Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?

Fere
Kaartilainen
Fere vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
03.01.2014 06:56 #21

Ayna kirjoitti: Viimeksi tuli tehtyä suht extempore reissu Seinäjoelle Scorpions:in keikalle. Lämppärinä oli Eppu Normaali.

Eput toimitti tasaisen varmaa settiä, soittaen lähinnä kaikki hittinsä. Jäi sellainen "ihan kiva"-fiilis keikasta.

Scorpions taas oli pieni pettymys. Myönnän toki, että oli mukava kuulla hitit livenä ja laulaja osaa laulaa hyvin, tosin jokseenkin parhaimman teränsä menettäneenä. Show oli tosiaan liikaakin sitä show:ta. Liikaa kitarasooloilua ja kikkailua, liikaa vähän kaikkea. Nyt se itse musiikki jäi vähän toissijaiseksi. Olisin kaivannut pelkistetympää versiota. Ehkä se klubikeikkoihin tottuneelle vain tuntui siltä, tiedä häntä. :)
Myös miksaaja oli välillä vähän hakusessa, ääni särisi välillä niin, että oikein korviin otti.

Tähän pakko kyllä heittää, kun itse kävin myös kattoon, että aikalailla sama fiilis. Mutta kyllä pitää herroille antaa pojot siitä kuinka hyvin on pysyneet kuosissa, ei sinällään itse tekemiseen ja laulamiseen ikä tuntunu vaikuttavan yhtään. Mutta kun vertaa 15 vuotta sitten nähtyihin Scorppareihin, niin kyllä siitä se tekemisen ilo puuttui. Oulussa muuten muut järjestelyt oli ihan selkärangan jatkeesta.

03.01.2014 10:01 #22

Fere kirjoitti: Viimeksi on tullu käytyä kattomassa Battle Beastin itsenäisyyspäivän keikka. Aikasemmin en bändiä ollut nähnyt livenä ja pidin kyllä kovasti.

Taidettiin sitten olla samalla keikalla :shock: jäitkö kattomaan Turisasta ja Ensiferumia ollenkaan?

Fere
Kaartilainen
Fere vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
03.01.2014 14:08 #23

Strato kirjoitti:

Meidän porukalla oli suunnitelmissa katsoa ainoastaan Batle Beast ja se suunnitelma piti.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
01.03.2014 15:26 #24

Bullet for My Valentine soitti eilen Tampereella ja olihan keikka erinomainen, iloisuus ja energia olivat juuri sitä tasoa, kuin huhut olivat kertoneet. Etukäteen ajattelin, että kaksi lämppäriä olisi hiukan liikaa, mutta sekä Coldrain että Adept vetivät varsin kompaktit setit, jolloin pääesiintyjän aloittaessa virtaa oli vielä jäljellä. Lämppärit olivat minulle entuudestaan tuntemattomia, mutta totesin molempien liveannin oikein maittavaksi. Tyypit hyppivät ja pomppivat lavalla kuin vieteriukot ja saivat vastaavaa liikettä aikaiseksi myös yleisössä.

Bullet soitti suunnilleen puolitoista tuntia, mutta heidän seurassaan aika tuntui kyllä roimasti lyhyemmältä. Kuten olin aavistanut, settilista koostui pääasiassa kahden uusimman levyn biiseistä, mikä hieman jakoi fiilistäni kahtaalle. Temper Temper-levy ei kotioloissa tuntunut nappaavan mainittavasti useista kuunteluista huolimatta, eivätkä levyn kappaleet uponneet sydämeeni asti livenäkään. Fever-levy sen sijaan on parasta, mitä olen tällaisen musiikin osalta ikinä kuullut ja sen matsku toimi Pakkahuoneella erinomaisesti. Your Betrayal-biisi oli minulle keikan ehdoton kohokohta.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 01.03.2014 15:28 : Astorethein.

