• Mab hahmo
  • Mab
    Baronetti

25.01.2014 11:06 #101 :: Mab
Arvaa mikä kirja!
En ole itse vielä kunnolla lukenut, mutta kirjakauppapläräyksen perusteella Meren katedraali voisi kelvata...

25.01.2014 13:22 #102 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Ei kumpikaan, eikä sijoitu Espanjaan.

Illaksi ehdin Lontooseen pikku hotelliini British Museumin takaiseen loputtomaan hotellimereen. Purin laukkuni ja menin alas ravintolaan nauttiakseni kamalaa paahtopaistia ja sen kanssa jotain hirveää muhennosta.

Illallisen jälkeen hämmensin murheissani kellertävää litkua ja ihmettelin, oliko puritaanisten vai metodististen uskonnollisten estojen surullista seurausta sekin, etteivät englantilaiset kykene keittämään kunnollista kahvia. Silloin raskas käsi laskeutui olkapäälleni. Kivipatsaan käsi.

25.01.2014 19:56 #103 :: haplotus
Arvaa mikä kirja!
En nyt mene vannomaan että olento olisi kiveä ollut, mutta veikkaan haettavaksi kirjaksi Golemia.

26.01.2014 01:18 #104 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Haplotus on ollut lähimpänä, mutta toistaiseksi ei tärpännyt. Vielä pätkä:

Edellisten päivien tapahtumat sulautuivat edessäni jonkinlaiseksi utukuvaksi, jossa singahteli sinne tänne käsitämättömiä kipunoita: Llanvyganin kartanon monivuosisatainen atmosfääri, Gwyneddin jaarlin vesihirviöt, ruusuristiläiset ja Cynthia... Cynthia, ajattelin, kuun jumalatar, uusi valloitukseni, ehkä joskus myös rakkauteni - runoilijat kutsuivat aikanaan Englannin Elisabetia sillä nimellä; Cynthia...

26.01.2014 09:33 #105 :: Jewel
Pendragonin legenda?

26.01.2014 09:46 #106 :: Dyn
Jewelillä oikein. :)

26.01.2014 22:42 #107 :: Jewel
Hahaa, kivaa!

En ole vielä lukenut kirjaa, mutta muistan, kuinka Dyn löysi sen joitakin vuosia sitten Kirjamessuilta lähes ilmaiseksi (about 3€), ja koska se vaikutti kiinnostavalta, minäkin riensin heti hankkimaan sellaisen kustantajan pöydältä. Aina kun näen sen kirjan, tulee mieleen Dyn. :smile:Tekstinäyte vaikutti tuohon kirjaan sopivalta, ja pikku googlaus Cynthian nimen avulla varmisti asian. Nyt mulle tuli tästä sen verran hyvä mieli, että otan Pendragonin legendan lukulistalle vielä tämän vuoden puolella! (Kai se ON hyvä?)

Laitan teille arvuutettavaa huomenna.

26.01.2014 22:45 #108 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
On se ihan hyvä, kannattaa lukea! :D

27.01.2014 22:27 #109 :: Jewel
Arvaa mikä kirja!
Anteeksi, joudutte kuitenkin odottamaan vihjettä huomiseen. Mutta lupaan teille varsin viehättävän kirjan! :smile:

28.01.2014 15:12 #110 :: Jewel
Tässä on ensimmäinen vihje:

Uusi noita oli hyvin kookas, mustat hiukset olivat nutturalla korkealla päälaella. Hänellä oli pitkät veripunaiset kynnet ja harteilla pentukoirannahkaviitta. Hänen sormensa ja ranteensa säkenöivät jalokiviä, mutta hänen kaulaansa kiedottu ketju ei, yllättävää kyllä, ollut helmistä tai timanteista vaan ihmisenhampaista.

28.01.2014 16:00 #111 :: Pisania
Arvaa mikä kirja!
Eva Ibbotsonin Voi noita noitia?

28.01.2014 16:03 #112 :: Formaldehyde
Arvaa mikä kirja!
Äh, olen pari minuuttia myöhässä, olisin ehdottanut samaa.

Kultti-ikoni Elviralla muuten on aito ihmisen hampaista tehty kaulakoru.

28.01.2014 16:05 #113 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Ehdotetaan nyt silti vielä Roald Dahlin Kuka pelkää noitia.

29.01.2014 11:57 #114 :: Jewel
Arvaa mikä kirja!
Olittepas te nopeita ja taitavia!

Vuoro menee siis Pisanialle.

29.01.2014 16:33 #115 :: Pisania
All right!

Hän antoi tuulen liehuttaa hiukset kasvoilleen, kun he laskeutuivat painuneita portaita, ja tarkkaili miestä. Pitkällä tukalla oli puolensa. Herra X oli pitkä ja laiha ja käveli niin, että pyöreä pää painui harteiden väliin ja näytti pienemmältä kuin olikaan - vaikka se saattoi tietysti johtua osaksi välimatkasta: herra X oli niin pitkä, että pää oli korkealla Y:n yläpuolella. Niin kuin oikein pitkä kilpikonna, Y ajatteli. Lasit lisäsivät kilpikonnamaisuutta. Kasvot olivat ystävällisen mitäänsanomattomat. Y päätti, että herra X oli mukava.

29.01.2014 17:35 #116 :: haplotus
Mutu-arvaus: Hautausmaan poika?

29.01.2014 18:24 #117 :: Kirjaneito
Diana Wynne Jones: Taikuuden taakka? Tuli yhtäkkiä sellainen tunne. :lol:

29.01.2014 18:30 #118 :: Pisania
Arvaa mikä kirja!
Varsin hyviä arvauksia mutta eivät osuneet oikeaan.

29.01.2014 21:13 #119 :: Pisania
Arvaa mikä kirja!
Pitää kohtapuoliin vetäytyä yöpuulle ja seuraavan kerran olen paikalla joskus huomenna iltapäivällä, joten tässä vähän katkelmantynkää.

Y hyppäsi hakemaan vanhan puisen laatikkonsa, jossa säilytti papereitaan, ja ryhtyi kuumeisesti mättämään niitä lattialle. Valokuva voisi olla laatikossa. Ja sieltä olisi pitänyt löytyä myös kansio, jossa oli viisi maalattua sotilasta ja lapsellisia vesivärimaalauksia muhkuraisista hirviöistä. Samoin kaksi muuta valokuvaa, joissa hän ja mummi siristelivät auringossa silmiään ja näyttivät noidilta.

29.01.2014 22:18 #120 :: Kirjaneito
Tarina vailla loppua?