Arvaa mikä kirja!

16.03.2018 10:05 #1081

^Vaikean kirjan olit valinnut, en ole tuosta kuullutkaan. Ehkä minä jatkan, kun ei tässä näytä jonoa olevan. Luulen että tämä on helpohko.

He jatkoivat matkaa. Hän vahti koko ajan selustaansa peilin kautta. Kaduilla ei liikkunut muuta kuin lentävää tuhkaa. He ylittivät joen korkeaa betonisiltaa pitkin. Alhaalla satama. Pieniä huviveneitä harmaaseen veteen vajonneina. Noki sumensi alajuoksun korkeat savupiiput.

Katkelma on niin lyhyt, että laitan pian jatkoa. Katsotaan nyt jos joku vaikka arvaa jo tästä.

16.03.2018 13:46 #1082

Hän käveli metsän läpi sinne minne he olivat jättäneet kärryt. Ne makasivat yhä paikoillaan mutta tavarat oli ryöstetty. Se vähä mitä ei ollut viety lojui levällään lehtien seassa. Jokunen kirja ja pojan leluja. Hänen vanhat kenkänsä ja muutama vaatteenriepu. Hän nosti kärryt pystyyn ja pakkasi pojan tavarat niihin ja työnsi ne tielle.

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
16.03.2018 17:04 #1083

Cormac Mccarthy: Tie?

HourglassEyesin kirja oli kyllä vaikea, ei mitään aavistusta ollut eikä edes pikainen googlettaminen yhdessä vaiheessa auttanut, kun poikkeuksellisesti sitäkin koetin. Pitääpä tutustua, mielenkiintoiselta vaikutti.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

16.03.2018 20:14 #1084

Tatta-daa! Hyvä Iivari, oikein arvasit. Taisi olla vähän liiankin helppo... Ja vuoro siirtyy Iivarille.

10.11.2018 10:28 #1085

Koska Iivarista ei kuulunut ajallaan mitään, kaappaan arvuutteluvuoron!

Mutta kolmesataa vuotta sitten puut alkoivat sairastua. Me tarkkailimme niitä pelokkaasti ja hoidimme niitä huolellisesti, mutta silti ne tuottivat vähemmän siemenpalkoja ja pudottivat lehtiään väärään aikaan, ja jotkut niistä jopa kuolivat heti, vaikka niin ei tiedetty koskaan ennen tapahtuneen. Muististamme ei löytynyt syytä sellaiseen.

Viimeksi muokattu: 10.11.2018 12:04 : Ageha. Syy: Kirjoitusvirheet veks

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
10.11.2018 20:55 #1086

Kuulostaa tutulta. Pitäisi vain muistaa, mistä. Leena Krohnin Hotel Sapiens?

13.11.2018 00:17 #1087

Eip!

En voinut puhua siitä silloin ja siinä; se oli vielä minullekin liian outoa ja yksityistä. Mutta myöhemmin lähdimme pimeään rantaan kävelylle, ja lämmin yötuuli pörrötti hiuksiani, ja Atlantin valtameri esiintyi oikein edukseen - pieniä säyseitä aaltoja jalkojen ympärillä...

Minä otin krusifiksin kaulastani ja heitin sen mereen. Siinä se. Kaikki oli ohi. Ollutta ja mennyttä.

15.11.2018 17:40 #1088

Mitä sitten tapahtui, jotta te saitte srafin?

Me keksimme, kuinka pyöriä tehdään. Eräänä päivänä muuan nimeton olento löyi siemenpalon ja alkoi leikkiä, ja leikkiessään se naaras -

Naarasko?

Niin, naaras. Sitä ennen sillä ei ollut mitään nimeä. Se näki käärmeen kiemurtelevan siemenpalon reiän läpi, ja käärme sanoi -

Käärmekö siis puhui?

Ei! Ei! Se on vähän niin kuin. Tarinan mukaan käärme kysyi: Mitä sinä tiedät? Mitä sinä muistat? Mitä näet edessäsi? Ja olento sanoi: En mitään, en mitään, en mitään. Silloin käärme sanoi: Pistä jalkasi siemenpalon reikään, jossa minä äsken leikin, niin sinusta tulee viisas. Niinpä naaras pisti jalkansa siihen, missä käärme oli ollut. Ja öljy pääsi sen jalkaan ja sai sen näkemään kirkkaammin kuin ennen, ja kaikken ensimmäiseksi se näki srafin.

mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Viimeksi muokattu: 15.11.2018 17:41 : Ageha.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
15.11.2018 18:50 #1089

Olikos nämä siemenpalkonorsut siinä Pullmanin keskimmäisessä kirjassa? Salaperäinen veitsi? En muista, mitä oli keskimmäisessä ja mitä vikassa osassa.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 15.11.2018 18:50 : Rinja.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
15.11.2018 19:45 #1090

Minulla ovat loputkin muistihavainnot kadonneet, jos niitä edes oli. Ei arvausta. :roll:

15.11.2018 23:20 #1091

Rinja osui niin lähelle etten jaksa alkaa nipottaa, vuoro hänelle. :D Philip Pullmanin Universumien Tomu-trilogiastahan nämä olivat, mutta kolmannesta kirjasta eli Maagisesta kaukoputkesta. Siemenpalkonorsuthan ne siellä! Eka ja kolmas quote heistä, keskimmäinen siitä kohtauksesta kun Mary selittää Lyralle ja Willille miten luopui nunnana olosta.