Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
23.07.2018 22:21 #81

Deep Purplen Haminan keikalla tuli käytyä viime perjantaina. Ihan hyvän setin heittivät, oma suosikkini oli Perfect Strangers kipale. Hienoa oli nähdä nämäkin äijät edes kerran livenä. Lämppäritkin olivat ihan mukiinmenevää kuunneltavaa.

Bastionin alueella järjestelyt toimivat, vessaan ei tarvinnut jonotella ja kaljajonot olivat lyhyet. Vettäkään ei ehtinyt Haminassa sataa, vaikka alunperin keli näytti pahalta kuurojen suhteen. Yllättävän vähän porukkaa kuitenkin paikalla, missään kohtaa ei ahtaalta olo tuntunut, olisihan tuonne vielä populaa enemmän paikalle mahtunut.

Purplen keikka oli kesän ensimmäinen minne on tullut päästyä, ja todennäköisesti myös viimeinen. Seuraavaksi odotellaan marraskuuta ja The Night Flight Orchestraa saapuvaksi...

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
04.06.2019 22:18 #82

Kalmah, Brymir & Suotana / Klubi, Tampere

Olen nauttinut livemusiikista edellisen kerran reipas vuosi sitten, joten keikalle hakeutumiseen oli painavat syyt. Painavat siinäkin mielessä, että kyse oli jälleen kerran raskaammasta humpasta, joka saa minut todennäköisimmin liikkeelle. Osallistuin pirskeisiin lähinnä Kalmahin takia, vaikka en mikään tosifani olekaan. Olen silti kuunnellut sitä vaihtelevalla aktiivisuudella siinä 10-15 vuotta, joten yhteistä historiaa löytyy. Kaksi muuta aktia olivat minulle jossain määrin tuttuja, mutta vastaanotin molempien vedot käytännössä neitseellisin korvin.

Suotana oli ihan jees, mutta ei aiheuttanut ihmeempiä värinöitä, kuten ei kotonakaan testattuna. Brymirin sankarimetallinen mahtailu ei napannut kummoisesti, mutta Dimmun suuntaan kallistuessaan bändi toimi oikein hyvin. Starportal ja muut blackin sekaiset biisit olivatkin melko kovaa kamaa. Lämmittelijät osuivat tunnelmiltaan ja tyyliltään hyvin yhteen ja tekivät sen mitä pitikin, eli saivat paikan lämpöiseksi pääesiintyjää varten.

Kalmah veti hienosti ja settilista oli mukavan monipuolinen. Pekka Kokon leppoisa läpänheitto istui biisien väleihin oikein hyvin ja muutenkin meininki oli rento ja hauska, vaikka ns. kovaa mätettiinkin. Bodomin sukua oleva runsasmelodinen ja koskettimilla tukevoitettu death metal piti hyvin otteessaan koko keikan ajan ja melkeinpä olisin lisääkin kaivannut. Keikan jälkeen kättelin kyseistä kitaristilaulajaa ja myönsin warettaneeni They Will Return-levyn joskus aikanaan, mutta ostaneeni sen kyllä myöhemmin. Reaktio oli ymmärtävä. Muistoksi nappasin vielä patchin rässiliiviin.

I'm just a normal everyday pervert.

Marski
Marski vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
22.08.2019 21:38 #83

Mä oon periaatteessa tosi huono käymään oikeilla keikoilla, lähinnä, koska mulle rakkaat bändit ei tuu juuri koskaan Suomeen (tai mihinkään maahan, johon pääsisin helposti), enkä halua maksaa maltaita ihan ok bändin keikasta. Tokihan siis Salon iltatorilla käyn aika usein, ja siellä on aina joku esiintyjä, en tiedä, voiko tätä laskea keikaksi. Jos voi, viimeisin bändi, jonka olen nähnyt on Combo di Bossa, joka on siis joku tanssimusiikkibändi. Jos Salon iltatoria ei lasketa, niin edellisestä keikasta on hävyttömästi aikaa.
Mutta seuraava bändi, jota olen menossa katsomaan, on Hatari, siihen on 29 päivää!

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Adolfina Romanov

Valvojat: Astorethein