Arvaa mikä kirja!

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
30.01.2014 15:50 #122 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Arvaa mikä kirja!
Sepä juuri. Vuoro Kuuralle :smile:

Don't mess with the neon love chicken.

31.01.2014 02:34 - 31.01.2014 02:35 #123 : Kuurankukka
Vastaus käyttäjältä Kuurankukka aiheessa Arvaa mikä kirja!
Ensin olin ihan että yhyy taas kirja jota en tiedä ja sit että eiku täähän onkin se. Jee! Seuraavaksi:

X kuunteli Y:tä ja minua hieman hämmentyneen oloisena ja sanoi sitten: - Mä en tiedä, mikä teitä vaivaa, mutta kyllä Z haluaa. Se etsii bändiä.
- Ei tällaista bändiä, Y oli varma. - Se haluaa jonkun vi-... vi-...
- Virallisemman? tarjosin. Ihailin kuitenkin Y:n sitkeyttä. Hän sentään yritti.
- En ole ihan varma, haluanko teidän bändiin enää itsekään, X sanoi, - mutta voin kysyä Z:lta. Katotaan sitten.
Hän poistui päätään pudistellen.
Tajusin, että oli korkea aika hankkia kitara. Bändistä saattaisi tullakin jotain.
- X siis lupasi tulla basistiksi, totesin Y:lle.
- Joo. Eikö se jo riittäiskin? Etkö sä voi laulaa samalla kun soitat kitaraa?
En ollut ajatellut niin pitkälle, mutta epäilin sitä.
- Jos Z tulisi bändiin, niin se voisi laulaa, huokasin.
Y naurahti.
- Tietenkään se ei tule. Se on niin...
- Mä ymmärsin jo. Mutta mä en voi laulaa, ettekä varmaan sinä ja X:kään. Meidän pitää laittaa ilmoitustaululle lappu. Pidetään koelaulutilaisuus. Kaikkihan nykyään haluaa laulajiksi.

(Nimet muutettu!)
Viimeksi muokattu: 31.01.2014 02:35 Kuurankukka.

31.01.2014 06:32 #124 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Arvaa mikä kirja!
Sari Peltoniemi, Kuulen kutsun metsänpeittoon?

31.01.2014 13:01 #125 : Kuurankukka
Oikein!

31.01.2014 13:57 - 31.01.2014 13:59 #126 : The Big Bad Wolf
Oi, jes! Kerrankin minä. :cool:

X pyyhkäisi hienoa suolapärskeiden utua kasvoiltaan. Utua. Senkin hän oli unohtanut. Miten saarelainen saattoi unohtaa udun? Y saisi vastata siitäkin. Se oli varmasti muutaman timantin arvoista, jos onni vain potkaisisi X:ää ja hän pystyisi vielä jollakin merkillisellä konstilla hankkiutumaan pois tältä kirotulta saarelta.

Taivaalla räjähti jälleen pallo, ja pamahdusta seurasi kymmenkunta toisiinsa kietoutunutta tulipunaisten ja kullankeltaisten kipinöiden nauhaa. Paikka Z:n värit. Melkoista hupia katselijoille. Kipinät leijuivat kuuroina alas vedestä heijastuen, ja jotkut sammuivat vasta aaltojen lyödessä niiden yli. Kuin lapsi olisi sulkenut tähden käteensä.

Pari kipinää uskalsi pudota muurille kärventämään arvokkaita silkkipukuja. Mikä murhenäytelmä.

Toivottavasti sellainen sopiva vihje, ei liian helppo, mutta tunnistettavissa.
Viimeksi muokattu: 31.01.2014 13:59 The Big Bad Wolf. Syy: Jos nyt edes tuon vihjeen onnistuisin oikein kirjoittamaan...

01.02.2014 11:07 #127 : The Big Bad Wolf
Noh noh. Eloa. :wink:

X mietti merirosvopukuista apinaa, joka oli tuonut hänet saarelle. Y ei nostaisi sormuksin koristeltua sormeaan auttaakseen X:ää.

"Mitä minä voin tehdä?"

"Tee kovasti töitä", F vastasi. "Äläkä luota yhteenkään ihmiseen tai eläimeen. Älä eteenkään lampaaseen."

Ennen kuin F ehti selventää merkillistä varoitustaan, oven raskas salpa liukui läpi renkaiden lähes musikaalisesti kirskuen.

"Korkea C", F sanoi haaveissaan. "Joka aamu. Upeaa."

