Tulevat musiikkitapahtumat

• Diara hahmo
  • Diara
26.02.2016 18:43 #21 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Minulle tämä vuosi on varsinaista musiikin juhlaa, sillä pääsen näkemään kaikki suosikkibändini livenä. Ei siis mikään halpa vuosi keikkailumielessä tämä, mutta kerrankos sitä :cheesy:

Ensimmäinen keikka ehti jo mennä, Imagine Dragons oli Hartwall Areenalla aika tarkkaan kuukausi sitten, 27.1. Kaikki muut ovatkin sitten vasta tulossa. Hurts esiintyy reilun viikon päästä, naistenpäivänä 8.3. Hartwall Areenalla. Ensimmäinen areenakeikka heille Suomessa, aikaisemmat kaksi isompaa keikkaa on ollut Helsingin jäähallissa. Itsehän olen nyt menossa neljättä kertaa Hurtsin keikalle.Nämä kaksi keikkaa käyn/kävin pikkusiskon kanssa.

7.5. taas on suuntana Hartwall Areena, tällä kertaa olisi vuorossa Mumford & Sons. Taitaa olla ensimmäinen Suomen-keikka tälle loistavalle bändille. Tämän menen katsomaan isosiskon kanssa.

Jos syksylle ei tule mitään mielenkiintoisia keikkoja, niin tämä keikkavuoteni huipentuu 3.7. Tätä keikkaa varten pitää lähteä Tukholmaan, bändi kun lahjakkaasti sivuuttaa Suomen joka ikinen kerta, kun lähtevät kiertueelle. Olen reilut 10 vuotta ollut fani, ehdoton ykkösbändini nyt ja aina, joten tällä kertaa päätin, että pakko se on Tukholmaan lähteä, että pääsee edes kerran elämässään kokemaan tämän. Bändi kun nykyään väläyttelee aina silloin tällöin, että uusin levy jää viimeiseksi eikä enää jaksa tehdä kiertueita. Kyseessä on siis tietysti Coldplay. Tämän keikan menen katsomaan yhdessä pikkusiskon sekä vanhempieni kanssa. Tuskin maltan odottaa tätä!

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
26.02.2016 20:14 #22 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat

Diara kirjoitti: Sivuraiteena kysymys teille muille keikkaihmisille. Arveluttaako teitä nykyään lähteä keikoille, kun on näitä terrorismiuhkia, viimeisimpänä tämä Pariisin tapaus? Me nimittäin muutama viikko mietittiin noita Coldplayn lippujen ostamista juuri tästä syystä. Toisaalta liput tuli myyntiin vajaa kuukausi Pariisin jälkeen, joten tapahtunut oli tuoreessa mielessä. Mutta toisaalta tuo Tukholman stadion on iso ja keikka loppuunmyyty, Tukholma muutenkin täynnä ihmisiä, kun Rihannalla on keikka siellä seuraavana päivänä - täydellinen kohde siis. Lopulta päädyimme ostamaan liput, jos nyt jotain sattuisi, niin ainakaan en ole antanut pelolle valtaa ja pääsin näkemään suosikkibändini. Silti mahdollinen uhka mietityttää, vaikka en anna sen estää keikkaelämystä.

• Diara hahmo
  • Diara
27.02.2016 12:28 #23 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat

Hiistu kirjoitti: Tästä sivuraiteesta voisi saada ihan oman keskustelunkin, "Yleisötapahtumat ja terroriuhka" tai jotain, jos haluat perustaa. (Tai voin jakaa tästä ketjusta, jos syntyy enemmän keskustelua.)

Tein oman aiheen, katsotaan herääkö keskustelua.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

• Strato hahmo
  • Strato
04.08.2016 21:46 #24 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Iron Maidenin keikka Wacken Open Airissa live streamina tänään n. 22:30 tästä linkistä .

Ihan siltä varalta, että joku jota kiinnostaa ei ole vielä tietoinen asiasta :smile:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

30.10.2016 18:01 - 30.10.2016 18:02 #25 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Metallimusiikin ihmemies Peter Tägtgren vierailee Pain-yhteensä kanssa Suomessa marraskuussa. Keikkoja on luvassa peräti viisi kappaletta, joten kaikki halukkaat pääsevät varmasti tanssimaan teknometallin tahdissa. Itse aion mennä Tampereen keikalle, jos vain töistä järjestyy vapaata. Lämppärinä toimiva Turmion Kätilöt ei oikein innosta, vaikka porukka onkin kuulemma livenä hurja tapaus. Mutta sittenpä nähdään.

