20.10.2014 13:30 #461 :: Ageha
Vihje 2.

X ei ollut koskaan käyttänyt tikaria muulloin kuin tanssiessaan kuuttomana aikana Valtaistuimen edessä. Silloin hän oli heittänyt tikaria ilmaan ja napannut sen kiinni lennosta. Hän oli pitänyt siitä tanssista: se oli villi tanssi, ja hän oli tanssinut sen säestyksenään vain paljaitten jalkojensa rummutus. Harjoitellessaan hän oli haavoittanut jatkuvasti sormiaan kunnes oli oppinut tarttumaan kiinni kahvasta. Pikku terä pystyi kevyesti viiltämään sormen luuta myöten tai katkaisemaan kurkun valtasuonet.
Muokannut 20.10.2014 19:04 Ageha

21.10.2014 20:03 #462 :: haplotus
Arvaa mikä kirja!
Ei tule kuin kaksi kirjaa mieleen joissa olisi varmasti kivipaasia, ja toinen niistä tämä arvattava ei ole, joten sanon että Salamurhaajan oppipoika.

Vaikkei se ole sekään, luulen.

• Saki hahmo
  • Saki

21.10.2014 20:19 #463 :: Saki
Tulen ja jään laulu...?

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

21.10.2014 23:04 #464 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Villistä paljasjalkaisesta tanssista tulee mieleen.. Ronja Ryövärintytär?

22.10.2014 16:30 #465 :: Ageha
Ei ole näistä mikään. ^^ Vihje 3:

Koko Papittaren Uudestisyntymisen päivän täytti matala naisäänten hyrinä, lakkaamaton yksitoikkoinen messu.

Pikku tyttöä kuljetettiin huoneesta toiseen, temppelistä temppeliin. Yhtäällä hänen kielelleen ripoteltiin suolaa, toisaalla hän polvistui kasvot länteen ja hänen hiuksensa kerittiin lyhyiksi ja pestiin öljyllä ja tuoksuvalla viinietikalla, ja sitten hän makasi vatsallaan alttarin takana kasvot vasten mustaa marmorilaattaa ja kuunteli kuinka läpitunkevat äänet lauloivat itkuvirttä kuolleelle. Ei hän eikä kukaan papittarista syönyt eikä juonut mitään koko päivänä.

• Rinja

22.10.2014 17:24 #466 :: Rinja
Avalonin usvat?

22.10.2014 17:33 #467 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
Eip. Jostain syystä kuvittelin toisen vihjeen olleen tosi ilmeinen, mutta ilmeisesti se kohta on vain painunut itselleni tosi hyvin mieleen tästä kirjasta. :tongue:

23.10.2014 06:53 #468 :: haplotus
Arvaa mikä kirja!
No kokeillaas arvata taas. Atuanin holvihaudat?

23.10.2014 11:50 #469 :: Ageha
Aivan oikein. ^^
Muokannut 28.10.2014 12:43 Ageha

27.10.2014 12:41 #470 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
Tällainen vaivihkainen ilmoitus haplotukselle, että vuoro on tosiaan sinun. :wink:

25.11.2014 17:55 #471 :: maahinen
Arvaa mikä kirja!
Näinköhän tämä lähtisi taas käyntiin.

Me ruhjoudumme kappaleiksi ja hukumme kaupan päällisiksi, se on varma! he nurkuivat. - Me luulimme että sinulla oli jokin järkevä tuuma kun sinä onnistuit saamaan käsiisi avaimet. Tämä on mieletön ajatus!

25.11.2014 18:19 #472 :: Mab
Hobitti?

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

25.11.2014 19:14 #473 :: Nylkky
Arvaa mikä kirja!
Mab taisi keretä ensin sanoo ton Hobbitin. Hyvin samanlainen kohtaus on omassa hobitissa just menossa XD

25.11.2014 19:21 #474 :: maahinen
Kerrankin nopeita arvauksia! Hobittihan se, Lohikäärmevuori-käännöksenä

25.11.2014 20:33 #475 :: Mab
Arvaa mikä kirja!
Oo, sulla on Lohikäärmevuori! :smile:Piti oikein tarkistaa omasta, tavanomaisemmasta Hobitistani, ja toden totta, hiukan eri sanoja käytössä.

Kiva kuitenkin päästä pitkästä aikaa arvuuttajaksi. Toistaiseksi olen menettänyt vuoron melkeinpä saman tien, saas nähdä, käykö nytkin perinteisesti...

Toinen katsoi ylpeästi häneen ja kohautti olkapäitään; lopulta hän vastasi olevansa ylhäissukuinen mies eikä tottuneensa orjien kuulusteltavaksi, orjien, jotka eivät edes osanneet kunnolla puhua. Silloin sanoi X:
- Siitä, mitä nyt sanoit, voisin tarttua sinua niskasta, niin että tuntisit; mutta on parempi että pidämme rauhan keskenämme ja tulemme tuttaviksi. Orjia olemme me kaikki täällä, sinä samoin kuin me muut; ja täällä on laivassa muitakin, jotka ovat hyvää sukua, ja niihin kuulun minä. X on nimeni ja minä olen päällikön poika. Ja totta on, etten taida kieltäsi, mutta sinä taidat vielä huonommin minun kieltäni, josta et osaa sanaakaan. Sen vuoksi olemme, mielestäni, yhtä hyviä, sinä ja minä; tahi, jos jompikumpi on parempi, niin tuskin se olet sinä.

25.11.2014 20:48 #476 :: HourglassEyes
Sinuhe Egyptiläinen?

• Diara hahmo
  • Diara

25.11.2014 21:14 #477 :: Diara
Juuret?

25.11.2014 22:08 #478 :: Mab
Arvaa mikä kirja!
Ei ole tällä kertaa kumpainenkaan.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

26.11.2014 09:10 #479 :: Nylkky
Conn Iggulden Valloittaja - Tasankojen Susi

26.11.2014 16:48 #480 :: Mab
Ei ole sekään.

Uutta pätkää peliin, X on edelleen sama hahmo :smile:

Kun sianliha tuli X:n ja Y:n luo, he istuivat liikkumattomina kattilaan päin kääntyneinä ja seurasivat tarkoin rengin toimia. He huoahtivat ilosta, kun hän sai vartaaseensa hyviä kylkisilavan palasia heille; ja he muistuttelivat toinen toisilleen, kuinka kauan siitä oli kulunut, kun he viimeksi olivat istuneet tällaisen aterian ääressä, ja ihmettelivät, että he niin monta vuotta olivat jaksaneet elää sianlihattomassa maassa. Mutta kun verimakkara tuli, heiltä herahti kyyneleet silmistä molemmilta, ja heistä tuntui siltä kuin he eivät olisi milloinkaan saaneet kunnon ruoka-ateriaa aina siitä asti, kun he olivat purjehtineet retkelle Z:n kanssa.
- Se tuoksu on paras kaikesta, sanoi X hiljaa.
- Siinä on ajuruohoa mausteena, sanoi Y särkyneellä äänellä.