Arvaa mikä kirja!

28.02.2015 21:08 #781 : Adaera
Vastaus käyttäjältä Adaera aiheessa Arvaa mikä kirja!
Muutaman minuutin kuluttua katsojat alkoivat muuttua levottomisksi, ja matala supina aaltoili pitkin väkijoukkoa kuin meren vaimea kohina. Mutta yhtäkkiä nousi tuulenpuuska, joka ulvoi silmänräpäyksen latvuksissa ja katosi samantien, aivan kuin joku olisi avannut ja nopeasti sulkenut jättiläismäisen oven myrskyisenä päivänä. Sitä seuranneeeseen hiljaisuuteen astui parisenkymmentä oudon näköistä hahmoa.

01.03.2015 22:47 #782 : Adaera
Vastaus käyttäjältä Adaera aiheessa Arvaa mikä kirja!
Pakolaiskaravaani liikkui niin hitaasti, että oli jo varhainen iltapäivä kun se viimein saapui metsänlaitaan, ja vaikka aurinko yhä viipyi läntisessä taivaanrannassa, yö oli jo hiipinyt puiden latvusten alle. Ihmisjoukko seisoi vaitonaisena kahden puujättiläisen edessä - toinen tammi, toinen pyökki - joiden oksat ulottuivat tien yli ja muodostivat luonnonkaariholvin toiseen maailmaan.

02.03.2015 10:53 #783 : Ageha
Toinen tuuli?

02.03.2015 21:45 #784 : Adaera
Vastaus käyttäjältä Adaera aiheessa Arvaa mikä kirja!
Ei ole. Kai sitä pitää pistää vähän jotain paljastavampaa.

X osasi olla viehättävä silloin kun unohti olla prinsessa. Mutta viime aikoina sitä oli sattunut vain harvoin, ja Y mietti mikä tyttöä mahtoi niin askarruttaa. Hän uskoi ehkä tietävänsä, mutta ei voinut olla varma. Ja miten sitä kysyttiin kruununperijältä, pelkäsikö tämä joutuvansa hallitsemaan maata ennen kuin oli valmis ja että tämän isä kuolisi ennen kuin tytär olisi ehtinyt hankkia kunnollista elämänkokemusta? Z oli vahva mies, mutta (paikan) historia oli väkivaltainen ja Y oli asiaa tutkittuaan saanut selville, että kahdeksasta edellisestä kuninkaasta vain kaksi oli kuollut vuoteessaan ja vain yksi oli hallinnut yli kaksikymmentä vuotta - ja se yksi oli Z itse!

02.03.2015 22:56 #785 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Arvaa mikä kirja!
Arvataan vaikka Wreden Lohikäärmeen prinsessa.

03.03.2015 00:24 #786 : Adaera
Vastaus käyttäjältä Adaera aiheessa Arvaa mikä kirja!
Ei ole. Tosin peräti meinasin arvuuttaa sitä, muttä päädyinkin toiseen kirjaan.

• Mab hahmo
  • Mab
03.03.2015 08:34 #787 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Arvaa mikä kirja!
Hieman tutulta vaikuttaa tuo viimeisin lainaus, mutta ei varsinaisesti nyt mikään kuitenkaan soita takuuvarmasti kelloja... Gaimanin Tähtisumua?

03.03.2015 11:12 #788 : Adaera
Vastaus käyttäjältä Adaera aiheessa Arvaa mikä kirja!
Ei ole sekään. Tänään uutta vihjettä.

• haplotus hahmo
  • haplotus
03.03.2015 18:08 #789 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Arvaa mikä kirja!
Heitänpä vielä arvauksen ennen seuraavaa vinkkiä. Kesäpuu?

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

03.03.2015 19:26 - 03.03.2015 19:27 #790 : Adaera
Ei sekään.

X seisoi linnan rintavarustuksilla katsellen vihollisen asemiin. Oli selvää että imperiumille oli tulossa lisävoimia, ja Y:n valkoiset ihmissudet olivat raportoineet joukkojen liikkeistä Suurella tiellä etelässä. Eniten X:ää kuitenkin huolestutti se, että muilta ihmissusivakoojilta ei enää tullut tietoja. Vielä muutama viikko sitten oli saatu päivittäin raportteja imperiumin joukkojensiirroista ja muusta. Nyt saatiin vain hiljaisuutta, ja X alkoi väkisin miettiä pitivätkö huhut liittolaisten petollisuudeta sittenkin paikkansa. Olivatko vampyyrimajesteetit ja Ihmissusien kuniningas Z sittenkin valehdelleet vannoesaan auttavansa häntä W:tä vastaan?
Viimeksi muokattu: 03.03.2015 19:27 Adaera.

