Euroviisut 2015

18.05.2015 22:11 #21 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Euroviisut 2015
Ehkä aussit eivät ole vielä tajunneet euroviisujen syvintä olemusta. :wink: Voisi ne silti ottaa vaikka vakiesiintyjiksi, mikä ettei. Onhan meillä jo puoli läntisintä aasiaa mukana.

19.05.2015 12:10 #22 : Huoleton
Vastaus käyttäjältä Huoleton aiheessa Euroviisut 2015
Mä vuosia välttelin tätä koko euroviisuhommaa, mutta sit kaveri jotenki sai mut innostumaan ja nyt mä olenkin ruvennut seuraamaan näitä joka vuosi. Suhtaudun euroviisuihin kuin telenovellan väki elämään eli suurella tunteella ilman minkäänlaista vakavuusastetta.

Kuuntelin taas kaikki läpi kerran ja tämän vuoden suosikkinilista näyttää tältä (ei paremmuusjärjestyksessä ja perässä omat mainintani biiseistä):
-Englanti- swing-henkinen biisi
-Tanska - vetosi
-Israel- railakas turkkihenkisyys kaikkien ballaadien keskellä
-Ruotsi-tykkään

Ihan kiva:
Portugal-omalla kielellä +, lujaääninen nainen
Liettua-Katy Perry tuli mieleen
Sveitsi-Ihan kiva
Viro-rallatushenkinen, ei huono
Romania-ihan kiva
Ranska- osaa laulaa, mutta muuten aika plaa
Saksa-mahtipontinen, sisällötön, tykkäsin enemmän oikeasta voittajasta
Georgia- se parempi Warrior-biisi

Ja kauheimmat:
Ne kaikki ballaaaaaaaadit

Suurin outous, jota en ymmärrä miksi fanitetaan: ITALIA IlDivo 2

19.05.2015 21:36 - 19.05.2015 21:38 #23 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Euroviisut 2015

Huoleton kirjoitti: Suurin outous, jota en ymmärrä miksi fanitetaan: ITALIA IlDivo 2

Minä suuresti fanittaisin, jos uskoisin kappaleen olevan suurta itseironiaa. Valitettavasti en usko. :lol:

Pikaisesti vielä oma ei-järin-vakava (mukana omaa toiveajatteluani :wink: ) veikkaukseni ekasta semifinaalista jatkoon pääsevistä:

Moldova
Venäjä
Tanska
Romania
Georgia

Onko teillä muilla vielä viime hetken arvauksia? :smile: Finaaliin pääsee siis kymmenen esitystä tästä joukosta: Linkki .
Viimeksi muokattu: 19.05.2015 21:38 Hiistu.

• Ansa hahmo
  • Ansa
19.05.2015 22:18 #24 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Euroviisut 2015
En ole muuten seurannut, mutta ajattelin katsoa kuitenkin tänään tämän semifinaalin. Moldova ehti esittää oman kappaleensa ja jäi jäytämään, missä kappaleessa olen kuullut saman melodian aikaisemminkin. Ärh! :evil:

19.05.2015 22:52 #25 : Huoleton
Vastaus käyttäjältä Huoleton aiheessa Euroviisut 2015
Kreikka-voi hyvänen aika. Pelkällä mekkovaolla ja tuulikoneella yritetään finaaliin
Makedonia-kauhea, kauhea, mikä kolme vuotias kirjotti sanat?!?!?
Serbia-kauheet liput, mikä tää taustatanssijoiden vaatteiden juttu on. Jos tuo nainen laulaisi kuin oopperalaulaja ja tuo lavashow normiks ni täs ois voinu olla jotain

19.05.2015 23:10 #26 : Huoleton
Belarus-blaaaah
Viro-ennakkoon tää oli musta paljon parempi
Unkari-jos tämän olisi esittänyt viime vuonna Ukraina, olisi voitto ollut varma.
Venäjä-kiva mekkovalojuttu.
Tanska-eikö taustalaulajille tullut kuin yökkärit mukaan... Mä pidin tästäkin enemmän pelkästään kuuntelemalla. Nyt mua häiritsee laulajan tapa venyttää suutaan ja siristää silmiään. Löytyisköhön finaaliin aurinkolasit?

19.05.2015 23:19 #27 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Euroviisut 2015
Romania tais just kiilata mun suosikiksi. Ah mikä mies. Ah mikä kieli. Ah mikä hela kaulassa. Ah Ah. Hyvä biisikin.

