• LunaJei hahmo
  • LunaJei

27.11.2013 16:27 #21 :: LunaJei
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Oii, rakastan elokuvamusiikkeja! :heart: Parhaita ovat mm. Potterit, Pirates of the Carbbeanit (varsinkin Davy Jonesin teema) Ghiblin ainakin omassa mielessäni jo klassikoksi muotoutuneet ihanuudet... Varsinkin Laputan musiikit ovat häkellyttävän kauniita, tulee tippa linssiin jopa silloin, kun niitä itse soitan pianolla.
Ja täytyy vielä mainita ainakin Pan`s labyrinth- elokuvan Long, long time ago ja Mercedes lullaby *sniif*. Niin ihania! Ja tietenkin tunnelmoidessa taustalle soimaan joku Narnian musiikeista.

• Sapfo hahmo
  • Sapfo
    Epäkuollut

27.11.2013 16:46 #22 :: Sapfo

28.11.2013 10:41 #23 :: tiarAnon
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Tässähän nyt on aika paljon klassikoita tullutkin, mutta mua hämmentää, ettei kukaan ole vielä maininnut Nick Caven ja Warren Ellisin yhteistyötä. Niistä erityisesti The Roadin soundtrack on aivan loistava, eikä The Assasination of Jesse James jää paljoa heikommaksi. Todella hyytävää tavaraa.

Jos tykkää elektronisemmasta tavarasta, kannattaa tutustua Trent Reznorin ja Atticus Rossin Oscar-palkittuun The Social Network -soundtrackiin. Yheksän tuuman naulat kuuluu vahvasti taustalla, mutta sehän nyt on enimmäkseen positiivista.

Aika moni on kertonut tykkäävänsä Amélien musiikista; kannattaa tutustua Yann Tiersenin mittavaan tuotantoon, se on täynnä helmiä. Todella lahjakas kaveri.

• Fere hahmo
  • Fere
    Kaartilainen

03.01.2014 07:07 #24 :: Fere
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)

Sapfo kirjoitti: Queen of the Damned soundari!! Elokuvasta viis, mutta musaa kuuntelen vieläkin!!

Tuo on kyllä kova, ei kylläkään ehkä ihan sitä mitä Iivari oli hakemassa :lol:

Täällähän on jo melkein kaikki mainitsemisen arvoiset jo mainittu, mutta yksi minun suosikki on jääny meinitsematta ja se on The Last Samurai.

03.02.2014 23:59 #25 :: Fiktiivi
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
En lähde kertaamaan jo kaikkia sanottuja hyviä tärppejä, mutta Basil Poledourista ei liene vielä mainittu? Conan Barbaarissa (siinä vanhassa, aidossa ja oikeassa, tottakai) kuningaselokuvaan yhdistyvät kuningasmusiikit.

Kenji Kawain musiikki Ghost in the Shelliin on myös eri hienoa. Mainittakoon myös Lalo Schrifin ja Enter the Dragon, mainiota 70-luvun toiminta/jännärifunkkia (takaa-ajoja ei leffassa tainnut varsinaisesti olla).

Tangerine Dream on säveltänyt kuuntelemisen arvoista soundtrack-kamaa, mutta niitä itse leffoja ei ole tullut nähtyä... Kasarisyntsasoundien ystävät tietänevät myös Jan Hammerin, Harold Faltenmayerin ja Giorgio Moroderin?

04.02.2014 20:41 #26 :: Huoleton
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Gladiator- nappasin aikoinaan "vahingossa" kirjastosta tämän soundtrackin matkaani ja nauhotin sen kasetille. Sama kasetti on vieläkin monesti soittimissani.

Amèlie - mahtava soundtrackki ja mahtava elokuva. Musiikki on ihanan leikkisää ja surullista samalla.

TSH-musiikki on jäänyt mieleen, mutta en ole kuitenkaan kuunnellut sitä erikseen ollenkaan.

Muiden elokuvien soundtrackit eivät ole kovin jääneet mieleen tai ainakaan näin vahvoja mielikuvia hyvästä elokuvamusiikista ei ole jäänyt.
Muokannut 04.02.2014 20:41 Huoleton

04.02.2014 20:48 #27 :: The Big Bad Wolf
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Katson leffoja tosi harvoin ja kiinnitän biiseihin vähemmän huomiota kuin dialogiin, mutta mainituissa Pirates of the Caribbean -leffoissa on ihana soundtrack. Fanitan totta kai myös The Mortal Instrumentsin musiikkia (jätän leffan pyörimään kirjoituksen taustalle ihan inspaavan musiikin vuoksi :cheesy: ) ja nyt olen löytänyt taas uuden rakkauden, Les Miserables. Leffassa on kaikkea, mutta vielä enemmän musiikkia. Toimii minulle. :wink:
Muokannut 04.02.2014 20:49 The Big Bad Wolf

