Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)

• LunaJei hahmo
  • LunaJei
27.11.2013 16:27 #21 : LunaJei
Oii, rakastan elokuvamusiikkeja! :heart: Parhaita ovat mm. Potterit, Pirates of the Carbbeanit (varsinkin Davy Jonesin teema) Ghiblin ainakin omassa mielessäni jo klassikoksi muotoutuneet ihanuudet... Varsinkin Laputan musiikit ovat häkellyttävän kauniita, tulee tippa linssiin jopa silloin, kun niitä itse soitan pianolla.
Ja täytyy vielä mainita ainakin Pan`s labyrinth- elokuvan Long, long time ago ja Mercedes lullaby *sniif*. Niin ihania! Ja tietenkin tunnelmoidessa taustalle soimaan joku Narnian musiikeista.

There is no such a thing
as "no such a thing"

• Sapfo hahmo
  • Sapfo
27.11.2013 16:46 #22 : Sapfo

Non giudicare un libro dalla relativa copertura.

• tiarAnon hahmo
  • tiarAnon
28.11.2013 10:41 #23 : tiarAnon
Tässähän nyt on aika paljon klassikoita tullutkin, mutta mua hämmentää, ettei kukaan ole vielä maininnut Nick Caven ja Warren Ellisin yhteistyötä. Niistä erityisesti The Roadin soundtrack on aivan loistava, eikä The Assasination of Jesse James jää paljoa heikommaksi. Todella hyytävää tavaraa.

Jos tykkää elektronisemmasta tavarasta, kannattaa tutustua Trent Reznorin ja Atticus Rossin Oscar-palkittuun The Social Network -soundtrackiin. Yheksän tuuman naulat kuuluu vahvasti taustalla, mutta sehän nyt on enimmäkseen positiivista.

Aika moni on kertonut tykkäävänsä Amélien musiikista; kannattaa tutustua Yann Tiersenin mittavaan tuotantoon, se on täynnä helmiä. Todella lahjakas kaveri.

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

• Fere hahmo
  • Fere
    Kaartilainen
03.01.2014 07:07 #24 : Fere

Sapfo kirjoitti: Queen of the Damned soundari!! Elokuvasta viis, mutta musaa kuuntelen vieläkin!!

Tuo on kyllä kova, ei kylläkään ehkä ihan sitä mitä Iivari oli hakemassa :lol:

Täällähän on jo melkein kaikki mainitsemisen arvoiset jo mainittu, mutta yksi minun suosikki on jääny meinitsematta ja se on The Last Samurai.

• Fiktiivi hahmo
  • Fiktiivi
03.02.2014 23:59 #25 : Fiktiivi
En lähde kertaamaan jo kaikkia sanottuja hyviä tärppejä, mutta Basil Poledourista ei liene vielä mainittu? Conan Barbaarissa (siinä vanhassa, aidossa ja oikeassa, tottakai) kuningaselokuvaan yhdistyvät kuningasmusiikit.

Kenji Kawain musiikki Ghost in the Shelliin on myös eri hienoa. Mainittakoon myös Lalo Schrifin ja Enter the Dragon, mainiota 70-luvun toiminta/jännärifunkkia (takaa-ajoja ei leffassa tainnut varsinaisesti olla).

Tangerine Dream on säveltänyt kuuntelemisen arvoista soundtrack-kamaa, mutta niitä itse leffoja ei ole tullut nähtyä... Kasarisyntsasoundien ystävät tietänevät myös Jan Hammerin, Harold Faltenmayerin ja Giorgio Moroderin?

• Huoleton hahmo
  • Huoleton
04.02.2014 20:41 - 04.02.2014 20:41 #26 : Huoleton
Gladiator- nappasin aikoinaan "vahingossa" kirjastosta tämän soundtrackin matkaani ja nauhotin sen kasetille. Sama kasetti on vieläkin monesti soittimissani.

Amèlie - mahtava soundtrackki ja mahtava elokuva. Musiikki on ihanan leikkisää ja surullista samalla.

TSH-musiikki on jäänyt mieleen, mutta en ole kuitenkaan kuunnellut sitä erikseen ollenkaan.

Muiden elokuvien soundtrackit eivät ole kovin jääneet mieleen tai ainakaan näin vahvoja mielikuvia hyvästä elokuvamusiikista ei ole jäänyt.
Viimeksi muokattu: 04.02.2014 20:41 Huoleton.

04.02.2014 20:48 - 04.02.2014 20:49 #27 : The Big Bad Wolf
Katson leffoja tosi harvoin ja kiinnitän biiseihin vähemmän huomiota kuin dialogiin, mutta mainituissa Pirates of the Caribbean -leffoissa on ihana soundtrack. Fanitan totta kai myös The Mortal Instrumentsin musiikkia (jätän leffan pyörimään kirjoituksen taustalle ihan inspaavan musiikin vuoksi :cheesy: ) ja nyt olen löytänyt taas uuden rakkauden, Les Miserables. Leffassa on kaikkea, mutta vielä enemmän musiikkia. Toimii minulle. :wink:
Viimeksi muokattu: 04.02.2014 20:49 The Big Bad Wolf.

