• Kateen hahmo
  • Kateen
    Kisälli
05.09.2017 03:03 #1061 :: Kateen
Arvaa mikä kirja!
Jestapajebulis, haplotus: oikein meni!

Stefano Bennin fantastinen ja kevyen dystooppinen mystisen sairauden ja metafyysisen todellisuuden kuvaus aka Elianto se siinä.

(Lukekaa ihmiset Benniä, ellette oo vielä tulleet lukeneeksi. <3)

09.09.2017 12:36 #1062 :: haplotus
Arvaa mikä kirja!
Annan vuoron jollekin sen haluavalle. En ole oikein keksinyt sopivaa kirjaa arvuuteltavaksi. Hankalaa kun iso osa kirjoista omassa hyllyssä on sellaisia, joita en ole vielä lukenut.

13.10.2017 13:37 #1063 :: Helmeilevä susi
Arvaa mikä kirja!
Kunhan pääsen koulusta kotiin niin voin napata sohvanreunalta jonkun hiljaittain lukemani kirjan (Siinä on hieno pino niitä), ellei joku ehdi ensin.

08.03.2018 12:31 #1064 :: Vehka
Arvaa mikä kirja!
Minäpä sitten heitän seuraavan arvuuteltavan:

Minä olen kuollut, olen kalmo ja virun kaivon pohjalla. Viimeisen henkäyksen vedin jo kauan sitten, sydämeni ei ole lyönyt enää aikoihin, mutta vain se riivattu joka minut tappoi tietää mitä minulle tapahtui. Se halvatun ryökäle kuunteli hengitystäni ja tunnusteli pulssiani varmistaakseen, että oli todella saanut minut hengiltä, sitten hän potkaisi minua kylkeen, raahasi minut kaivolle ja heitti alas.

• Iivari hahmo
  • Iivari

08.03.2018 14:56 #1065 :: Iivari
Susanne Janssonin Uhrisuo?

08.03.2018 16:39 #1066 :: Vehka
Arvaa mikä kirja!
Ei ole tällä kertaa se. :)

10.03.2018 17:18 #1067 :: Dyn
Orhan Pamuk: Nimeni on punainen

10.03.2018 17:21 #1068 :: Vehka
Näin o! Vuoro sinne. :)

10.03.2018 17:28 #1069 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Ei ole paljon kirjoja nyt käsillä, joten mennääs tällä:

Keidas kohosi punaisen erämaan yllä kuin palanen toista maailmaa: palmut, oliivilehdot, laitumet ja lähteet, joiden vesi oli arvokkaampaa kuin kulta ja timantit. Vesi oli lahja jumalilta, jotkut sanoivat, se oli sulatettu yötaivaan tähdistä. Toiset taas kutsuivat sitä Maan vereksi, joka pulppusi kuivan maan läpi syvältä maan ytimestä.

• Wind hahmo
  • Wind

10.03.2018 18:40 #1070 :: Wind
Paulo Coelho: Alkemisti?

10.03.2018 18:43 #1071 :: Dyn
Eip.

10.03.2018 21:17 #1072 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!
Katri Alatalo: Käärmeiden kaupunki?

10.03.2018 23:01 #1073 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Sepä se. Harvoja suomenkielisiä, joita tähän hätään oli käden ulottuvilla. :) Vuoro etiäpäin!

11.03.2018 09:57 #1074 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!
No niin, kokeillaanpas sitten, tässä vihjettä:

"Haittaako se sinua? Voit painaa päähäsi, että minä satun olemaan helkutin hyvä pilotti."
"Aivan varmasti olet, mutta kymmenen tuhatta metriä? Mikä on tähän mennessä syvin soolosi?"
"Olen käväissyt viidessä tuhannessa kahdesti, ongelmitta"
"Ei hassummin", Jonas myönsi.
"Ei hassummin naiselta, tarkoitat kai."

11.03.2018 19:58 #1075 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!
Laitan uutta vihjettä nyt, seuraavaa saapi odotella huomisiltaan, kunhan pääsen töistä.

Heller pomppasi ylös ja meni peräkannen vintturia näyttävän ruudun eteen. "Meidän täytyy vinssata hänet ylös ennen kuin hän kuolee. Jos häneltä on mennyt virta, me olemme hänen ainoa toivonsa."
"Entä Jonas?" Terry kysy.
"Hänen tavoittamiseensa meillä ei ole keinoa", DeMarco vastasi, "mutta veljesi pystymme ehkä pelastamaan."

12.03.2018 20:12 #1076 :: HourglassEyes
Kolmatta vihjettä pukkaa:

Pian sen jälkeen kun Jim Richards oli vedetty kuiville rannikkovartioston helikopteri saapui paikalla ja jäi murtuvien aaltojen ylle kuudenkymmenen metrin korkeuteen. Havaittuaan pedon hehkun kopteri seurasi naarasta avoimelle merelle ja ilmoitti sijaintinsa Pearl Harborin laivastotukikohtaan. Sekä Nautilus että Kiku olivat muutamassa minuutissa merellä matkalla pohjoiseen Mamalanlahden ohi. Kun Kiku oli Kaenanniemen kohdalla, nousevat myrsky oli yltynyt hurjaan raivoon yön pimeydessä.

12.03.2018 20:56 #1077 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Ei kyllä edelleenkään kuulosta millään tavalla tutulta.

14.03.2018 11:15 #1078 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!
Anteeksi, eilinen vihje jäi välistä, kun arkiset huolet tulivat viihteen edelle, mutta nyt josko jo kolkuttelisi jollakin:

"Frank, hirviö on kuollut. Luota minuun." Danielson sanoi. "Saamme nähdä sen nousevan vatsa edellä pintaan aivan minä hetkenä hyvänsä."
Heller katsoi entistä päällikköään. "Se on hai. Se ei kellu; jos se on kuollut, se vajoaa pohjaan."
Siinä samassa he kuulivat loisketta vasemmalta puoleltaan. Jahti tuntui kaatuvan, sitten tikkaisiin ilmaantui käsi ja Mac kiskoi itsensä kannelle.
"Kaunis aamu, vai mitä, kusipäät?" hän sanoi tuupertuessaan kannelle.

15.03.2018 08:20 #1079 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!
Kappas, tämä onkin osoittautunut haastavammaksi kirjaksi kuin kuvittelin. Joka tapauksessa, tässä viimeinen vihje, illalla tulee vastaus, jos ei nyt irtoa, mutta... :

Valtava valkoinen selkäevä kiersi kuuden metrin päähän hain puntaroidessa seuraavaa ateriaansa. Parinkymmenen tonnin painoinen megalodon uiskenteli laiskasti pinnassa ja sai pelkällä massallaan aikaan virtauksen joka alkoi kieputtaa pelastusvenettä ja sen miehistöä. Otuksen pää ilmestyi esiin ja lipui sivuttain vedessä. Leuat avautuivat hitusen ja vesi virtasi hirviön suuhun. Miehet katsoivat ääneti eivätkä pystyneet irrottamaan katsettaan hirviöstä pyöriessään sen virrassa.

15.03.2018 21:23 #1080 :: HourglassEyes
Joskus näköjään näinkin. :huh:

Kyseessä oli siis Steve Altenin Meg: Syvyyksien kauhu. Sukupuuttoon kuolleeksi luullun Megalodon hain nousu Mariaanien haudasta terrorisoimaan muita eläviä.

Jos jollakin on arvuuteltavaa, niin antaa mennä vain!