• sinidean hahmo Kirjoittaja
  • sinidean

07.02.2015 13:17 #1 :: sinidean
"Guilty pleasure" -biisit
Tuli tuosta "Biisi johon et kyllästy" -ketjusta mieleen vähintään yhtä mielenkiintoinen ja hauska toinen kysely teille, arvoisat risinglaiset:

Mistä biisistä pidät, mutta et yleensä kehtaa tunnustaa pitäväsi? Ja miksi kyseisen biisin fanitus on sinusta noloa?

Silläkin riskillä, että kukaan teistä ei tähän kommentoi yhtään mitään ja nolaan itseni silmissänne :smile:, aloitan kahdella omalla tunnustuksellani:

Eka biisi on sellainen, jonka pitämisestä en kehtaa kertoa kenelle tahansa. Joskus kun olen maininnut, niin kaveripiiristä on tullut katseita siihen malliin, että oletko ihan sairas... Ilmeisesti kaverien mielestä biisi sotii ulkoista habitustani ja kilttiä perusluennettani vastaan. Biisi on musiikillisesti parhainta karkkia ja sanat taas... onhan ne ihan kamalat, provosoivat ja järkyttävät (mistä paheksuvat katseetkin aiheutunevat), mutta älyttömän herkulliset! Esim. kohdat "...polvistuu paavin eteen ja heittää paavin aterian veteen" ja "pitkä ja hikinen hevari huutaa" saa minut aina hymyilemään. Nyt joku ehkä jo tunnisti eli kyseessä Turmion Kätilöt: Teurastaja (videossa mukana lyriikat, jos kiinostaa)

Sitten se toinen... Onhan se nyt älyttömän noloa, että 31-vuotias naisihminen tykkää teinipopparin biisistä. Jälleen rajoittunut ystäväpiirini tykkää pyöritellä päätään kaikille näille Robineille ym. Itse olen hiljaa ja mielessäni ajattelen, että kyllä mä pidän siitä iloisesta energiasta ja positiivisuudesta, jota näiden artistien musiikissa on. Valitsemani biisi on siksi ihana, koska se tuo mieleen sen tunteen, kun olin pieni teinityttö ja haaveilin ensisuudelmasta. :heart:(Joka sitten muuten oli ihan kamala. Oli vappu -98 tai jotain ja Esplanadin puistossa joskus kahden aikaan yöllä eräs känniääliö kävi päälle ja tunki ällöttävän kielensä mun kurkkuun. Yök.) Eli en sitten koskaan kokenut sitä suloista ensisuudelmaa. Siksi tämä biisi on minusta niin herttainen: Isac Elliot: First Kiss

Ja nyt hei pliis niitä teidän omia tunnustuksianne ja muisteloitanne kehiin! :)
Muokannut 29.04.2015 19:37 Hiistu
Tykännyt: Hiistu, Rinja

07.02.2015 14:07 #2 :: maahinen
"Guilty pleasure" -biisit
Olen aikapäiviä lakannut häpeilemästä mitään mistä pidän. Lapsena tiesin tarkkaan, mitä on kulttuuri ja mitä viihde (junteille), ja musiikista kuuntelin vain klassista. Teini-iässä löysin ensin suomalaisen uuden aallon, vallankin Pelle Miljoonan, ja vähän myöhemmin David Bowien. Koulukavereille en kouluaikana kertonut, että näin olen etääntynyt kulttuurin poluilta. Nykyään kuuntelen lähes mitä tahansa, ja joka lajin vieraan kiusaksi löytyy jotain musiikkia, mitä hämmästellä. Viimeisimmät, joista muistan saaneeni kommenttia ja pyynnön vaihtaa levyä, ovat Abba, Two Witches ja Lake of Tears.

07.02.2015 14:09 #3 :: punnort
"Guilty pleasure" -biisit
Kuuntelen raskaammanpuoleista rockia, jonka kehtaan tunnustaa ääneen. Yngwie Malmsteen -fanituksellanikin ylpeilen. Nolommanpuoleista on ehkä Raptori-fanitukseni, mutta JuFo III yksinkertaisesti riimittelee niin hyvin

Hommat meiltä menee aivan puihin
Tulis edes Debi ja ottaisi... osaa
Teemme vaikutuksen tyttöihin muihin
Mutta Debiä vain emme saa

Poliisipäällikkö romautti muurin Tyyriin niskaan
"Hei, tuo ei ollut reilua, sinut diskaan!"