04.02.2014 20:55 #28 : Kirjaneito

The Big Bad Wolf kirjoitti: Fanitan totta kai myös The Mortal Instrumentsin musiikkia (jätän leffan pyörimään kirjoituksen taustalle ihan inspaavan musiikin vuoksi :cheesy: ) ja nyt olen löytänyt taas uuden rakkauden, Les Miserables. Leffassa on kaikkea, mutta vielä enemmän musiikkia. Toimii minulle. :wink:

Hei, ihan sama täällä! TMI:n soundtrackillä on mahtavaa kirjoitusmusiikkia! :lol: Ja Les Miserables... Ainakin Empty Chairs At Empty Tables on toiminut hyvänä tunnelmamusiikkina. Tosin kuuntelen mielummin alkuperäisiä musikaaliversioita kuin leffaversioita koska osa laulajista on niissä niin selkeästi parempia. :cheesy:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

04.02.2014 21:15 - 04.02.2014 21:17 #29 : The Big Bad Wolf

Kirjaneito kirjoitti:

Ainut ongelma vain, ettei mulla ole soundtrackia, vaan pitää kuunnella suoraan leffasta noita. Jos ei jaksa jatkuvasti kelailla lopputekstejä ees taas vaan ihan rehellisesti kuuntelee jotai kohtaa keskeltä leffaa, Jamien ääni häiritsee vahvasti keskittymistä yhtään mihinkään. :cheesy:

Les Miserablesista ne Javertin kattobiisit ovat myös tunnelmallisia, Stars ja mitä niitä oli... Pitääpä koittaa etsiä YouTubesta noita musikaslijuttuja. :wink:
Viimeksi muokattu: 04.02.2014 21:17 The Big Bad Wolf.

• Veadela hahmo
  • Veadela
07.02.2014 19:26 #30 : Veadela
Kuuntelen paljon satunnnaisia biisejä elokuvista, mutta en hirveästi kuuntele kaikkia lauluja elokuvista.
Paitsi nyt, olen kuunnellut jo monta kertaa Frozenin soundtrackia alusta loppuun. Rakastan sitä :heart:

En voi jättää mainitsematta The Mortal Instrumentsin, Harry Potterin ja Pirates of the Caribbeanin soundtrackeja.

"The most important things are the hardest to say"
- Stephen King
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

13.02.2014 08:18 #31 : Emelie
On mainittava vielä Satoshi Konin mainion animeleffan Paprikan soundtrack, olin ihan kokonaan unohtanut sen (shame on me!). Musiikin leffaan on säveltänyt Susumu Hirasawa , joka on säveltänyt musiikkia myös jokuseen muuhun Satoshi Konin jännän ajatusmaailman tuotokseen, kuten Paranoia Agentiin (joka taas on yksi parhaista animesarjoista, mitä olen koskaan katsonut).

Tuota musiikkia on aika hankala kuvailla mitenkään yksikäsitteisesti tai helposti, ehkä parhain kuvailusana on, että musiikki kuulostaa rikkaalta ja elävältä omalla aika mielenkiintoisella tavallaan. Kannattaa kuunnella (ja katsoa nuo animet), musiikista tulee hyvälle tuulelle.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa, Puolikuu, Ansa

16.02.2014 21:35 #32 : Echramath
Muistakaa myös kaikkien johnwilliamsien ja hanszimmerien esi-isä: Gustav Holstin sarja Planeetat ja ennen kaikkea sen ensimmäinen osa Mars, sodan tuoja . En kyllä heti löytänyt onko tuota itseään käytetty missään. Holstin kuolemasta on toki sen verran aikaa, että koko tuotanto on siirtynyt public domainiin.

• Estel hahmo
  • Estel
    Vintiö
01.03.2014 11:10 #33 : Estel
Omia suosikkejani ovat myös Pirates of the Caribbean, (Hans Zimmerin sävellykset on hienoja) ja Taru sormusten herrasta soundrack. Hienoa tunnelmamusiikkia saa myös Harry Pottereista.

Muita elokuvia, joihin on valittu kappaleita hyvällä maulla, ovat muun muassa Elämäni seinäruusuna ja Elizabethtown.

• kharje hahmo
  • kharje
05.04.2015 19:57 #34 : kharje
Ennio Morricone. Tarantinon leffojen soundtrackeistä parhaimpia Kill Billit, Pulp Fiction ja Django Unchained.

• Glaurung hahmo
  • Glaurung
03.05.2016 18:25 #35 : Glaurung
Omia leffa musa suosikkeja taitavat pääasiassa olla kaikki jotka ovat joko Howard Shoren tai Hans Zimmerin tekemiä. Crimson peak leffan musaa on nyt lähiaikana tullut eniten kuuneltua.

• punnort hahmo
  • punnort