02.03.2014 13:16 #25

Maanantaina oli Nosturissa Frank Turner and the Sleeping Souls. Oli aika kovat odotukset, koska viimesen vuoden aikana on herran tuotantoa tullut kuunneltua aika paljon ja tiedossa on, että liveakti on kova. Vähän harmitti, että keikka oli tosiaan maanantaina, eikä kukaan kaveri joutanut seuraksi. Kävi kuitenkin ilmi, että maanantai ei haitannut menoa lainkaan, vaan Nosturi oli ihan täynnä ja meininki oli ihan mahtava.

Keikka itsessään oli likimain täydellinen: ensitahdeista viimeisen encoren loppuun oli pakko laulaa mukana, koko ajan sai pomppia ja pyöriä. Todella loistava esiintyjä, joka hallitsee lavalla tosi erilaiset tunnelmat. Keikka myös alko ajallaan ja kesti mahtavan pitkään, tunti ja neljäkymmentäviis. Siinä ajassa ehdittiin veivata läpi kaikki isot hitit, mutta sen lisäksi myös vähän obskuurimpaa kamaa: oli aika mahtavaa, kun Frank kerto, ettei oo soittanut seuraavaa biisiä yli vuoteen, mutta joku oli ennen keikkaa laittanut viestiä ja toivonut sitä, joten sehän sitten soitettiin. On mahtavaa, että yleisöä ja faneja kunnioitetaan noin paljon, ja koska biisi – Worse things happen at sea – sattuu olemaan omia suosikkeja, en pannut lainkaan pahakseni. :cheesy:

10.03.2014 21:12 #26

Eilen oli hieman spesiaalimpi keikka, nimittäin Apocalyptican ja Avantin yhteinen Apocalyptic Symphony. Vetivät aika paljon Apocalyptican vanhempaa tuotantoa, sekä Apocalyptican Wagner live-levyltä tavaraa, joskin pääpaino oli sillä vanhemmalla Apolla johon oli tehty sovitukset kamariorkesterille.

Keikka oli erittäin nautittava, joskin alkupään biisit eivät aivan täysin sytyttäneet. Keikkaseurani oli samaa mieltä joten täysin subjektiivista ei tainnut olla :lol: konsertin toinen puolisko (Apoille epätyypillisesti konsertilla oli myös väliaika) olikin sitten paljon parempi. Siinä tuli paljon vanhoja klassikoita kuten Path. Encoressa sai kuultavaksi Nothing Else Mattersin joka kruunasi koko shown. Ja tulihan sieltä se pakollinen Hall of The Mountain King eli tuttavallisemmin Vuorenpeikkojen tanssi.

Kaiken kaikkiaan onnistunut konsertti, niin esiintyjän kuin myös seuran puolesta. Seuraavaa keikkaa odotellessa :cheesy:

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
23.03.2014 21:05 #27

Uskaltauduin eilen musiikillisen mukavuusalueeni ulkopuolelle ja kävin todistamassa Emma-gaalassakin palkitun Sannin live-esitystä paikallisella pikkuklubilla. Olin tutustunut neitoseen aikaisemmin lähinnä Googlen kuvahaun kautta, joten kovin läheinen artisti ei ole minulle kyseessä. Varauduin kuulemaan jotain ärsyttävän kertosäerenkutuksen ja muovisen purkkapopin yhdistelmää, mutta ennakkoluuloni osoittautuivat onnekkaasti vääriksi. Varsin hyvää ja tarttuvaa oli nuoren naisen tarjonta, pientä rokkimeininkiäkin taisi seassa välillä olla. Kokemus oli minulle melko uudenlainen, popkeikoilla kun ei ole tullut kovin usein käytyä, mutta yllättävän positiivinen jälkimaku illasta jäi.

I'm just a normal everyday pervert.