Alkuvuodesta olisi tarjolla melkoinen unelmien kattaus: Kreator, Sepultura, Aborted ja Soilwork samassa paikassa samaan aikaan (eli Helsingissä ja Tampereella). Helmikuiseen spektaakkeliin on vielä aikaa, mutta järjestin jo talvilomani niin, että tulen suurella todennäköisyydellä olemaan paikalla. Eniten esiintyjistä kiinnostaa Kreator, joka on mielestäni maailman paras rässiyhtye.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 30.10.2016 18:02 Mustelmann.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nylkky

27.02.2017 18:16 #26 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Nuo edellä mainitsemani yhtyeet tulikin koettua ja nyt on tietenkin kiikarissa jo seuraavat kinkerit, kun huhtikuussa maahamme saapuu kaksi kovaa ranskalaista: Perturbator ja Carpenter Brut. Luvassa olisi kaksi keikkaa, Helsingissä ja Tampereella. Hieman kutkuttaisi osallistua, koska en ole koskaan ollut tämän tyyppisten artistien keikalla. Miten tuollaista elektronista teknotamppausta edes soitetaan livenä, en tiedä. Kotona kuunneltuna molemmat ovat kuitenkin iskeneet kovaa.

10.05.2017 20:59 #27 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Edelliseen en jaksanut osallistua enkä tainnut muistaakseni ehtiäkään, mutta kohta alkavalle lomalle osuu mukavasti Viikatteen keikka Tampereella (27.5.) Olen nähnyt iskelmärokkarit kahdesti aiemminkin, mutta kolmaskin kerta kelpaa hyvin. Loma menee luultavasti omissa oloissa nyhjätessä, joten keikka olisi hyvä tilaisuus poistua kodin ulkopuolelle.

10.05.2017 21:05 #28 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Mulle on tulossa harvinaisen paljon musiikkitapahtumia kesälle, peräti kaksi! :grin: Ensin kesäkuussa kaveri puhui mut ympäri Rockfestiin kuuntelemaan Rammsteinia - ja jotain muutakin siinä ohessa, huh mitkä lippujen hinnat. Elokuussa suuntaamme Iivarin kanssa CMX:n Talvikuningas-keikalle Huvilatelttaan.

10.05.2017 21:23 #29 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Rammstein ei taida esiintyä ihan ilmaiseksi, vaikka pitää toki muistaa, että festariliput ovat kaikkialla muutenkin aivan törkeän kalliita. Rammstein on kyllä sellainen yhtye, jonka tahtoisin nähdä itsekin, vaikka musiikillisesti se ei kauheasti puhuttelekaan. Liveshow olisi silti varmasti kokemisen arvoinen, kun lavalla on ilotulitusta, stuntteja, vaahtoavaa jättikyrpää ja milloin mitäkin.

10.05.2017 21:28 #30 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Mä olen vanha Rammstein-fani kouluvuosilta, mutta en ole bändiä koskaan nähnyt livenä, joten täytyyhän se nyt kokea. Perjantaina oli myös ainakin Turmion kätilöt ja Kotiteollisuus, joiden musiikki uppoaa sen verran, että keikat on varmasti ihan hauska lonkerotuopin ääressä katsastaa. Oispa vielä vähän kesäisempi ilma.

En ole vuosiin edes ollut festareilla - ehkä sen takia se lipun hintakin yllätti... lähes 90e yhdestä päivästä, siis oikeasti. o.0

12.05.2017 13:57 #31 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Festariliput ovat kyllä hinnoissaan, mutta ehkä itselle on tullut hintasokeus tai sitten harrastelijamuusikon kanssa eläminen vaikuttaa ajatusmaailmaan, sillä minä kyllä ihan mielelläni maksan kunnon hinnan noista lipuista, jos se sitten myös tarkoittaa, että esiintyjät saavat kunnollisen korvauksen. Ja mitä isompi stara esiintyy, sitä enemmän se todennäköisesti haluaa rahaa. Ja kun niille muillekin pienemmille bändeille pitää maksaa, niin äkkiäkös se lipun hinta nousee. Mä olin jopa yllättynyt, että Pori Jazzin lippujen hinnat olivat alle 100 euroa. Olen tosiaan miehen kanssa menossa kesäloman aluksi käymään noilla musiikkijuhlilla. Voinee tulla mielenkiintoinen kokemus, koska tuo musiikki ei yleisesti ottaen kuulu mun musiikkimakuun. :P

• Ansa hahmo
  • Ansa
12.05.2017 17:34 #32 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Itse ostin Rockfestin liput heti kun tulivat joulukuussa myyntiin. Kahden päivän ranneke maksoi silloin suunnilleen saman verran kuin mitä nyt pitäisi maksaa yhdestä päivästä, ne lippujen hinnat kun ovat nousseet koko ajan tässä kuukausien aikana.

