30.06.2023 23:30 #1321 :: Fiktiivi
Arvaa mikä kirja!
Arvuuttelu jatkuu pitkäksi venähtäneen juhannustauon jälkeen. Kuudes vihje:

6. Kannoin Skipin autoon. Olin joutunut avaamaan luukun, joka sillä oli takaraivossa, ja tutkimaan luukun taakse sijoitettua pikkunäyttöä, jotta saisin varmistettua, että se oli edelleen elossa. Enpä tiedä, Skip tuntui kylmältä.

Koska tämä on selvästi vaikea arvattava, bonusvinkkinä mainittakoon, että kirjan kirjoittaja on myös sen kuvittaja ja tunnetaan paremmin kuvataiteellisista kuin kirjallisista ansioistaan.

08.07.2023 21:07 #1322 :: Wicked-Willie
Simon Stålenhag: Liittymiä

12.07.2023 00:15 #1323 :: Fiktiivi
Arvaa mikä kirja!
Oikein! Kirjan kuvitus on hyvää, ainakin jos tykkää Stålenhagin tyylistä, mutta tarina oli minun makuuni vähän turhankin ankeaa dystopiaa.

Vuoro Wicked-Willielle.

14.07.2023 12:09 #1324 :: Wicked-Willie
Arvaa mikä kirja!
No niin, pistetäänpä sitten sitaatti tulemaan:

“Ei turhaa tavaraa mukana, koko ajan liikkeellä. Ja kaikkien muiden on seurattava mallia. Arkadilla ei tule olemaan ainoatakaan täkypoikaa tai ajajaa, joka joka voi liikkua ilman vartijoita.”

16.07.2023 12:54 #1325 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Arvaan huvikseni Arkadi & Boris Strugatskin Stalkeria.

18.07.2023 16:08 #1326 :: Wicked-Willie
Arvaa mikä kirja!
Eipä osunut oikeaan. Laitan seuraavan vihjeen kun pääsen kotiin.

18.07.2023 18:45 #1327 :: Wicked-Willie
Sitaatti 2:
"Florida-Venezuelan Vapaavyöhykkeen pitkä kiertoradan alinen sukkula on täynnä ilmaiseksi matkustavia Kiertoradalta tulleita johtajia, satamasta toiseen kulkevia kuskeja värikkäissä takeissaan ja sekoitus Miehitetyn Amerikan niiden ammattien edustajia, joilla on varaa lentomatkustukseen, jäähuippumuodikkaita huijareita ja pelureita, huolettomuutta teeskenteleviä täkypoikia, joilla on käsiraudoilla ranteeseen kiinnitetyt räjähdevarmistetut salkut, yhteistyöhallitutusten viranomaisia, jotka istuvat hikisessä eristyksessä eri blokkeja edustavien johtajien ja liskomaisesti hymyilevien huijareiden välissä."

26.07.2023 18:43 #1328 :: Wicked-Willie
Kovin on hiljaista... Pistetään sitten sitaatti nro 3:
TAMPAN TULOS TÄNÄ YÖNÄ
KAHDEKSALTA AAMULLA
22 LÖYDETTY KUOLLEENA KAUPUNGISTA
VOITOT ONNEKKAILLE SUHTEELLA 3:1
Pony Express lymyää lentokonehallissa kuin eebenpuusta kaiverrettu elämänsä kevättä ikuisesti elävä pantteri. Wurlitzerin värikkäät valokiilat loistavat punaisina, keltaisina ja sinisinä katon tukirakenteissa. Texas Playboys kaikuu lujaa luolamaisessa tilassa, puhaltimet kilisevät metalliseinissä, basso sykkii matalasti betonissa. Cowboy tuntee ohjaamon tutun tuoksun ympärillään, kun hän keinottelee itsensä istuimelle ja asettaa Heckler & Kochin syliinsä. Hän laittaa plugit päähänsä ja herättää deltan sensorit eloon, hänen laajennettu näkökenttänsä menee kuin kalvot päällekkäin hänen päässään. Hän näkee vain kuolemanhiljaisen hallin ja paikoillaan odottavat deltat siipi toisissaan kiinni.
Muokannut 26.07.2023 18:43 Wicked-Willie

03.08.2023 00:57 #1329 :: Fiktiivi
Arvaa mikä kirja!
Walter Jon Williams: Rautahermot?

