Arvaa mikä kirja!

13.05.2021 17:31 #1161 :: Omenavaras
Arvaa mikä kirja!
Eli se on mun vuoro? Tässä siis:

X oli niin ajatuksissaan, että vaikka hän näki ajotiellä nelipyöräiset vaunut kääntyessää Y:n talon kulmasta, hän ei kiinnittänyt niihin sen kummempaa huomiota. Hän kiersi sivuovelle ja juoksi keittiöön kantaen omenoita lakissaan. "Hei!" hän kiljui "Katsokaa mitä minulla on, Z!" 
Z ei ollut keittiössä. Sen sijaan keskellä keittiön lattiaa seisoi pitkä ja aivan harvinaisen hyvin pukeutunut mies. X tuijotti vierasta vähän pelokkaasti. Tämä oli selvästi joku uusi varakas kaupunginvaltuutettu. 

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu
    Varjovelho
    Tasolla 60
    81.30

13.05.2021 17:56 #1162 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
En osaa heittää arvausta, mutta hymyilyttivät nuo omenat. 

• Hiistu
    Varjovelho
    Tasolla 60
    81.30

27.05.2021 21:29 #1163 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Annatko uuden vihjeen? Kyllä joku varmaan tietää tuon kirjan, vaikkei ekasta vihjeestä vielä hoksannut. 

28.05.2021 15:30 #1164 :: Omenavaras
Arvaa mikä kirja!
Täältä tulee! Pääsi täysin unohtumaan tämä, kiitos muistutuksesta 

Å kuori leipäviipaleen hitaasti kasvoiltaan ja hapuili käteensä nenäliinan. X luuli hänen pyyhkivän sillä kasvojaan. Mutta hän antoi marmeladimöykkyjen valua rauhassa pitkin pulleita poskiaan ja sitoi nenäliinan solmuun. Hän kiristi verkalleen solmua katsoen merkitsevästi Ä:hän. Kun Å veti solmun tiukalle, höyryävä kaakaokannu ampaisi ilmaan. Se leijui hetken paikoillaan ja lensi sitten sivuttain aivan Ä:n påän päälle. Sitten se alkoi hiljalleen kallistua. 

• Hiistu
    Varjovelho
    Tasolla 60
    81.30

31.05.2021 20:31 #1165 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
On minulla olo, että olen tämän ehkä lukenut. Arvataan taas vaihteeksi Pratchettia, Vapaat pikkumiehet?

01.06.2021 09:31 #1166 :: Omenavaras
Arvaa mikä kirja!
Eipä taida olla. Mutta lähellä silti! 

06.06.2021 17:04 #1167 :: Omenavaras
Arvaa mikä kirja!
No, tässä uusi:

Tutkimusretkellään X joutui äkkiä painautumaan lähimmän tasaiseksi leikatun omenapuun kylkeen antaakseen tietä jerseylehmälle, joka laukkasi villisti kaksi puutarhuria ja renkipoikaa kintereillään. Metsässäkin laukkasi lehmiä, kun X meni toiveikkaana katsomaan puumajaa. Mutta maja oli ikävä kyllä edelleen rikki. Ja lehmät turmelivat kukkapenkkejä minkä ehtivät, mutta eivät saaneet kovin paljon aikaan. 
"Sinäkö taioit lehmät?" X kysyi. 
"Niin. Mutta vain näyttääkseni, etten aio luovuttaa." Ä sanoi. "Huomenna saan lohikäärmeenverta ja silloin teen jotakin tosi upeaa."