Arvaa mikä kirja!

• Mab hahmo
  • Mab
19.02.2016 11:23 #1021 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Arvaa mikä kirja!
Alan jo pikkuhiljaa epäillä, ettei monikaan ehkä tunne tätä kirjaa. Mitäs te muka sitten luitte lapsina? :huh:

Tord nousi istumaan, silmät pyöreinä: - No mutta oletpas sinä olevinasi. Sinulla on suuret luulot itsestäsi.
- Se nyt vain on niin. Vahva ruumis ei hyödytä ketään, jos ei ole vahva pää; jos ei osaa ajatella. Etkö sinäkin usko niin?
- Minä en ole ikinä ajatellut sitä.
- Minä olen vikkelä käyttämään aivojani, Korppityttö jatkoi. Tiedän monta asiaa, joita muut eivät tiedä ennen kuin ovat eläneet pitkän elämän. Minä olen taitava.
Nyt pojan suupielissä nyki ja silmissä välkkyi kummasti: - Kautta Odinin, sinä olet rehellinen. Sinä et luikerra karkuun niin kuin niljakas käärme. Siitä minä pidän. Sitten poika nauroi. Hänen suunsa nauroi, hänen silmänsä nauroivat.

• Mab hahmo
  • Mab
20.02.2016 11:15 #1022 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Arvaa mikä kirja!
Nojoo, ehkä voin jo paljastaa, että kyseessä oli Torill Thorstad Haugerin Korppityttö ja antaa arvuutteluvuoron nopeimmalle :smile:

01.03.2016 23:30 #1023 : Jangsara
Vastaus käyttäjältä Jangsara aiheessa Arvaa mikä kirja!
Voi, mä olisin Korppitytön tiennyt jo tokasta vihjeestä! Lapsena luin sen ainakin miljoona kertaa, ja aikuisenakin olen sen pari kertaa lukaissut läpi. Harmi, että löysin ketjun vasta nyt :(

• Nebu hahmo
  • Nebu
    Upseeri
22.05.2016 14:41 #1024 : Nebu
Vastaus käyttäjältä Nebu aiheessa Arvaa mikä kirja!
Ajattelin vain tulla ja ravistella tätä viestiketjua, josko uutta kirjaa tulisi arvailtavaksi. Itse olisin toki voinut jotaikin tähän heittää, mutta kun ei satu olemaan yhtäkään opusta käsillä (seli seli)...

22.05.2016 14:43 #1025 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Arvaa mikä kirja!
Sopiiko jos laitan tähän ketjuun uuden kirja-arvoituksen?

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
27.05.2016 22:09 #1026 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Arvaa mikä kirja!

27.05.2016 22:40 #1027 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Arvaa mikä kirja!

Hiistu kirjoitti: Vastaus tulee nyt viiveellä, mutta KYLLÄ. Uuden vihjeen saa laittaa kuka vain haluaa ja ennättää.

"Koetin avata porttia, mutta raskas, ruostunut salpa ei liikahtanutkaan. Kirjainten leikki oli nyt lopussa, se oli yhtäkkiä tauonnut, oivaltanut vaivannäkönsä hyödyttömyyden. Astuin pari askelta taaksepäin, tallasin syvälle liejuun, mutta kirjaimet eivät enää ilmestyneet, ne olivat sammuneet. Pitkän aikaa seisoin ja odotin, mutta turhaan. Mutta sitten, kun olin jo väsynyt odottamiseen ja kahlannut kadun yli jalkakäytävälle takaisin, syttyi jokunen värikäs valokirjani eteeni asfaltin peileen. Minä luin:"

• Nebu hahmo
  • Nebu
    Upseeri
01.06.2016 14:40 #1028 : Nebu
Vastaus käyttäjältä Nebu aiheessa Arvaa mikä kirja!
Tästä vihjeestä ei vielä auennut, mutta jos uutta vihjettä tulee, niin yritetään uudestaan :smile:.