Luulen että jokainen paikallaolija
on nauttinut tarpeeksi alkoholia

jne...
Muokannut 07.02.2015 14:10 punnort

09.02.2015 08:15 #4 :: Emelie
"Guilty pleasure" -biisit

sinidean kirjoitti: Biisi on musiikillisesti parhainta karkkia ja sanat taas... onhan ne ihan kamalat, provosoivat ja järkyttävät (mistä paheksuvat katseetkin aiheutunevat), mutta älyttömän herkulliset! Esim. kohdat "...polvistuu paavin eteen ja heittää paavin aterian veteen" ja "pitkä ja hikinen hevari huutaa" saa minut aina hymyilemään. Nyt joku ehkä jo tunnisti eli kyseessä Turmion Kätilöt: Teurastaja

Hihihi... :cheesy:Minunkin "guilty pleasure" -listalta löytyy tämä nimenomainen kappale. Jo pelkkä kappaleen nimen kuuleminen saa aikaan suupielien nykimisen. Jos keljuttaa ja ärsyttää, niin tämän kappaleen kuulemisesta tulee hyvälle(/paremmalle) tuulelle.

Toinen samanlainen kappale (guilty pleasure ja pahan tuulen parantaja) on Type O Negativen Angry Inch. Ja kolmas samaisen listan kappale löytyy myös samalta esittäjältä, kappale nimeltään My Girlfriend's Girlriend. :tongue:
Muokannut 09.02.2015 08:16 Emelie

16.02.2015 20:13 #5 :: HourglassEyes
"Guilty pleasure" -biisit
Ajattelin ensin, ettei minulla ole Guilty pleasure biisejä (Minähän kuuntelen vain hyvää musiikkia! :grin:), mutta punnortin viestiä lukiessa tajusin, että Raptoria tuli diggailtua voimakkaasti, ja 10 vuoden välein tapahtuva Oi beibi remix herättää aina mielenkiintoni, halusin tahi en.
Metallidiggarin sydämessä se aiheuttaa ristiriitaisia tunteita; vuosien saatossa ei yksikään hiphop artisti ole päässyt edes lähellekään sietorajaani, enkä todellakaan välitä yleisesti räppäreistä. Raptori on ollut kotimainen poikkeus. Ja parista Eminemin biisistä olen pitänyt, mutta siihen jääpi se Guilty osio. Ja siihen se tulee aina jäämäänkin. :cheesy:
Tykännyt: punnort, sinidean

17.02.2015 12:19 #6 :: LordStenhammar
"Guilty pleasure" -biisit
Ensimmäisenä tulee mieleen Samantha Foxin Touch Me -biisi. Nuorena tarttui korvaan ja vinyylin omistan, kun kaverilta sain. Ei sillä LP:llä sitten muita hyviä biisejä olekaan...

Lapsuusvuosilta muistuu mieleen myös Kaija Koon eka levy. Kuunneltiin monesti kasetilta automatkoilla kun sisko sitä kovasti fanitti. Erityisesti on jäänyt mieleen biisi Kerro että kaipaat. En tiedä onko Koota nyt sinällään niin nolo fanittaa, mutta ainakin se poikkeaa melko radikaalisti muusta kuuntelemastani musiikista. Melkoisen foxy lady oli mimmi kyllä nuorempana. :tongue:
Muokannut 17.02.2015 12:22 LordStenhammar

23.02.2015 22:37 #7 :: Echramath
"Guilty pleasure" -biisit
Kaikkihan tietävät, että Manowar on totaalisen nolo bändi, pumpatut äijät lavalla moottoripyörineen (kiiltäen omien sanojensa mukaan "hiestä ja pillumehusta", puolet biiseistä kertoo siitä miten awesome bändi kyseessä on ja metalliurhojen veljeydestä ja niin edelleen. Onhan siellä sitä fantasiakamaakin. Ross The Bossia pidetään myös suosioonsa nähden taidoiltaan vaatimattomana kitaristina.

Lukio-ikäiseen pikku-Ecchiin tällainen meininki tietysti iski, koska nuorena menee kaikki muukin korni tavara, kuten nyt vaikka David Eddings ja Babylon 5. Kuuntelen Manowaria joskus nostalgiamielessä, mutta sehän ei tähän säikeeseen kuulu.

Mutta pari päivää sitten kuuntelin juuri sitä levyä, jota en koskaan pitänyt oikein minään, eli yhtyeen kakkoslevyä Into Glory Ride. Tämän on hauska kuin sopivasti kämäinen italialainen barbaarielokuva, kansikuvaa myöten, eikä tässä uhota, tässä enimmäkseen lauletaan miekasta ja magiasta. Kaikki on tuotannollisesti vähän sinnepäin (muttei niin sinne päin kuin debyytillä), mutta tekemisen meininki on vahva.

Kokeilkaa, kunhan ette etukäteen erehdy luulemaan, että lupasin teille toisen Hammerheartin tai mitään vastaavaa.

