Lukupiiri

22.12.2014 20:19 #562 :: Lis
Sehän se, vuoro Adaeralle. :smile:

22.12.2014 21:14 #563 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
Oli muuten niin jännän kuuloinen kirja että lukulistalle menee kyllä nyt. :eek:
Tykkännyt: Lis, Kirjaneito

23.12.2014 14:23 #564 :: Adaera
Arvaa mikä kirja!
Google on ystäväin. Tässä uutta arvuuteltavaa.

Esitys sai aikaan naurua, ja toisetkin riisuivat huppunsa. X unohti pahimman pelkonsa katsellessaan heitä uteliaasti. Häntä käsipuolessa kuljettava voimakas nainen oli vanhempi, luultavasti lähempänä neljää- kuin kolmeakymmentä, melko tanakka ja kasvoiltaan arkisen näköinen. Hänen hiuksensa olivat kuitenkin silmiinpistävän upeat. Neljä paksua, kiiltävän kuparinväristä palmikkoa nuoli naisen harteita askelten tahdissa kuin tulenlieskat.

23.12.2014 15:40 #565 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
Anu Holopainen - Matkalaiset?

23.12.2014 21:14 #566 :: Adaera
Ei ollut

25.12.2014 00:54 #567 :: Adaera
Arvaa mikä kirja!
Loppuilta oli X:lle kuin usvassa harhailua. Toiset keskustelivat tulevaisuudesta ja punnitsivat vaihtoehtojaan, mutta hän ei edes kuullut mitä puhuttiin, vaan tuijotteli pikariinsa miettelijäänä. Aina kun pohja tuli esiin, hän peitti sen uudestaan viinillä, kunnes lopulta liukui pöydän alle ja nukahti.

Vuorikissa roikkui X:n olkapäässä kiinni hampaillaan ja ravisteli. X inisi ja yritti vetäytyä itrti, mutta liikkuminen sai hänen päänsä syttymään tuleen sisäpuolelta. Eläimen hampaat tuntuivat kummallisilta, jotenkin pehmeiltä...
Taitaa olla kallo viinissä liotettu? Y nauroi, kun X piteli kaksin käsin päätään ja nipisti silmiään kiinni, ettei olisi tarvinnut herätä.

25.12.2014 11:23 #568 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Arvaillaan joulun kunniaksi vaikka Segrfellin unikuningas.

25.12.2014 21:32 #569 :: Adaera
Ei ole.

X ja Y kävelivät umpimetsässä. Aamusää oli viileä, mutta liikkuminen piti heidät lämpimänä. X ihmetteli, miten Y piti suuntaa, sillä aurinko oli paksujen pilvien peitossa, eikä ainakaan tottumattomaan silmään osunut minkäänlaisia maamerkkejä. He loiskuttelivat soistuneen alueen läpi, kahlasivat pitkässä kellastuneessa metsäniityn heinässä, pujottelivat valtavan tuulenkaadon läpi. X antoi ajatustensa vaellella ja mielensä rentoutua. Hetkittäin hän tunsi ikään kuin lempeän nykäisyn mielessään, mutta ei miettinyt sitä enempää, sillä horrokseen vaipuvan luonnon äänetön, seisova rauha tuuditti hänet itsensäkin unenomaiseen tilaan.

25.12.2014 21:48 #570 :: Ageha
Welman tytöt?

25.12.2014 21:50 #571 :: Adaera
Oikein

25.12.2014 22:14 #572 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
Nyt on vähän tyhmä olo kun ajattelin Syysmaa-sarjaa koko ajan mutta jostain syystä en aluksi osannut yhdistää pätkiä mihinkään kohtaukseen. Nyt jälkikäteen tunnistin sitten kaikki. :tongue:

Tässäpä eka vihje:

X vaati melodramaattisen tapaansa voileivän ennen kuin suostui selittämään, mistä oli kysymys. Harmi vain, että Y tarjoutui laittamaan sen omin käsin. Kun Y palasi ruokakomerosta, hänellä oli mukanaan jotain, mikä näytti lähinnä räjähdyskuviolta lautasella.
"Se on vaikeampaa kuin luulisi", Y selitti.
X avasi jykevät leukansa ammolleen ja kaatoi koko lautasellisen kitaansa. Pureskeltuaan pitkään ja hartaasti hän työnsi kätensä rannetta myöten suuhun ja väänsi hampaidensa välistä palan paistettua kalkkunaa.
"Lisää sinappia ensi kerralla", hän sanoi ja pyyhkäisi murusia paidastaan.

26.12.2014 00:55 #573 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Mjaha, Adaeran kirja kuulosti tutulta, joten olisi sitä voinut vähän lähemmäksikin arvata. Ei nyt vaan osunut siitäkään huolimatta, että Holopaista tyrkytettiin jo aiemmin. :tongue:

Jälkimmäisestä ei nyt oikein irtoa edes arvausta...

26.12.2014 13:42 #574 :: Siivetön lohikäärme
Arvaa mikä kirja!
Artemis Fowl? Ja sanotaan vaikka, että neljäs osa, eli Opalin kosto.

26.12.2014 23:56 #575 :: Ageha
Ei ole Opalin kosto ei.

27.12.2014 16:39 #576 :: Siivetön lohikäärme
Arvaa mikä kirja!
Ikuisuuskoodi? Olen aika varma, että on ainakin joku osa Artemis Fowlista kyseessä.

27.12.2014 18:10 #577 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
Oikein. Oli muuten vaikeaa löytää kirjasta edes näinkään "vaikeasti" tunnistettavaa pätkää... :smile:Olin toivonut että ehtisin laittaa vielä toisenkin vihjeen (olin jo ehtinyt valitakin sen :sad:) ennenkuin tämä arvattaisiin mutta toisin kävi. :lol:

28.12.2014 14:28 #578 :: Siivetön lohikäärme
Ensimmäinen vihje:

Pääsin lopulta viimeisen pöydän ohi. Hodastamatta pidätin hengitystäni, suljin silmäni ja hyppäsin usvan yli haluamatta antaa kammottavan, syövyttyvän aineen koskettaa jalkojani. Tunsin lyhyen, ankaran kuumuuden aalloon käsilläni ja kasvoillani, mutta märkä vaatetukseni esti minua palamasta tai syttymästä tuleen.
Koska silmäni olivat kiinni, laskeuduin kömpelösti iskien lonkkani työpöydän kivistä kantta vasten. En piitannut siitä vaan juoksin x:n luo.

28.12.2014 14:50 #579 :: Kirjaneito
Arvaa mikä kirja!
Patrick Rothfussin Tuulen nimi?

28.12.2014 14:53 #580 :: Siivetön lohikäärme
Oikein. :tongue: