×

2 6.7%
Morgan le Fay
Muori Säävirkku
Äänestäjiä yhteensä: 30
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.

30.11.2013 20:03 #181 :: Dyn
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret
Oho, aika hyvät ehdokkaat jäljellä. Sitten jännätään onko tämä kisa ohi ennen puoltayötä. :D

• Antti hahmo

Lumikuningatar 7 (+1)

01.12.2013 00:01 #186 :: Moonlord
Kirke 1 (-2)
Lumikuningatar 8 (+1)

Pisteet lumikuningattarelle joka on hahmona paljon tutumpi ja muutenkin mielenkiintoisempi, minulle onkin kertynyt peräti neljä filmiversiota siitä :)
Muokannut 01.12.2013 00:01 Moonlord

01.12.2013 00:01 #187 :: Louhikäärme
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret
Luulin että tämä peli ratkeaisi jo lauantaina, mutta loppuhuipennus venyikin sitten aamuyölle :)

Kirke 2 (+1)

Se sitten siitä.

• Rinja

01.12.2013 00:34 #189 :: Rinja
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret
Wuhuu! Ennustinkin, että tämän päivän puolelle saattaa juuri ja juuri mennä. Olen tyytyväinen tulokseen ja Risingillakin sataa voittajan kunniaksi lunta.

01.12.2013 02:00 #190 :: Knox Gargol
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret
Noh, edellisistä finalisteista oma valintani kantoi voittoon, joten lienee vain reilua, että oma valintani jäi heikommalle lopussa. Tässä oli paljon yviä ehdokkaita ja vähiten negatiivisia mielipiteitä herättänyt voitti. Pah. Se, joka sanoi, että "aina ei voi voittaa", oli kyllä väärässä. Kuka nyt muka haluaa hävitä? Tässä nyt tarkoitan sanoa, että pitää jatkossa taktikoida enemmän.

01.12.2013 02:52 #191 :: Jaragil
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret

Taktiikkoja kai tietysti nekin, että keskittyy ehdottomaan suosikkiinsa, eikä jakele pisteitään ihan fiiliksen mukaan, ja miinustaa pahinta kilpakumppania, mutta nämä nyt ovat enemmänkin terveen järjen tasolla.

Oikeastaan ainut varsinainen taktiikka, minkä itse näen, on se, että ei äänestä suosikkiaan, jos tämä on reilusti johdossa, koska se yllyttää näitä "reilun pelin" kannattajia tasoittamaan tilannetta.
Muokannut 01.12.2013 02:53 Jaragil

01.12.2013 10:46 #192 :: Knox Gargol
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret

Jaragil kirjoitti: Nyt on kyllä pakko kysyä, että mitä sinä näet, mitä minä en, koska minusta tämä on varsin taktiikaton peli. Sinulla ei ole käytännössä mitään mahdollisuutta vaikuttaa kansapelaajiin, koska kukaan ei ota näin kevytmielisessä pelissä palopuheita tosissaan. Voit tehdä vain yhtä ja samaa asiaa, joskin ajankohtaan voit tietysti vaikuttaa, eikä silläkään ole kuin harvoin vaikutusta.

Olen huomannut lähes sataprosenttisen tavan tuhota yksittäinen hahmo listalta. Pikemminkin noin seitsemänkymmentäviisiprosenttisen, mutta sen pitäisi teoriassa toimia. Laitan sen testiin tässä lähiaikoina. Ja, jos se oikeasti toimii, saatan kertoa sen jollekulle muullekin.

01.12.2013 12:35 #193 :: Jaragil
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret

Sen verran kova väite kyllä, että tätähän voimme kokeilla. Me kaksi äänestämme yleensä sen verran ristiin, että koetapa ensi kisassa pudottaa se tyyppi, jota meikäläinen lähtee plussaamaan. Eikä mitään mutinoita, että ei se toimi, jos ihmiset osaavat odottaa sitä, kun juuri tuossa ylhäällä esittelit tällaisen idean olemassaoloa.