04.02.2014 20:55 #28 :: Kirjaneito
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)

The Big Bad Wolf kirjoitti: Fanitan totta kai myös The Mortal Instrumentsin musiikkia (jätän leffan pyörimään kirjoituksen taustalle ihan inspaavan musiikin vuoksi :cheesy: ) ja nyt olen löytänyt taas uuden rakkauden, Les Miserables. Leffassa on kaikkea, mutta vielä enemmän musiikkia. Toimii minulle. :wink:

Hei, ihan sama täällä! TMI:n soundtrackillä on mahtavaa kirjoitusmusiikkia! :lol: Ja Les Miserables... Ainakin Empty Chairs At Empty Tables on toiminut hyvänä tunnelmamusiikkina. Tosin kuuntelen mielummin alkuperäisiä musikaaliversioita kuin leffaversioita koska osa laulajista on niissä niin selkeästi parempia. :cheesy:

04.02.2014 21:15 #29 :: The Big Bad Wolf

Kirjaneito kirjoitti:

Ainut ongelma vain, ettei mulla ole soundtrackia, vaan pitää kuunnella suoraan leffasta noita. Jos ei jaksa jatkuvasti kelailla lopputekstejä ees taas vaan ihan rehellisesti kuuntelee jotai kohtaa keskeltä leffaa, Jamien ääni häiritsee vahvasti keskittymistä yhtään mihinkään. :cheesy:

Les Miserablesista ne Javertin kattobiisit ovat myös tunnelmallisia, Stars ja mitä niitä oli... Pitääpä koittaa etsiä YouTubesta noita musikaslijuttuja. :wink:
Muokannut 04.02.2014 21:17 The Big Bad Wolf

• Veadela hahmo
  • Veadela
    Epäkuollut

07.02.2014 19:26 #30 :: Veadela
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Kuuntelen paljon satunnnaisia biisejä elokuvista, mutta en hirveästi kuuntele kaikkia lauluja elokuvista.
Paitsi nyt, olen kuunnellut jo monta kertaa Frozenin soundtrackia alusta loppuun. Rakastan sitä :heart:

En voi jättää mainitsematta The Mortal Instrumentsin, Harry Potterin ja Pirates of the Caribbeanin soundtrackeja.
Tykännyt: The Big Bad Wolf

13.02.2014 08:18 #31 :: Emelie
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
On mainittava vielä Satoshi Konin mainion animeleffan Paprikan soundtrack, olin ihan kokonaan unohtanut sen (shame on me!). Musiikin leffaan on säveltänyt Susumu Hirasawa , joka on säveltänyt musiikkia myös jokuseen muuhun Satoshi Konin jännän ajatusmaailman tuotokseen, kuten Paranoia Agentiin (joka taas on yksi parhaista animesarjoista, mitä olen koskaan katsonut).

Tuota musiikkia on aika hankala kuvailla mitenkään yksikäsitteisesti tai helposti, ehkä parhain kuvailusana on, että musiikki kuulostaa rikkaalta ja elävältä omalla aika mielenkiintoisella tavallaan. Kannattaa kuunnella (ja katsoa nuo animet), musiikista tulee hyvälle tuulelle.
Tykännyt: Tapsa, Puolikuu, Ansa

16.02.2014 21:35 #32 :: Echramath
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Muistakaa myös kaikkien johnwilliamsien ja hanszimmerien esi-isä: Gustav Holstin sarja Planeetat ja ennen kaikkea sen ensimmäinen osa Mars, sodan tuoja . En kyllä heti löytänyt onko tuota itseään käytetty missään. Holstin kuolemasta on toki sen verran aikaa, että koko tuotanto on siirtynyt public domainiin.

• Estel hahmo
  • Estel
    Vintiö
01.03.2014 11:10 #33 :: Estel
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Omia suosikkejani ovat myös Pirates of the Caribbean, (Hans Zimmerin sävellykset on hienoja) ja Taru sormusten herrasta soundrack. Hienoa tunnelmamusiikkia saa myös Harry Pottereista.

Muita elokuvia, joihin on valittu kappaleita hyvällä maulla, ovat muun muassa Elämäni seinäruusuna ja Elizabethtown.

• kharje hahmo
  • kharje

05.04.2015 19:57 #34 :: kharje
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Ennio Morricone. Tarantinon leffojen soundtrackeistä parhaimpia Kill Billit, Pulp Fiction ja Django Unchained.

03.05.2016 18:25 #35 :: Glaurung
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Omia leffa musa suosikkeja taitavat pääasiassa olla kaikki jotka ovat joko Howard Shoren tai Hans Zimmerin tekemiä. Crimson peak leffan musaa on nyt lähiaikana tullut eniten kuuneltua.

