12.10.2014 16:56 #441 :: haplotus
Arvaa mikä kirja!
Jälkimmäinen oikein eli vuoro on sinun, HourglassEyes!
Tykännyt: HourglassEyes

12.10.2014 19:37 #442 :: HourglassEyes
Vautsi! Se oli puhdas arvaus! Eli lottoa kehiin seuraavaksi! :cheesy:
Arvuuttelukirjaa täytyykin nyt hetki miettiä, palaan asiaan!

12.10.2014 22:04 #443 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!
Okei, katsotaanpa sitten kuinka käypi...

ensimmäinen vihje:

Tiedänpä erään tarinan, hän aloitti, ja monet lapsista kiemurtelivat odottaen mitä tuleman piti. - Tarina kertoo rohkeudesta ja pelkuruudesta, verestä ja kuolemasta, ja elämästä. Se kertoo rakkaudesta ja menetyksestä.
- Onko siinä myös hirviöitä? yksi nuorimmista kysyi. Pikkutytön siniset silmät olivat suurina naurinnollisesta pelosta.
- Kyllä hirviöitä piisaa, vanha mies vastasi. - Niin kuin aina on oleva miehiä, jotka käyvät taistoon heitä vastaan.
- Ja myös naisia! yksi vanhemmista tytöistä huudahti ja sai vanhan miehen hymyilemään.
- Ja myös naisia. Urheita ja uskollisia, vilpillisiä ja murhanhimoisia. Minä olen elämäni aikana tuntenut molempia. Mutta tarina, jonka nyt aion kertoa, juontaa hyvin kaukaa. Sillä on monia alkuja, mutta vain yksi loppu.

13.10.2014 13:26 #444 :: maahinen
Arvaa mikä kirja!
Saattaa johtua nimestäsi, että tulee mieleen Fizban aloittamassa tarinointia Syyshämärän lohikäärmeissä

13.10.2014 20:39 #445 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!
Ei osunut Fizban tällä erää, vaikka mahtavia tarinoita vekkulilla on... :wink:Eli uutta vihjettä, nimet jätetty nyt vielä pois:

Minä tunnen tämän paikan, ____ mutisi. Tunnen tämän maan.
- No niin, _____ sanoi ja taputteli hänen kättään. Minä tiesin, että maisemat näyttäisivät sinusta tutuilta.
- Ei, tarkoitan tätä nimenomaista paikkaa, tätä maata, ____ vastasi. Hän kurotti kiinni ______ olkapäästä. ____.
- Älä häiritse kuskia, ____ komensi ja ravisti veljensä käden pois ennen kuin kääntyi pensasaitojen välistä kapealle maakaistaleelle, joka kiemurteli sakean metsän halki.
- Hyvä jumala, ____ henkäisi. Voi luoja sentään.
Talo oli rakennettu kivestä, se seisoi yksin puiden lomassa ja oli hiljainen kuin hauta. Se oli vanha ja avara, siinä oli pieni torni ja terasseja kuin kivisiä esiliinoja. Se vaikutti hämärässä hyljätyltä ja näytti olevan irrallaan omasta ajastaan.
Ja silti oven edustalla oli puutarha, siinä kasvoi ruusuja ja liljoja ja lautasmaisia isoja daalioita. Sormustinkukat kohoilivat kookkaina ja sinipunertavina puiden lomassa.
- Se on vieläkin paikoilllaan, ____ sanoi äänellä, joka oli sakea mielenliikutuksesta. Se on selviytynyt. Se on edelleen pysytyssä.
_____ ymmärsi nyt, mistä oli kysymys ja puristi taas ______ olkaa. Se on sinun kotisi.
- Se koti, josta lähdin vain muutamia päiviä sitten. Se, josta lähdin melkein tuhat vuotta sitten. Olen palannut kotiin.
Muokannut 13.10.2014 22:12 HourglassEyes Syy: kirotusvireitä...

14.10.2014 20:10 #446 :: HourglassEyes
lisää vihjettä...