Tähän levyyn muuten kuuluu se anekdootti, jossa jouduin kuuntelemaan sen noin seitsemän kertaa putkeen eräässä tieteellisessä tutkimuksessa, jossa korvia piti altistaa melulle tuntikausia. Tai siis tutkimukseen osallistuminen oli toki vapaaehtoista, mutta alkuperin tarkoitus oli tarjota monipuolisempaa meteliä kuin yksi ja sama levy, mutta sattui kaikenlaista. (Meidän oli tarkoitus mm. vierailla eräässä yökerhossa, mutta melutaso arki-iltana oli liian alhainen(!))
Muokannut 23.02.2015 22:38 Echramath

24.02.2015 10:25 #8 :: LordStenhammar
"Guilty pleasure" -biisit
Into Glory Ride on mulle top-5 hevilevy. Ei siinä muuta noloa mielestäni ole kuin Warlordin intro ("He's only sixteen!") ja Hatredin keskivaiheilla tuleva Eric Adamsin kiekuminen.

24.03.2015 20:10 #9 :: Hiistu
"Guilty pleasure" -biisit

sinidean kirjoitti: Onhan se nyt älyttömän noloa, että 31-vuotias naisihminen tykkää teinipopparin biisistä.

Minä en aikoinaan kehdannut yhtään tykätä Antti Tuiskusta, koska haiskahti niin teini-idolipopparilta. Vaikka olin itsekin tuolloin teini, heh. Olinkin silloin joskus aika hämmentynyt, kun tapasin aikuisen naisen (varmaan yli 31w :wink:), joka innoissaan kertoi menevänsä Antin keikalle... Kohtaaminen oli hyödyllinen, koska jotenkin siitä jäi mieleen, että voihan Tuiskusta ihan tykätäkin. :smile:En minä myöhemminkään ole varsinaisesti kuuntelemalla kuunnellut hänen musiikkiaan, mutta nykyisin kehtaan sentään sanoa, että tulen hyvälle mielelle kuullessani tai nähdessäni häntä, semmoinen hyvätuulisen söpö olemus. Vaikka välillä yhä vähän ihmetyttääkin: Linkki. :lol:

Shakirasta tykkääminen on vähän sellainen, että joissain tilanteissa tuntuu fiksulta "tunnustaa" (esim. pikkujoulujen pullonpyörityksessä) ja joissain muissa tilanteissa ei aina niin (esim. vuoden muina päivinä? :tongue:). Whenever, Wherever oli ilmestyessään hienoin näkemäni musiikkivideo. Pidän Shakiran äänestä.

Jonkun mielestä saattaisi ehkä olla jossain määrin epämuodikasta tykätä Yön Joutsenlaulusta, mutta tykkään. Tosin vielä enemmän tykkään Rakkaus on lumivalkoisesta, jota aikoinaan koulun musatunnilla lauleskeltiin.

Samoilta kouluajoilta jäänyt mieleen myös Sonata Arctican Tallulah . Joka ei monen mielestä varmaan olisi yhtään nolo biisi, mutta itse pidän hiukka nolona, että viimeistään kohta ”Don’t look back ’cause I am crying” aiheuttaa yhä jonkinasteista herkistymistä. Etenkin kun en muutoin yhtyettä kuuntele, joten sikälikin randomi nyyhkykappale. :roll:

Jokunen vuosi sitten arvelin vähän noloksi, mutta ehkei enää niin, kun olleet taas enemmän esillä (tai olen itse vähemmän nolostuva)... Neljä Ruusua. Etenkin tähän kappaleeseen aikoinaan tykästyin: Tie ajatuksiin . Ala-asteen koulutaksin radiosta soi, jotenkin pikkutyttöä puhutteleva. :wink:Ja myöhemminkin. Pidän kovasti (tämänkin) Alangon äänestä. Kappaleiden sanoituksiin suhtaudun aika ristiriitaisesti: välillä kuulostavat (ja etenkin ensikuulemalta) liian kliseisiltä ja ylipäänsä sanotaan asioita yksinkertaisempaan tyyliin suoraan kuin mihin ehkä olen muutoin tottunut, mutta välillä jokin teksteistä oikeasti osuu. Jotenkin turvallisen tuttua jumputusta heidän musiikkinsa on, totesin ostettuani uusimman levyn. :heart:
Muokannut 24.03.2015 20:41 Hiistu
Tykännyt: Skie

• Skie hahmo
  • Skie

25.03.2015 12:43 #10 :: Skie
"Guilty pleasure" -biisit

Hiistu kirjoitti: Whenever, Wherever oli ilmestyessään hienoin näkemäni musiikkivideo. Pidän Shakiran äänestä.

Aiheesta ei nyt juuri sanottavaa, mutta tähän oli pakko päästä kommentoimaan: Tuo muuten oli niiiiin paras musiikkivideo silloin joskus. Mitkä nostalgiat. :D
Tykännyt: Hiistu

Valvojat: Mustelmann