04.08.2023 20:24 #1330 :: Wicked-Willie
Arvaa mikä kirja!
Rautahermot oli oikea vastaus. Vuoro Fiktiiville.

24.11.2023 16:28 #1331 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
Täällä on ollut hetken hiljaista, nappaan vuoron.

Vihje 1:

Vettä kaikkialla tässä huoneessa ˙– planeetalla, missä vesi oli elämän kalleinta nestettä. Niin räikeää veden tuhlausta, että se hätkähdytti hänet sisäiseen hiljaisuuteen.
   Hän vilkaisi keltasuodatettua aurinkoa. Se riippui matalalla rosoisen horisontin yllä, kallioiden yllä, jotka olivat osa suunnattomasta kallioharjanteesta, joka tunnettiin Suojaylänkönä.

06.12.2023 11:19 #1332 :: aituriar
Arvaa mikä kirja!
No arvataanpa: Emmi Itärannan Teemestarin kirja?

09.12.2023 17:21 #1333 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
Hyvä arvaus, mutta ei tällä kertaa osunut.

Vihje 2:

"Se maistui kanelilta."
"Mutta ei koskaan kahta kertaa samalta", mies sanoi. "Se on kuin elämä – se näyttää eri kasvot joka kerta kun maistat sitä. Jotkut väittävät että se aiheuttaa opitun maun reaktion. Kun ruumis huomaa, että jokin on hyväksi sille, se tulkitsee maun nautittavaksi – lievästi euforiaa aiheuttavaksi. Ja samoin kuin elämää, sitäkään ei voi koskaan todella syntetisoida."
"Minusta meidän olisi ollut viisaampaa ruveta luopioiksi ja paeta Imperiumin tavoittamattomiin", nainen sanoi.

09.12.2023 21:06 #1334 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Olisiko Frank Herbertin Dyyni, vaikka ensimmäinen osa?

09.12.2023 21:10 #1335 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
Oikein! Dyynin eka osahan se siellä, Jessica totuttelemassa autiomaaplaneettaan ja keskustelemassa rohdon olemuksesta. Vuoro Hiistulle.

09.12.2023 21:47 #1336 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Kirjat on lukematta ja leffa näkemättä, mutta vedettömyydestä kärsivä planeetta ja Imperiumi kuulostivat tutuilta.

Arvataan seuraavaksi vaikka tällaista:

1. hän selitti että se on roorsahin testi se sanoi että ihmiset näkee kuvia siinä musteessa minä sanoin että näytä missä hän ei näyttänyt hän sanoi vaan että ajattele kuvittele että siinä on jotain minä sanoin että minä kuvittelen muste tahran se pudisti päätä niin että sekään ei ollut oikein se sanoi että mitä se tuo mieleen leikitään että siinä on jotain minä panin silmät kiinni pitkäksi aikaa ja leikin ja sitten minä sanoin että minä leikin että sille valkoiselle kortille on kaatunut muste pullo ja sitten B:n kynästä meni terä poikki ja sitten me noustiin ja mentiin ulos
Muokannut 09.12.2023 21:57 Hiistu

09.12.2023 22:55 #1337 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
Hmm, tämä on nyt pelkkää mutua, mutta olisiko Iida Rauman Hävitys: Tapauskertomus?

10.12.2023 23:04 #1338 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
^ Olisi varmasti hyvää luettavaa tuokin, mutta ei nyt oikea ratkaisu tähän. Seuraava vihje:

2.  ja hän sanoi että se tarkoittaa sitä että minä teen jotain hienoa tieteen hyväksi ja että minusta tulee kuuluisa ja minun nimi tulee kirjoihin en minä siitä kuuluisaksi tulemisesta niin kovasti perusta minä haluan vain (--) niin kuin muut ihmiset niin että minä saan paljon ystäviä jotka pitävät minusta

18.12.2023 12:03 #1339 :: aituriar
Arvaa mikä kirja!
Tämän uskon tietäväni: Daniel Keyesin Kukkia Algernonille.

18.12.2023 19:11 #1340 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Oli tarkoitus laittaa lisää vihjeitä, mutta viime viikolla en kiireiltä ehtinyt naputtamaan. Onneksi jotkin asiat ratkeavat, kun ne vain jättää rauhaan.

Kukkia Algernonille on oikein, vuoro aituriarille!