Arvaa mikä kirja!

04.02.2015 21:11 #701

Tule, rakkaani, lähtekäämme maalle, kyliin yöpykäämme. Käykäämme varhain viinitarhoihin katsomaan, joko viiniköynnös versoo ja ummut aukeavat, joko kukkivat granaattipuut. Siellä annan sinulle rakkauteni.

04.02.2015 21:22 #702

Korkea Veisuu, Vanha Testamentti,Raamattu. Vuoden -33 käännös.

04.02.2015 21:53 #703

Täsmällisen oikea vastaus

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
04.02.2015 22:06 #704

Joku teistä, jotka olette arvanneet oikean kirjan: Teillä olisi mahdollisuus vastata Totuus ja tehtävä -ketjun tehtävään. (Siis jos suostutte paljastamaan myös Totuuden. :wink:)

04.02.2015 22:18 #705

Jumalat, oi jumalani! Kuinka surullinen onkaan maa iltahämärissä! Miten salaperäisinä leijuvat sumut soitten yllä! Ken on harhaillut niissä sumuissa, ken on paljon kärsinyt ennen kuolemaansa, ken on lentänyt kerran yli tämän maan kantaen liian raskasta taakkaa, hän sen tietää. Uupunut sen tietää. Ja surutta hän jättää maan sumut, sen suot ja joet, hän antautuu kevein sydämin kuoleman käsiin tietäen, että vain se tuo rauhan.

05.02.2015 20:07 #706

Bulgakov Saatana saapuu Moskovaan

06.02.2015 18:51 #707

Oikein :smile:

06.02.2015 20:40 #708

Eräänä viileänä noenpaisteisena, saastekajoisena, auringonsakkaisena, pilviryöppyisenä ja valomyrskyisenä Lontoon aamuna hän tervehti rakastettavasti alivaltiosihteeriä ja apulaissihteeriä, jotka hänen henkilökohtainen avustajansa oli opastanut sisään. Hän sytytti valot trooppisten kalojen akvaarioonsa, tilasi haaleaa kahvia koko seurueelle ja huvitti heitä armollisesti viisi minuuttia juttelemalla niitä näitä.

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
06.02.2015 21:14 #709

Ei kyllä ole, mutta pakko arvata silti. Harry Potter ja Puoliverinen prinssi? Tulee jännästi sama fiilis kuin kirjan ekasta luvusta, mutta kirjat monta kertaa lukeneena, tiedän, ettei siinä tällaista sanota. :tongue: En kuitenkaan parempaakaan keksi.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

Kultasuu
Kultasuu vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
07.02.2015 00:04 #710

Aldous Huxley - Uusi uljas maailma

07.02.2015 11:12 #711

Ei ole kumpikaan.

"Meitin on soatava teä vähä veikko kotio ennen yötä ennen kun kaekki näkee sen moalitaulupeän. Sekopäenen heä on, se on varma se."
"Mutta päiväsaikaan meidät nähdään takuulla. Niinhän sinä olet opettanut kaiken aikaa. Meidän on odotettava pimeää.

08.02.2015 11:15 #712

"...Oletetaan nyt vaikka että se sattuisi yhdistämään vaikka kissat ja eau de golognen. Silloin se voisi kohdella jotakin elotonta kohdetta, vaikkapa pahvilaatikkoa kissana jos siinä vain tuntuu eau de golognen tuoksu. Tai päinvastoin, se saattaa nähdä jonkin objektin ja toimia niin kuin se olisi vain sen omasta päästä syntynyt ajatus - en osaa selittää tarkemmin mutta tämä on se perusasetelma."

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
08.02.2015 11:54 #713

Parfyymi?

Dyn vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
08.02.2015 15:26 #714

Arvataan nyt vaikka Harrisonin Valo.

Vehka
Poimuvelho
Vehka vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
08.02.2015 16:23 #715

Joku Alivaltiosihteeri-kirjoista? :tongue: Niitä on se seitsemän miljoonaa. Vaikka vissiin pitäisi silti arvata yksi kerrallaan, joten arvataan vaikka että Virallisuus kannattaa aina: Jos silmälasit osaisivat puhua 2012-2013.

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

09.02.2015 10:02 #716

En voi sanoa, että olisitte jäljillä. Luulen kyllä Rowlingin lukeneen tämän.

"Viisikymmentä TA:ta?"
"Viisikymmentä tappavaa annosta. Sanotaan, että sinä - tai kuka tahansa - haluaa markkinoida uuden huulipunan tai ruoan lisäaineen tai jotain vastaavaa. Silloin meidän on pakkosyötettävä sitä roppakaupalla koe-eläinryhmälle kunnes olemme varmoja siitä mikä annostus tappaa niistä puolet neljäntoista päivän sisällä."
"Mitä varten? Tarkoitan että entäs jos se aine ei olekaan myrkyllistä?"
"Ei sillä väliä. Pakkosyöttöä on silti jatkettava kunnes viisikymmentä prosenttia on kuollut. Ne saattavat kuolla sisäisiin repeämiin - osmoottisten tai happovaivojen ansiosta - tai ties mistä syistä. Ikävystyttävää, mutta sitä vartenhan me siellä olemme..."

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
09.02.2015 12:11 #717

Vuonna 1984..?

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

10.02.2015 11:02 #718

Ei sekään.

Meillä oli aina oikein mukavaa enkä minä ymmärrä miten isäntä olisi tullut toimeen, jollen minä olisi kantanut paperia yläkertaan aamuin ja hakenut hänen heittämiään keppejä ja haukkunut kun joku oli ovella ja ajanut kissoja matkoihinsa. Ja vaikka minä sen itse sanonkin, niin minä en ollut semmoinen kuin se naapurin kurja piski, joka kaaputti puutarhan ylösalaisin, söi liikaa eikä tullut kun kutsuttiin eikä totellut kun käskettiin.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
10.02.2015 21:45 #719

Koirien perusteella arvaus: Adamsin Ruttokoirat?

10.02.2015 21:54 #720

Arvelinkin, että ajattelevista koirista alkaa raksuttaa. Hiistulla siis oikein

Uusin jäsen: Antero Stenhammar