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
24.03.2014 16:51 #28

Astorethein kirjoitti: Vieraiden olosuhteiden takia koin myös pienen kulttuurishokin. Huumorimielessä nostin jossain kohtaa hieman nyrkkiä ilmaan ja suoritin varovaisia mosh-liikkeitä, mutta sain välittömästi osakseni paheksuvia katseita sekä kehotuksen mennä muualle riehumaan. Metallikeikoilta tuttu riehakas eläytyminen ei siis taida olla hyväksyttyä kevyemmän tyylilajin musiikissa.

:lol:

31.05.2014 22:39 #29

Tuli käytyä katsastamassa Sanni, Stam1na ja Anna Abreu ylexpopissa. Stam1nan takia sinne menin, mutta koska tapahtuma oli ilmainen niin päätin hieman katsella muutakin tarjontaa. Näin hevimiehelle Sanni ja Anna olivat ihan jees (Abreulta jäi jokin biisi päähänkin soimaan) mutta kyllä se oli Stam1na joka vei potin kotiin. Oli hauska huomata miten yleisö vaihtui teinitytöistä karvaisiin miehiin ja takaisin artistien mukaan.

Taisi siellä eturivissä olla joitain Abreun faneja odottamassa, saattoivat tytöt hieman ihmetellä kun seläntakana pärähti pienimuotoinen moshpit pystyyn :lol:

Keikat löytyvät näköjään yle areenasta 29 päivän ajan.

Milo
Kisälli
Milo vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
23.06.2014 03:28 #30

Powerwolf tavastialla keväällä jaseuraavaksi sama bändi ensi sunnuntaina taas tuskassa! :heart: Siinä on kyllä loistava bändi livenä, mukavasti tavastiallakin otti pienhkön yleisönsä haltuun ja soittokin kulki yhtä mallikkaasti kun levyilläkin. :tongue:

You can shine like a brightest star...

23.06.2014 20:55 #31

Juhannus meni Nummirockissa ja tuli tarkastettua useampiakin bändejä: Mokoma, Stam1na, Fear of Domination, Whispered, Turmion Kätilöt ja Turisas. Kaikki noista olin nähny jo aikasemminkin, joten tiesi mitä odottaa, laatuheviähän noi oli kaikki. Näin spefinäkökulmasta pankin kyllä räjäytti Whispered spiikkaamalla biisin näin: "Tää biisi kertoo karhuista... ja lentävistä sirkkeleistä." <3

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
23.06.2014 22:06 #32

South Park festareilla Tampereella oli paljon kuunneltavaa, mutta ruotsalaisbändit ottivat kuitenkin murskavoiton muusta tarjonnasta. Heat oli upea bändi (ja ihan ensi tuttavuus) ja Europe olikin sitten todella loistavaa kuunneltavaa! :cool:

30.06.2014 19:52 #33

Tuli Unlimited Racingissa nähtyä Elastinen ja The 69 Eyes. Elastinen oli ihan ok, en niin sen musiikista välitä, mutta kyllä sieltä löytyi muutamia hyviäkin biisejä ja oli ihan mielenkiintoista settiä seurata.

The 69 Eyes puolestaan veti potin melko kirkkaasti kotiin. En ollut aiemmin käynyt heidän keikoillaan, joten ei oikein tiennyt mitä odottaa. Positiivinen maku jäi ja Jussi kyllä veti omalta osaltaan shown kotiin, hakkasi rumpuja kunnon tunteella :lol:

Viimeksi muokattu: 30.06.2014 19:52 : Strato. Syy: Typo

01.07.2014 11:59 #34

Käytiin sunnuntaina katsastamassa PAX-festarit Alppipuistossa, kiva pieni ilmaisfestari. Mentiin kattoo Palefacea, joka on kyllä parasta, mitä Suomi-räpille on tapahtunu ehkä koskaan. Veti keikan ilman biittejä tai muuta, pelkästään kaks kitaraa ja laulu. Todella hyvä.

