05.06.2018 23:02 #41 :: Puolikuu
Tulevat musiikkitapahtumat
Ajattelin nuorempana, että on kaksi bändiä, jotka haluan joskus nähdä livenä: CMX ja Nightwish. CMX:n olen nähnyt muutamaan otteeseen, mutta Nightwishia en. Olin siinä käsityksessä, että Anette Olzonin solistiaikana yhtye ei pahemmin esittänyt Turusen aikana sävellettyä musiikkia, koska se ei sopinut Aneten äänelle. Pidin kyllä Anetesta laulajana, mutta Nightwishin varhaisempi tuotanto on minulle kaikkein rakkainta. Vähän niinkuin kunnioituksesta nuorempaa itseäni kohtaa, päätin lähteä katsomaan Nightwishia Lahteen 21.7. Ilmeisesti kiertue liittyy jotenkin yhtyeen viimeiseen kokoelmaan, joten vanhojakin biisejä pääsee varmasti kuulemaan! :wub:

Bonuksena pääsen kokemaan Lahden, tuon Suomen virallisen huumepääkaupungin ihan henkilökohtaisesti.

10.09.2019 00:33 #42 :: Mustelmann
Tulevat musiikkitapahtumat
Loppuvuosi vaikuttaa keikkojen suhteen lupaavalta. Marraskuussa olisi tarjolla mustaa mäiskettä, kun Mayhem saapuu tuohon lähelle eli Tampereelle. Olen nähnyt bändin kerran aikaisemmin samassa paikassa pari vuotta sitten, mutta miksipä en näkisi toistekin. Uusi levy on tulossa ja syksyn myötä synkempi mekastus alkaa muutenkin maittaa paremmin kuin kesällä.

Joulukuussa olisi mahdollisuus kokea viimeinkin Children of Bodom, josta olen innostunut kunnolla vasta hiljattain. Keikka olisi kiinnostanut jo aiemmin, mutta bändi ei tunnu kiertävän kotimaassaan kovinkaan usein. Nyt kun bändi tulee Tampereelle, olisi hyvät saumat mennä.

Jotain muutakin kiinnostavaa oli. Moonspell ja Rotting Christ keikkailevat Suomessa marraskuussa ja ensi vuoden puolelta kiikarissa on Testament/Exodus/Death Angel-mahtisetti. Tähän viimeiseen on vielä aikaa, joten en jaksa innostua vielä, mutta laitan rässärit muistiin.

En luultavasti ehdi osallistua kaikkiin pirskeisiin, joten valintoja on tehtävä. Bodom kiinnostaa kenties eniten jo sivistävässä mielessä ja Mayhemin kylmä tykittely viehättää muuten vaan. Ja mikäli vapaata ei muuten ole sopivasti, täytyy tietysti anoa työnantajaltakin lupaa humputtelureissuja varten.

05.10.2019 13:07 #43 :: LordStenhammar
Tulevat musiikkitapahtumat
Räppiä olisi tarjolla tänään Torvessa. Eevil Stöötä. Oma räppitietämys rajoittuu lähinnä johonkin NWA:han ja Body Countiin, mutta mitä nyt olen tsekkaillut, niin Stöö on ihan asiallista kamaa. Harmi, kun ei ole oikein varaa mihinkään pidemmälle lähteä. Tuleva Uriah Heep heruttaisi, mutta ilmeisesti nou cän duu. Ei näillä perkeleen tileillä.
Muokannut 05.10.2019 13:14 LordStenhammar

20.10.2019 12:42 #44 :: LordStenhammar
Tulevat musiikkitapahtumat
Torvessa torstaina Goat Semen, Sudden Death ja Kyy. Kerrankin osuu omaan musiikkimakuun ainakin pääesiintyjä. Hyvältä kohkaukselta kuulostaa YouTuben perusteella, joten levyt taitavat mennä hankintaan. Jos jaksaa vuohen siemenneste tänne Perusta asti valua, niin ehkä minäkin viitsin matkustaa kotipaikkakunnalta sen muutaman kilsan Lahteen.
Muokannut 20.10.2019 16:43 LordStenhammar

21.10.2019 23:27 #45 :: Mustelmann
Tulevat musiikkitapahtumat
En tunne Goat Semeniä, mutta bändi on valinnut kieltämättä hyvän nimen. Toivottavasti mällää kunnolla!

Itse olen nyt sitten menossa Mayhemin ja Bodomin keikoille. En tosin ole aivan varma, miten työt antavat myöten, mutta ostin liput molempiin ja eivätköhän ne pyytämäni vapaapäivätkin järjesty. Ensi vuoden puolella odottava Testament on aika varma tapaus saatuani vahvistuksen, että talvilomani on juuri tuolloin. Lippua en vielä hankkinut, mutta sen ehtii varmasti myöhemminkin.

16.11.2019 13:50 #46 :: LordStenhammar
Tulevat musiikkitapahtumat
Se olisi taas tänään torveilua tiedossa: Insulter's Altar, Sadokist, Evil Angel ja päänimenä Vulcano lähipaikkakunnalta Brasiliasta. Stressaa. Kolme ekaa paikallisia, jossain määrin muijan tuttujen bändejä.

Lasken sen varaan, että Vulcanon Bloody Vengeance -levyä saa ostettua paikanpäältä. Levykauppa Äx ei nyt asian kanssa auttanut. Eihän tässä nyt voi valittaa, kun kivoja saatananpalvontabändejä soittaa melkein joka viikonloppu kotihuudeilla. :heart:
Muokannut 16.11.2019 15:02 LordStenhammar

04.03.2020 20:53 #47 :: Mustelmann
Tulevat musiikkitapahtumat
Kvelertak soittaa Tampereella loppukuusta ja onhan sinne taas mentävä, mikäli pomo suo minulle pyytämäni vapaapäivät. Norjalaisbändin tyyli yhdistelee bläkkistä, rokkia ja punkkia varsin erikoisella tavalla ja meininki lienee livenä mukaansatempaavaa. Uusi levykin ilmestyi tässä ihan yllättäen ja hyvältä on kyllä kuulostanut. Olisi muuten virkistävää käydä joskus muuallakin kuin Tullikamarin sinänsä toimivassa ympäristössä, mutta eipä niitä hyviä keikkapaikkoja ihan kaikkialta löydy.

01.10.2020 00:03 #48 :: Mustelmann
Tulevat musiikkitapahtumat
Tuo yllä mainitsemani Kvelertak siirtyi ensi vuoteen, mutta onneksi keikoille pääsee näillä näkymin myös lähiaikoina. Mikäli maa ei mene taas umpilukkoon, aion käydä katsomassa kuukauden päästä Viikatetta, jolta ilmestyy ylihuomenna uusi albumi. Olen nähnyt bändin jo kolmesti aiemmin, mutta menköön nyt vielä kerta, kun ei tässä oikein muutakaan ole tarjolla.

04.08.2021 20:15 #49 :: Mustelmann
Tulevat musiikkitapahtumat
Tampereella järjestettävä Saarihelvetti on määränpääni viikonloppuna, tosin menen vain yhdeksi päiväksi. Festarin sivuilla lukee, että siellä on ehdoton maskipakko ja että maskista kieltäytyvät poistetaan alueelta. Kaljaa joutuu juomaan varmaan pillillä sitten. Turvavälejä vahditaan ja muutenkin fiilis on vähän sellainen, että kuinka rennosti siellä pystyy olemaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että rajoitetut koronafestarit on parempi vaihtoehto kuin ei festareita ollenkaan.

Valvojat: Mustelmann