06.12.2014 11:43 #521 :: Lonely Reader
Arvaa mikä kirja!
Ei. Ei kyllä tule mieleen.
Muokannut 06.12.2014 11:48 Lonely Reader Syy: väärä julkaisu, erikirja-arvaukselle tarkoitettu

06.12.2014 15:22 #522 :: Aemilia
Taru ja Tarmo Väyrynen: Kuuman tuulen aika

06.12.2014 22:12 #523 :: Diara
Arvaa mikä kirja!
Oscar Wilden Onnellinen prinssi?

07.12.2014 09:38 #524 :: maahinen
Diara, oikein!

07.12.2014 18:52 #525 :: Diara
Arvaa mikä kirja!
Heh, nyt kävi vähän tuuri. Selailin eilen e-kirjoja ja törmäsin tuohon ensimmäiseen vihjeeseen osana näytepätkää.

Seuraava kirja tulee tässä

Hauta oli varsin vanhan näköinen. Kivinen kupoli, jota pylväät kannattelivat, oli säilynyt hyvin. Mutta sen alla oleva hautakammio oli osittain romahtanut. Sen valkoiset seinämät oli koristeltu kukka- ja köynnöskaiverruksin. X:n kiivetessä portaita kupolin laella kökköttävät korpit nousivat ilmaan ja lensivät raakkuen tiehensä.
Muokannut 07.12.2014 18:52 Diara

• Dyn hahmo

07.12.2014 19:06 #526 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Ei varmaan ole, mutta arvastaan Atuanin holvihaudat ikään kuin pois tieltä.

• Ageha hahmo
  • Ageha

07.12.2014 19:08 #527 :: Ageha
Historiantutkija?

08.12.2014 15:16 #528 :: Diara
Ei osunut kumpikaan. Seuraava vihje

Kuullessaan kiihtyneitä ääniä Y havahtui haaveistaan. Hän eteni varovasti metelin suuntaan, hiipi telttojen kapeista väliköistä ja tupsahti äkkiä paikalle, jossa oli ihmisiä. Toiset miehistä olivat sonnustautuneet pitkiin, liehuviin vaatteisiin, toisilla oli hellekypärä päässään, ja kaikki olivat kerääntyneet ison taatelipuun varjoon ihmettelemään jotakin. Jotkut huitoivat käsiään, jotkut näyttivät tyystin mykistyneen.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
    Linnanherra

08.12.2014 17:13 #529 :: Nylkky
Maailma, vihreä metsä?

08.12.2014 22:32 #530 :: Diara
Arvaa mikä kirja!
Noup. Huomenna ehdin vasta iltasella koneelle, joten otetaan uusi vihje vielä tänään. Jos tämä vaikka vähän antaisi vinkkiä, mistä on kyse.

Palmunlehvät pyyhkivät X:n kasvoja, kun Z työntyi puunlatvojen muodostaman vihreän katon läpi. Siipiään pari kertaa rajusti heilauttaen lohikäärme laskeutui pehmeästi maahan laiskasti virtaavan joen rannalle. Auringonsäteet osuivat veden pinnalle. X katsahti ylös. Taivas näytti olevan huikaisevan kaukana.

08.12.2014 22:45 #531 :: HourglassEyes
Paolini: Eragorn?

09.12.2014 17:01 #532 :: Diara
Ohi meni sekin.

Lohikäärmeiden laaksossa ei mikään hievahtanut. Mereltä vyöryi sumua, joka jäi vuorille roikkumaan. Linnut sirkuttivat vaimeasti kostean usvan keskellä, ja aurinko piileskeli pilvien takana. Äkkiä rinnettä alas vilisti rotta. Se kompastui, pyörähti sammaleisilla kallioilla ja räpiköi taas pystyyn. "Enkö minä sanonut?" rotta marmatti itsekseen.

09.12.2014 17:14 #533 :: Rinja
Lohikäärmeellä ratsastaja?

09.12.2014 17:20 #534 :: Diara
No tulihan se sieltä :cheesy:

09.12.2014 23:39 #535 :: Rinja
Jee :cheesy:

Uutta kehiin:

"Olenko minä ilmiö?" X kysyi.

"On täysin mahdollista että olet", Y sanoi. "Mutta minusta olisi parempi että et kuvittelisi itsestäsi mitään sen kummempaa tällä hetkellä. Minä ajattelin että jospa tutkisimme tätä ilmiötä hiukan tarkemmin, vain me kahdestaan, mutta noudattaen kaiken aikaa suurta varovaisuutta."

"Haluatteko sitten että teen sitä vähän lisää?"

"Sitä minun tekisi kovasti mieleni ehdottaa", Y sanoi varovasti.
Muokannut 09.12.2014 23:39 Rinja

• Adaera hahmo
  • Adaera
    Ratsumestari

11.12.2014 22:45 #536 :: Adaera
Arvaa mikä kirja!
Uutta vihjettä? Ei juttu etene.

12.12.2014 00:33 #537 :: Rinja
Arvaa mikä kirja!
"Te siis kasvoitte siinä talossa kahdestaan tätinne kanssa", X sanoi. "Mutta täytyihän teidän käydä koulua."

"Tietenkin", Y sanoi. "Kävin samaa koulua kuin sinä nyt. Mutta asuin kotona." Y vaikeni ja tuijotti tyhjään teemukiinsa. "Yritän kaiketi selittää sinulle sitä", hän sanoi, "että vuosien varrella jouduin niin täysin pelon ja tämän tätihirviön valtaan, että kun hän antoi käskyn, koskipa se mitä tahansa, minä tottelin heti paikalla. Niin voi käydä, tiedätkös. Ja siihen mennessä kun täytin kymmenen, minusta oli tullut hänen orjansa. Tein kaikki taloustyöt. Sijasin hänen vuoteensa. Pesin pyykit ja silitin. Hoidin ruoanlaiton. Opin tekemään kaiken."

• Adaera hahmo
  • Adaera
    Ratsumestari

13.12.2014 12:18 #538 :: Adaera
Vaikean olet laittanut.

13.12.2014 15:29 #539 :: Rinja
Arvaa mikä kirja!
Olenko? Minusta itsestäni tämä tuntuu kauhean helpolta, vielä kun olen yrittänyt ottaa sellaisia pätkiä, jotka voi yhdistää sekä kirjaan että leffaan :wink:

X istui yhä hievahtamatta pulpetissaan. Hän tunsi olonsa omituisen huikaistuneeksi. Hän tunsi kuin koskettaneensa jotakin mikä ei ollut täysin tästä maailmasta, taivaiden lakipistettä, kaukaisinta tähteä. Hän oli tuntenut voiman tulvahtavan mitä ihanimmin silmiensä taakse, vellovan kuin lämmin neste hänen kallonsa sisäpuolella, ja hänen silmänsä olivat käyneet paahtavan kuumiksi, kuumemmiksi kuin koskaan ennen, ja silmäkuopista oli jokin purkautunut syöksyyn, ja sitten liitu oli noussut itsestään ja alkanut kirjoittaa.

13.12.2014 15:38 #540 :: Diara
Arvaa mikä kirja!
Olisiko Matilda? Jotenkin kuulostaa tutulta, muttei ihan kuitenkaan.