07.08.2017 20:37 #1029 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Arvaa mikä kirja!
Kokeillaas ravistella pölyjä tästäkin ketjusta;

Ensimmäinen vihje:

"A oli nähnyt Draculan, paljastus joka sai B:n silmäilemään häntä terävällä kunnioituksella. - Kerro siitä meille, hän sanoi.
A oli merkillinen. Hänellä oli siniset liinakankaiset lyhyet housut, jotka oli napitettu kiinni paitaa, hänen tukkansa oli pellavanvalkoinen ja törrötti kuin ankanuntuva, hän oli vuotta minua vanhempi, mutta minä olin häntä pitempi. Kun hän kertoi meille vanhaa tarinaa, hänen siniset silmänsä syttyivät ja sammuivat, hän naurahteli äkillisesti ja iloisesti, tavan takaa hän kiskoi otsallaan töröttävää hiustukkoa.

Kun A oli pannut Draculan matalaksi ja B sanoi, että se kuulosti paremmalta kuin kirjassa minä kysyin A:lta, missä hänen isänsä oli. - Sinä et ole kertonut isästäsi vielä mitään.
-Ei minulla ole isää.
-Onko hän kuollut?
-Ei...
-Jollei hän kerran ole kuollut, niin silloinhan sinulla on isä, vai mitä?"

07.08.2017 22:01 #1030 : Helmeilevä susi
Vastaus käyttäjältä Helmeilevä susi aiheessa Arvaa mikä kirja!
Ei auennut mikään noista. :)

Alea iacta est.
Dovie'andi se tovya sagain.

08.08.2017 11:18 #1031 : maahinen
Kuin surmaisi satakielen

08.08.2017 13:00 #1032 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Arvaa mikä kirja!
No maahinenhan sen heti täräytti oikein. Haluatko ottaa vuoron, vai jatkanko uudella?

08.08.2017 15:00 #1033 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Arvaa mikä kirja!
Lisää vaan! En ehtinyt mukaan tuohon ensimmäiseen, enkä olisi sitä tiennytkään, vaikka aika hiljattain luin Kuin surmaisi satakielen :sad: Paitaan kiinni napitetut housut kuulosti tutulta, mutten keksinyt mistä...

08.08.2017 19:33 #1034 : maahinen
Tässä tulee.

- Lyö sitten sinä löylyä, vieras, vuorostasi.
- Tulenko pehmittelemäänkin?
- Suorihan siinä omia sorkkiasi. Mitä minä taas pääsinkään puhumasta?
- Jotta osaa olla emäntä kiukkuinenkin.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
08.08.2017 20:37 #1035 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Arvaa mikä kirja!
Perkele. Siis se sarjakuva?

08.08.2017 21:13 #1036 : Wind
Seitsemän veljestä?

09.08.2017 10:28 #1037 : maahinen
Ei kumpikaan noista.

- Jos tekisin niinkuin tehtävä olisi, tuohon heittäisin heidän talonsa. Tuskin rannasta nousee, niin jo alkaa eikä lakkaa ennenkuin on haukkunut äänensä painuksiin ja vielä sittenkin kähäjää.
- Mistä se haukkuu?
- Vein muka suuresta suvusta heidän parhaansa... oli liian hyvä minulle.

10.08.2017 12:56 #1038 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Arvaa mikä kirja!
Miksi meninkään sinne? Miksi menin sinne näissä nokisissa, ryysyisissä vaatteissani enkä pukeutunut niinkuin muut, vaikka minulla olisi ollut juhlavaatteet niinkuin heilläkin? Ehkä se inhosikin vaatteitani eikä minua? Ehkä tulee vielä tänne? Jos se kuitenkin tulee? Sen täytyy tulla, ainakin lastansa katsomaan, vaikkei tulisikaan minua.

10.08.2017 15:04 #1039 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Arvaa mikä kirja!
Tätä en kyllä ole varmasti lukenut.

11.08.2017 16:25 #1040 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Arvaa mikä kirja!
- Montako heitä lienet tässäkin majassa makuuttanut?
- Ei ole tullut ristiä seinään vedetyksi.
- Millä heidät lumonnetkin, mutta aina heitä saat. Lentävät luoksesi kuin pyynpojat piiskulle.
- Laulussa naisen lumot. Ja yksi laulu ainoa naisen lumolaulu: ihanuudesta oman itsensä. Se aina tehoo. Sillä kun hurmasin, uuvutin, hervotonna viereeni vaipui. Sävel vanha, sanat uudet. Terveheksenne, toverit!

haplotus
Uusin jäsen: Ekoa