Palefacen jälkeen jäätiin kattomaan vielä 22-pistepirkko, jota kohtaan ei tullu mitenkään erityisiä odotuksia, ja ehkä siks se räjäyttikin pankin niin lujaa. Jätkät jaksaa veivaa, ja kesken kaiken ne heitti biisin Rat King, joka meni samantien larppihahmon teemabiisiks.

Maailmanherra
Maailmanherra vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
01.07.2014 13:17 #35

Dixxan jälkeen oli vuorossa luonnollisesti Dxxxa D ja HzzzT. Levynjulkkarikeikka kuudennella linjalla. Uudet biisit on kyllä tiukkoja. Aika erikoiseksi meininki menikin aika nopeasti. Cyperpunk oli esityksessä läsnä ja Disney biiseissä.

Aika erillainen setti synteettisaattoreineen aikaisempaan rauhalliseen meininkiin verrattuna.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

Viimeksi muokattu: 01.08.2014 02:50 : Maailmanherra.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
23.07.2014 04:43 #36

H2Ö-festivaalit Turussa käyty. Kyseessä oli siis entisen Ilmiön jatke, tällä kertaa Ruissalon telakalla, siellä on vissiin Ruisrockikin, eikö? Musiikkiesitysten lisäksi oli kaikkea taidejuttua, runoilijan koppi (jossa runoilija luki kävijöille runoja), taidetyöpaja ja vesipöristinsyntetisaattori, jota olisi voinut soittaa jos se ei olisi toiminut vesipisteenä samanaikaisesti ja käytännössä koko ajan.

Lavojahan tuolla oli aika monta, keikkoja päällekkäin ja vain kaksi päivää aikaa, minkä lisäksi lähdimme toisena päivänä vähän niinkuin kesken päästäksemme vielä lauantai-iltana kotiin. (Tästä ei tietenkään tullut mitään, koska paskimmat junat tehdään Italiassa, mutta se on toinen tarina)

Spefi-viritteinen raportti:

Nightsatan: Syntikkapopin lisäksi tämä on ainakin varmasti scifiä. Spiikitkin tulivat vocoderin läpi eli kuulostivat kohteaalta robotilta. Noin muuten aika run-of-the-mill-syntikkapoppia, tämmöisiä bändejä tulee nykyään kuin sienipilviä mirvisateella. Soittivat pimeässä suulissa.

Cleaning Women: Suomen oma Einstürzende Neubauten. Tiesittekö että pyykinkuivaustelineen lisäksi on sellainen soitin kuin bassopyykinkuivausteline? Bändi on kova, mutta jostain syystä tuntuu, että se oli kovempi kun sen viimeksi näin tai sitten olin vain itse paremmalla tuulella. Metelin ja hakkaamisen ystäville.

Scifibonus: nämä tyypit tekivät oman soundtrackin yhteen maailman ensimmäisistä scifileffoista, neuvostovenäläiseen Aelitaan.

Hawkwind: Nyt ollaan SYVÄLLÄ AVARUUDESSA. Tämä bändi (jossa oli Dave Brockia lukuunottamatta ihan eri hemmot kuin nykyisin, mutta viis siitä) keksi aikanaan koko avaruusrokiksi kutsutun suuntauksen ja onhan itse Michael Moorcockin toiminut bändin sanoittajana ja parissa yhteydessä lausunut runoja ihan levyllekin.

(Myös eräs Ian Kilmister heitettiin bändistä ulos aikanaan – soitettuaan ensin melkein kaikilla 'Windin alkupään klassikkolevyillä – ja otti sitten oman bändinsä nimeksi viimeisen säveltämänsä Hawkwind-biisin nimen, johon sitten logon suunnitellut kaveri lisäsi hyvin tunnetut pisteet o:n yläpuolelle)

Aasinsiltana päästään siihen, että Hawkwind ja Moorcock ovat meikäläiselle molemmat nimiä, joista välillä tuntuu etten pidä ihan niin paljon kuin tahtoisin pitää – osittain siksi, että kummassakin tapauksessa pitkään uraan kyllä mahtuu hutejakin ihan kunnolla. Toisekseen vanhojen ukkojen bändeissä on aina tietty epäilys nykykunnosta. Kolmannekseen Hawkwind aikanaan ilmeisen kehutut lavavisuaalit ja theremin-pörinät eivät nykypäivänä enää olen niin ennennäkömätön juttu, itsehän olen esimerkiksi seurannut demosceneä, jossa usein haetaan samantyyppistä avaruusmatkamenoa.

