Arvaa mikä kirja!

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
23.01.2014 19:19 #81

Oho! Tiesinhän minä, että tuossa oli jotain tuttua. Kannatti arvata lonkalta. :lol: Huu, ekaa kertaa arvuuttelemaan...

Ensimmäinen vihje:

Se oli tehty roahista, harvinaisesta, painavasta puusta, joka oli tummaa kuin hiili ja sileää kuin kiillotettu lasi. Hajuvesitehtailijat ja alkemistit pitivät sitä suuressa arvossa, peukalon kokoisesta palasesta olisi varmasti saanut kultaa. Kokonaisen kirstun tekeminen siitä ylitti kaiken kohtuuden.
Kirstu oli sinetöity kolmesti. Siinä oli rautainen lukko, kuparinen lukko ja lukko, jota ei voinut nähdä. Tänä iltana puu täytti huoneen lähes huomaamattomalla sirtuksen ja karkaistun raudan tuoksulla.

Kauhea ongelmointi meikäläisellä kirjan ja katkelman miettimisessä... :wink:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

Viimeksi muokattu: 23.01.2014 19:20 : Kirjaneito.

23.01.2014 19:34 #82

Patrick Rothfussin Tuulen nimi? :)

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
23.01.2014 20:08 #83

Sehän se. (Eipä kestänyt meikäläisen vuoro kauaa... :wink:) Mietin, että meneekö liian helpoksi ja niinhän se meni. Vuoro siis Mabille.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

23.01.2014 21:02 #84

Se oli tuo pätkä kirstun kolmesta lukosta, joka kutkutteli jotain takaraivossa. Ensimmäisestä kappaleesta en olisi vielä arvannut. Itse asiassa kun aloittelin lainauksen lukemista, niin ajattelin että mitä hemmetin roahia, ikinä moisesta kuullutkaan... plääh, enpä taida taaskaan saada arvuutteluvuoroa.

Mutta saas nähdä, kuinka nopeasti se menee meikäläiseltä :smile:

Hiljaisuuden rikkoi odottamaton: miehen ääni joka karjui: "Juotavaa! Juotavaa! Minussa on punainen jano!"

Katsoin kuningatarta ällistyneenä. Hän antoi minulle merkin huulet yhteen puristettuina, tarkoittaen: Ole hiljaa. Ymmärrät myöhemmin. Takanani koko sali huusi juotavaa kuin musiikki olisi vienyt heidät autiomaahan meren sijasta. Ensimmäisen kerran tuloni jälkeen pelkäsin todella: huudoissa ei ollut iloa, vaan nääntyvien epätoivoa.

23.01.2014 21:49 #85

Thomas Riiminiekka?

23.01.2014 22:00 #86

Kenellekään ei varmaan yllätyksenä, että vauhdilla meni. Vuoro siis Hiistulle :cheesy:

23.01.2014 22:44 #87

Oho, näin paljon pelattu enkä ehtinyt edes vilkaisemaan. Hiistu, äkkiä uutta kehiin! :D

23.01.2014 22:56 #88

Olin jo veikkaamassa jotain Edgar Allan Poen kokoelmaa, kunnes tajusin, että minähän peräti tiedän tuon kirjan.

Tässä vihje seuraavasta kirjasta. (Dyn, otan aikaa. :wink:)

1. Ne syöksyvät esiin pilvien lomasta. Näen ne pimeässä taivaanrannassa: seitsemän tai kahdeksan äänetöntä valojuovaa. Ne valaisevat pilvet sinisenhohtoisiksi ja poistavat pimeyden ympäriltään. Jumalan sormet, sellaisilta ne näyttävät. Hetken päästä ne häviävät ja muuttuvat kirkkaudeksi, monikerroksisiksi loistaviksi pilviksi, jotka leviävät kuin renkaat vedessä. Jossain kaukana, muuten en olisi enää tässä.

Viimeksi muokattu: 23.01.2014 23:01 : Hiistu.