Noin yleisesti, viitat ja näytönsäästäjätaustat näyttää olevan tän vuoden juttu.

20.05.2015 00:10 #28 : Rinja
Huu.

Ei päässyt Suomi jatkoon tällä kertaa, mutta ainakin PKN teki monessa mielessä viisuhistoriaa. Olen tyytyväinen Viron jatkoonpääsystä - ja Serbian, sillä se nousi ihan yllärisuosikikseni. Esikatseluvideo ei oikein jättänyt mitään fiilistä, mutta live-esityksessä jotenkin koko kokonaisuus kiehtoi, sanomaa ja esityksellisiä ratkaisuja myöten. Mitä se sitten kertookaan minun maustani :tongue:

20.05.2015 01:32 #29 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Euroviisut 2015
Mun suosikit Romania, Viro ja Georgia menivät kaikki jatkoon, joten ihan kiinnostuksella odotellaan finaalia lauantaina. Serbian laulu pitää kuunnella vielä uudestaan ilman että kummastelen niiden taustatyyppien sähläystä...

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
20.05.2015 04:20 #30 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Euroviisut 2015
Nukuin onneni ohitse, eli lähetys jäi katsomatta mutta tsekkasin kaikki biisit youtubesta (kooste kaikista ja kokonaiset biisit parhaimmista).

Suosikkini oli Espanja jonka videokin oli paras katsomistani. Vahvaääninen laulajatar. Viro n biisissä naisen ääni ihastutti. Miehellä hyvä ääni myös mutta muuten karisma ei iskenyt. Naapurimaa Latvia oli myös mielenkiintoinen. Georgia sta pidin myös, video jäi mieleen nopeasti. Belgia aiheutti ristiriitaisia tunnelmia, ihastutti ja vihastutti samaan aikaan, eli biisissä oli hienoja kohtia, ja pidin laulajan äänestä mutta toisaalta myös ärsyttäviä kohtia (ne rapit). Englannin video ihastutti 30-lukulaisuudellaan vaikka itse biisi ei niin valtavasti iskenyt. Islannin biisi oli myös parhaimmistoa.

20.05.2015 10:05 #31 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Euroviisut 2015
Minäkin katselin tämän ensimmäisen semifinaalin. Toinen semifinaali ja finaali jääkin sitten katsomatta, harmillista.

Katseltiin viime vkloppuna viisujen esikatselua, mutta lopettiin kesken. Kuulostivat liian paljon samanlaisilta. Live-esiintymiset olivat jo paljon kiehtovampia ja viisujen erot näkyivät paremmin. Mutta silti todella huonosti ne jäivät mieleen. Tästä ekasta setistä suosikkini olivat Viro ja Belgia, niille toivon myös menestystä finaalissa. Suoraan finaaliin menijöistä Englannilla on hauska kappale, toivon senkin sijoittuvan korkeahkolle. Italian kappale on aivan jäätävää tavaraa, ja samoin Espanjan kipale. Laulusta ei jäänyt mitään mieleen, muuta kuin laulaja siinä videossa, näytti yliphotoshopatulta. Livenä todella paljon kauniimpi.

20.05.2015 13:52 #32 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Euroviisut 2015

Emelie kirjoitti: Moldovan kappale oli aika meh, mutta jopas niillä miespoliiseilla oli siinä lavashow'ssa kireät shortsit.... :tongue:

Rising-chätin viisuvalvojaisissa oltiin kyllä yhtä mieltä siitä, että ne olivat silti ihan liian pitkät. Samanlainen asustus kun esityksen naistanssijalla olisi tullut paremmin kyseeseen.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

Vastaus käyttäjältä Melian aiheessa Euroviisut 2015

Rinja kirjoitti: Huu.

Juu, hyvä PKN, hieno suoritus. :smile:

Itsehän kannatin PKN viimeiseen asti, muista ehkä Viro
saa minulta yhden hyväksyvän pisteen.

Jotenkin jäi ehkä pieni harmi Suomen putoamisesta, mutta ei voi mitään.

Niin pieni ja hento, ja silti vahva.

Pitemmällä tauolla 26.4.2016 alkaen.