Mutta tämähän oli perkeleen kova juttu! Bändi soitti innolla, visuaalit toimivat yön jo laskeuduttua ja kaikkien aikojen kovin hitti Silver Machine jätettiin soittamatta kokonaan (You'd Better Believe kyllä tuli ja Brainstorm). Yleisö muuten oli melkoisen ukkoutunutta muuhun festariin nähden.

Kuusumun Profeetta: Ristiriitainen kokemus. Levyllä profeetta on aika heleä ja herkkäsoundinen bändi ja kun livenä sitten vedetään rajummin, kuinkas muuten, välillä tuntui että koko juttu hajoaa säröpalloksi. Väsyttikin jo. Yleiskokemus kuitenkin positiivinen. Osaatteko Rättö-tietäjät sanoa, eikö Tulevaisuuden sotilaat tosiaan ole millään levyllä?

(Tässä vaiheessa vaihtuu päivä)

Seremonia: Suomenkielistä karummanpuoleista doomia, naislaulajalla, mikäs sen hauskempaa. Seremoniaa on syytetty jopa liiallisesta hassuttelusta, mutta ihan yhtä tosissaanhan tämäkin bändi on kuin vaikkapa... Immortal. En tiedä oliko kyse keikkapaikkana toimivasta suulista(!) vai miksaajasta, mutta vähän lautasia tuli liikaa ja vokalistia liian vähän. Hieno yhtye kyllä kaikin puolin.

Scifibonus: laulavathan nämäkin tyypit YDINSODASTA.

Pommi, Gommi ja Sesse:

Tähän ei kyllä ole mitään lisättävää.

(Sesse-possu oli ilmeisesti Severi Pyysalo)

Tundramatiks: Kyllä muuten toimii pohjoissuomalainen skapunk! Perin harmillista, että piti lähteä puolen tunnin jälkeen pois juuri kun Yhdes astellaan raikasi. Pitääpä mennä klubikeikalle.

Itse festari rullasi kohtuullisen hyvin. Omat eväät (siis ruuat, ihan oikeasti) olisi pitänyt ottaa mukaan, Ilmiössä kuulemma oli erinomainen gastronominen anti, mutta H2Ö oli pettymys, perinteisen festariruokakojun lisäksi oli kyllä hassu ravintola, jossa istuimina oli keinut ja keskellä pöytää salaatti- ja yrtti-istutus, jota saattoi ruokansa ohella laiduntaa. Siitä huolimatta olisi kaiketi kannattanut ottaa jotain Bullet Mealeja mukaan.

Kai se alkoholipolitiikka tavallaan toimii, kun 5€ taskulämmintä Fosteria pitää jonottaa anniskelualueella, tulee äkkiä vahingossa oltua festari selvinpäin. Tuskin sitä tosin olisi pahennusta aiheuttanut humppakuutionkaan kanssa.

60€ hinta kahdelle päivälle on nykymittapuulla erinomaisen kohtuullinen. Lavoja oli oikeastaan liikaa, näin musikaalisesti kaikkiruokaisena tuli harmittavia päällekkäisyyksiä.

Viimeksi muokattu: 23.07.2014 04:51 : Echramath.

