhun juuri siinä mielessä, että nyt mainittua tyhjäkäyntiä ei ollut sävellyksessä ollenkaan. Tuntuu paljon luonnollisemmalta ja tarkemmin mietityltä tämä kuin melkein kaikki DM:n biisit. Soundeissakin on IMO menty ainakin pieni askel eteenpäin, vaikka jonkun Ride the Lightningin ajat ovat tietysti jo takana. Lopullinen totuus valkenee mulle kyllä vasta sitten, kun levy ensimmäisen kerran pyörähtää stereoissa.

Hyvin mielen ostan tämän uutukaisen, sitten kun ulostuu. On jotenkin hyvä kutina päällä. Mutta Metallicasta ei koskaan tiedä.

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 28.09.2016 13:07 : LordStenhammar.

15.01.2017 13:16 #67

Deep Purple - Not Responsible

Näitä Perfect Strangersin bonusbiisejä. Knocking at Your Back-Door varmaan se kovin korvamato ko. levyltä, mutta hyvin uppoaa tämäkin. Vähän synkempi biisi DP:n diskografiassa.

Salmikki
Kaartilainen
Salmikki vastasi aiheeseen: Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju
15.01.2017 15:17 #68

Wintersunin Death and the Healing on nyt melkein joka päivä parin viikon ajan palaillut mieleen. Kuuntelin Wintersunia joskus ammoisina aikoina, (ehkä 5-8v sitten), ja tipautin kyseisen biisin joulukuussa Spotifyn metallilistaan. Kai se on vaan niin tarttuva. Ilmeisesti jätkiltä on tulossa vihdoin uutta materiaalia, niin ehkä ihan hyvä vähän fiilistellä vanhoja suosikkeja.

Ärsyttävää vaan, kun päässä soi oikein esimerkillisesti vain se yksi kohta introsta...

Pouring spirits while I follow the Northern star

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

24.07.2017 12:04 #69

Battle Beast -kokemus:

Black Ninja -biisin kertsi melkein pelästyttää. Ensin ihan tavallinen bridge/pre chorus, ja siitä se sitten lähtee: "SHEEE'S A BLACK NINJAAA!", paskat lyriikat suoraan naamalle. Mutta hyvä biisi, ei siinä mitään. Mieluinen korvamato.

12.02.2019 12:48 #70

Maustetytöt pyörineet päässä viime yöstä asti. Enkä valita. Kerrankos minäkin olen täyttänyt lottorivini väärin. Musavideossa korvalappustereot, siitäkin vielä plussaa.

24.08.2019 15:37 #71

Tässä vedossa ovat kaikki pimeyden voimat läsnä. Jää päähän tiukemmin kuin Pariisi-Helsinki ja Satulinna kuunaan. Mutta silti on vain pakko kuunnella uudestaan! Hyvää mieltä kaikille, ja Menneniä poskille!

12.09.2019 12:15 #72

Nyt soi päässä Kari Tapion Viisitoista kesää. Ihan hyvä biisi, mutta myös armoton korvamato. Pitäisi vissiin pitää jossain vaiheessa isä-poika -ilta ja mennä katsomaan se raina. Kuuluvat Irwin ja Klabbi taaton ehdottomiin suosikkeihin. Eipä ihme, että tuli alkoholisti, kun nuorena taukoamatta Irwinin juomalauluja kuunteli...

Valvojat: Astorethein
haplotus, Jussi, LordStenhammar