• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 17 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 92 päivää sitten

Arvaa mikä kirja!

• Lepi hahmo
  • Lepi
    Peto
16.11.2015 14:57 #961 : Lepi
Vastaus käyttäjältä Lepi aiheessa Arvaa mikä kirja!
Juuri se

16.11.2015 20:32 #962 : HourglassEyes
Jei, mä tiesin! :cheesy: Tässäpä sitten:

"Onko tämä portviini sinusta hyvää? Jaa, jaa, onhan minulla monia taitoja monelta alalta, niin kuin tiedät, mutta olen alkanut ajatella, että oikein hienoa portviiniä saa vain ajan kanssa, ei millään taikuudella. Niin ainakin vanhat kirjat opettavat. Eikä minulla ole mitään syytä epäillä, etteivätkö esi-isämme olleet siinä asiassa oikeassa... vaikka muuten väärässä olivatkin. Jotakin tästä juomasta puuttuu, lämpöä, kypsyyttä joka syntyy vain ajan myötä. Tämä on liian raakaa, liian päällekäypää. Hienoja ominaisuuksia miehissä, mutta ei viinissä.
No, oletko valmis lähtemään matkalle? Jos tarvitse tai haluat jotakin, sano ja se järjestyy. Eikö mitään?
Jaa-a, oikein minä kadehdin sinua. Ajatukseni kulkevat mukanasi joka hetki, valveilla ja nukkuessasi. Otetaan toinen malja. Sinulle, X, salaiselle lähettiläälleni maailmassa joka ei osaa aavistaa mitään."

17.11.2015 08:13 #963 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Arvaa mikä kirja!
Kultainen kompassi?

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

17.11.2015 09:12 #964 : HourglassEyes
Ei ole tämä.

17.11.2015 18:05 #965 : HourglassEyes
Uutta vihjettä:

"Enpä tiedä", sanoi X. "Tiedän vain että armeija antautui--"
Järkyttyneenä Y kääntyi katsomaan häntä. "Siinä te olette varmasti väärässä, Sir X. Meidän armeijammehan voitti Seitsemän niityn taistelun!"
"Meidän armeijammeko voitti?" X:n kulmakarva kohosi. "Ei, ei se ollut armeija joka voitti. Eräs nainen se löi haltiat - eräs trubaduuri nimeltään Korppileivo. Sanotaan, että hänen ihonsa oli musta kuin korpin höyhenet ja ääni kuin leivon laulua aamunkoitossa. Hänen herransa oli kai tuonut hänet ylistämään herransa voittoa, mutta siitä tulikin kuolinlaulu. Nainen saatiin kiinni ja otettiin vangiksi niin kuin muutkin ihmiset. Heidät paimennettiin yhdessä tielle joka kulkee Seitsemän niityn läpi. Tiellä makasi kuolleiden ruumiita ja se oli heidän verestään märkä. He olivat säälittävää joukkoa, sillä he tiesivät kyllä mitä heillä oli edessään - orjuus. He olivat kateellisia niille jotka olivat kuolleet ja seisoivat pää painuksissa ja hartiat lysyssä.
Ja silloin trubaduuri alkoi laulaa. Se oli vanha laulu, jonka jokainen muistaa lapsuudestaan."

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
17.11.2015 19:19 #966 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Arvaa mikä kirja!
Jotenki tuli mieleen

17.11.2015 21:55 #968 : Siivetön lohikäärme
Lohikäärmeen siipi?

18.11.2015 08:31 #969 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Arvaa mikä kirja!
Sehän se! Kyseessä oli todellakin Weis/Hickman tuotannon Kuolemanportti 1, Lohikäärmeen siipi :cool:

18.11.2015 12:32 - 18.11.2015 12:33 #970 : Siivetön lohikäärme
Tässä seuraava vihje:

- Nyt on sitten vielä saatava tietää, mitä x:lle kuuluu y virkkoi hurjapäiselle z:lle, kun ensin oivallinen päivällinen oli saanut toisen unohtamaan latinansa, toisen väsymyksensä ja hän oli kertonut mitä pääkaupungissa oli tapahtunut heidän lähtönsä jälkeen.
- Luuletteko, että hänelle on voinut tapahtua jokin onnettomuus z kysyi. - x:han on mahdottoman kylmäverinen ja urhoollinen ja käyttelee miekkaa suurenmoisen taitavasti.
-Niin kieltämättä ja minähän jos kuka tunnen x:n urhoollisuuden ja taitavuuden. Mutta mieluummin minä puolestani torjun miekallani keihäänpistoja kuin kepiniskuja. Pelkään, että majatalon rengit ovat voineet piestä ja mukiloida x:n pahanpäiväisesti. Ne ovat sellaisia veitikoita, että iskevät lujasti eivätkä lakkaa ensi hädässä. Sen vuoksi totta puhuakseni tahtoisin lähteä jatkamaan matkaani mahdollisimman pian.
Viimeksi muokattu: 18.11.2015 12:33 Siivetön lohikäärme.

