Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?

• Strato hahmo
  • Strato
04.10.2014 12:18 #41 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Olin eilen Poisonblackin ja Stratovariuksen keikoilla.

Poisonblack ei mitenkään kuulu omiin suuriin suosikkeihini ja tiesinkin etukäteen vain muutaman herrojen biiseistä. Hyvin kaverit vetivät, mutta koska olin ensisijaisesti Stratojen perässä siellä, välillä tuli vain toivottua, että Poisonblack lopettaisi ja päästäisi Stratovariuksen lauteille, mikä hieman häiritsi keskittymistä itse asiaan.

Stratovarius puolestaan räjäytti potin niin sanoakseni. Toki asiaan liittyy oma suuri faniuteni, mutta bändi myös tuntui olevan paremmassa tikissä kuin pitkään aikaan. Edellinen Stratojen keikkani oli 1.5 vuotta sitten Nemesis kiertueella, jolloin Rolf Pilve oli vielä uusi kaveri bändin keskuudessa. Nyt tuntui, että yhteinen sävel on löytynyt ja biisit ovat käyneet entistä tutummiksi Rolfillekin.
Illan (ja ilmeisesti koko kiertueen) teemana oli Visions-albumi, jonka bändi veti kokonaisuudessaan. Oli hienoa kuulla perinteisen Black Diamondin lisäksi vähän harvinaisempia biisejä kuten Paradise ja Abyss of Your Eyes, joista jälkimmäisen bändi soitti ensimmäistä kertaa Suomessa nykyisellä kokoonpanolla ja toista kertaa maailmassa (ensimmäinen kerta oli Atlantassa joku aika sitten).

Stratojen jälkeen olisi vielä soittanut Amorphis, mutta koska olen vielä toipilas, niin en jaksanut enää valvoa ja riehua ja lähdin kotiin nukkumaan.

Jännänä kuriositeettina tai sattumana täytyy todeta, että aina kun olen nähnyt Stratovariuksen nykyisellä kokoonpanollaan livenä, olen ollut toipumassa jostain taudista: Nemesis-kiertueen aika olin juuri toipumassa kk kestäneestä keuhkokuumeesta (antibiottikuuri oli vielä päällä :lol: ) ja tällä kertaa sitten voimia vieneestä, mutta muuten kohtuu kevyestä flunssasta. Kaksihan on erittäin suuri otanta :cheesy:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

04.10.2014 13:28 - 04.10.2014 13:31 #42 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Minä kävin meidän bändin rumpalin kanssa viimeksi Dream Theaterin keikalla ja vaikka en oikein enää jaksa kuunnella hevimpää musiikkia, niin keikka oli ihan ok. Vähän kyllä tuli sellainen tunne, että DT:n kaverit heittivät aika rutiinilla keikan. Ehkä Helsingin jäähalli on niin mitätön areena tuollaiselle bändille esiintyä ja sen takia pojat heittivät keikan aika lonkalta. Istumapaikka jonka sain oli kyllä ihan hyvä ja sain viimeinkin nähdä entisen idoolini John Petruccin livenä mikä oli hieno kokemus.
Viimeksi muokattu: 04.10.2014 13:31 Kultasuu.

04.10.2014 13:37 #43 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Toissailta meni Karkkipäivän ja Black Magic Sixin parissa, joista jälkimmäistä suosittelen jos tykkää rikotusta, Tom Waitsin maulla räjäytetystä bluesista. 2 jäbää, joista toinen murhaa rumpuja ja toinen raapii kitaraa ja kovaa menee.

Tänään on taas Riston katsastuksen aika. Se on kestosuosikki.

Ars Longa Vita Brevis

• Xariel hahmo Kirjoittaja
  • Xariel
    Vesivelho
05.10.2014 01:26 #44 : Xariel
Vastaus käyttäjältä Xariel aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Dubstep-viulisti Lindsey Stirling esiintyi the Circuksessa Helsingissä 4. lokakuuta ja olin paikanpäällä neitokaista ihmettelemässä. Kylläpäs hän jaksoi hyppiä ja soittaa! Tuttuja biisejä tuli sekä muutama itselleni vieraampi, ja sähköviulu soi korvissa edelleen. Olen iloinen, että tuli mentyä!
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

• Ansa hahmo
  • Ansa
05.10.2014 14:49 #45 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Eilisen lauluklinikan jälkeen lähdettiin samantien matkaan Tamperetta kohti. Siellä illemmalla sitten päädyimme YO-talolle, jossa sitten tuli kuunneltua jotain pientä artistia, jonka nimeä en edes muista, mutta tietenkin illan kohokohta oli Machinae Supremacy. Tuli otettua hirveän paljon kuvia sieltä ja oli MaSu ihan hyvä livenä.

