23.12.2023 14:46 #1341 :: aituriar
Rakastan sitä kirjaa...

Algernonia siis, ei ollut vihje seuraavasta kirjasta. Olettekos tällaista lukeneet? Vihje 1:

X heräsi outoon tunteeseen. Missään ei tuntunut kipua. Tunne oli vieras, oliko tottakaan? Hän kuulosteli kehoaan ja nousi hitaasti sängystä. Uni pakotti vielä silmien takana, mutta polvet eivät muljahdelleet eivätkä lihakset laittaneet vastaan, veressä kiersi suloinen kotimeren tuntu.

27.12.2023 18:51 #1342 :: aituriar
Arvaa mikä kirja!
Voipi olla, että moni pitää näinä päivinä arvuuttelusta lomaa, mutta helpotetaan hommaa silti vihjeellä #2. Seuraavassa lainauksessa x:llä on korvattu yleisnimi, ei erisnimeä:

"Mikromuovia kertyi kaikkialle. Veteen, eläimiin. Minä pysyin terveenä luultavasti siksi, että sydämeni on Länsituulten virrassa. Sydämen sijainnilla ei oikeastaan ole väliä x:n voimien kannalta, mutta tuolloin kävi ilmi, että sydän voi suojella meitä ulkoisilta uhilta. Länsituulten virran vesi on väkevää."

03.01.2024 14:28 #1343 :: aituriar
Uusi vuosi, uusi vihje:

Nazca ei aikaillut, vaan hyppäsi perässä ja alkoi polkea vettä tassuillaan. Pontos laskeutui veteen Marian olkapään kautta ja alkoi uida korvat päätä myöten luimussa. Moby Dick epäröi veneen laidalla, liukastui ja molskahti upoksiin. Maria kiirehti auttamaan, mutta Moby Dickin pää ilmestyi pinnan alta ja se ryhtyi uimaan muiden kanssa. Kissat uivat laumana, ne pitivät selvästi huolen toisistaan.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

03.01.2024 22:15 #1344 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Voisin paremman tiedon puutteessa heittää veikkausta, että jokin Soturikissat, mutta ehkä minä olen nyt ihan vain hiljaa.

06.01.2024 10:37 #1345 :: aituriar
Arvaa mikä kirja!
Voisi hyvin olla Soturikissat, mutta ei tällä kertaa. Taitaa olla niin, että kyseessä oleva kirja on sen verran uusi, ettei monikaan ole vielä ehtinyt tutustua siihen. Viime vuoden satoa. No, tästä vihjeestä ei ole juuri enää helpottamisen varaa:

"Minä kuuntelen."
   "Olen pahoillani Sergen takia. Luulin, että tiesit."
   "Miten hän kuoli?"
   "Hän palasi sydämeen."
   "Oikea merenvartijan kuolema", Maria sanoi.
   He olivat hetken hiljaa, kunnes Quentin rikkoi hiljaisuuden.

13.01.2024 16:38 #1346 :: aituriar
Arvaa mikä kirja!
Okei, tämä olkoon viimeinen vihje. Jos kukaan ei tämänkään avulla löydä oikeaa vastausta, kerron muutaman päivän päästä oikean vastauksen. Kyseessä on kotimainen kirja.

Miguel esitteli Marian isoäitinään, mikä nostatti lämpimän aallon Marian sisällä. Opiskelijat kättelivät kohteliaasti ja tiedustelivat oliko abuela tullut varta vasten Nerjaan lapsenlastaan tapaamaan. Miguel toisti sovitun tarinan siitä, miten abuela oli espanjalainen ja asunut täällä pitkään.
   Jokin kireä ja sähäkkä oli asettunut pojan merentuntuun, se liikahteli ja värähteli ääneen lausuttujen sanojen taustalla.

19.01.2024 10:01 #1347 :: aituriar
Arvaa mikä kirja!
Tätä kirjaa on selvästi arvuuteltu riittävän pitkään. Kuten aiemmassa viestissä sanoin, taisin valita hieman liian tuoreen kirjan.

Kyseessä on siis Anni Kuu Nupposen  Sydänmeri . Minulla on kirjan lukeminen vielä hieman kesken, mutta voin jo tässä vaiheessa suositella kaikkia tutustumaan siihen. Vavahduttava teos, joka ainakin toistaiseksi on jäänyt käsittämättömän vähälle huomiolle.

Jätän arvuutteluvuoron hälle, joka ensimmäisenä ehtii!