03.05.2016 19:21 #36 :: punnort

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

17.08.2022 08:00 #37 :: Pisania
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
En viitsi perustaa uutta aihetta, kun tämä liippaa sen verran läheltä. Eli, Hesari kyseli lukijoiltaan parhaan ulkomaisen tv-sarjan tunnusmusiikkia ja top 8 oli varsin amerikkalaispainotteinen. Aikajanalla oli sentään enemmän hajontaa ja listalta löytyy musaa aina 70-luvulta tähän päivään.

Kinnostaisi tietää mitkä ovat risingilaisten lemppari tv-tunnarit. Saa olla kotimaisiakin. Oma top kolmoseni on seuraavanlainen:
1. Poirot
2. Veijareita ja pyhimyksiä
3. Ritari Ässä
Bubbling under:
  Doctor Who (alkuperäinen 60-luvulta)

Poirot on sen verran suosittu ollut Suomessa vuosien saatossa, että olin suorastaaan ällistynyt ettei sitä edes mainittu Hesarin artikkelissa.
Muokannut 17.08.2022 17:48 Pisania

17.08.2022 10:51 #38 :: Rasimus
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Kävi mielessä mainita Salaiset kansiot (nykyään ihan vain X-files), sekä Twilight Zone (Hämärän rajamailla, Pelon rajalla jne. millä kaikilla nimillä sarjaa nyt milloinkin kutsuttiinkaan). Hill Street Bluesin pianoinstrumentaali on myös loistava ja tuo mieleen lapsuuden lauantain saunaillat yhdessä maininnan ansaitsevan Urheiluruudun tunnarin kanssa (Leevi & Leavingsin kappale Tuhannen markan seteli). 60-luvun Star Trekin tunnari herättää myös yhä nostalgisia säväreitä ja itse sarjakin on yhä kovaa kamaa, toisin kuin sen kaikenmaailman uudelleenlämmitykset (tosin Discovery on petrannut, lukuunottamatta kakkoskautta...).

Perinteisimmistä laulumusiikkitunnareista mieleen on jäänyt Perhe on pahin (All in the family) korvia raastava nuotin vierestä laulettu tunnari, Lemmenlaivan (Love boat) Sinatra-rallatus jne. Mutta Tyttökultien (Golden girls) tunnarin muistamiseksi piti kaivaa Youtube esiin. Totesin noita muistellessa että niitä en ainakaan lykkää millekään top-listalle jos kasarisyntikkatunnareitakin on saatavilla.

Top kolmen valinta on mahdotonta, niin paljon hyviä. Olen ehdottomasti kyselyn kanssa samaa mieltä Game of Thronesin tunnarin mahtavuudesta, mutta oma lista painottuu näihin lapsuuden / nuoruuden klassikoihin ihan vain nostalgiasyistä:
2. Ritari Ässän tunnari. Eli Knight Rider, niille jotka eivät muista aikaa ennen universaaleja DVD-julkaisuja jotka tulivat paikallisten kansien painatusten tilalle.
3. Twin Peaksin tunnari saa aina aikaiseksi mukavan rauhallisen ja rentoutuneen olon
Muokannut 17.08.2022 11:57 Rasimus Syy: Ihme sekoilua sarjojen nimissä

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

17.08.2022 16:22 #39 :: Pisania
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)

Rasimus post=65966 kirjoitti: 1. Veijareita ja pyhimyksiä (The Persuaders) joka saa aina kylmät väreet selkäpiihin ja ei mitenkään sopinut itse tv-sarjan tunnelmaan ja tyylilajiin

Täytyy sanoa, etten ole koskaan oikeastaan katsonut Veijareita ja pyhimyksiä. Tunnari vaan iski kylmän sodan romantiikkafiiliksellään. Isällä olis se kyllä boksina, mutta nyt arvelluttaa viitsiikö sitä kuitenkaan lainata. Jos se ei kuitenkaan vastaa kuvitelmiani.
Ja miten saatoinkaan unohtaa Ritari Ässän! Se musiikinpätkä on varmaan suurelta osaa vastuussa siitä, miten musiikkimakuni kehittyi varsin syntikkapainotteiseksi. Täytyy vaihtaa Tohtori Ritariin.

Muok. Pitää vielä mainita keskiajalle sijoittuva kasariseikkailusarja Crossbow , joka täällä muistaakseni esitettiin nimellä Wilhelm Tell. Sarjan syntsatunnari ja -soundtrack myöskin varmasti vaikuttivat omalta osaltaan musiikkimieltymyksiini.
Muokannut 17.08.2022 17:54 Pisania

17.08.2022 17:27 #40 :: LordStenhammar
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Sledge Hammer! (suomeksi Moukarimies) on aina ollut etevä. Samoin Ihmemies MacGyverin tunnaria opittiin odottamaan jo mukulana. Se oli tavallaan koko souvin kohokohta, vaikka hiton hyvä sarja se oli tietysti muutenkin. Paljon hyviähän täällä on jo mainittukin.

Valvojat: Mustelmann