• Hillo hahmo
  • Hillo
    Upseeri
05.10.2014 14:49 #46 : Hillo
Vastaus käyttäjältä Hillo aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Toissa iltana tuli käytyä katsastamassa Tuomari Nurmion ja Tohtori L:n keikka, kun sattuivat olemaan kaupungissa Suistolla. Keikka oli ok. Plussia olivat Tuomari ja kunnon rautalankasoundi, vaikka omat suosikkikappaleeni jäivätkin uupumaan. Miinuksia puolestaan tupaten täysi paikka, umpitunnelissa olevat viisikymppiset ja setin hiomattomuus, kun kyseessä oli vasta duon toinen keikka.

Seuraavana vuorossa todennäköisesti Risto samassa paikassa 8.11. ja Swans Helsingissä 26.11.

mietin vasta
miten ajatella

10.12.2014 13:25 #47 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Matkustin varta vasten Lontooseen katsomaan Fields of the Nephilimin 30-vuotisjuhlakeikkaa. Aivan mahtava keikka, vaikkakin olisin ehkä nauttinut siitä enemmän jos en olisi ollut niin flunssassa ja niin tropattu. :tongue: Kyllä kannatti lähteä kuuntelemaan, sain nauttia 1,5 tuntia heidän musiikistaan. Edelleenkään he eivät soittaneet muutamaan suosikkiani, Subsanitya tai Blue Wateria, sääli. Toinen bändipaitakin tuli hankittua, oikein event-paita.

Nephsien lämppärinä oli Dolomite Minor, minulle aivan tuntematon bändi, ei oikein herättänyt kiinnostusta. Illan toinen lämppäri oli HIM, joka vetikin sitten mielenkiintoisamman setin kuin edellinen lämmittelijä.

• zeta hahmo
  • zeta
    Paimen
04.01.2015 23:37 #48 : zeta
Vastaus käyttäjältä zeta aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Jyväskylässä Mayhemin ja Blodhemnin keikalla.

Ehkä paras bläkkiskeikka tähän mennessä ja pääsi kättelemään Necrobutcheria ja Attilaa (Attilalta löytyy myös nimmari).

07.01.2015 23:24 #49 : Maailmanherra
Vastaus käyttäjältä Maailmanherra aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Tixa ja Hevospistooli veti ennen vuoden vaihdetta Gloriassa setin. Yleisöä ei ollut paljon mutta se ei bändiä haitannut vaan keikka oli miksausta lukuunottamatta erittäin onnistunut. Edes erinomainen valojen käyttö ei haitannut Tixan loistavaa lavashowta. Tuttuun tyyliin soitto oli erittäin tiukkaa. Orkesterin (jäsenten) ikä näkyy vain hyvällä tavalla. Toivottavasti porukka soittaa vielä toiset kaksikymmentä vuotta.

Illan kruunasi bootlegin arvoinen instrumentaali biisi missä bändi soitti puhdasta tykitystä ikuisuudelta tuntuvan hetken. Erittäin jees.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
07.01.2015 23:31 #50 : Tapsa
Vastaus käyttäjältä Tapsa aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Vastavirralla välipäivinä Dxxxa D vetäisi yleisöä suuresti hauskuttaneen setin. Spoken word -taiteilija tavallaan räppää, onhan taustalla kuitenkin bassontäyteinen biitti, mutta aika tehokkaasti siitä puuttuu kaikki hiphoppiin liittyvät elementit. Kotimatkalla mukana ollut äitini kysyi miten paljon esiintyminen ja sanoitukset sisälsivät ironiaa. Mielestäni on selvää että itseironiaa on mukana aika paljon, eihän jätkällä pysynyt pokka itselläänkään.

Lämppärinä oli hyvä uusi dream pop-duo Cats of Transnistria.

13.01.2015 21:51 #51 : ms.amadeus
Vastaus käyttäjältä ms.amadeus aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Nu'estia olin katsomassa Nosturissa.
Paljon odotin mutta jouduin pettymään jonkin verran kun paikka oli niin täynnä. Melkein puolet konsertista joutui ktsomaan screenilta.

