Euroviisut 2016

15.05.2016 16:21 #21 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Euroviisut 2016
Minusta Ukrainan kappale oli loppujen lopuksi ihan ok kappale, joka taisi voittaa vain koska politiikka. Mutta hällä väliä, niinhän se useasti menee.

Oma suosikkini Australia pärjäsi yllättävän hyvin. Olisi ollut aika hauska nähdä, että missä viisut olisi sitten järjestetty, jos Australia olisi voittanut. Venäjän kappale taisi olla yksi ennakkosuosikeista. Ei se kappale nyt huono ollut, muttei kovin mieleenjääväkään. Hienot efektit kyllä, siinä oli osattu käyttää lavaa hyvin.

Uudistettu äänestyssysteemi oli minusta paljon parempi kuin vanha. Nyt oli yllätysmomenttia ihan loppuun asti ja oli jotain mieltäkin kuunnella kaikki raatiäänet loppuun.

Tämä viisuvuosi ei ollut kyllä mitenkään erikoisen jännittävä tai mieleenjäävä, aika tylsät viisut loppujen lopuksi.

• Skie hahmo
  • Skie
15.05.2016 17:37 #22 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Euroviisut 2016

Emelie kirjoitti: Oma suosikkini Australia pärjäsi yllättävän hyvin. Olisi ollut aika hauska nähdä, että missä viisut olisi sitten järjestetty, jos Australia olisi voittanut.

Ilta-Sanomien mukaan Saksassa.

No olipa hyvä, jos oli vähän tylsät viisut, ei harmita niin paljon että jäi tänä vuonna välistä. :smirk:

Always follow your doubts.

• Strato hahmo
  • Strato
15.05.2016 20:40 #23 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Euroviisut 2016

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

16.05.2016 08:25 - 16.05.2016 08:25 #24 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Euroviisut 2016
^ Kai se johtui vain siitä, että Australia halusi olla mukana taas ja EBU ei nähnyt mitään ongelmaakaan tässä? Australiahan pärjäsi vielä kaiken lisäksi minun muistaakseni ihan hyvin viime vuonna.

Viimeksi muokattu: 16.05.2016 08:25 Emelie.

19.05.2016 19:44 #25 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Euroviisut 2016
Australiahan on yksi hänen majesteettinsa Elisabeth II:n hallitsemista maista. Seuraavaksi nähdään varmaan Kanada. (Kanadalainen on jo kerran voittanut, mutta se on toinen tarina)

Olin vähän pettnyt. Tämähän on joku vakava musiikkikilpailu, tulee ikävä 2000-luvun loppupuolta, jollain mukana oli kaikenlaista kornia ja viihdyttävää tavaraa. Tätähän seurasi selvinpäin.

Pidi kyllä ruotsalaisten välishowsta ja itseironiasta.

• Diara hahmo
  • Diara
19.05.2016 21:37 #26 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Euroviisut 2016

Strato kirjoitti: Osaako joku valaista miksi Australia oli tänäkin vuonna Euroviisuissa? Luulin, että viime vuonna oli vain juhlavuoden kunniaksi...

Samalla voisi ihmetellä myös, miksi esim Israel, Armenia ja Azerbaizan ovat Euroviisuissa, koska ei nekään Euroopassa ole. Lähempänä tosin kuin Australia. Vaikka kilpailun nimi on Euroviisut, niin ei se enää vuosiin ole tarkoittanut pelkkiä Euroopan maita. Virallinen syy oli muistaakseni se, että Australia on jo vuosia ollut EBUn kannatusjäsen ja nyt sitten maksoivat täyden jäsenmaksun ja pääsivät sitä kautta mukaan kilpailuun. Euroviisuthan on Australiassa erittäin suosittu kilpailu, mikä varmaan selittyy sillä, miten paljon eurooppalaisia maahanmuuttajia siellä on.

En muista, sanoiko tämän juontajat vai selostaja, mutta joku mainitsi finaalissa, että Australia kaavailee yhdessä Aasian ja Oseanian maiden kanssa omia "Euroviisujaan", joten saa nähdä, osallistuuko Australia enää meidän viisuihin, jos tuo Aasian ja Oseanian oma kilpailu toteutuu.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

Valvojat: Mustelmann