01.12.2013 15:32 #194 :: Knox Gargol
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret

Jaragil kirjoitti: Hmm... suoralta kädeltä ainut mieleen tuleva keino olisi sopia viiden kuuden pelaajan äänestysblocki, joka tiputtaisi nopealla kertarykäisyllä jonkun, mutta tämä tuhoaisi koko pelin ajatuksen/hengen, enkä kyllä muutenkaan usko, että ihan tähän viittaisit.

Tietoisuus luultavasti hankaloittaa onnistumista, mutta periaateessa pitäisi silti toimia. Sillä, mitä minä äänestän, ei sinänsä ole väliä, miksi koko strategia onkin niin ovela. Pitäähän sitä teoria laitaa testaukseen ennemin tai myöhemmin.
Muokannut 01.12.2013 15:33 Knox Gargol

01.12.2013 15:52 #195 :: Jaragil
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret

Jumalkisasta taitaa tulla varsin monilukuinen, joten sanotaanko vaikka, että tyyppi ei saa selvitä yli puolenvälin? Ja että on jotenkin oltava perusteltavissa, että sinä sait sen pudotettua, koska muuten tämä menee ihan sattumankaupaksi.

01.12.2013 15:55 #196 :: Knox Gargol
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret

Jaragil kirjoitti: Alright, katsellaan sitten, mutta jonkinlaisen aikarajan tähän kyllä laitamme, koska jos "tuhoamisella" tarkoitetaan sitä, että hahmo ei voita kisaa, niin sinulla olisi keskimääräisessä kisassa 95 % mahdollisuus väittää onnistuneesi jo ihan vain veikkaamalla.

Jos kaikki menee putkeen, tyypin pitäisi olla viiden ensimmäisen putoajan joukossa. Puoliväli kuulostaa hyvältä deadlinelta. Ilmoita mulle oma suosikkisi ajoissa, jookos?

• Mab hahmo
  • Mab
    Baronetti

15.12.2013 11:03 #197 :: Mab
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret
Onnistuiko muuten valitun hahmon pudottaminen ajoissa? Ei mulle tarvitse kertoa pudottamistekniikan yksityiskohtia (paitsi jos haluaa), mutta olen utelias näin yleisellä tasolla. :smile:

• Jewel hahmo
  • Jewel

15.12.2013 13:26 #198 :: Jewel
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret
Totta kai strategioita voi olla (valmiiksi heikkojen hahmojen miinustaminen tulilinjalle, hahmon plussaaminen ärsyttävän voimakkaaksi tai sen välttäminen, huomiotta jättäminen), mutta mitä enemmän pelaajia on mukana, sitä vähemmän yhden juonittelu vaikuttaa.

• Mab hahmo
  • Mab
    Baronetti

15.12.2013 15:47 #199 :: Mab
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret
^ Tottakai nuo mainitsemasi strategiat on varmaan monillä käytössä, mutta tulin tosiaan uteliaaksi Knox Gargolin rouheasta väitteestä, että hänellä on jokin jippo, miten tuhota 75-100% varmuudella jokin yksittäinen hahmo. Mä kun en pikaisella fundeerauksella muuta keksi kuin sen, että pelaaja antaa systemaattisesti miinusta jollekulle niin kauan kunnes se alkaa olla selvästi muita heikompi, jolloin sitten muutkin pelaajat innostuvat ja käyvät hyeenalauman lailla raukan kimppuun. Mutta tää on ihan mutuilua, en edes ole jaksanut katsoa KG:n äänestyskäyttäytymistä viimeisimmässä kisassa :smile:Halusin nyt vain tietää, että osoittautuiko jumalkisa menestykseksi tässä suhteessa.

• Jewel hahmo
  • Jewel

15.12.2013 17:47 #200 :: Jewel
Satuta/paranna: Noidat & velhottaret
Niin no, systemaattisella miinustamisella voi saada hahmon putoamaan. Toisaalta esimerkiksi jumalakisan suosikkiani vainosi joka kierroksella muutamakin tyyppi, mutta siitä huolimatta se pärjäsi varsin mukavasti muistaakseni noin seitsemän parhaan joukkoon.

En siis usko, että tässä kisassa on aukotonta strategiaa pudottaa hahmoa, jos muut päättävät toisin. Toki oman inhokin pois pelaaminen saattaa onnistua, mutta mikä osa silloin on strategiaa ja mikä osa tuuria?