05.04.2015 13:10 #52 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Pitkäperjantaina tuli fiilisteltyä raskaamman humpan parissa, kun Finntroll soitti Tampereen Klubilla. Bändi juhlisti kymmenvuotiasta Nattfödd-levyään, joka vedettiinkin läpi kokonaisuudessaan. Kotona en enää nykyään jaksa tuota levyä juurikaan kuunnella, mutta livenä se potki oikein mukavasti. Biisejä soitettiin monipuolisesti myös muilta levyiltä, vaikka pari uusinta kiekkoa olivatkin selkeästi eniten esillä. Energistä ja hienkatkuista menoa, joka tempaisi kyllä mukaansa. Harmi vaan, että soundit olivat kitaroiden osalta melko puuroiset ja volyymiäkin oli vähän liikaa. Mutta muuten en valita.

Mukana olleet kaksi muuta yhtyettä eli Wolfheart ja The Man-Eating Tree olivat myös tsekkaamisen arvoisia. Jälkimmäinen kiinnosti oikeastaan yhtä paljon kuin pääesiintyjäkin, mutta valitettavasti tulimme paikalle sen verran myöhään, että ehdin kuulla vain kaksi viimeistä kappaletta. Tämä jäi kyllä oikeasti harmittamaan, sillä soundit olivat selvästi bändikolmikon parhaat ja muutenkin Sentenced-henkinen tunnelmametalli tuntui toimivan. No, aina ei voi saada kaikkea, vaikka olisi siitä etukäteen maksanutkin.

I'm just a normal everyday pervert.

• Kirazak hahmo
  • Kirazak
26.04.2015 22:01 #53 : Kirazak
Vastaus käyttäjältä Kirazak aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Olin Linnanmäen avajaiskeikalla. Softengine soitti siellä. Olen jo pitkään ollut Softenginen fani, eikä tämä keikka tuottanut pettymystä. He soittivat kaikki yhden levynsä biisit, eikä mikään niistä ole huono. Keikalla ei ollut paljoakaan porukkaa, koska oli niin kylmä, eikä Softenginellä ole paljon faneja. Olen niin iloinen, että kävin siellä. Softenginen kosketinsoittaja on niin hyvä soittamaan ja kaiken lisäksi aika söpö. Tunnelma oli hyvä ja oli parasta!

Muistakaa pudonneet tähdet.

• Scartti hahmo
  • Scartti
11.05.2015 17:55 #54 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Yli kahden vuoden odotus päättyi ja näin Twin Atlanticin livenä. Takana on neljä mieletöntä keikkaa ja yksi akustinen "yllätyskeikka". Maksoin reissusta pitkän pennin, kävelin kymmeniä kilometrejä ja istuin bussissa useamman tunnin, mutta oli se sen arvoista.

Bändi soitti biisejä kaikilta levyiltään (3) ja soundchekissä yhden biisin ihka ensimmäiseltä EP-levyltään. Energistä ja luontevaa esiintymistä. Laulaja Sam McTrusty sulattaa sekä miehet että naiset ja saa yleisön mukaan. Mieletön kokemus kuulla yhteislaulua ja katsella lavalla onnellisina hymyileviä tyyppejä, jotka nauttivat hommasta ja rakastavat yleisöään. Pysykää tuollaisina, kiitos. Pari lämppäriäkin oli, mutta kumpikaan ei herättänyt mitään tunteita.

Keikat:
Manchester, Albert Hall
Lontoo Brixton, O2 Academy (akustinen Dr. Marten's, Carnaby St)
Birmingham, O2 Academy
Glasgow, SSE Hydro

Video on outo, mutta biisi hieno ja livenä mahtava

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

26.07.2015 18:57 #55 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Terveisiä Kotkan Meripäiviltä! Kävimme siellä perjantaina viettämässä metalli-illan siskojeni kanssa. Santa Cruz, Omnium Gatherum,(Turmion Kätilötkin paikalla, mutta heistä en paremmin perusta), Amaranthe ja Mokoma tarjosivat oikein hyvää viihdykettä ja illan kruunasi tietysti Within Temptation. Vielä ennen alueelta poistumista kuuntelimme duo Markus Vanhala/Anssi Stenberg tuotantoa. - Oikein rattoisa ja ehkä hiukan viinanhuuruinen ilta... :wink:

Tuolla Meripäivillä tuli oltua ensimmäistä kertaa ja oli kyllä positiivinen kokemus. Järjestelyt pelasivat hyvin ja alue oli todella siisti, roskien keräilijät olivat koko ajan liikenteessä ja bajamajatkin pysyivät suhteellisen siisteinä, vaikka perinteistä paperin loppumista esiintyi täälläkin. Erittäin hyvä, että esiintyjätkin oli jaettu päivittäin vähän tyylisuuntien mukaisesti ettei tarvinnut Gatherumin jälkeen alkaa kuunnella jotain Kasmirin kammotusta. Tuonne voisi mennä vielä uudestaankin, kyllä vain! :cheesy:

• Strato hahmo
  • Strato
22.11.2015 15:53 #56 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Turisas!

