16.09.2020 16:13 #1 :: LordStenhammar
Onko "jumitusbiisejä"?
Eli biisejä, joita on pakko mehustella sterkoista ainakin se kymmenen kertaa putkeen joka kerta kuunnellessa?

Itselläni viime aikoina:

Scorpions - Believe in Love

Juu, alan uskoa jo. Scorpionsia siirappisimmillaan. Oli kovaa kamaa back in the USSR.

UFO - Doctor Doctor

Ne kitarat, ne itkevät kitarat. Michael Schenker.

Thin Lizzy - Holy War

Varsinkin live-vetona YouTubesta kuunneltuna. Lyriikat menee suoraan sydämeen.

Nuo nyt ainakin. Aika pahasti hard rockin puolella mennään tässä. Vaan mites teillä?
Muokannut 16.12.2020 15:10 LordStenhammar
Tykännyt: sinidean

15.12.2020 13:45 #2 :: sinidean
Sonata Arctica: Blank File

Minun elämäni The Biisi, johon palaan säännöllisin väliajoin aina vaan uudestaan ja uudestaan monta kertaa peräkkäin kuunnellen. Mikään muu ei mene niin syvälle sisuksiin ja jotenkin resonoi mun sielua kuin tämä. Tulee ihan fyysisiä oireita aina kun kuuntelen ja virne leviää väkisinkin naamalle. :grin:Kun kuulin tämän ekaa kertaa, mun musiikkimaailma jotenkin räjähti ja ihmettelin vain, että ai onko tällaistakin musiikkia olemassa! Vaikea kuvailla mikä tässä eniten vetoaa: kitarat, melodia, rytmivaihdokset, sointumaailma, iskevä tempo.... alkaen jo ensitahtien rumpujuoksutuksesta, joka varastaa heti huomion. Ja keskivaiheilla (2:35) vielä makea laskeva kitarajuoksutus!

Anyway, tästä kappaleesta alkoi myös rakkauteni melodista metallimusiikkia kohtaan. :wub::skull:
Tykännyt: LordStenhammar

17.12.2020 12:08 #3 :: LordStenhammar
Onko "jumitusbiisejä"?
Omaan topikkiin saa lisäillä. Nii.

Slayer - War Ensemble

Slayerin top kolmonen menee: 1. Show No Mercy, 2. South of Heaven, 3. Seasons in the Abyss. Tämä on kunnon riffifesti, josta ei tällä hetkellä tarpeekseen tunnu saavan.

Night - Shadow Gold

Ei ole jokainen biisi High Tides - Distant Skies -albumilla ihan timanttia. Mutta sitten on pari tällaista, jotka polttavat tiensä tietoisuuteen. Ruotsalaista hard rockia oikein tehtynä.

• Nebu hahmo
  • Nebu
    Epäkuollut

08.09.2021 18:16 #4 :: Nebu
Onko "jumitusbiisejä"?
Kyllähän noita jumeja löytyy. Nyt viimeaikoina seuraavanlaisia:

Batushka - Yektenya 3
Bändin ensimmäinen levy upposi aika kovaa kokonaisuutena, mutta tämä yksittäinen biisi nousee esiin erinomaisuudellaan. Yhtyeen kahdentumisen jälkeen molemmilta osapuolilta löytyy lisää hyvää tavaraa.

Avatar - Hail the Apocalypse
Tämä bändi on minulle aika uusi tuttavuus, ja on kumma juttu, että se on ollut piilossa kaikki nämä vuodet. Loistotavaraa kaikenkaikkiaan.

Astral Doors - Black Rain
Loistava ruotsalaisbändi, joka on saanut aivan liian vähän huomiota.

Ja näiden lisäksi liuta muita.

09.09.2021 18:34 #5 :: LordStenhammar
Onko "jumitusbiisejä"?
Kiva kun nekrosit tämän topikin. Se ei oikein koskaan lähtenyt lentoon...

En ole mitään muuta kuunnellut viime päivinä kuin Iron Maidenin uusinta. Sieltä ovat jumitukseen jääneet biisit Stratego ja Hell on Earth. Ensimmäinen suora ja iskevä perus-Maiden, toinen pitkä ja polveileva eepos. Niillä lähtee aamu käyntiin kivasti.
Muokannut 09.09.2021 18:41 LordStenhammar

09.09.2021 20:38 #6 :: Hiistu
Onko "jumitusbiisejä"?
Kotona musiikkia kuunnellessa jumittaa yleensä kokonainen levy, niin että tulee kuukauden tai parin verran kuunneltua yhtä tai kahta samaa levyä alusta loppuun, harvoin kuitenkaan yhdellä soittokerralla enempää kuin kerran. Mutta sitä ei nyt kukaan kai kysynyt...

Töissä tulee joskus kuunneltua toistolla yhtä ja samaa kappaletta tehdessäni itsekseni jotain rutiininomaista hommaa, joka vaatii keskittymistä muttei juurikaan muuta ajatustyötä. Yleensä soivat nämä:

HIM - Gone With The Sin
Tätä kuunnellessa pysyy hyvällä tuulella, kiva myös hyräillä. Sopivan rauhallinen, niin että pysyy huomio käsillä olevassa hommassa.

Jos kaipaan jotain vielä rauhallisempaa taustamusiikkia, laitan pyörimään jonkin parin tunnin videon  Kuutamosonaatin alkuosaa.  Sitä voinee kutsua jumitukseksi. Pystyy myös hyräilemään, jos hyräilytyttää.

Valvojat: Mustelmann