Vähään aikaan he eivät sanoneet mitään, seisoivat vain, kaksi miestä, jotka olivat hätkähdyttävän yhdennäköisiä sateisessa kuolleiden maailmassa.
- "Jos olisin lähtenyt sinun kanssasi sinä iltana, niin kuin sinä pyysit, ratsastanut sinun kanssasi ja pysähtynyt kylän kapakassa, niin kuin sinä halusit. Maljoja ja mellastamista... minulla oli työ mielessäni enkä halunnut seuraa. En edes sinun seuraasi. Minun olisi vain tarvinnut lähteä, eikä mitään tällaista olisi."
____ pyyhki vettä valuvia hiuksia kasvoiltaan. -"Sinä otat aika tavalla kannettavaksesi. Toisaalta sen olet aina tehnyt. Jos sinä olisit lähtenyt kanssani silloin, hän olisi todennäköisesti ottanut meidät molemmat - joten on melko lailla totta, ettei mitään tällaista olisi."
Se mitä hän näki ______ kasvoilla, sai raivon taas humahtamaan häneen. - "Pyydänkö minä sinulta sinun voimaasi? Sinä et ollut minun vartijani silloin etkä ole nytkään. Minä seison tässä, niin kuin seisoin satoja vuosia sitten. Ja pahaksi onneksi - tai omaa typeryyttäni - annoin sinun vetää minut tähän juttuun ja sinun takiasi olen vaarassa saada seipään sydämeeni. Seison tässä taas satojen vuosien kuluttua. Ja sinä, ____, olet matojen ruokaa. Joten kummalle meistä kohtalo on hymyillyt?"

• Saki hahmo
  • Saki

14.10.2014 22:11 #447 :: Saki
Arvaa mikä kirja!
Kuulostaa ärsyttävän tutulta mutta en osaa edes veikata mitään :roll:

14.10.2014 22:19 #448 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!

Saki42 kirjoitti: Kuulostaa ärsyttävän tutulta mutta en osaa edes veikata mitään :roll:

Heh, seuraavaan vihjeeseen harkitsen jättäväni jo nimiä mukaan ;)

• Rinja

14.10.2014 22:23 #449 :: Rinja
Arvaa mikä kirja!
Minustakin kuulostaa jollain tavoin tutulta, mutta toisaalta en saa vihjeitä millään sopimaan johonkin tiettyyn kirjaan.

Ainakin alkoi kiinnostaa kys. kirjan lukeminen :tongue:

15.10.2014 20:34 #450 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!
No niin, vihjeilläänpä taasen...

- "Kaipaatko aurinkoa?" Hoyt kysäisi. - "Sen valossa kulkemista, sen tuntua kasvoillasi."
- "Nykytutkimuksen mukaan siitä saa ihosyövän."
- "Vai niin?" Hoyt mietti asiaa. - "Silti se valaa lämpöä kesäaamuina."
- "En ajattele sitä. Minä pidän yöstä."
Ehkä nyt ei ollut oikea hetki pyytää Ciania sallimaan hieman kokeellista verenvuodatusta.
- "Mitä sinä oikein puuhailet yrityksissäsi? Ja vapaa-aikanasi. Teetkö..."
- "Minä teen kaikkea mieleni mukaan. Pidän työnteosta. Se on mukavaa. Ja se saa kaikenlaisen leikkimisen tuntumaan entistä vetoavammalta. Eikä ole mahdollista kuroa usean vuosisadan aikaa umpeen, yhden aamupäivän kävelyllä sateessa, ei, vaikka haluaisin", Cian sanoi. Hän lepuutti miekkaa olallaan. - "Mutta todennäköisesti sinä kohtaat tässä menossa kuolemasi ja säästät minut joka tapauksessa kysymyksiltä."
- "Minut on rakennettu vahvemmaksi kuin sinut", Hoyt sanoi, iloisena nyt. "Ja sehän osoitettiin taas, kun löin sinua vähän aikaa sitten. Sinulla on oikein komea mustelma leuassasi."
- "Se haipuu nopeammin kuin sinun, ellei noita taas puutu peliin. Joka tapauksessa minä hillitsin itseni."
- "Se on kyllä paskapuhetta."
Varjot, jotka aina lankesivat hänen ylleen hänen vierailessaan kyseisellä hautausmaalla, alkoivat hellittää. - "Jos minä olisin käynyt sinun kimppuusi toden teolla, sinulle kaivettaisiin nyt hautaa tuolla."
- "Tapellaan sitten uudemman kerran."
Cian katsoi Hoytia syrjäkaarein. Muistoja, niiden tuottama nautinto, joka oli ollut niin kauan tukahdutettuna, hiipi takaisin häneen. - "Joskus toiste. Ja kun minä olen hakannut sinua tarpeeksi, sinusta ei enää ole peuhaamaan Punapään kanssa."
Hoyt virnisti. - "Minulla on ollut ikävä sinua."
Cian tuijotti eteensä, kun talo pilkotti puiden lomasta.
- "Helvetti soikoon, niin minullakin on ollut ikävä sinua."