Kesän jälkeen olen yrittänyt säästellä ja jättää keikkoja väliin, mutta tälle oli aivan pakko päästä. Koko viime viikko oli erittäin huono meikäläiselle ja kun viimein muistin keikan olemassaolon piti se lippu hankkia samantien. Hyvin spontaani teko, mutta en vain voinut jättää välistä tätä keikkaa.

Ja oli hyvä etten jättänyt.

Lämppärinä soitti Barren Earth, josta en aiemmin ollut kuullutkaan, mutta hyvinhän nuo vetivät. Jotenkin biiseistä ei saanut kauheasti energiaa, mutta kuulosti hyvältä ja varmasti kuuntelen heidän tuotantoaan enemmänkin.

SItten oli vuorossa Turisas, joka oli kaikkea mitä edelliseltä kerralta muistin ja vielä enemmänkin. En tiedä oliko heillä parempi vire vai vaikuttiko paikan koko, mutta tämä oli ehdottomasti vuoden paras keikka. Edes Nightwishin Qstockin keikka ei vetänyt vertoja tälle. Heti ensimmäisen kappaleen (The March of the Varangian Guard) aikana yleisö villiintyi, minä mukaan lukien. Yleensä en ole kova riehumaan keikoilla muiden mukana, mutta tällä kertaa tuli huudettua, laulettua ja heilutettua nyrkkiä kaikella sillä energialla mitä miehestä irti sai. Eilen olikin sitten kädet väsyneet ja kurkku kipeänä, mutta onnellisin mielin.

Biiseistä soivat kaikki tutut ja siellä oli sopivasti nopeaa, kevyttä (Hunting Pirates) ja rauhallisempaa biisiä mukana. Lisäksi yleisö otettiin ja lähti hyvin mukaan, huomasi, että bändilläkin oli hauskaa soitella. Toivottavasti tulevat uudestaan tänne pohjoiseen.

Vielä muistin virkistykseksi:
Turisas- Hunting Pirates

Ps. Näköjään siitä on jo yli vuosi kun olen tänne kirjoitellut, johan se oli aikakin pukata uutta viestiä :grin:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

11.12.2015 19:00 #57 : iridescent
Vastaus käyttäjältä iridescent aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Viimeksi olin katsomassa Antti Tuiskua 28.11. Näin pitkäaikaisena fanina voin sanoo et oli ihan huippu keikka! Antilla on aina kunnon show. Se on niin ihana ku siitä näkee että se tykkää esiintyä ja rakastaa yleisöä. Suosittelen ihan kaikille koska Antti on kyllä Suomen kovin poptähti.

11.12.2015 21:36 - 12.12.2015 10:10 #58 : Kirassiina
Vastaus käyttäjältä Kirassiina aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Tuisku

Oli kyllä mahtava keikka
Viimeksi muokattu: 12.12.2015 10:10 Hiistu. Syy: Vastaus viestikenttään, ei Aihe-laatikkoon

28.07.2016 20:47 #59 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
King Diamondia käytiin kuuntelemassa Espoo Areenalla kesäkuun alussa.
Aivan mahtava keikka, kinkku veti todella hyvin.
Alkuun muutamat yksittäiset hitit vuosien varrelta ja sitten pääasia, eli koko Abigail albumi, jonka juhlakiertueella äijä oli. Hieno ja nostalginenkin elämys!

• Glaurung hahmo
  • Glaurung
16.08.2016 16:33 #60 : Glaurung
Vastaus käyttäjältä Glaurung aiheessa Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
Tänään tuli siskon kanssa käytyä katsomassa Turun musiikkijuhlien Onnen Tunti 2 Turun Tuomiokirkossa.
Perttu Kivilaakso soitti selloa ja Ville Matvejeff pianoa. Kappaleita oli viisi, (plus yksi ylimmääräinen) mm. Sibeliusta ja Rahmaninovia. Konsertti oli aivan mahtava ja kaunista kuultavaa. :smile:

Valvojat: Astorethein
Uusin jäsen: Anniina Kellosalo