• punnort hahmo
  • punnort
20.05.2015 15:06 #35 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Euroviisut 2015
Tietääkö kukaan, mikä oli PKN:n pistemäärä? En ole löytänyt tietoa mistään.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

20.05.2015 16:22 - 20.05.2015 16:23 #36 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Euroviisut 2015

punnort kirjoitti: Tietääkö kukaan, mikä oli PKN:n pistemäärä? En ole löytänyt tietoa mistään.

Pisteitä ei julkisteta heti semifinaalien jälkeen, vaan semifinaalienkin sijoitukset julkistetaan vasta finaalin jälkeen, jotta niillä ei olisi vaikutusta siihen, miten ihmiset äänestävät finaalissa. Muistaakseni.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"
Viimeksi muokattu: 20.05.2015 16:23 Rinja.

20.05.2015 22:45 #37 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Euroviisut 2015
Juu, juuri näin. Kaikkien maiden saamat pisteet ja lopulliset sijoitukset julkaistaan vasta finaalien jälkeen.

21.05.2015 21:41 - 21.05.2015 21:49 #38 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Euroviisut 2015
Harmitti todella, ettei PKN päässyt finaaliin. Mutta samaa mieltä, että hyvä esitys oli, ihan sai ylpeä olla. Hieno homma, että päästiin esittelemään tuollainen esitys muulle Euroopalle ynnä maailmalle! :smile:

Muutoin semifinaali oli mukavaa katsottavaa. (Joskin olisin toivonut värikkäämpiä ja vaihtelevampia taustavaloja, monella oli mm. mustavalkoista.) Selostajat hauskoja, tykkään. Ja kommenttejaan lähetellyt kaverikin varsin tykättävä.

Rinja kirjoitti: ^ Minäkin mietin, että olisi niillä miespoliiseilla voinut olla yhtä vähän vaatetta kuin sillä naisella, koska eihän nyt puvustus mätsännyt yhtään yhteen :P

Ihmeellisiin asioihin olette kiinnittäneet huomiota... Minä ihastelin naisen kaunista vihreää kynsilakkaa. (:lol:)

Pidin ekassa semissä eniten Viron ja Georgian esityksistä, Dynin kanssa näemmä samoilla linjoilla. Kappaleista pidin jo ennakkoon, mutta esityksetkin sitten mielestäni menivät aivan nappiin. Virolla tyylikäs ja esiintyivät kumpikin hienosti omissa rooleissaan ja Georgia tuijotti tuimasti ja puvustuskin näytti aivan Pahattarelta. ... Mutta koska olin melko varma, että ne pääsevät varmoina finaaliin, äänestin oikeasti Moldovaa. :tongue: Enkä siis pelkästään kynsilakasta johtuen... Jotenkin arvostettavaa, että oikeasti toteuttivat lavalla jotain samanlaista kuin videolla esittelivät. Oma juttunsa, vaikkei järin omaperäinen. Lisäksi kappale on hupaisa.

Jostain muista piti vielä jotain sanoa, mutta enpä ole näemmä nyt ennättänyt...

Tänään eli nyt ihan kohta karsii Norja, sille ainakin toivon finaalipaikkaa! :cheesy: Muista esiintyjistä odotan etenkin Sloveniaa.
Viimeksi muokattu: 21.05.2015 21:49 Hiistu.

21.05.2015 23:20 #39 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Euroviisut 2015
Avasin juuri sopivasti telkkarin nähdäkseni Cyproksen söpön hipsterin ja Slovenian ilmaviulun. Kyllä sopii. Molemmilla myös hyvä ääni ja kiva biisi, toivottavasti nämä kaksi ovat ainakin jatkossa. :cheesy:

23.05.2015 20:44 #40 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Euroviisut 2015
Tshekin karsiutuminen toisessa semifinaalissa oli pettymys, olisin kuunnellut mieluusti vielä finaalissakin. Muista ennakkosuosikeistani Slovenia ja Montenegro onneksi pääsivät finaaliin, kuten tietysti myös Norja. Norjan esitys olisi mielestäni voinut olla vieläkin parempi, jos olisivat esiintyneet vähemmän suurieleisesti ja keskittyneet enemmän toisiinsa.

En tiedä, kumpaa naapurimaata kannatan eniten: Viroa vai Norjaa. :lol: Täytyy katsoa, kumpaan kallistun, vai vieläkö jokin muu onnistuu vakuuttamaan. Ruotsilla oli liiankin iso show, palluraukkelin olisi voinut jättää kokonaan pois.

Jännä ilta tulossa. :cheesy:

Valvojat: Mustelmann