Arvaa mikä kirja!

20.01.2014 23:04 #61

Keltainen ja kultainen tuntuu olevan merkityksellisessä roolissa, mutta ei kyllä vieläkään hajuakaan...

Pekka Kejonen

Dyn vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
20.01.2014 23:05 #62

Joo, ihan vieras on.

20.01.2014 23:11 #63

Dyn & Iivari: Ei tää oikeasti ole ihan vieras, mutta katsotaan jos joku keksisi jotain ennen kuin annan lisää vinkkejä. :wink:

21.01.2014 11:12 #64

Neljäs vihje:

Sillä on mahtava puolustus. Pääsen kyllä tuntumaan, mutta en millään läpi siitä parinsadan metrin syvyisestä kentästä joka sitä ympäröi. Huomaan kulkeneeni kehää, vaikka olen ihan varma että olen mennyt luotisuoraan. En pääse sisään, ja se mikä siellä sisäpuolella on ei myöskään pääse ulos.

21.01.2014 11:20 #65

Robert Holdstockin Alkumetsä?

21.01.2014 11:26 #66

Oikein, vuoro Iivarille!

Ajattelin, että kirja on niin monille tuttu, että pitää lähteä epämääräisistä vihjeistä liikkeelle. Ensimmäisessä vihjeessä esiteltiin muinaisten aikojen hahmo, toisessa mainitaan metsä, kolmannessa on mukana jotain selkeästi nykyaikaisempaa ja viimeisessä sitten yksi olennainen haaste.

Dyn vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
21.01.2014 14:42 #67

Täh, mitäh siis suorastaan. Mun yks lempparikirjoja teini-iästä, mutten muistanut, että sitä olisi kerrottu ensimmäisessä persoonassa. No, ehkä ne jatko-osat ovat jääneet paremmin mieleen, kun tuntuvat nyt äkkiseltään muistikuvissa dominoivan.

21.01.2014 17:38 #68

Uusintaluvun paikka siis? ;)

Kirja on minullekin yksi teiniaikojen suosikkeja, mutta nyt aikuisena ei valitettavasti ollut enää alkuunkaan niin vaikuttava. :sad:

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
21.01.2014 17:42 #69

Täh ja mitäh myös minultakin :huh:

Tuollahan se möllöttäisi hyllyssä, mutta uskaltaako siihen enää tarttua, jos kerta on vaarana vaikuttavuuden väheneminen... :sad:

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
21.01.2014 18:04 #70

Urgh, minä mietin Alkumetsää jo kahden vihjeen jälkeen, mutta jotenkin olin vain varma että ei se ole se. Kolmas eli lentokonevihje jo viimeistään vei ajatukseni aivan muualle. Kyllähän siinä kirjassa kuitenkin näin jälkikäteen muistellen taisi jotain tuollaista olla.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

21.01.2014 19:05 #71

En minäkään tosiaan muistanut minkään vihjeen kohdalla, vaan vasta neljänen vihjeen jälkeen kasautuva tieto sai ajattelemaan, että voisi olla. Pitäisi oikeasti lukea uudelleen, vuosikymmen jo siitäkin taitaa olla. Seuraava arvuuteltava kirja on sitten tässä:

"Syyskuu
Tiistai
Tehdään ensi alkuun yksi asia selväksi: tämä kirja on JULKAISU, ei päiväkirja, vaikka kannessa niin lukee. Kun äiti lähti ostamaan mulle muistikirjaa, mä käskin sitä ottamaan NIMENOMAAN sellaisen, jossa ei lue "päiväkirja".

Tosi mahtavaa. Puuttuu vain, että joku tollo näkee tämän kirja mulla ja ymmärtää väärin."

21.01.2014 19:08 #72

Olisiko Neropatin päiväkirja?

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

21.01.2014 19:20 #73

Uskalsin ottaa lainauksen suoraan kirjan alusta, kun teoksen pääkohderyhmä, joka on jotain 10-14 -vuotiaat pojat, ei ole täällä mitenkään järkyn isosti edustettuna. Ois pitänyt muistaa, että risinglaiset lukevat laajasti kaikkea, kuten sivistyneistön kuuluukin.

Eli vuoro on sinun Kitten!

23.01.2014 14:44 #74

Ensimmäinen vihje :D

"Huomasin, että sir **n viitta oli nuhruinen ja saappaisiin oli tarttunut pölyä ja mutaa. Hänen rengaspaitansa oli kulunut, ja siellä täällä pilkotti ruostetta. Vyöllä roikkuvan miekan kiiltävä kahva kuitenkin kimalteli auringossa.
"Anteeksi, mutta näytät hieman nuorelta munkiksi" Hän sanoi.

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
23.01.2014 15:08 #75

Hmm. Tuli mieleen C.J.Sansomin Luostarin varjot...?

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
23.01.2014 18:02 #76

Weis & Hickman: Laskevan auringon lohikäärmeet? On munkki ja on ritari, muistaakseni.

23.01.2014 18:43 #77

Kumpikaan ei vielä oikein, vaikka oli hyvät arvaukset (:

2. Ajattelin myös, että tämä oli typerä tapa kuolla - puolustaessani miestä, joka olisi tappanut minut häikäilemättä, jos tilanne olisi ollut toinen. Muistin sir **n ja oppitunnit kunniasta, nöyryydestä ja voitokkaan soturin osoittamasta myötätunnosta. Juuri ennen kuolemaani toivoin, että hän olisi minusta ylpeä.

Tästäkin tuli näköjään aika vaikea vihje, mutta ehkä joku keksii silti :D

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
23.01.2014 19:00 #78

Minulla on sellainen tutina, että olisin lukenut tämän, mutten vaan saa ajatuksesta kiinni. Arvataan Michael Spradlinin Graalin vartijaa, vaikka meneekin spefistä historian puolelle. Ritareita ainakin on. :lol:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
23.01.2014 19:02 #79

^ No just, olin arvaamassa samaa. :wink:

23.01.2014 19:04 #80

Oikein oli, vuoro siis Kirjaneidolle :)

Uusin jäsen: Aada