19.11.2015 22:10 #971 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Arvaa mikä kirja!
Laitan luultavasti huomenna uuden vihjeen, jos kukaan ei arvaa tätä ennen sitä. Vihjeenä kerron vielä, että kyseessä on eräs klassikkokirja.

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
19.11.2015 22:30 #972 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Arvaa mikä kirja!
Veikkaan Conan barbaaria.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

20.11.2015 20:17 - 20.11.2015 20:21 #973 : Siivetön lohikäärme
Ei ole se.

Uusi vihje:

- No nyt. aloitti X, - kun ei enää tarvitse pelätä kutsumattomia kuuntelijoita, toivon sinun ilmoittavan meille salaisuutesi.
- Toivon voivani hankkia teille samalla kertaa sekä hieman huvia, että kunniaa, hyvät herrat, Y aloitti.

- Olen toimittanut teille miellyttävän käveyretken. Tässä on herkullinen aamiainen ja katselijoina - niin kuin voitte ampuma-aukoista nähdä viisisataa miestä, jotka pitävät meitä joko hulluina tai sankareina, mitkä tyhmyrien lajit muistuttavat toisiaan suuresti.
- Mutta entä salaisuus? X penäsi.
- Salaisuus on se, Y vastasi, - että minä tapasin eilen illalla A:n.
X oli juuri viemässä lasia huulilleen. mutta kuullessaan a:n nimen hänen kätensä rupesi vapisemaan niin ankarasti, että hänen täytyi laskea käsi maahan, jottei sen sisältö olisi läikkynyt yli reunojen.
- Sinä näit vai...
- Hiljaa! Y virkkoi äkkiä keskeyttäen. - Unohdatte, hyvä ystävä, että nämä herrat eivät ole niin perehtyneitä minun perheasioihini kuin te. Niin minä tapasin eilen illalla A:n
- Ja missä sitten? X kysyi.
-Parin peninkulman päässä täältä, Punaisen Kyyhkyslakan majatalossa.
- Siinä tapauksessa minä olen mennyttä miestä, X tuumi.
Viimeksi muokattu: 20.11.2015 20:21 Siivetön lohikäärme.

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
20.11.2015 20:30 #974 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Arvaa mikä kirja!
Avalonin usvat?

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

20.11.2015 20:32 #975 : Siivetön lohikäärme
Ei ole sekään oikein.

• Skie hahmo
  • Skie
20.11.2015 20:32 #976 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Arvaa mikä kirja!
Kolme muskettisoturia.

Always follow your doubts.

20.11.2015 20:35 - 20.11.2015 20:35 #977 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Arvaa mikä kirja!
Uusi arvaus tulikin heti, kun ehdin edellisen viestin lähettää.

Kolme muskettisoturia on oikein. :smile:
Viimeksi muokattu: 20.11.2015 20:35 Siivetön lohikäärme.

• Skie hahmo
  • Skie
27.11.2015 19:21 #978 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Arvaa mikä kirja!
Hyvä että Iivari herätteli, ei mitään muistikuvaa siitä että oli minun vuoro. Pistän vuoron eteenpäin sitä haluavalle, mulla ei ole nyt mitään sopivaa suomenkielistä kirjaa käsillä.

Always follow your doubts.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
30.11.2015 22:15 #979 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Arvaa mikä kirja!
Skie on luopunut niin yritän täältä pistää jotain.

Vihje 1.
Tämä on toiveeni, ei oletukseni. Y pakeni erämaahan, missä jetit, jättiläiset ja hiisiheimot asustavat; missä sudet syövät,mitä saavat, oli se sitten peurroja tai ihmisiä. En todellakaan tiedä, aikooko hän palata vuorilta hyvin tuntemalleen tundralle tai matkata sivistyneempiin etelän maihin, vai vaeltaako hän pitkin korkeita ja vaarallisia polkuja uhmaten kuolemaa

Race like first!
Train like second!

15.12.2015 21:57 #980 : Helmeilevä susi
Vastaus käyttäjältä Helmeilevä susi aiheessa Arvaa mikä kirja!
Uutta vihjettä?

Alea iacta est.
Dovie'andi se tovya sagain.

Astorethein
Uusin jäsen: Taina Rytkönen