17.08.2022 18:41 #41 :: Rasimus
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)

Pisania kirjoitti: Täytyy sanoa, etten ole koskaan oikeastaan katsonut Veijareita ja pyhimyksiä. Tunnari vaan iski kylmän sodan romantiikkafiiliksellään. Isällä olis se kyllä boksina, mutta nyt arvelluttaa viitsiikö sitä kuitenkaan lainata. Jos se ei kuitenkaan vastaa kuvitelmiani.

En kauheasti muista siitä, mutta sanoisin että Charlien Enkelit ja A-Team lienevät olleet aika samansukuisia (pois lukien A-teamin toiminta ja vauhdikkuus) mitä tulee tyyliin. YouTubesta näkyy löytyvän sarjan jaksoja, joista voi katsoa kiinnostaako.

Toinen sarja Pyhimys (The Saint), jonka mukaan tuokin sai suominimensä ilman mitään muuta yhteyttä kuin Roger Moore, oli sitten se oikeasti vakavamielinen ja muistaakseni paikoin synkkäkin sarja. Tosin siitäkään en muista paljon mitään. Voin erehtyä siis siitäkin.

LordStenhammar kirjoitti: Sledge Hammer! (suomeksi Moukarimies) on aina ollut etevä.

Miten meninkin Hammerin unohtamaan... Ei kuitenkaan mene lopulta muodostamani Top 3 -lista uusiksi, vaikka läheltä piti.
Muokannut 17.08.2022 18:46 Rasimus

23.08.2022 21:44 #42 :: Mustelmann
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)

Rasimus post=65966 kirjoitti: 2. Ritari Ässän tunnari. Eli Knight Rider, niille jotka eivät muista aikaa ennen universaaleja DVD-julkaisuja jotka tulivat paikallisten kansien painatusten tilalle.

Tunnari on kova, mutta itse sarja ei enää valitettavasti iske. Totesin tämän, kun testasin sitä jakson verran sarjan pyöriessä telkkarissa. Jotenkin puhuva auto ei tuntunut enää yhtä siistiltä jutulta kuin lapsena. Hasselhoffin toinen sarja Baywatch on myös saanut uusintakierroksen telkkarissa ja sehän toimii nykyään paljon paremmin kuin aikoinaan. Leppoisaa hyvän mielen hömppää, mitä en tajunnut lapsena. Jimi Jamisonin laulama tunnari on aivan lyömätön ja lisäksi biisi osoittaa, että pianollakin voi soittaa tilusoolon.

Piti laittaa tähän se biisi Youtube-videona, mutta en osaa, niin en sitten laita.
Muokannut 23.08.2022 21:46 Mustelmann

26.08.2022 12:13 #43 :: KiLLPaTRiCK
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Aika harva vastaa aiheeseen. Ikä vaikuttaa minulla valintoihin. Tuossa pientä listaa omaan hyllyyn hankituista elokuvien soundtrackeistä ja ne on yleensä ostettu sen jälkeen, kun elokuva on käyty katsomassa:
Queen A Kind of Magic
The commitments
Blues Brothers
Beverly Hills Cop
Top Gun

Sitten on kaikenlaisia kokoelmia esim. Morriconelta, SciFi aiheesta, Miami Vicesta tai vaikka klassisista kappaleista elokuvissa, mutta eivät nämä ole mielestäni "elokuvien soundtrackeja"

03.09.2022 00:50 #44 :: Fiktiivi
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
Kun nyt syntsatunnareista on puhe, tekee mieli mainita Miami Vice. Mutta sarjan varsinainen tunnari ei nyt oikeasti ole mielestäni huippuhyvä, vaikka tunnistettava onkin. Sen sijaan Crockett's Theme on eri hyvä sävelmä, josta täytyy mainita myös suomalaisssyntesisti Kebun cover-versio .

Kasarisyntsatunnareista hyviä ovat myös Airwolf ja Katuhaukka. Itse sarjoja en kyllä ole koskaan nähnyt. Jälkimmäisestä vastuussa on syntsamusan Päätalo, Tangerine Dream, ja Kebulla on hyvä versio siitäkin.

Crossbow onkin kiinnostava tuttavuus. Tehtäsiinpä nykyäänkin sarjoja, jossa pahisritarit kaatuvat syntsapopin tahtiin.

Syntikoitahan toki oli ysärilläkin, ja niitä käytettiin mm. Babylon 5:n musiikissa. En nyt tiedä sijoittaisinko sen ihan parhaiden tunnarien terävimpään kärkeen, mutta on joka tapauksessa hitsautunut aivoihini. Tangerine Dream kummittelee tässäkin, sillä ryhmän ex-jäsen Christopher Franke sävelsi.

Ennen syntikoiden kulta-aikaa tehdyistä tunnareista Vaarallinen tehtävä täytyy tietenkin mainita. Samaa tyyliä samalta säveltäjältä (Lalo Schifrin) edustaa myös mies enosedästä, eli Man from UNCLE, oikeasti kai suomeksi Napoleon Solo. Ja Henry Mancinin Vaaleanpunainen pantteri on mainio tunnari. Peter Gunninkin monet varmasti tunnistavat jos kuulevat.

Ja kasari-ysärillä oli tietenkin Lovejoy! Sarjasta en muista oikein mitään, mutta tunnari on kyllä yksi muistettavimpia.

Tykännyt: KiLLPaTRiCK

Valvojat: Mustelmann