Lukusali
touko 10, 22:07
1169 viestiä | Skie

21.04.2021 19:06 #1121 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Seuraavat vihjeet koettavat olla sellaisia, että joku kirjaa  varsinaisesti lukematonkin ehkä kykenisi päättelemään.

Kolmas vihje:

"Tämä ei ole neuvottelukysymys. Sinä teet joka tapauksessa sen mitä me vaadimme. Usko se, niin säästyt paljolta kärsimykseltä. Et saa olla minkäänlaisessa yhteydessä ulkomaailmaan sinä aikana, jonka täällä olet, et edes vanhempiisi. Sinä tottelet kaikkia käskyjä. Sinä noudatat kaikkia sääntöjä. Mutta käskyt eivät, kenties muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, tunnu sinusta raskailta eivätkä säännöt ankarilta. Aikasi kuluu täällä nopeasti, ja kun lähdet, kun eräänä kauniina aamuna heräät omasta sängystäsi, on kuin et olisi ollutkaan täällä. Siinä on se ikävä puoli - ainakin minun mielestäni - ettet sinä edes tiedä saaneesi kunnian palvella isänmaatasi."

21.04.2021 19:47 #1122 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!
Höh, jokin tässä olevinaan kutittaa takaraivossa, mutta en saa otetta..

...mutta pakko yrittää arvata jotain. Lauren Oliver: Delirium?
Muokannut 21.04.2021 20:00 HourglassEyes Syy: lisäsin arvauksen

21.04.2021 20:21 #1123 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Eipä ole se, mutta kiitos arvauksesta.   Seuraava vihje huomenna illasta, jos ei kukaan sitä ennen vastaa oikein.

• Fievre hahmo
  • Fievre
    Vesivelho

22.04.2021 11:22 #1124 :: Fievre
Arvaa mikä kirja!
Mike Careyn Maailman lahjakkain tyttö?

22.04.2021 22:07 #1125 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
^ Ei sekään, mutta sanoisin, että osui jo lähemmäksi.

Neljäs vihje:

"Onko meidän tarkoitus taata Yhdysvalloille maailmanvalta liikuttamalla suolakeksilaatikoita - ja niitäkin vain jos ne ovat tyhjiä - tai selaamalla kirjan lehtiä ajatuksen voimalla?"
"
A:n voisi lähettää Venäjälle", sanoi. "Hän voisi kertoa, mitä Putin söi aamiaiseksi ja onko hänellä lahkeettomat vai lyhytlahkeiset alkkarit."

22.04.2021 23:30 #1126 :: Skie
Arvaa mikä kirja!
Näin kirjaa lukematta mutta vihjeistä arvaamalla: Kingin Laitos?

23.04.2021 07:01 #1127 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Kyllä! Laitoshan se. Arvuutteluvuorosi, ole hyvä.

23.04.2021 22:48 #1128 :: Skie
Arvaa mikä kirja!
Palaan tähän viikonlopun jälkeen kun olen jälleen kirjahyllyn ääressä!

26.04.2021 23:54 #1129 :: Skie
Arvaa mikä kirja!
No niin, aloitetaanpa seuraavan arvailu:

Hän juoksi portaat alas. Ja tajusi siinä samassa, että kaikki ei ollut niin kuin piti. Kylmä yöilma muuttui yhtäkkiä entistäkin kylmemmäksi ja kouristi kurkkua sisäänhengityksessä. Kylmyys ei enää ollutkaan raikasta ja virkistävää, vaan oli muuttunut raskaaksi ja paksuksi kuin lima, kuin räkä, kuin hyytynyt veri. Se oli yhtäkkiä täynnä paksua, tiivistynyttä pahuutta.

27.04.2021 20:15 #1130 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Lima ja räkä voisivat viitata nuorisolaisten kirjallisuuteen. Ei muutoin aavistustakaan, veikkaan vaikka Rick Riordan ja Salamavaras.

27.04.2021 22:51 #1131 :: HourglassEyes
Samanta Schweblin: Houreuni?

28.04.2021 21:02 #1132 :: Skie
Arvaa mikä kirja!
Ei osunut tällä kertaa kumpikaan. Uutta vihjettä:

On päivänselvää, miksi hänet on lähetetty tänne. Hän on tappaja. Hyökkääjä, salamurhaaja. Lähetetty nirhimään joku. Ja kun sellaista tapahtuu, alkaa aina ajojahti, puhkeaa silmitön terrori. Ja rauhallinen työnteko käy mahdottomaksi. Vakoilutoiminta kaipaa rauhaa, se ei siedä väkivaltaa ja sekasortoa.

28.04.2021 23:36 #1133 :: Mustelmann

29.04.2021 10:34 #1134 :: Skie
Arvaa mikä kirja!

Mustelmann post=63523 kirjoitti: Kyse on pakko olla jostain Noituri-kirjasta, koska missään muualla ei käytetä sanaa "nirhiä", kun viitataan tappamiseen ja murhaamiseen.

:D
Ei ole Noituri kyseessä.

29.04.2021 20:14 #1135 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
No höh, kuulosti niin varmalta tuo Mustelmanin arvaus.

Muutan linjaani niin, että ei ole nuortenkirja. Jotenkin humoristinen sävy ehkä, vaikka vakavahko sisältö. Ehkä Abercrombien Ase itse?

29.04.2021 21:19 #1136 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!
Kokeilen Sarah J. Maas Lasipalatsi?

30.04.2021 11:00 #1137 :: Skie
Arvaa mikä kirja!
Lähellä ollaan pyöritty, eiköhän se oikea vastaus jo tämän vihjeen jälkeen löydy:

Maailmamme pienenee ja muuttuu samalla vielä erästä asiaa köyhemmäksi: legendoja. Mitä kauemmas portugalilaisten karavelit purjehtivat, mitä enemmän on löydettyjä ja nimettyjä saaria, sitä vähemmän on legendoja. Vähän väliä joku niistä häviää kuin tuhka tuuleen. Olemme taas yhtä unelmaa köyhempiä. Ja kun unelma kuolee, pimeys täyttää sen tyhjäksi jättämän paikan. Ja pimeydessä, varsinkin silloin kun järki nukkuu, heräävät hirviöt.

01.05.2021 00:34 #1138 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!
Mintie Das: Storm sisters?

02.05.2021 12:03 #1139 :: Skie
Arvaa mikä kirja!
"Teidän inkvisitorisen autuutenne ei tarvitse muistuttaa minulle, mitä minä voin", piispa totesi ja sijoitti titteliin niin paljon halveksivaa liioittelua kuin osasi. "Tiedän itse parhaiten. Se on yksinkertaista: minä voin mitä vain. Mutta jotta asia tulisi selväksi, kerron teidän autuudellenne, että olen kirjeenvaihdossa Rooman kanssa."

02.05.2021 21:47 #1140 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Vaikka sitten sitä Sapkowskia ja Narrenturm?