David Bowie R.I.P.

• Emelie hahmo Kirjoittaja
11.01.2016 10:06 #1 : Emelie
David Bowie R.I.P. kirjoittanut Emelie
Ei tämä vuosi näytäkään sitten yhtään paremmalta kuin viime vuosi, vaikka kovasti sitä toivoinkin... :(

Bowie oli tiedotteen mukaan kärsinyt puolitoista vuotta syövästä ja kuoli eilen perheensä ympäröimänä. Maailma menetti uskomattoman muusikon, joka teki musiikkia ihan viime päiviin asti (viimeisin levy Blackstar julkaistiin 8.1.). Eikä parane unohtaa hänen näyttelijäuraansa elokuvissa, joihin lukeutuu mm. Labyrintti (1986), jossa Bowie näyttelee Jareth the Goblin Kingia. Tämä elokuva jätti minuun lähtemättömän vaikutuksen.

yle.fi/uutiset/david_bowie_kuollut/8584486
www.facebook.com/davidbowie/posts/10153176666977665
www.bbc.com/news/entertainment-arts-35278872

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
11.01.2016 10:28 #2 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa David Bowie R.I.P.

Emelie kirjoitti: Labyrintti (1986), jossa Bowie näyttelee Jareth the Goblin Kingia. Tämä elokuva jätti minuun lähtemättömän vaikutuksen.

Sama täällä. Bowie on ollut ihailuni kohde jo pikkutytöstä saakka, kauan ennen kuin ymmärsin hänen musiikkinsa päälle mitään. Viime perjantaina huomasin sattumalta että on hänen synttärinsä ja onnittelin häntä mielessäni. Nyt tämä. En millään haluaisi uskoa tätä todeksi. Tuntuu vähän pöljältä olla näin, sanotaanko nyt lamaantunut sellaisen ihmisen poismenon vuoksi, jota ei koskaan tuntenut. Kaipa se johtuu uutisen täydellisestä odottamattomuudesta. Konseptit menivät ihan sekaisin nyt kun pieni sydämeni särkyi.

Anteeksi naapurit, tänään tulee kuulumaan aika paljon Bowien musaa turhan kovalla volyymilla. Aloitetaan tällä:

But what I never say is stay this time
I really meant to so bad this time

Don't mess with the neon love chicken.

• maahinen hahmo
  • maahinen
11.01.2016 11:48 #3 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa David Bowie R.I.P.
Bowie oli oppaani niin moneen

• Angrod hahmo
  • Angrod
    Peto
11.01.2016 17:16 #4 : Angrod
Vastaus käyttäjältä Angrod aiheessa David Bowie R.I.P.
Löysin Bowie varmaankin yläaste-/lukioikäisenä tutustuttuani internetin (vielä melko tuoreeseen) ihmeelliseen maailmaan...mutta uudelleen varmaankin vajaa kymmenen vuotta sitten ensimmäisten iTunes ostosteni ja hetken päästä Spotifyn avulla.

Toimistolla hiljeni nyt sen verran, että voi alkaa soittaa kovemalla, jatkettua tulee varmaan pitkin iltaa kotona. (Näitä edesmenneiden artistien teemailtoja ei kyllä haluaisi soittaa kahden viikon välein)

R.I.P.

Fortune rides like the sun on high
with the fox that makes the ravens fly.

11.01.2016 18:52 #5 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa David Bowie R.I.P.
Löysin Bowien opiskeluaikoina. Silloinen kämppikseni oli - ja on vieläkin, pidämme edelleen yhteyttä - kova Bowie fani ja sai minutkin tutustumaan lähemmin. Pidin Bowien eksentrisyydestä, erilaisuudesta ja energiasta. Olen ollut kovin pahoilla mielin tänään ja huomannut useammin kuin muutaman kerran laulavani Starmania... :sad:

• Diara hahmo
  • Diara
11.01.2016 21:17 #6 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa David Bowie R.I.P.
Isäni suurena musiinkinkuluttajana tutustutti minut jo hyvin nuorena Bowien tuotantoon. Ihan heti en musiikille lämmennyt, mutta pikkuhiljaa. Viimeisen silauksen teki Singstar, yhdessä pelissä oli biisi nimeltä Life On Mars?, johon ihastuimme siskojemme kanssa ensin siksi, että sitä oli kiva ja mukavan vaativa laulaa ja myöhemmin siksi, miten hienot sanat kappaleessa oli. Singstar-kokemuksen jälkeen tuli ilman isän painostusta kuunneltua Bowien musiikkia. Life on Mars? on soinut tänään päässäni moneen kertaan.

R.I.P.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
14.01.2016 21:57 - 14.01.2016 21:58 #7 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa David Bowie R.I.P.
Hassua. Minulle Bowie on ollut ensisijaisesti näyttelijä, musiikkiin en ollut lämmennyt kuin vain niiden ns. radioriesakappaleiden verran (Major Tom-biisi [wikin mukaan Space Oddity oikealta nimeltään], Man who sold the world, Rebel rebel jne.). Hän meinaan oikeasti osasi sen homman (näyttelemisen, toki myös musiikinteon).

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 14.01.2016 21:58 Rasimus.

15.01.2016 17:15 #8 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa David Bowie R.I.P.
Bowien levyjä Man Who Sold the World, Space Oddity ja Ziggy Stardust and Spiders from Mars tullut tässä pari päivää pyöriteltyä. Semmosta luovaa biisinkirjoitustaitoa ja out-of-this-world -meininkiä täynnään nämä levyt lyriikoiden ja tunnelman puolesta. Ei siitä miehestä turhaan mitään maailmantähteä tullut.

Miksiköhän nyt koskettaa niin syvästi nämä viimeaikaiset taiteilijoiden kuolemat? Johtuneeko siitä, että tässä omat henkensä rajat tajuttuaan kokee itsekin elävänsä hiukan lähempänä kuolemaa? Joka tapauksessa ainoa tuntemattoman ihmisen kuolema, joka tällä lailla vaikutti, oli Bathoryn Quorthonin kuolema siinä 04 tai 05. Se mies lähti aivan liian varhain.

RIPit vaan Davidillekin.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.