16.10.2014 08:34 #451 :: Emelie
Arvaa mikä kirja!
Nora Robertsin Morriganin risti?

16.10.2014 08:46 #452 :: HourglassEyes
Emeliellä oikein! Olepa hyvä, sinun vuorosi! :cool:

• Saki hahmo
  • Saki

16.10.2014 09:06 #453 :: Saki

16.10.2014 16:40 #454 :: HourglassEyes
Arvaa mikä kirja!

Saki42 kirjoitti: Äääähh, olisin tiennyt nimien perusteella mutta en ehtinyt ennen Emelietä :tongue:

Ehkä sitten ensi kerralla? :wink:

16.10.2014 18:41 #455 :: Emelie
Oooo, mä tiesin! :cheesy:

No, heti arvuuttelua kehiin:

"Eikö ole ketään, jonka luokse voisit mennä? Jolle voisit soittaa?"
A otti mykän kuulokkeen roikkuvine johtoineen hänen kädestään ja pudisti päätään. "Minun ystävilläni ei ole puhelinta." hän vastasi. Hän pani kuulokkeen takaisin paikoilleen, missä se kökötti hyödyttömänä ja yksinäisenä.
A väläytti nopean ja pahanilkisen hymyn. "Leivänmuruja!" hän sanoi.
"Anteeksi kuinka?" B kysyi.

19.10.2014 09:22 #456 :: Emelie
Toinen vihje:

"Mitä nämä Kelluvat markkinat sitten ovat?" B kysyi.
"Ne ovat hyvin suuret", tyttö sanoi, "Mutta rotillepuhujat eivät käy markkinoilla juuri koskaan. Totta puhuen -" Hän epäröi. "Ei. Sinä vain nauraisit minulle."
"En naura", B sanoi vilpittömästi.
"Minua vähän pelottaa", laiha tyttö sanoi.
"Pelottaa? Markkinatko?"

• Ageha hahmo
  • Ageha

19.10.2014 09:58 #457 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
Neverwhere - Maanalainen Lontoo?

• Mab hahmo
  • Mab

19.10.2014 10:58 #458 :: Mab
Arvaa mikä kirja!
Neverwhereä minäkin olisin veikannut, mutta kokeillaan nyt sitten toista muistamaani markkinakirjaa: Sarah Rees Brennanin The Demon's Lexicon? (En nyt muista, mikä se on suomeksi, vaikka suomeksi sen päädyin lukemaan :blush:)

19.10.2014 12:52 #459 :: Emelie
Arvaa mikä kirja!
Agehalla oikein! :smile:Ollospa hyvä, sinun vuorosi!

• Ageha hahmo
  • Ageha

19.10.2014 13:17 #460 :: Ageha
Jee. :smile:Eka vihje:

Muurin silmukan sisäpuolella kohosi maasta kuin jättimäisiä sormia: kymmenkunta kymmenisen kyynärän korkuista mustaa kivipaatta. Niihin kerran osuttuaan ei katse malttanut olla palaamatta. Niistä uhosi merkitsevyyttä ja silti kukaan ei tiennyt mitä ne tarkoittivat. Niitä oli yhdeksän: yksi pysty, osa enemmän tai vähemmän kallellaan, kaksi kokonaan kaatunutta. Harmaan ja oranssin kirjava jäkälä kasvoi paasilla kuin home leivänkuorella, kuin roiskahtaessaan levinnyt maali. Vain yksi oli paljas ja musta, heikosti kiiltävä. Se oli sileä koskettaa kun taas muitten pinnalla, jäkälän alta, saattoi nähdä tai tuntea sormissaan heikkoja kaiverruksia - kuvioita, merkkejä.
Muokannut 21.10.2014 10:49 Ageha Syy: Lisäsin hiukan