24.01.2014 19:27 #89

2. Eräässä kohtaa vanhus pysähtyy, nykäisee kädestäni ja jää tuijottamaan ikkunaa, jossa lehdet mainostavat uutisiaan. Iranin ohjuskoe onnistui, lukee keltaisella pohjalla. Venäjä saartoi porauslautan Barentsinmerellä. Pohjois-Korean ohjus ylsi jo Havaijille. USA laukaisi uusia valvontasateliitteja. Nälkäinen väkijoukko tappoi presidentin. Taiwan pyytää turvatakuita. Sukellusveneet törmäsivät Gotlannin edustalla.
Otsikot näyttävät kiinnostavan vanhusta, hän tuijottaa niitä ja puristaa käsivarttani melkein kipeästi. Minä pidän eniten aivan pienestä uutisesta, se on alimpana ja osuu parhaiten silmieni korkeudella. Meri valtasi saaren, asukkaat pakenivat veneillä, siinä sanotaan. Kuvassa näkyy paljon vettä, sellaista avointa, johon pääsee heijastumaan taivas ja aurinko.

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
24.01.2014 19:34 #90

Jostain kummallisesta syystä mieleen tuli Max Brooksin Sukupolvi Z: Zombisodan aikakirjat vaikken olekaan lukenut eikä preesens kuulosta sopivan kirjan ideaan... Mutta heitänpä tuon, kun olen päässyt nyt pelaamisen makuun. :wink:

24.01.2014 19:57 #91

Tarina ei valitettavasti kerro, söikö väkijoukko presidentin.. Mutta ei ole nyt kyseessä Sukupolvi Z, vaikka siihenkin sisältyy ydinsota.

Laitan seuraavan vihjeen aamulla, jos tarpeen.

Viimeksi muokattu: 24.01.2014 20:03 : Hiistu.

haplotus
haplotus vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
24.01.2014 19:58 #92

Ei tämä varmaan oikein mene, mutta arvaan P.C. Jersildin Jälkeen vedenpaisumuksen.

Oli mikä oli, mutta kakkosvihje herätti kiinnostuksen siinä määrin että voisin kirjan joskus lukea. Ellen siis jo ole ja päässyt jo asian unohtamaankin. :smile:

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

Viimeksi muokattu: 24.01.2014 19:59 : haplotus. Syy: typo

24.01.2014 20:08 #93

^ Tuo on jo tietyllä tapaa lähempänä, mutta ei. :wink:

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Arvaa mikä kirja!
24.01.2014 20:21 #94

Lienen hassu: Risto Isomäen Sarasvatin hiekkaa?

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

24.01.2014 22:05 #95

^ Olet hassu ja aiempia lähempänä, mutta ei ole valitettavasti tuokaan.

Viimeksi muokattu: 24.01.2014 22:07 : Hiistu.

24.01.2014 22:11 #96

Tiina Raevaaran Eräänä päivänä tyhjä taivas (Jumalan sormet!)

24.01.2014 22:28 #97

Raevaaran Eräänä päivänä tyhjä taivas on oikein, vuoro Dynille! (23h 15min :smile: )

Seuraavaksi olisin antanut jotain vihjettä liittyen kertojan kotiin, isään ja veljiin, joiden ympärillä tarina varsinaisesti pyörii. Ydintuho on tarinassa "vain" taustalla, suurimmaksi osaksi aiemmin tapahtunutta, mutta siitä ainakin sai arvauksia. Kakkosvihjeestä oli lisäksi tarkoitus huomata Gotlanti, josta ehkä arvaisi kirjan olevan peräisin jostain päin tätä maailmankolkkaa. Lisäksi olisin toistanut taivasta, kunnes joku olisi hakenut sillä, jollei muutoin tiennyt.

Viimeksi muokattu: 24.01.2014 22:31 : Hiistu.

24.01.2014 22:38 #98

Hiistu pärjäsi kirjavalinnallaan moninkertaisesti paremmin kuin minä tai Kirjaneito! Melkein vuorokauden! :cheesy: Täällä pitäisi olla jokin kumartava hymiö, että voisi paremmin osoittaa kunnioitustaan...

24.01.2014 22:39 #99

Jumalan sormet oli niin tuttu, niin tuttu... vähän piti kyllä kaivella, ennen kuin sai oikean nimen esiin.

Seuraava:

- Naisystäviä?! Sangen epätodennäköistä. *piip*:lla on tekemistä naisten kanssa korkeintaan avioliiton muodossa, eikä silloinkaan mielellään... Olemme suunnitelleet menevämme *piip*. Lähtisittekö mukaan, padre? Teitä ehkä tarvitaan, paholaisen manauksessa.

Viimeksi muokattu: 24.01.2014 22:39 : Dyn.

25.01.2014 10:52 #100

Padre voisi olla vaikka espanjaa.. Moriel: Ajattoman kaupungin varjot?

Pisania
Uusin jäsen: Aada