Arvaa mikä kirja!

04.02.2015 21:11 #701 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Arvaa mikä kirja!
Tule, rakkaani, lähtekäämme maalle, kyliin yöpykäämme. Käykäämme varhain viinitarhoihin katsomaan, joko viiniköynnös versoo ja ummut aukeavat, joko kukkivat granaattipuut. Siellä annan sinulle rakkauteni.

04.02.2015 21:22 #702 : Ririskainen
Vastaus käyttäjältä Ririskainen aiheessa Arvaa mikä kirja!
Korkea Veisuu, Vanha Testamentti,Raamattu. Vuoden -33 käännös.

04.02.2015 21:53 #703 : maahinen
Täsmällisen oikea vastaus

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
04.02.2015 22:06 #704 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Arvaa mikä kirja!
Joku teistä, jotka olette arvanneet oikean kirjan: Teillä olisi mahdollisuus vastata Totuus ja tehtävä -ketjun tehtävään. (Siis jos suostutte paljastamaan myös Totuuden. :wink:)

04.02.2015 22:18 #705 : Ririskainen
Vastaus käyttäjältä Ririskainen aiheessa Arvaa mikä kirja!
Jumalat, oi jumalani! Kuinka surullinen onkaan maa iltahämärissä! Miten salaperäisinä leijuvat sumut soitten yllä! Ken on harhaillut niissä sumuissa, ken on paljon kärsinyt ennen kuolemaansa, ken on lentänyt kerran yli tämän maan kantaen liian raskasta taakkaa, hän sen tietää. Uupunut sen tietää. Ja surutta hän jättää maan sumut, sen suot ja joet, hän antautuu kevein sydämin kuoleman käsiin tietäen, että vain se tuo rauhan.

05.02.2015 20:07 #706 : maahinen
Bulgakov Saatana saapuu Moskovaan

06.02.2015 18:51 #707 : Ririskainen
Oikein :smile:

06.02.2015 20:40 #708 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Arvaa mikä kirja!
Eräänä viileänä noenpaisteisena, saastekajoisena, auringonsakkaisena, pilviryöppyisenä ja valomyrskyisenä Lontoon aamuna hän tervehti rakastettavasti alivaltiosihteeriä ja apulaissihteeriä, jotka hänen henkilökohtainen avustajansa oli opastanut sisään. Hän sytytti valot trooppisten kalojen akvaarioonsa, tilasi haaleaa kahvia koko seurueelle ja huvitti heitä armollisesti viisi minuuttia juttelemalla niitä näitä.

06.02.2015 21:14 #709 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Arvaa mikä kirja!
Ei kyllä ole, mutta pakko arvata silti. Harry Potter ja Puoliverinen prinssi? Tulee jännästi sama fiilis kuin kirjan ekasta luvusta, mutta kirjat monta kertaa lukeneena, tiedän, ettei siinä tällaista sanota. :tongue: En kuitenkaan parempaakaan keksi.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

07.02.2015 00:04 #710 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Arvaa mikä kirja!
Aldous Huxley - Uusi uljas maailma

07.02.2015 11:12 #711 : maahinen
Ei ole kumpikaan.

"Meitin on soatava teä vähä veikko kotio ennen yötä ennen kun kaekki näkee sen moalitaulupeän. Sekopäenen heä on, se on varma se."
"Mutta päiväsaikaan meidät nähdään takuulla. Niinhän sinä olet opettanut kaiken aikaa. Meidän on odotettava pimeää.

08.02.2015 11:15 #712 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Arvaa mikä kirja!
"...Oletetaan nyt vaikka että se sattuisi yhdistämään vaikka kissat ja eau de golognen. Silloin se voisi kohdella jotakin elotonta kohdetta, vaikkapa pahvilaatikkoa kissana jos siinä vain tuntuu eau de golognen tuoksu. Tai päinvastoin, se saattaa nähdä jonkin objektin ja toimia niin kuin se olisi vain sen omasta päästä syntynyt ajatus - en osaa selittää tarkemmin mutta tämä on se perusasetelma."

08.02.2015 11:54 #713 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Arvaa mikä kirja!
Parfyymi?

08.02.2015 15:26 #714 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Arvaa mikä kirja!
Arvataan nyt vaikka Harrisonin Valo.

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho
08.02.2015 16:23 #715 : Vehka
Vastaus käyttäjältä Vehka aiheessa Arvaa mikä kirja!
Joku Alivaltiosihteeri-kirjoista? :tongue: Niitä on se seitsemän miljoonaa. Vaikka vissiin pitäisi silti arvata yksi kerrallaan, joten arvataan vaikka että Virallisuus kannattaa aina: Jos silmälasit osaisivat puhua 2012-2013.

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

09.02.2015 10:02 #716 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Arvaa mikä kirja!
En voi sanoa, että olisitte jäljillä. Luulen kyllä Rowlingin lukeneen tämän.

"Viisikymmentä TA:ta?"
"Viisikymmentä tappavaa annosta. Sanotaan, että sinä - tai kuka tahansa - haluaa markkinoida uuden huulipunan tai ruoan lisäaineen tai jotain vastaavaa. Silloin meidän on pakkosyötettävä sitä roppakaupalla koe-eläinryhmälle kunnes olemme varmoja siitä mikä annostus tappaa niistä puolet neljäntoista päivän sisällä."
"Mitä varten? Tarkoitan että entäs jos se aine ei olekaan myrkyllistä?"
"Ei sillä väliä. Pakkosyöttöä on silti jatkettava kunnes viisikymmentä prosenttia on kuollut. Ne saattavat kuolla sisäisiin repeämiin - osmoottisten tai happovaivojen ansiosta - tai ties mistä syistä. Ikävystyttävää, mutta sitä vartenhan me siellä olemme..."

• Ageha hahmo
  • Ageha
09.02.2015 12:11 #717 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Arvaa mikä kirja!
Vuonna 1984..?

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

10.02.2015 11:02 #718 : maahinen
Ei sekään.

Meillä oli aina oikein mukavaa enkä minä ymmärrä miten isäntä olisi tullut toimeen, jollen minä olisi kantanut paperia yläkertaan aamuin ja hakenut hänen heittämiään keppejä ja haukkunut kun joku oli ovella ja ajanut kissoja matkoihinsa. Ja vaikka minä sen itse sanonkin, niin minä en ollut semmoinen kuin se naapurin kurja piski, joka kaaputti puutarhan ylösalaisin, söi liikaa eikä tullut kun kutsuttiin eikä totellut kun käskettiin.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
10.02.2015 21:45 #719 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Arvaa mikä kirja!
Koirien perusteella arvaus: Adamsin Ruttokoirat?

10.02.2015 21:54 #720 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Arvaa mikä kirja!
Arvelinkin, että ajattelevista koirista alkaa raksuttaa. Hiistulla siis oikein

Uusin jäsen: M