Diara
Diara vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
13.09.2014 17:20 #37

Enemmänhän tämä oli konsertti kuin keikka, mutta menee kai se tähän samaan kategoriaan. Tampereen sinfoniaorkesteri soitti eilen Tampere-talossa Final Symphony-konsertin, jossa soitettiin musiikkia Final Fantasy-peleistä. Vaikka en noita pelejä ole koskaan pelannut, aiheena konsertti kiinnosti. Ja onneksi lähdin, konsertti oli todella hyvä. Kuulijakunta oli yllättävästi aika nuorta ja hyvin näkyi, ettei nämä ihmiset yleensä käy konserteissa. En nimittäin ole koskaan nähnyt sinfoniakonsertissa näin isoa määrää huonosti pukeutuneita ihmisiä :cheesy: Olen itse tottunut näihin konsertteihin pukeutumaan vähän tavallista siistimmin, kuten nytkin tein, ja istuin siellä mekossani keskellä farkku- ja olohousumerta. Hyvin siis näki, että kun aihe on kiinnostava, niin nuorta kuulijakuntaa saa houkuteltua sinfoniakonserttiin.

Musiikki oli todella hyvän kuuloista ja ihoni oli monesti kananlihalla. Lopussa yleisö osoitti suosiota seisaallaan, mikä sekin on aika harvinaista klassisessa konsertissa. Tällaisia konsertteja saisi olla enemmänkin, peleissä on paljon hyvää musiikkia ja mitä antaisinkaan, jos joskus pääsisin livenä kuulemaan elokuvamusiikkia. Olisi aika mahtavaa kuulla esimerkiksi Sormusten Herran musiikkia. Näitä lisää!

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
14.09.2014 20:42 #38

Diaran kanssa samaa mieltä. Olin itsekin katsomassa ja nauttimassa tällaisesta harvinaisesta elämyksestä. Final Symphony oli hieno kokemus ja pidin siitä valtavasti. Toivottavasti tällaisia tapauksia tulisi vastaan enemmänkin.

StaCa
StaCa vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
19.09.2014 00:06 #39

Käyn tosi harvoin keikoilla. Jopa varmaan harvemmin kuin teatterissa :)
Että viimeisin livenä nähty artisti taisi olla Amanda Palmer, ja siitäkin on pian kaksi vuotta aikaa. (Huh, jo niin kauan?)

En ole mikään tosifani, mutta tarpeeksi lähteäkseni kaverin mukaan. Kun hän oli tullut tänne ihan siitä syystä.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

Viimeksi muokattu: 19.09.2014 00:07 : StaCa.

Maailmanherra
Maailmanherra vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
19.09.2014 00:39 #40

Vaihtoehtona oli Kuusumun profeetta tai 2014 Suomen paskin bändikisan voittaja Space trucker chicks. Valinta oli ilmiselvä.

Lämppärinä toimi "maailman paras bändi" Trio Pussit ja juontajana Ari "Paska" Peltonen. Ennen keikkaa oli myös bingo.

Pussit oli täydellinen yllätys: kovaa stonerhenkistä painovoimarokkia. Soitto oli tiukkaa, lavashow ja puvustus uniikkeja. Solistin rasittavuus myös pääsi uskomattomille leveleille. Paska piti bändiä oikeutetusti vahvana ehdokkaana Suomen ärsyttävin bändi kisaan. Yleisön ilmeet olivat lyömättömät kun bändi ilmoitti soittavansa encoreksi kahden tunnin biisin yhteen tuntiin.

Tupakkatauon jälkeen päästiinkin illan pääesiintyjään. Avaruusmimmit vetivät tähän asti pisimmän keikkansa, puolituntia. Sanattomaksi veti. Kokekaa itse, soundcloud ei anna aitoa kuvaa kummastakaan yhtyeestä. Biisejä ei onneksi tosin ole kovin paljoa joten ne voi joutua päästä kuulemaan useampaankin kertaan.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

Viimeksi muokattu: 19.09.2014 00:47 : Maailmanherra.

Valvojat: Astorethein
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson