• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 8 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 83 päivää sitten

Mikä soi päässä? eli korvamatojen arvostelu- ja arvuutteluketju

27.10.2015 08:58 - 27.10.2015 10:43 #61 : Emelie
Olen viime aikoina kuunnellut musikaaleja ja sieltä on tarttunut, täällä kertaa positiivisessa mielessä, korvamatona Phantom of the Operan nimikkokappale ja nimenomaan Thomas Borchert (Tanz der Vampire -musikaalin Graf von Krolock) kummituksen roolissa. Ja tämä kappale vaihtuu välillä (satunnaisesti) Tanz der Vampire -musikaalin kappaleisiin. Hassu sekoitus.

Viimeksi muokattu: 27.10.2015 10:43 Emelie.

16.08.2016 16:39 #62 : Glaurung
Katsottuani Lego Movie:n päässäni soi vain yksi kappale, "Everything is awesome". Mielelläni pääsisin jo tästä korvamadosta eroon...:roll:

03.09.2016 12:11 #63 : LordStenhammar
W.A.S.P.-yhtyeen Maneater kaikunut korvissa muutaman päivän. Eipä toimivaan heavy rock -biisiin mitään uusia mausteita tarvita. Riittää kun on hyvä draivi päällä ja vahva kertosäe.

28.09.2016 10:34 #64 : LordStenhammar
Metallica - Moth Into Flame

Kylläpäs yllätti tämä uusi Metallica-viisu. Eka uudelta levyltä julkaistu biisi oli sellaista perusvarmaa tusinakaahausta, joka antoi olettaa, että sitä samaa sahaustahan sieltä taas on tulossa kuten Death Magnetillakin. Mutta tämän biisin riffeissä ja sooloissa on jo sitä IDEAA.

Ihan tässä melkein liikuttuu. Olisiko paras levy tulossa sitten The Black Albumin? Vielä en uskalla toivoa. Onhan noilla muillakin sen jälkeen tulleilla levyillä niitä yksittäisiä kunkkubiisejä (Bleeding Me, The Outlaw Torn, The Day That Never Comes etc.), mutta tämä lyö mielestäni nekin laudalta.

Erityisesti biisistä ovat palaneet mieleen verse-kohdan riffittely, bridgen melodia Hammetin tavaamana, sekä loistava "hitti-kertosäe". Ehkäpä tällä levyllä Metallica on onnistunut yhdistämään The Black Albumin ja Loadien parhaat puolet ja saamaan mukaan vähän sitä kulta-aikojen thrashiakin. Mitään sen kummempaa en vanhoilta herroilta enää edes odota.

28.09.2016 12:14 #65 : Astorethein
Tuleva Metallica-levy vaikuttaa noiden kahden irtobiisin perusteella ihan pätevältä peruskamalta. Moth into Flame on ehkä aavistuksen parempi kuin aiemmin julkaistu Hardwired, mutta eipä noissa mainittavaa tasoeroa ole. Hieman kädenlämpöistä vanhojen ukkojen rokkaustahan nuo biisit ovat, mutta eiköhän sieltä ihan kuuntelukelpoinen levy ole tulossa. Ainakin biisien mitat ovat tolkullisempia Death Magneticin sekaviin riffikasoihin verrattuna.

I'm just a normal everyday pervert.

28.09.2016 13:04 - 28.09.2016 13:07 #66 : LordStenhammar
DM:lla muakin vaivasi se, että hyvät ideat hukkui sinne loputtomasti junnaavien keskivertoriffien sekaan. Mikähän noita vanhan ajan hevikukkoja (Iron Maiden, Judas Priest) vaivaa, kun pitää tehdä jotain romaanin pituisia tupla-albumeita, vaikka hyvin tehdyt 4-5 minuutin hevibiisit hyvillä koukuilla ajaisivat asiansa?

Moth Into Flame iski muhun juuri siinä mielessä, että nyt mainittua tyhjäkäyntiä ei ollut sävellyksessä ollenkaan. Tuntuu paljon luonnollisemmalta ja tarkemmin mietityltä tämä kuin melkein kaikki DM:n biisit. Soundeissakin on IMO menty ainakin pieni askel eteenpäin, vaikka jonkun Ride the Lightningin ajat ovat tietysti jo takana. Lopullinen totuus valkenee mulle kyllä vasta sitten, kun levy ensimmäisen kerran pyörähtää stereoissa.

Hyvin mielen ostan tämän uutukaisen, sitten kun ulostuu. On jotenkin hyvä kutina päällä. Mutta Metallicasta ei koskaan tiedä.

THE GOD CREATED SHIT.
Viimeksi muokattu: 28.09.2016 13:07 LordStenhammar.

15.01.2017 13:16 #67 : LordStenhammar
Deep Purple - Not Responsible

Näitä Perfect Strangersin bonusbiisejä. Knocking at Your Back-Door varmaan se kovin korvamato ko. levyltä, mutta hyvin uppoaa tämäkin. Vähän synkempi biisi DP:n diskografiassa.