03.03.2015 19:56 #791 : Rinja
Jäämaan huuto.

03.03.2015 21:33 #792 : Adaera
Vastaus käyttäjältä Adaera aiheessa Arvaa mikä kirja!
Tulihan se sieltä. Aika paljastaviin vihjeisiin kyllä jouduttiin menemään. Olisin kyllä jo huolestunut jos kukaan ei tuosta olisi arvannut.

03.03.2015 22:02 #793 : Rinja
Vihje nro 1:

Kuivalla hiekkapihalla alkeellisen tallin vieressä oli pieni lauma vuohia. En ollut uskoa silmiäni.

"Miten voi olla..." kuiskasin.

Olin luullut vuohien kadonneen maan päältä kokonaan silloin kun hevoset, lehmät, kauriit ja peurat oli kaikki syöty sukupuuttoon.

"Ne lähetettiin X:lle [paikasta]", Y selitti. Ymmärsin, että nyt pääsin osalliseksi tärkeästä, salaisesta tiedosta. "Tiesitkö sä, että yksi [paikan] tärkeimmistä ministereistä on meidän puolella. Se on [nimitys]. Tätä ei tiedä kaikki, etkä sä saa kertoa."

"Hyvä on", sanoin.

Ehkä Z ja Y kumpikin saattoivat uskoa sen minusta hyvin helposti; ei minulla ollut kenelle kertoa. Ja vaikka kertoisinkin jollekulle tästä loikanneesta ministeristä, tuskin minua uskoisi kukaan.

03.03.2015 22:16 #794 : Adaera
Vastaus käyttäjältä Adaera aiheessa Arvaa mikä kirja!
Miksi minulle tulee mieleen Pikku prinssi?

03.03.2015 22:17 #795 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Arvaa mikä kirja!
Niin muuten tuosta tulee minullekin :D Mutta ei, ei ole järin lähellä Pikku prinssiä tämä.

03.03.2015 22:24 #796 : Adaera
Vastaus käyttäjältä Adaera aiheessa Arvaa mikä kirja!
Hyvä, etten ole ainoa. En kyllä siis uskonut, että olisi.:D

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
03.03.2015 23:26 - 03.03.2015 23:33 #797 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Arvaa mikä kirja!
Barry Trotter?

Edit: sarjassahan on useampia osia, mutta veikkaan ekaa.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice
Viimeksi muokattu: 03.03.2015 23:33 Puolikuu.

05.03.2015 20:57 #798 : Ageha
Nokkosvallankumous?

05.03.2015 21:26 #799 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Arvaa mikä kirja!
Agehalla oikein! Hienoa, kun tarpeeksi kauan odotti niin ei tarvinnut uutta vihjettä alkaa kaivella :tongue:

05.03.2015 21:46 #800 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Arvaa mikä kirja!
Heh, heti kun luin tuon tajusin että mikä ja olin ihan että OI TOIVOTTAVASTI KUKAAN EI OLE EHTINYT VIELÄ ARVATA OIKEIN. Ei ollut, jeejee. :cheesy:

Vihje 1

Paljaaksi jääneet savupiippujen kivihormit olivat kuin toteemipaaluja. Talon oli täytynyt olla aikoinaan valtava, monikerroksinen, ja siinä oli ollut hirsiseinät ja korkea taitekatto. Nyt siitä oli jäljellä vain kivinen luuranko. X astui lahonneesta portista ja löysi itsensä jonkinlaiselta sisäpihalta.

Hänen edessään oli kuivunut allas, pitkä ja suorakulmainen. X ei nähnyt, miten syvä se oli, koska pohja oli sumun peitossa. Allasta kiersi polku, jonka molemmin puolin talon epätasaiset seinät kohosivat. Sudet käyskentelivät karkeasta punaisesta kivestä rakennettujen holvien alla.

Jossu89
Uusin jäsen: Ruska