Rammsteinin olen pariin otteeseen nähnyt livenä ja niillä on sen verran hyvä show, että halusin lähteä katsomaan niitä uudestaan. Taidan pyytää aamuvuoroa sille päivälle niin jaksaa sitten illalla nauttia musiikista.

• Marski hahmo
  • Marski
28.06.2017 19:26 #33 : Marski
Vastaus käyttäjältä Marski aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Mulla taas kesän festaritarjonta meinasi jäädä siihen, että en raahaudu yhteenkään. Ruissi myytiin loppuun ennen kuin ehdin edes harkita sitä ja lähes kaikki muut vaativat semisti enemmän eforttia, kun pitää hommata majoitus ja auto ja sen sellaista. (Provinssi jäi vähän harmittamaan, koska missaan Kalevauva.fin)
Päädyttiin kuitenkin kaverin kanssa, että jonnekin pitää mennä ja ostettiin perjantain liput SmugglerRokiin, koska sen eteen ei tarvitse nähdä vaivaa ja liputkin maksoivat vain 30€.
SmugglerRok on siis Liedossa pidettävä festivaali, jossa perjantai ja lauantai ovat K18 ja sunnuntai on enemmänkin lapsille tarkoitettua musiikkia.
Perjantain esiintyjinä siellä on Mokoma, Stam1na, Klamydia ja Vesterinen yhtyeineen.

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

12.07.2017 21:01 - 15.07.2017 17:28 #34 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Legendaarinen black metal-bändi Mayhem esiintyi juuri Tuskassa, mutta saapuu Suomeen uudelleen lokakuussa kahdelle klubikeikalle. En ole koskaan kuunnellut bändiä kovin paljon, mutta mahdollisuus yleissivistää itseään täytyy hyödyntää. Murhan, itsemurhan ja muun sekoilun lisäksi Mayhemin historiaan mahtuu toki myös ihan kelpoa musiikkia.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 15.07.2017 17:28 Mustelmann. Syy: Korjasin kuukauden.

• Marski hahmo
  • Marski
13.07.2017 12:46 #35 : Marski
Vastaus käyttäjältä Marski aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Taisin saada jo joulukuullekin musiikillista menoa. Steve 'n' seagulls esiintyy 5.12. Turussa ja tätä on kyllä ihan pakko päästä katsomaan, sillä, sen verran hienoa musiikkia tekevät, eikä ennakkolippuakaan ole hinnalla pilattu.
Sitten täytyy vielä toivoa, että tapahtuma todella on K18, kuten facebookissa sanotaan, koska jos se noudattaa tapahtumapaikan ikärajaa, en pääse sisälle (oon kakara).

Ja sitten on pakko linkata yksi kappale näiltä, koska miksi ei.

11.11.2017 19:08 #36 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Loppuvuosi vaikuttaa livemusiikin suhteen aika hiljaiselta, vaikka olisihan Udo ollut Dirkschneider-nimen alla sellainen semikiinnostava. Harkitsinkin lipun ostoa, mutta sitten ajattelin, etteivät vanhat Accept-hitit nappaa kuitenkaan tarpeeksi. Udon omaa tuotantoa olisin kyllä kuunnellut.

25.02.2018 23:10 #37 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat

Astorethein kirjoitti: Ensi maaliskuussa olisi luvassa kohtuullisen tiukka paketti, kun Testament, Vader ja Annihilator tulevat parille klubikeikalle. En näe järjellistä syytä, miksi en tuonne menisi.

Sain junailtua töistä vapaata keikkaehtoota varten ja niinpä ostin juuri lipun. Onkin jo korkea aika aloittaa vuosi myös livemusan suhteen.

21.05.2018 17:12 #38 : Wicked-Willie
Vastaus käyttäjältä Wicked-Willie aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Kesäloman alkajaisiksi suuntaan Hyvinkäälle Rockfestiin. Ozzy Osbourne, Judas Priest, Megadeth ja Sonata Arctica on listalla, jos viitseliäisyyttä riittää, niin saatan käydä katsastamassa myös Brother Firetriben ja Amorphiksen.

Talvi on tulossa.

22.05.2018 08:51 #39 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Sinne olen ajatellut itsekin lähteä. Lähinnä Judas Priestiä katsomaan. Liput vaan satasen luokkaa, eli täytyy hyvin tarkasti miettiä kyseistä asiaa...

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
22.05.2018 11:26 #40 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Tulevat musiikkitapahtumat
Alle viikko Iron Maidenin keikkoihi! Viimeksi kerennyt Maidenin keikalle Somewhere Back In Time tourin aikana. Nyt hyvällä viiliksellä kuuntelee!

Race like first!
Train like second!