15.01.2017 15:17 #68 : Salmikki
Wintersunin Death and the Healing on nyt melkein joka päivä parin viikon ajan palaillut mieleen. Kuuntelin Wintersunia joskus ammoisina aikoina, (ehkä 5-8v sitten), ja tipautin kyseisen biisin joulukuussa Spotifyn metallilistaan. Kai se on vaan niin tarttuva. Ilmeisesti jätkiltä on tulossa vihdoin uutta materiaalia, niin ehkä ihan hyvä vähän fiilistellä vanhoja suosikkeja.

Ärsyttävää vaan, kun päässä soi oikein esimerkillisesti vain se yksi kohta introsta...

Pouring spirits while I follow the Northern star
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

24.07.2017 12:04 #69 : LordStenhammar
Battle Beast -kokemus:

Black Ninja -biisin kertsi melkein pelästyttää. Ensin ihan tavallinen bridge/pre chorus, ja siitä se sitten lähtee: "SHEEE'S A BLACK NINJAAA!", paskat lyriikat suoraan naamalle. Mutta hyvä biisi, ei siinä mitään. Mieluinen korvamato.

12.02.2019 12:48 #70 : LordStenhammar
Maustetytöt pyörineet päässä viime yöstä asti. Enkä valita. Kerrankos minäkin olen täyttänyt lottorivini väärin. Musavideossa korvalappustereot, siitäkin vielä plussaa.

24.08.2019 15:37 #71 : LordStenhammar

Tässä vedossa ovat kaikki pimeyden voimat läsnä. Jää päähän tiukemmin kuin Pariisi-Helsinki ja Satulinna kuunaan. Mutta silti on vain pakko kuunnella uudestaan! Hyvää mieltä kaikille, ja Menneniä poskille!

12.09.2019 12:15 #72 : LordStenhammar
Nyt soi päässä Kari Tapion Viisitoista kesää. Ihan hyvä biisi, mutta myös armoton korvamato. Pitäisi vissiin pitää jossain vaiheessa isä-poika -ilta ja mennä katsomaan se raina. Kuuluvat Irwin ja Klabbi taaton ehdottomiin suosikkeihin. Eipä ihme, että tuli alkoholisti, kun nuorena taukoamatta Irwinin juomalauluja kuunteli...

07.11.2019 00:37 - 07.11.2019 00:37 #73 : Astorethein
Kantria ei tule yleensä kuunneltua, mutta 16 Horsepower on ollut syksyn suosikkibändini. Joskus haitari ja banjo ovat kaikki, mitä tarvitaan.

I'm just a normal everyday pervert.
Viimeksi muokattu: 07.11.2019 00:37 Astorethein.

07.11.2019 12:50 #74 : LordStenhammar
Maustetytöt endless loopilla. Mutta onneksi biisi vaihtuu välillä. Sen siitä saa, kun immersoi itsensä huolella johonkin levyyn, missä suurin osa on easy listening -matskua. Blasphemy se jää harvemmin päähän sahaamaan. :)

12.11.2019 12:50 #75 : Pisania

Astorethein kirjoitti: Kantria ei tule yleensä kuunneltua, mutta 16 Horsepower on ollut syksyn suosikkibändini.

Minäkin tykästyin kyseiseen bändiin tuossa viime kuun puolella kun kuuntelin heidän levynsä Sackcloth 'n' ashes. Kantrista en yleensä perusta, mutta Rate Your Musicin mukaan genre onkin gothic country. Tykkään goottimusasta, joten ehkä se selittää asian.

Ja jottei ihan offtopiciksi menisi, niin tänään päässäni on soinut enimmäkseen Tori Amosin Cruel (tai sen kertosäe).

Don't mess with the neon love chicken.

12.11.2019 13:40 #76 : LordStenhammar
"Gothic countrysta" tulee itselleni lähinnä Fields of the Nephilim mieleen.

Nyt soi Dannyn Itsesi näät, et enempää -biisi päässä. Kyseessä siis coveri Uriah Heepilta. Käärme -levyn kansikuvan kun saisi julisteeksi seinälle.

12.11.2019 21:08 #77 : SelenaS
Kaverit laulavat kokoa ajan sitä "sateenkaari on mun lempiväri" renkutusta. Osaan sen jo ulkoa sen takia. Lapsellista ja rasittavaa. Tulisipa korvamadoksi joku järkevämpi biisi tilalle.

12.11.2019 22:11 #78 : Adolfina Romanov
Katselin puolikkaalla silmällä tässä iltasella Whitney-dokumentin, ja nyt on monta tuntia kuulunut päässä huuto: "I wanna dance with somebody!" ja jatkoa siihen perään. Rauhaa vain hänenkin sielulleen! Muuten viime aikoina on pääkopassa hyrrännyt sekalainen valikoima Elton Johnin hittejä (yllätyyys).

03.12.2019 13:55 #79 : Pisania
Aloin katsomaan netistä vanhoja joulukalentereita. Nyt soi päässä Histamiinin tunnari. I have brought this on myself :tongue:

Don't mess with the neon love chicken.

03.12.2019 22:43 #80 : Adolfina Romanov
Tänään aiemmin soi Röllin tunnari, sitten myöhemmin päivällä vaihtui Smooth Criminaliin. Hassua, miten nämä korvamadot kulkevat niin laidasta laitaan. Eilen jyskytti Beat It. Vaikka ovathan kaikki nuo aika yleisiä korvamatoja, luulen.

Valvojat: Astorethein
Uusin jäsen: sare