• Vanamo hahmo
  • Vanamo
01.02.2014 11:43 #128 : Vanamo
Vastaus käyttäjältä Vanamo aiheessa Arvaa mikä kirja!
Ei mitään aavistusta kirjasta. Kokeilin hakea Helmetistä fantasiaa (ennakko-oletus) merirosvoilla tai saarilla. Tulokset olivat varsin laihoja ja parasta mitä löysin oli R. A. & Gene Salvatoren Varjonaamio. :cheesy:

01.02.2014 11:53 - 01.02.2014 12:01 #129 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Arvaa mikä kirja!
Eips. :wink: En ole tuota kirjaa lukenut, joten en osaa sanoa onko kaukana vai lähellä...
Viimeksi muokattu: 01.02.2014 12:01 Iivari. Syy: Poistin tuplan tuosta alta

01.02.2014 13:30 #130 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Arvaa mikä kirja!
Eipä ole kyllä mitään tietoa. Saari ja merirosvot eivät soita mitään kelloja vaikka minulla hiukan kumma tunne onkin. En keksi edes mitään hyvää arvausta. :lol:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

01.02.2014 13:38 #131 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Arvaa mikä kirja!
Oho, ei kai tästä tullut liian vaikeaa? :wink:

01.02.2014 14:34 #132 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Arvaa mikä kirja!
Jack Sparrow -kirjasarjan Myrsky nousee?

01.02.2014 14:39 #133 : The Big Bad Wolf
Nej. :wink:

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
01.02.2014 21:15 #134 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Arvaa mikä kirja!
Mahtaisko olla Vampiraatit? Sarjan eka osa ehkäpä.

Don't mess with the neon love chicken.

01.02.2014 21:24 #135 : Kitten
Eoin Colferin Siipimies?

02.02.2014 11:50 #136 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Arvaa mikä kirja!
Siipimies on oikein! :cheesy: Vuoro Kittenille.

(Sinänsä huvittavaa, kun kirjassa ei oikein merirosvoilla. Lennetään enemmän kuin purjehditaan. Saari on joo oleellinen osa. Näitä tulkintoja oli kiva lukea. :wink: )

04.02.2014 15:21 #137 : Kitten
Vastaus käyttäjältä Kitten aiheessa Arvaa mikä kirja!
Siipimies oli muutama vuosi sitten yksi lempikirjoistani, ja olin täysin rakastunut Conoriin :D

1. Äidillä oli kyky melkein haistaa, missä parhaat telogel-pensaat kasvoivat. He nousivat hevosten selästä ja sitoivat niiden etujalat yhteen, etteivät ne pääsisi liian kauas. Marjat eivät olleet vielä kypsiä, mutta he ryhtyivät kuorimaan nuorimpien versojen kaarnaa, sillä äidin kertoman mukaan kaarnasta saattoi hauduttaa kipuja lieventävää juomaa.

04.02.2014 16:41 #138 : Rinja
Anaché?

04.02.2014 17:27 #139 : Kitten
Siinä ei pitkään mennytkään :smile: Vuoro siis Rinjalle

04.02.2014 22:23 #140 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Arvaa mikä kirja!
Luin Anachén joululomalla (itse asiassa siitä pitäisi saada arvostelu aikaiseksi, kröhöm) ja tunnistin heti tuon pätkän. Muistan jopa sen, missä kohtaa juonta se suunnilleen tulee :smile: Sinulla oli huono tuuri tällä kertaa.

Seuraava kehiin.

Heinäkuun neljännestä aina neljänteentoista päivään asti en tehnyt juuri muuta kuin kävelin ulkona ase kädessä; en ollut koskaan liikkeellä pitkään yhdellä kertaa, vaan etenin vähä vähältä kuin ainakin ihminen, joka kokoaa voimia sairauden jälkeen - ja todella heikkoon kuntoon olin sairauteni aikana mennytkin. Lääkitykseni oli kokonaan uusi keksintö, jota kukaties ei koskaan ollut vielä kokeiltu horkkataudin parantamiseen, mutta en kyllä kokemukseni perusteella voi sitä kenellekään suositellakaan, sillä vaikka se itse taudin veikin, oli sillä myös heikentävät haittavaikutuksensa: kärsin jonkin aikaa sen jälkeen toistuvista hermostollisista kouristuksista.

haplotus, Salka, Wanda
Uusin jäsen: Sari Kalliokangas