Satama
99 viestiä | Eija

• Rinja

13.12.2014 15:45 #541 :: Rinja
Arvaa mikä kirja!
Kyllä, Matildahan se! :cheesy:Minutkin vähän yllätti kirjan tyyli kun sen hyllystä tätä varten nappasin, olen kyllä leffan nähnyt monesti mutta kirjan lukemisesta on kulunut aikaa.

Lainauksissa X on siis Matilda ja Y on hänen opettajansa neiti Honey.

13.12.2014 17:46 #542 :: Diara
Arvaa mikä kirja!
Mulla oli jo tuon tokan vihjeen aikana sellainen olo, että tämä voisi olla Matilda. Mutta koko ajan mielessäni oli, että Matilda asui perheessä, ei tätihirviön luona. En muistanut koko opettajaa ollenkaan. Lentävä liitu sitten viimeistään paljasti. Ja vähän se viittaus elokuvaankin, senkin olen aika monta kertaa nähnyt.

Puusto alkaa käydä tiheämmäksi, ja havupuiden seassa kasvaa monia luita lajeja, joista tunnistan osan, mutta jotkut ovat täysin vieraita. Kuulen jossakin vaiheessa ääntä ja vedän veitsen esiin siltä varalta, että joudun puolustamaan itseäni, mutta olenkin vain pelästyttänyt kaniinin. "Hauska nähdä sinut", minä kuiskaan.

13.12.2014 19:22 #543 :: Saki
Arvaa mikä kirja!
Nälkäpelin eka osa kenties?
Muokannut 13.12.2014 19:23 Saki

14.12.2014 16:55 #544 :: Diara
Arvaa mikä kirja!
Taisi olla sitten liian helppo. Oikein!
Tykkännyt: Saki

14.12.2014 18:17 #545 :: Saki
Arvaa mikä kirja!
Ooo, eka kertaa arvasin! :cool:Laitan uutta vihjettä vielä tänään illalla jos ehdin. Jos en, niin viimeistään huomenna tulee.

15.12.2014 15:18 #546 :: Saki
Arvaa mikä kirja!
Voi olla vähän vaikea tähän alkuun, mutta katsotaan tietäisikö joku.

Vihje 1.
Hän kulki edeltä pylväiden välistä ja X seurasi sanattomana, väristen maanalaisessa koleudessa. Täällä alhaalla oli aina kylmä. Heidän askeleensa kajahtelivvat kivistä ja kaikuivat yläpuolisesta holvista heidän kulkiessaan Y:n suvun kuolleiden keskellä.

15.12.2014 15:26 #547 :: Pandis
Valtaistuinpeli?

15.12.2014 16:03 #548 :: Saki
Arvaa mikä kirja!
Ja minä kun luulin tätä vaikeaksi :tongue:Vuoro siis Pandikselle.

15.12.2014 18:44 #549 :: Pandis
Arvaa mikä kirja!
1. Ennen kuin lähdimme A:sta, uusia lauluja jo laulettiin kuningattaresta, joka oli sitonut hameen vyötäisilleen ja jonka lapsi oli soturi jo ennen syntymäänsä. Kaikki ymmärsivät, että kuningatar oli pannut peliin paitsi oman henkensä myös tulevan kruununperijän hengen B:n edestä.

Siin ois uutta vihjettä uuteen kirjaan. Toivottavasti ei oo liian helppo :D

15.12.2014 20:35 #550 :: Lis
Arvaa mikä kirja!
Kyllähän nää paljon luetut suosikkikirjat aika tunnistettavia ovat.

Robin Hobb: Kuninkaan salamurhaaja.

15.12.2014 22:07 #551 :: Pandis
Arvaa mikä kirja!
Juu ihan oikee. Ei ollu oikee vaihtoehtoja ku tuota just ite lukemassa ja muita kirjija ei ulottuvilla viel vähää aikaa :smile:

17.12.2014 18:16 #552 :: Lis
Ai niin, vihjettä.

Päivät jatkoivat kulkuaan tavallista tahtiaan, mutta X oli niiden vaikutuksen ulottumattomissa. Hän istui tuntikausia parvekkeellaan ja tuijotti pilviä sekä salakavalia pääskysiä jotka silpoivat ilmaa kuin hopeanharmaat sakset. Aurinko ei lämmittänyt häntä. Tuuli ei viluttanut häntä.

17.12.2014 20:07 #553 :: Kirjaneito
Arvaa mikä kirja!
Jonathan Strange ja herra Norrell? Tuli sellainen tunne.

• Rinja

17.12.2014 20:45 #554 :: Rinja
Arvaa mikä kirja!
Minulle tulee tuosta "tuuli ei viluttanut häntä" -kohdasta mieleen jokin loppupään Nonna-kirjoista, vaikka tuskin siitä on kyse. Sanotaan silti että Hyinen hauta.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

18.12.2014 19:43 #555 :: Nylkky
Liikkuva linna?

19.12.2014 16:38 #556 :: Lis
Arvaa mikä kirja!
Ei ollut vielä mikään näistä.

Silmiensä sopeuduttua mies näki työpöydän, kirjoituskoneen, vuoteen, pienen varaston säilykkeitä ja erillisen käymälähuoneen. Ikkunoita - neliskulmaisia, paksusta, siirappimaisesta lasista - oli seinillä silmän tasolla, mutta niiden takana näkyi vain multaa, laastia ja sementtiä. Kirjailija istui työpöydän takana huteralla tuolilla. Mutta hän ei kirjoittanut. Hän tuijotti minua.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

20.12.2014 16:40 #557 :: Nylkky
Arvaa mikä kirja!
Stephen Kingi Musta torni?

21.12.2014 09:22 #558 :: Lis
Ei ole Musta torni.

Minun täytyy lisätä alaviitteeseen 2, että kaikkein kiinnostavin informaatio tulee esiintymään vain alaviitteiden muodossa, ja pyrin käyttämään alaviitteitä niin paljon kuin mahdollista. Niin, alaviitteissä annettua informaatiota lavennetaan myöhemmin päätekstissä, ja ne teistä, jotka ovat päättäneet jättää alaviitteet väliin, tulevat hämmentymään. Sen hinnan saa maksaa, kun kiskoo ikääntyneen historioitsijan horroksestaan kateederin takaa vain houkutellakseen tämän kirjoittamaan pelkkää arkista matkaoppaiden sarjaa.

21.12.2014 21:41 #559 :: Diara
Arvaa mikä kirja!
Jonathan Stroud: Samarkandin amuletti? Siinä ainakin oli alaviitteitä ihan riittävästi :cheesy:

22.12.2014 15:55 #560 :: Lis
Arvaa mikä kirja!
Ei ole Stroud kyseessä. Nyt jo vähän helpompaa vihjettä, jos on kirjan joskus lukenut.

Sanottiin, että kaikkialle tunkeutuvat sienikasvustot olivat lennättäneet ilmaan itiöitä, jotka hengitysilman kautta nukuttivat kaikki kaupungin asukkaat, minkä jälkeen sieniasukit olivat tulleet ja raahanneet heidät maan alle. Toiset väittivät, että itiöt eivät saaneet Kadonneita nukahtamaan, vaan synnyttivät usvan, jonka sisältämät kemikaalit sulattivat ihmislihan niin että asukkaat olivat hitaasti hajonneet olemattomiin. Totuus on se, että me emme koskaan saa asiasta varmuutta, elleivät sieniasukit päätä kertoa meille.
Tykkännyt: The Big Bad Wolf